Vraag over vervangen 2-din unit

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Plaats reactie
r3mkoe
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2022, 13:29

Vraag over vervangen 2-din unit

Bericht door r3mkoe » 10 jan 2022, 01:07

Hoi Allemaal,

Ik heb mijn PHEV nog niet aangeschaft maar probeer zoveel mogelijk uit te zoeken voordat ik hem ga kopen.

Ik begrijp dat de business soms, en de executive versie allemaal een rockford fosgate installatie hebben. Deze wil ik graag hebben. Nu vraag ik mij alleen nog wat dingen af:

Ik zie veel draadjes over de radio en mensen die hem (gaan) vervangen. Maar welke functies heeft die unit nog meer behalve entertainment radio functies. Kortom is de vraag kan ik die unit zomaar vervangen zonder enig functieverlies. Moet ik nog iets omleggen i.v.m. de rockford versterker?

Mocht ik dubbele vragen stellen excuses.

r3mkoe
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2022, 13:29

Re: Vraag over vervangen 2-din unit

Bericht door r3mkoe » 10 jan 2022, 19:56

Ik heb naar dealers gebeld maar die maakte er maar een warrig verhaal van. Hoewel dienstbaar werd mijn het antwoord op mijn vraag er niet duidelijker op. Mijn vraag was hoeveel modellen radio's - voor de executive versie 2013 tot nu - er nu zijn. De eerste dealer gaf aan drie modellen en de andere dealer gaf aan, na het bellen van de importeur?, dat elk jaar zijn eigen model had.

Wat mij opviel is dat ze het beiden over draden hadden en dat heel ingewikkeld maakten. Nu zijn de signalen op b.v. het stuur natuurlijk digitaal en niet analoog. Daar komt hoogstens één draad van pas. Wat ik wel geloof is dat software functies misschien anders zijn. Kortom het verhaal is op zijn minst onvolledig.

Op dit moment is de vraag toch nog steeds welke functies in die unit zitten die niet direct betrekking hebben op de entertainment en navigatie zelf. Binnenkort maar keertje proefritje gaan maken met brochure en handleiding erbij.

Morgen maar even naar een goed auto onderdelenhuis en vragen welke reserve onderdelen voor de 2-din unit ze hebben, voor dit model auto vanaf 2013 tot nu. Vaak hebben ze dat wel goed in hun systeem staan. Dat maakt het iets concreter.

Daarnaast heb ik ook de aanbieder audiovolt gevonden in Almere welke vlak bij mij woonplaats zit. Deze heeft een vervangende unit voor een goede prijs en heeft ook de aanwezigheid van de rockford fosgate versterkers en sub benoemd op haar website. Ook wel fijn i.v.m. garantie.

Verder heb ik nog op het forum goed gezocht naar een draadje van iemand die zijn 2-din unit heeft vervangen. Helaas heb ik nog niets gevonden wat echt hout snijdt. Misschien zoek ik toch niet goed?

r3mkoe
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2022, 13:29

Re: Vraag over vervangen 2-din unit

Bericht door r3mkoe » 30 jan 2022, 14:39

Ik ben er al uit gelukkig. Het is niet zo ingewikkeld. De verkopers gebruiken nu eenmaal andere termen dan de werkplaats.

ODB2 voor het uitlezen op een android radio (nieuwste versie is 11)
CANbus is de verbinding tussen stuurbuttons en console unit.
Overige functies die in de consule (MsCC ofzow) unit zitten kunnen ook via de app gebruikt worden.

Ik laat het wel via een externe partij doen die er ervaring mee heeft. Vind het behouden van alle functies belangrijk en het wiel opnieuw uitvinden snijdt geen hout.

Plaats reactie