Verwachte toekomstige eigenaar

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
r3mkoe
Nieuw forumlid

Verwachte toekomstige eigenaar

Bericht door r3mkoe » 05 jan 2022, 14:52

Hi allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen en kwam uit op de Mitsubishi Outlander PHEV. Wij hebben al een elektrische wagen en oplaadpunt. Daarmee zijn we beperkt in de actieradius en daarbij lijkt een Mitsubishi Outlander PHEV een mooie aanvulling waarbij we een grotere actieradius hebben, maar toch de voordelen blijven behouden van een plug-in hybrid en de al aanwezige voorzieningen voor deze wagens bij onze woning.

De wegenbelasting ziet er goed uit. We willen een zware aanhanger of caravan kunnen trekken en ruimte in de achterbak. Ik wil graag een (redelijk) makkelijk vervangbaar navigatie/entertainment systeem en een pushbar/sidebar plaatsen. Snelle zoekacties op google geven mij de indruk dat dit redelijkerwijs allemaal mogelijk moet zijn. Liefst zou ik een 7-seater kopen, maar ik vind de meerprijs nogal hoog voor twee extra kleine zitplaatsen.

Nu is mijn vraag (en die vraag is inderdaad heel breed) waar moet ik op letten bij de aanschaf?

- Wat zijn bekende de zwakke punten? (per model/bouwjaar).
- Wat zijn de ervaringen met het vervangen van het entertainment systeem.
- Hoe kan ik bij een occassion (in alle redelijkheid) de staat van de batterij controleren?

Leuk om op dit forum te zitten en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze wagen!

Groet,
R3mkoe

JohanvdH
Forumlid

Re: Verwachte toekomstige eigenaar

Bericht door JohanvdH » 06 jan 2022, 12:37

Welkom!

Pushbar is geen optie in combinatie met adaptive cruise control (ivm de sensoren in de bumper).
7 zitters zijn (zover ik weet) alleen in benzine en dieseluitvoeringen geleverd en niet als PHEV.
Let op of de opties die de verkoper aangeeft ook echt op de auto zitten. Ik zie veel Outlander PHEV Instyle+ auto's te koop staan die niet voorzien zijn van adaptive cruise control (en dus eigenlijk een Instyle uitvoering zijn).

Zwakke punten:
Wiellagers
Airco condensor
Conditie accupack

De dealer heeft bij elke jaarbeurt de conditie van het accupack vastgelegd.
Je kan het zelf checken tijdens een proefrit dmv een bluetooth dongle en de app https://phevwatchdog.net/ op je telefoon.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018 en verkocht in 2024)
Afbeelding

Plaats reactie