TPMS - programmeren en inleren

Hier kun je je onderdelen en accessoires voor de PHEV te koop aanbieden.
Let op !!! Niet voor commerciele uitingen !
Plaats reactie
trancedrift
Forumlid
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jan 2019, 09:03

TPMS - programmeren en inleren

Bericht door trancedrift » 09 dec 2021, 11:03

Ik wil mijn diensten aanbieden voor programmeren van nieuwe bandenspanning controle system sensoren (TPMS sensor).

Ik heb Ateq vt37 tpms tool en hiermee kan ik een aantal sensoren programmeren en activeren. Ik heb ook een laptop met MUTIII en ik kan ook, onder andere, de nieuwe tmps sensoren registreren met je ECU als bijvoorbeeld eerste of tweede set wielen.

Voorbeeld - programabale tpms dat ik op mijn auto heb in de winterwielen set - Schrader EZ sensor 2210B, kost ~30 euro per stuk. Maar je kunt ook met mitsubishi aftermarket oplossing van Schrader 3176 - heeft 1 frequentie 433mhz en moet alleen geactiveerd worden. Kost ~18 euro per stuk.

Ik vraag 12,50e per wiel/ sensor en dat is inclusief programmeren indien nodig en inleren op je ECU, dus 50e voor een set van 4. Je moet wel fysiek naar mij komen in Delft. Ik kan ook de sensoren voor je aanschaffen en pre-programmeren. Ik doe mijn auto boodschappen bij Autodoc, je kunt altijd zelf naar kijken en zelf sensoren uitzoeken. Sensoren kan je altijd pre-programmeren en al op de auto laten inleren, en pas later op je wielen laten monteren.
Volledige lijst met sensoren dat ik kan programmeren met deze tool zet ik later hierop.

ateqvt37.jpg
ateqvt37.jpg (163.92 KiB) 1802 keer bekeken

Er is een bandenboer in de buurt, rekent 12,50 per wiel demonteren/monteren/balanceren, moet je wel afspraak maken, altijd druk.


Andere dingen op je ECU doen met de MUTIII zoals aanpassingen, of DBCAMs, of nieuwe sleutels leren - we kunnen het altijd bespreken.

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: TPMS - programmeren en inleren

Bericht door Lexie.nl » 09 dec 2021, 12:30

Goed om te weten.

ford mustang
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2022, 09:38

Re: TPMS - programmeren en inleren

Bericht door ford mustang » 01 dec 2022, 15:16

goeie dag,

wil jij mij even bellen ivm programmeren/inleren?
mijn nummer; 0682614408

patrick

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: TPMS - programmeren en inleren

Bericht door erichendri » 01 dec 2022, 17:59

Moet je desbetreffende wiel dan altijd weer op dezelfde plaats monteren op de auto?
Dus niet zeg maar het ene jaar voor en het andere jaar achter.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

ford mustang
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2022, 09:38

Re: TPMS - programmeren en inleren

Bericht door ford mustang » 02 dec 2022, 08:29

ja, je moet ze weer op dezelfde plek terug plaatsen.
ze worden zo geprogrammeerd dat de computer weet welk wiel waarzit.
bij eraf halen van de velgen even met krijt op de band schrijven waar hij heeft gezeten.

gr. Patrick

Online
Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: TPMS - programmeren en inleren

Bericht door Bmtouring » 04 dec 2022, 20:38

Mierenwippen maar toch zeg ik het: voor de functie maakt het niet uit waar je ze terugplaatst.

voor het begrip bij een leegloper wel: de auto 'weet' niet beter dan hoe het was toen het ingeprogrammeerd werd. Zet jij voor naar achter en achter naar voor (begrijpelijk, boel discussie mogelijk) dan komt het dus verkeerd in je display.

Maar wat doe jij als er een uitroeptekentje verschijnt? Ga jij dan echt alleen die ene band controleren? Toch wel alle vier mag ik hopen!?

En ter info: met 1 voorband op 0,5 kun je nog prima doorrijden, en het kan zomaar een half uur duren voordat je doorkrijgt dat ie toch wel erg naar rechts/links trekt....! Helaas kan een simpel schroefje van 3cm lang een lekkage veroorzaken en je 2 ton zware apparaat totaal lam leggen. Alle electronica ten spijt; ritje naar de bandenboer en plakken als een scholier vroeger.

trancedrift
Forumlid
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jan 2019, 09:03

Re: TPMS - programmeren en inleren

Bericht door trancedrift » 04 feb 2023, 17:49

Klopt, de sensoren moeten op volgorde ingeprogrameerd worden. Maar het gaat om lek waarschuwing uiteindelijk.

Ik programmeer ze opnieuw bij wissel, dan weet ik watchdog ook gelijk de juiste bandenspanning en of iets bijgepompt moet worden.

Steblik
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2023, 19:27

Re: TPMS - programmeren en inleren

Bericht door Steblik » 07 mei 2023, 22:27

Hoi! Ook interesse in je diensten, kan je mij morgen bellen of appen 06xxxxxxxx? Groetjes, Steblik

ik heb al 4x de sensor in laten leren bij de dealer (à 50€ per keer..) en zij zeggen dat ik telkens terug moet komen omdat het niet anders kan maar het lijkt me dat jij dit kan omzeilen. Scheelt denk ik geld maar zeker ook tijd.

trancedrift
Forumlid
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jan 2019, 09:03

Re: TPMS - programmeren en inleren

Bericht door trancedrift » 15 mei 2023, 16:20

Mijn excuses voor de trage reactie tijd, ik kijk maar een keer per maand naar de forum, maar ik heb vooraan ingesteld om een email te krijgen als er een bericht is, of privé bericht.

Steblik, ik heb je een app gestuurd.

Mijn algemene advies zou zijn - niet je prive nummer zo online posten, het is vol met bots die voor telefoonnummers scannen en voordat je het weet krijg je de "echte" windows technical support uit Kolkata, India aan de lijn je credit card nummer te vragen.

alschone
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2023, 13:12

Re: TPMS - programmeren en inleren

Bericht door alschone » 04 feb 2024, 21:16

Ik zou ook graag mijn tweede set velgen willen laten inleren. Hoe kunnen we dit realiseren? Geen punt om naar Delft te komen.

trancedrift
Forumlid
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jan 2019, 09:03

Re: TPMS - programmeren en inleren

Bericht door trancedrift » 05 feb 2024, 11:29

Nou, ik, mijn laptop met MUTIII driver en software, en tool met tpms sensor zitten alle drie in Delft. Jou optie is langs de plaatselijke mitsubishi of nissandealer te gaan en vragen om tweedeset in te leren, als tweede en niet de eerste overschrijven, zo dat je daarna zelf via de dashboard de bandenset zou kunnen wisselen. Success

Plaats reactie