Tpms sensoren omzeilen

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Plaats reactie
Maarten1988
Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mei 2021, 08:34

Tpms sensoren omzeilen

Bericht door Maarten1988 » 15 jun 2021, 22:35

Ik ben op zoek naar een set velgen met zomerbanden. Heb een mooie set gevonden, niet al te duur maar hier zitten geen sensoren op. Terwijl onze auto het wel heeft.
Is het mogelijk de banden toch te plaatsen? Of krijg ik dan de hele rit piepjes en alarmen? Of geeft die eenmalig een signaal en blijft er een lampje branden?
Dat laatste was namelijk bij mijn schoonmoeder het geval. Opzich niet zo storend. Maar als er de hele rit wat piept dan doe ik het niet.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46

Re: Tpms sensoren omzeilen

Bericht door JohanvdH » 15 jun 2021, 23:50

Zou een setje sensoren niet de oplossing zijn?

https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto- ... wMQAvD_BwE
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Maarten1988
Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mei 2021, 08:34

Re: Tpms sensoren omzeilen

Bericht door Maarten1988 » 16 jun 2021, 07:56

Valt qua kosten idd mee. Maar begreep dat het plaatsen en inleren er van prijzig is.

trancedrift
Forumlid
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jan 2019, 09:03

Re: Tpms sensoren omzeilen

Bericht door trancedrift » 02 dec 2021, 15:28

Link hierboven is alleen voor reparatie kit voor de originele sensor, dus je moet de originele sensor hebben.

Oplossing voor je is een herprogrammeerbaar sensor kopen, activeren met de juiste frequentie voor Mitsubishi (garage met scan tool) en monteren op de banden (50 tot 100 euro voor 4 wielen/banden afhankelijk aan de garage van keuze) en dan de 4 nieuwe sensors inleren op de auto (scantool of MUTIII)

Ik heb zelf recent een setje phev 2013 velgen gekocht en mijn winterbanden erop gemonteerd. Ik heb Schrader EZ Sensor 2210B gekocht, 30 euro per stuk, ze staan al op de wielen met de winterbanden, maar helaas vergeten de sensoren eerst te activeren.. :roll:
Ik heb zelf een MUTIII op mijn laptop, maar zonder eerst activeren van de sensoren kan ik niet de inleren procedure starten.

Plaats reactie