Kersverse en gelukkig eigenaar: een introductie

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
groengaspedaal
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2021, 20:53

Kersverse en gelukkig eigenaar: een introductie

Bericht door groengaspedaal » 23 mar 2021, 10:27

Allereerst: wat een geweldig forum is dit. Afgelopen maand heb ik als gast vele uren doorgebracht, tijdens m'n oriëntatie op een gestekkerde Outlander. Ik heb (met oprechte pijn in 't hart) afstand moeten nemen van m'n Volvo V70 D3. Zo'n Zweedse 5-cilinder, met z'n onovertroffen roffel, was altijd m'n jongensdroom, en heb hier 5 jaar van genoten. Toen kwam Corona. Die zware diesel (€ 157,- per maand aan wegenbelasting) is dan wel een dingetje. Autorijden is voor mij emotie; mag geld kosten. Dit werd na een jaar (en het uitzicht op volledig thuiswerken) toch wat buitenproportioneel.

En zo kwam de Outlander op m'n pad; afgelopen weekend ben ik geslaagd. Wat rijdt zo'n ding comfortabel zeg. En stil, zit prima (en ik was wat gewend vanuit die Volvo). Rijk uitgerust (bezit de Instyle uit 2014, met 140k op de teller). Zo was ik middels dit forum getipt om mbv Watchdog en een ODB dongle, op verkenningstocht te gaan. Ik heb er 4 gezien, waarvan 2 onder de 27 Ah. Ik heb er nu eentje met 32,9 Ah gekocht, relatief gezonde accu dus. Net twee ritten gemaakt (rond de 40-50 km per rit, en gespeeld met de Save button, max. 100 km/h), met verbruik van 1:33 resp. 1:97. Prima wat mij betreft.

Ik heb nog een aantal vragen waarvan ik de antwoorden nog niet in dit forum heb gevonden. Maar die zal ik in de relevante rubrieken stellen.

Fijne dag!

Joris
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2021, 20:06

Re: Kersverse en gelukkig eigenaar: een introductie

Bericht door Joris » 26 mar 2021, 21:50

Proficiat!
Ook ik ben twee weken geleden overgestapt van een Volvo V70 T5 op lpg naar een Outlander.
Nog geen dag spijt!

Veel plezier met de aankoop!
Sinds 11 maart 2021 eigenaar Mitsubishi Outlander PHEV Business Edition 2015 (Silky White) :D

Plaats reactie