Koop ontbinden of niet?

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
jurgenxxm
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 dec 2018, 10:30

Koop ontbinden of niet?

Bericht door jurgenxxm » 07 jun 2020, 15:29

Wij hebben een Oulander Instyle+ gekocht welke vrijdag wordt geleverd. Kenteken GR-388-B. Probleem is als volgt. Er zitten geen achter sensoren op terwijl dit volgens de specificaties een standaard optie is. De twijfel is of dit dan wel klopt. De auto staat namelijk wel als Instyle+ bij het RDW en het is een Nederlandse auto. Daarnaast is er een terugroepactie niet opgelost inzake motor-ECU software wat er voor kan zorgen dat de verbrandingsmotor niet aanslaat en het accupakket wordt ontladen. Wij hadden hiervoor een Outlander PHEV van 2013 en die hebben we juist verkocht vanwege deze problemen. Ook zien we dat de auto in februari ook te koop heeft gestaan.
Heeft iemand goede adviezen voor ons?

neuroticz
Forumlid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: Koop ontbinden of niet?

Bericht door neuroticz » 08 jun 2020, 08:01

Ik heb zelf een instyle en ook geen parkeer sensoren achter.. wel een camera deze is standaard.
Parkeer sensoren achter waren optioneel in 2013, daarna weet ik niet wat standaard is geworden!
Ik zou voor de terugroep actie even een belletje doen als ze dit willen uitvoeren, lijkt me geen probleem.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Koop ontbinden of niet?

Bericht door JohanvdH » 08 jun 2020, 08:43

Bij de RDW lijkt via hun kentekencheck geen openstaande terugroepactie bekend te zijn voor de GR-388-B.
Zie https://ovi.rdw.nl/

We zijn hier ook benieuwd wat voor problemen jullie vorige Outlander PHEV had (voornamelijk om ervan te kunnen leren).
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Koop ontbinden of niet?

Bericht door PHEVlkj » 08 jun 2020, 12:12

Waar heb jij gevonden dat het er standaard op zou moeten zitten? Bij de brochures die ik heb voor de intense+ staat er niets over, maar die zijn over 2014. Voor mij heeft het niet veel toegevoegd. Op mijn vorige zat het niet en nu wel. Maar ik gebruik eigenlijk alleen de camera, omdat ik dat altijd al gewend was....

Technisch is model 2015 volgens mij nog hetzelfde als die van 2013, alleen de buiten- en binnenkant zien er mooier uit.
Dus ik denk dat je dus ook gewoon dezelfde terugroepacties zou kunnen verwachten, zeker die van na 2015. Alleen als de auto dealer onderhouden is zou je er van mogen uitgaan dat alle terugroepacties zijn uitgevoerd.

Veel bedrijven zijn slordig met het vermelden van de opties. Als de auto verder naar je zin is zou ik hem gewoon nemen. Ik zou zelf alleen bij een dealer kopen, dan weet je zeker dat ze de garantie kunnen waarmaken.

Ik ben zelf een keer met een universeel bedrijf bezig geweest. Op mijn vraag hoe zij het onderhoud en garantie van de aangeboden auto konden garanderen als de hoogspanning kapot ging.Ze moesten toen het antwoord schuldig blijven en de chef werkplaats (jonge gast, dat wel) gaf eigenlijk toe dat ze er nog niet aan toe waren. Het is toch (mijn mantra) een high tech aankoop. Het duurt nog wel een paar jaar voordat de universelen zo ver zijn :)

Succes met je beslissing en het is veel belangrijker dat je accu goed is. Als dat niet zo is kun je de koop wel ontbinden, dus dat zou ik zelf gewoon navragen (en dat kan een universeel bedrijf ook gewoon uitlezen). Bij de dealer hebben ze per auto een dossier waar de meting bij iedere onderhoudsbeurt gebeurt. Als die accu slecht is leveren ze in feite een product wat niet aan de verwachtingen voldoet en dan kun je de koop makkelijker ontbinden.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie