Advies aan nieuwe forumleden

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Advies aan nieuwe forumleden

Bericht door PHEVlkj » 12 mar 2020, 11:01

Ik zie heel veel vragen binnen komen die ooit al aan de orde zijn geweest.

Mijn advies is om de zoekfunctie (die best goed werkt) van het forum te gebruiken en ook vooral de wat oudere post te bekijken. De personen die er in het verleden veel energie in hebben gestoken en veel dingen uitzochten zijn geen (actief) lid meer. Toen zijn alle vragen vaak al beantwoord.

Omdat veel personen nu de 2e generatie zijn qua gebruiker van de oudere auto's kun je die oude bijdragen uit 2014 en later natuurlijk best gebruiken. In 2014 vindt je de eerste ervaringen. Daarvoor zijn het verwachtingen (omdat de levering ruim 6 maanden werd uitgesteld). Ik heb mijn eerste auto begin februari 2013 besteld in de verwachting dat die ergens halverwege 2013 zou worden geleverd met 0% bijtelling. Door problemen met de accu's in de Japanse auto's (die van de autoriteiten daar met voorrang moest worden opgelost) werd de levering in Europa uitgesteld. De eerste auto's werden toen in november 2013 geleverd, en die van mij in december 2013. Nog net op tijd voor de 0%, maar dat is een ander onderwerp. Er circuleerden zelfs lijsten met de namen van schepen waar de auto's al dan niet zouden op staan, ook toen kon je door AIS al online zien wanneer een schip ergens werd verwacht. Het ging immers om duizenden auto's die in 2 maanden tijd moesten worden afgeleverd, door dealers die normaal misschien 2 Outlanders per jaar verkochten.

Ik ben al die tijd forumlid geweest en weet soms wel dat de vraag een keer is langsgekomen, maar natuurlijk niet altijd.

Je ziet nu ook soms oude topics weer tot leven komen. Dat is mooi, want dan kun je ook de huidige ervaringen eraan koppelen.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Advies aan nieuwe forumleden

Bericht door mitsufietsie » 13 mar 2020, 09:31

Ja dat waren nog eens tijden :lol:
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Freddiem
Nieuw forumlid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 dec 2019, 19:19

Re: Advies aan nieuwe forumleden

Bericht door Freddiem » 28 okt 2020, 23:44

Dat was inderdaad nog ff spannend wanneer jouw nieuwe auto geleverd werd, die van mij toen werd op 21 december geleverd, dus al aardig op de grens. Grt, Fred.

PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Re: Advies aan nieuwe forumleden

Bericht door PeterW » 31 okt 2020, 15:49

Mooie herinnering aan het volgen van de autoboot :D
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

Plaats reactie