Van Ampera naar Outlander

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
TStruick
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:12

Van Ampera naar Outlander

Bericht door TStruick » 18 okt 2019, 21:37

Hoi Allemaal,
Sinds gisteren ben ik eigenaar van een zwarte Outlander met bullbar, sidebars en andere blingbling, grappig maar niet echt noodzakelijk.
Ik heb gezocht naar de meest luxe uitvoering Intyle+ met extra parkeersensoren aan de voorkant.
Wat een fijne ruime auto! Fijne stoelen,geluidsinstallatie en veel luxe. Vooral de adaptieve cruise control vind ik enorm prettig.
Maar sommige dingen van mij Ampera zal ik wel erg missen. Vooral de actiradius van 60 echte kilometers helemaal elektrisch zal ik missen. Ook het fijne display met heldere info over gereden elektrische kilometers kan ik nog niet vinden op de mmcs.
Maar verder ben ik blij met de ruimte en de trekhaak!
Ik heb al een hoop zitten grasduinen op het forum maar kan niet een helder antwoord vinden op de volgende vragen, weet iemand waar ik precies moet zoeken?
- De adaptieve cruise control reageert soms op auto's in de baan naast mij. Dan houdt ie opeens even snel in terwijl voor mij niets is. Herkent iemand dit? Zou het kunnen komen door die bullbar die de "bull" een beetje verstiert? Verder echt een fantastisch systeem.
-Ik kan de mijn iphone niet met wifi verbinden. Er is wel een kaartje aanwezig met password van 10 digits maar dat werkt niet. Kan het zijn dat er een nieuw wifi password aangevraagd moet worden na de laatste updates? Allerlei resets al geprobeerd.
-Is er een manier om te kunnen zien hoeveel elektrische kilometers je de huidige rit gereden hebt totdat de benzinemotor het overneemt? Nu zie ik alleen een heel onduidelijk scherm bij trip en geschiedenis. Kan dit ook anders/handiger ingesteld worden? ik vond het niet in het extra menu wat je met setting en map kan aanzetten Is er nog een ander hidden settings menu?
-De stuurbekrachtiging voelt wat stug aan. Kan dat ook anders ingesteld worden? Ik heb het gevoel dat het stuur vrij sterk naar de middenstand geduwd wordt. Misschien komt het omdat ik de kleinere Ampera nog gewend ben.
-Bij mijn Outlander zit geen aftermarket alarm ingebouwd. Ik twijfel of ik dat nog moet laten inbouwen. Een gekeurd scm3 alarm kost minimaal €650- dat vind ik best duur. Ik heb de indruk dat ze amper meer gestolen worden. Is het originele alarm ook aanwezig en kan ik dat nog activeren? Of heeft iemand een betaalbaar alternatief?
-Zijn er mensen die ervaring hebben met de Phev box? Lijkt mij best efficiënt.
-Hebben mensen intussen ervaring met de officiële reset van Mitsubishi met DBCAM, BMU en batterysmoothing? Ik weet dat Goldcar in Amstelveen dit doet voor 85-. Maar heeft het zin?
-Is er een simpele manier om parkeersensoren achter in te bouwen of wordt dat gelijk heel duur. Voor heb ik er al 2. Die werken overigens pas op heel korte afstand.
-Ik heb een iPhone en ben dus aangewezen op de EVBATMON app voor extra gegevens. Die is best lastig te interpreteren. Heeft iemand daar inmiddels ervaring mee.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
En ik heb er zin in!
Groet Thijs

JohanvdH
Forumlid
Berichten: 184
Lid geworden op: 02 mei 2017, 10:46

Re: Van Ampera naar Outlander

Bericht door JohanvdH » 19 okt 2019, 07:55

Welkom op het forum!

- De adaptieve cruise control reageert soms op auto's in de baan naast mij. Dan houdt ie opeens even snel in terwijl voor mij niets is. Herkent iemand dit? Zou het kunnen komen door die bullbar die de "bull" een beetje verstiert? Verder echt een fantastisch systeem.
Dit herken ik niet.
Ik vermoed dat de bullbar hier inderdaad invloed op kan hebben.
Is het een optie om die er tijdelijk af te schroeven om te testen of het dan beter gaat?

-Ik kan de mijn iphone niet met wifi verbinden. Er is wel een kaartje aanwezig met password van 10 digits maar dat werkt niet. Kan het zijn dat er een nieuw wifi password aangevraagd moet worden na de laatste updates? Allerlei resets al geprobeerd.
Er is bij onze PHEV een software update uitgevoerd waarna de auto een ander wachtwoord heeft gekregen.
De dealer kan sowieso het wachtwoord uitlezen of resetten.

-Is er een manier om te kunnen zien hoeveel elektrische kilometers je de huidige rit gereden hebt totdat de benzinemotor het overneemt? Nu zie ik alleen een heel onduidelijk scherm bij trip en geschiedenis. Kan dit ook anders/handiger ingesteld worden? ik vond het niet in het extra menu wat je met setting en map kan aanzetten Is er nog een ander hidden settings menu?
Nee, zover ik weet niet.
Ik check het wel eens door bij vertrek de dagteller op 0 te zetten. Op die manier weet je hoeveel km je gereden hebt als de accu leeg is.

-De stuurbekrachtiging voelt wat stug aan. Kan dat ook anders ingesteld worden? Ik heb het gevoel dat het stuur vrij sterk naar de middenstand geduwd wordt. Misschien komt het omdat ik de kleinere Ampera nog gewend ben.
Geen idee. De PHEV stuurde in vergelijking met onze Prius 2 juist soepeler.

-Bij mijn Outlander zit geen aftermarket alarm ingebouwd. Ik twijfel of ik dat nog moet laten inbouwen. Een gekeurd scm3 alarm kost minimaal €650- dat vind ik best duur. Ik heb de indruk dat ze amper meer gestolen worden. Is het originele alarm ook aanwezig en kan ik dat nog activeren? Of heeft iemand een betaalbaar alternatief?
Het originele alarm waar in de handleiding over wordt gesproken zit er in de NL versies niet in (of ik heb het ook nog niet gevonden).
Ik heb ook de indruk dat het diefstalrisico nu, een aantal jaar na de introduktie van de auto, veel minder is geworden.
Wel ff opletten of je autoverzekering geen eisen heeft rond alarm/startonderbreking.

-Zijn er mensen die ervaring hebben met de Phev box? Lijkt mij best efficiënt.
Heb ik naar gekeken maar en kan handig zijn maar de kosten zou ik er niet uithalen.

-Hebben mensen intussen ervaring met de officiële reset van Mitsubishi met DBCAM, BMU en batterysmoothing? Ik weet dat Goldcar in Amstelveen dit doet voor 85-. Maar heeft het zin?
Daar ben ik ook benieuwd naar... Hoe kom je aan de info dat Goldcar dat voor 85 euro doet?

-Is er een simpele manier om parkeersensoren achter in te bouwen of wordt dat gelijk heel duur. Voor heb ik er al 2. Die werken overigens pas op heel korte afstand.
Ze zaten er bij ons in toen we hem 2ehands kochten. Ik vermoed dat het gewoon een set is die je kan aankoppelen op de bestaande draadboom.
Werkt goed maar op de camera zie ik ook alles achter de auto.

-Ik heb een iPhone en ben dus aangewezen op de EVBATMON app voor extra gegevens. Die is best lastig te interpreteren. Heeft iemand daar inmiddels ervaring mee.
Wellicht kan je een Android toestel lenen om een keer de auto uit te lezen met PHEV Watchdog?

Groet,
Johan
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 aug 2014, 11:49

Re: Van Ampera naar Outlander

Bericht door PHEV2014 » 19 okt 2019, 08:41

DBCAM moet de dealer doen als je accu binnen de garantieperiode de grenswaarde nadert. Je moet dit niet te vroeg doen, want als de accu daardoor weer 2-3 Ah erbij krijgt en je daardoor weer boven de grenswaarde komt, ben je terug bij af.

Ik heb destijds een goedkoop Android tabletje gekocht voor PHEV watchdog. Dan heb je veel info over de accu en meteen ook het verloop van de Ah-waarde gelogd. En niet van die kleine lettertjes :mrgreen:
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - hondenrek Travall - rubber kofferbakmat - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

TStruick
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:12

Re: Van Ampera naar Outlander

Bericht door TStruick » 19 okt 2019, 09:46

JohanvdH schreef:
19 okt 2019, 07:55
Welkom op het forum!

- De adaptieve cruise control reageert soms op auto's in de baan naast mij. Dan houdt ie opeens even snel in terwijl voor mij niets is. Herkent iemand dit? Zou het kunnen komen door die bullbar die de "bull" een beetje verstiert? Verder echt een fantastisch systeem.
Dit herken ik niet.
Ik vermoed dat de bullbar hier inderdaad invloed op kan hebben.
Is het een optie om die er tijdelijk af te schroeven om te testen of het dan beter gaat?
Kan ik proberen. Maar inmiddels lees ik meer berichten van mensen die hetzelfde ervaren. Eerst nog maar een tijdje zo uitproberen.

-Ik kan de mijn iphone niet met wifi verbinden. Er is wel een kaartje aanwezig met password van 10 digits maar dat werkt niet. Kan het zijn dat er een nieuw wifi password aangevraagd moet worden na de laatste updates? Allerlei resets al geprobeerd.
Er is bij onze PHEV een software update uitgevoerd waarna de auto een ander wachtwoord heeft gekregen.
De dealer kan sowieso het wachtwoord uitlezen of resetten.
Dat ga ik even informeren. Er zijn een aantal terugroep acties gedaan bij de koop.

-Is er een manier om te kunnen zien hoeveel elektrische kilometers je de huidige rit gereden hebt totdat de benzinemotor het overneemt? Nu zie ik alleen een heel onduidelijk scherm bij trip en geschiedenis. Kan dit ook anders/handiger ingesteld worden? ik vond het niet in het extra menu wat je met setting en map kan aanzetten Is er nog een ander hidden settings menu?
Nee, zover ik weet niet.
Ik check het wel eens door bij vertrek de dagteller op 0 te zetten. Op die manier weet je hoeveel km je gereden hebt als de accu leeg is.
Heel onhandig. Daar was mijn Ampera toch wel wat slimmer mee...

-De stuurbekrachtiging voelt wat stug aan. Kan dat ook anders ingesteld worden? Ik heb het gevoel dat het stuur vrij sterk naar de middenstand geduwd wordt. Misschien komt het omdat ik de kleinere Ampera nog gewend ben.
Geen idee. De PHEV stuurde in vergelijking met onze Prius 2 juist soepeler.
Ook hier lees ik wel wat problemen met trekken naar rechts. Er schijnt een modificatie te zijn geweest. Iemand die daar meer van weet?

-Bij mijn Outlander zit geen aftermarket alarm ingebouwd. Ik twijfel of ik dat nog moet laten inbouwen. Een gekeurd scm3 alarm kost minimaal €650- dat vind ik best duur. Ik heb de indruk dat ze amper meer gestolen worden. Is het originele alarm ook aanwezig en kan ik dat nog activeren? Of heeft iemand een betaalbaar alternatief?
Het originele alarm waar in de handleiding over wordt gesproken zit er in de NL versies niet in (of ik heb het ook nog niet gevonden).
Ik heb ook de indruk dat het diefstalrisico nu, een aantal jaar na de introduktie van de auto, veel minder is geworden.
Wel ff opletten of je autoverzekering geen eisen heeft rond alarm/startonderbreking.

Ja, mijn verzekering sluit diefstal dan uit...

-Zijn er mensen die ervaring hebben met de Phev box? Lijkt mij best efficiënt.
Heb ik naar gekeken maar en kan handig zijn maar de kosten zou ik er niet uithalen.
Moet je idd wel erg veel besparen wil je het eruit halen.

-Hebben mensen intussen ervaring met de officiële reset van Mitsubishi met DBCAM, BMU en batterysmoothing? Ik weet dat Goldcar in Amstelveen dit doet voor 85-. Maar heeft het zin?
Daar ben ik ook benieuwd naar... Hoe kom je aan de info dat Goldcar dat voor 85 euro doet?
Ik heb ze gebeld. Het is weinig werk maar kost alleen veel tijd. Liefst een weekend ivm langzaam laden.

-Is er een simpele manier om parkeersensoren achter in te bouwen of wordt dat gelijk heel duur. Voor heb ik er al 2. Die werken overigens pas op heel korte afstand.
Ze zaten er bij ons in toen we hem 2ehands kochten. Ik vermoed dat het gewoon een set is die je kan aankoppelen op de bestaande draadboom.
Werkt goed maar op de camera zie ik ook alles achter de auto.

-Ik heb een iPhone en ben dus aangewezen op de EVBATMON app voor extra gegevens. Die is best lastig te interpreteren. Heeft iemand daar inmiddels ervaring mee.
Wellicht kan je een Android toestel lenen om een keer de auto uit te lezen met PHEV Watchdog?
Of ik koop idd een goedkope tablet oid.

Groet,
Johan

Plaats reactie