Ook een outlander rijder

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Stunnenberg

Ook een outlander rijder

Bericht door Stunnenberg » 05 okt 2019, 16:15

Hallo allen,

Ook wij zijn sinds kort in bezit van een Outlander PHEV uit 2013 in de kleur Technica Silver (wij noemen het baby blauw), dit is onze 2de auto naast de EV van de zaak.

Doordat er beschadigingen aan de mistlampen zaten heb ik chrome covers gekocht en gemonteerd. Ik heb de belettering van de achterklep gehaald en van de zijkant ga ik nog doen.
Wat mij erg irriteerde was het blikkerige geluid van de deuren en het klepje dat voor de laad aansluitingen zit.
Ik heb in de deuren anti-dreuningsmatten geplakt en ook op het klepje. Wat een wereld van verschil is dat zeg. Echt een aanrader.

Ik ben nog opzoek naar een manier om de auto te benaderen zoals de app dat doet maar dan via de computer, zo kan je met home automation je auto voorverwarmen.

Groeten,
Ylja

JohanvdH
Forumlid

Re: Ook een outlander rijder

Bericht door JohanvdH » 05 okt 2019, 18:58

Welkom op ons forum!

Met die anti dreuningsmatten moet ik ook nog eens aan de slag.
Je vorderingen rond het bedienen van de auto vanaf een home automation platform blijf ik volgen!

Waarom heb je de typeaanduidingen van de auto verwijderd?

Groet,
Johan
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Stunnenberg

Bericht door Stunnenberg » 17 okt 2019, 18:38

Ik vind de type aanduiding op de achterklep niet mooi, aan de zijkant vind ik het okee. Daarom heb ik het verwijderd.

Het gebruik van de antidreun matten (lang leve Amazon.de) is echt een aanrader. De deuren maken nu een mooi dof geluid wanneer je ze dicht doet.
Ik heb ook de kant van de subwoofer aangepakt, alles trilde mee door het geweld van de subwoofer. Ik heb antidreun mat gebruikt, geluidisolatie mat, textiel tape (plastic tegen plastic/metaal tegen te gaan) en compressie band aangebracht zodat het plastic paneel niet tegen de subwoofer zelf aankomt.
Het is wel een werkje maar het resultaat is duidelijk hoorbaar.

Het wifi verkeer sniffen is nog niet gelukt, omdat het een eigen netwerk is, maar ik geef niet op.

Waar ik ook mee bezig ben geweest is het wrappen van de grill, de dikke chrome "strepen" van het 2013 model vind ik niet mooi. Die heb ik nu met carbon zwart gewrapped als try-out. Dit ga ik vervangen door hoogglans zwart. Mogelijk ga ik ook het paneel waarin de ruitbediening zit met hoogglans zwart wrappen.

Duc
Forumlid

Bericht door Duc » 17 okt 2019, 19:30

@Stunnenberg: Als je zo van het klussen houdt, moet je zeker ook deze posts even lezen:

https://www.outlanderphevforum.nl/forum ... =29&t=3153

https://www.outlanderphevforum.nl/forum ... =10&t=2693

https://www.outlanderphevforum.nl/forum ... ter#p39978

En dan is er nog veel meer op het forum te vinden. ;-)

Plaats reactie