Introductie

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
wesphoto

Introductie

Bericht door wesphoto » 05 sep 2019, 22:14

Even voorstellen: Eddy

Sinds enige tijd in het bezit van een 2015 outlander phev instyle + (1e serie), X-versie, pearl white met zwart leer.
Na vele Landrovers, Nissan X-trail diesel, de stap gewaagd naar plugin, wel wat verfijnder en minder looks als de Landrover, maar zeer goed te spreken over zowel verbruik als comfort, ook al mis je de Landrover-olie op je stoep ;)

We hebben eerst een paar dagen een wagen gehuurd van dezelfde leeftijd (Dealer vanZessen),dit om te zien of de wagen doet wat er in de folder staat, we hadden al een Toyota Prius als reiswagen dus niet geheel vreemd met Eco rijden.
De testdagen waren een succes en zijn royaal verrekend bij de aankoop van een mooie wit pearl Instyle plus, met alles erop wat je bedenken kunt.

Nu 5000 km verder staat de wagen in Zweden, waar hij een deel van het jaar de winter mag trotseren, vooral benieuwd wat de accu doet bij -20c en op spijkerbanden, (nu rond de 45 km zonder problemen op de lokale wegen), net een EVbox besteld, eens kijken wat dat doet, als je dan toch plugin rijdt is het ook een sport om er alles uit te halen..
Op lange ritten loopt de wagen op ICE rond de 1 op 13/14 (130 op de teller, acc), lokaal met laden vrijwel alleen elektra, de beroemde 1 op 50 :D
Vandaag met een tandem-as trailer gereden, geen enkel probleem, en met slim gasgeven (en B5 heuvel af) reed ik rond de 1 op 11, maar 1 op 7 lukt vast ook.

Afgezien van alle fjne zaken:

Er zijn een paar dingen die me opvallen: De piepjes... de wagen waarschuwd zo vaak dat je het bijna wilt negeren.
De tank is klein, ik rij Eco, maar wil graag nog in Duitsland tanken en dan heel Denemarken door zonder tanken, dat scheelt veel in prijs per liter.
Prima te doen lokaal en met inpluggen, maar als je op 1 dag 1500 km wilt rijden is het lastig om zo vaak te tanken. (en ik bepaal graag zelf wanneer ik koffie drink) ;)
De navigatie is best onwerkbaar, dus de TT met traffic control heeft een plekje gekregen.

Meer ervaringen zullen volgen en ik lees al enige tijd dat van anderen op dit forum.

Ik heb nog wel een vraag:
kan de bandenspanningscontrole helemaal uitgezet worden ? dus niet via het dashboard1/2 menu, maar door bv de dealer/obd ?
Ik heb zomerbanden/winterbanden/spijkerbanden, (al deze banden moeten zendertjes en ingelezen bij de dealer) niet werkbaar en ik mag niet op spikes naar Nederland rijden :lol:

Veel Outlander plezier ! Eddy

PHEVlkj
Forumlid

Re: Introductie

Bericht door PHEVlkj » 06 sep 2019, 10:38

Beste Eddy, welkom.

Voor wat betreft de reis naar Zweden heb ik juist de ervaring dat het wel meevalt qua tanken.

De reis via Puttgarden en Malmö (boot en brug) verliep qua tanken als volgt en verblijf in de buurt van Börlange

Vol thuis (midden/zuid Nederland) weg, tanken in Duitsland bij Todendorf (bereik onder de 50 km), tanken in Gränna (niet helemaal leeg gereden) en tanken in Örebrö (niet helemaal leeg gereden) omdat we niet wisten of er verder nog veel pompen zouden zijn. Ongeveer 1.500 km afgelegd. Dan kun je de kilometers in Denemarken (160 ongeveer) doorkomen zonder tanken. In Duitsland de CC op 140 gezet waar je 130 mag, en verder nergens de snelheid ruim overtreden.

Je kunt de piepjes wel wat verminderen, dan zul je wel even de gebruiksaanwijzing moeten lezen :D . Je kunt de koffiekop gewoon niet laten zien, dat zit wat diep in de instellingen. Let even op het aantrekken van de handrem bij het instellen, anders kom je niet in het menu.

Ik rij nooit Eco, dat heb ik in het begin wel geprobeerd, maar ik zie in de praktijk geen verschil in gebruik, maar wel in comfort. Ik geef niet super veel gas dus wat dat betreft boots ik het een beetje na.

Volgens mij is er op dit forum of het internationale forum ook iemand uit zweden geweest. Ik heb het over de begintijd, dus jaren geleden. Volgens mij moest hij/zij dikkere olie in de auto doen voor kou. Dus dat zou je even kunnen opzoeken ergens... Bij kouder dan -20 garandeert Mitsubishi het niet meer, maar ik heb de periode dat we hier eronder (volgens de auto -22 graden) kwamen veel met de auto gereden en geen enkel probleem ondervonden.

Ik heb gelukkig nog geen bandencontrolesysteem....

lkj
Vanaf mei 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle met PDC Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie