Terugroepactie luchtstroomsensor

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Gerardus.Rog
Forumlid
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 feb 2019, 00:54

Terugroepactie luchtstroomsensor

Bericht door Gerardus.Rog » 04 sep 2019, 21:21

Beste iedereen,

Vandaag een brief gehad van Mitsubishi motor Sales Nederland met volgende inhoud;

Geachte heer/ mevrouw,

Volgens onze gegevens bent u de eigenaar van de mitsubishi outlander met kenteken x

Mitsubishi motors voert continu kwaliteitsonderzoeken uit. Hieruit is gebleken dat bij uw mitsubishi outlander de luchtstroomsensor mogelijk niet correct functioneert, waardoor in het ergste geval de brandstofmotor niet aanslaat.
Wij verzoeken u een afspraak te maken met de officiële mitsubishi dealer. Deze zal de luchtstroomsensor kosteloos voor u vervangen.

Indien u nog vragen heeft dan kunt u contact opnemen met uw mitsubishi dealer of bezoekt u de Q&A op onze website.
Een actueel dealeroverzicht kunt u terugvinden op onze website: www.mitsubishi-motors.nl

Hartelijk dank voor uw medewerking en onze excuses voor het eventuele ongemak.


Zijn er nog mensen die deze oproep hebben gekregen?
Betreft model van 2014

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Terugroepactie luchtstroomsensor

Bericht door JohanvdH » 04 sep 2019, 21:46

Yup, hier ook vandaag de brief ontvangen.
Nieuwe LMM, dat is nooit verkeerd.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Terugroepactie luchtstroomsensor

Bericht door JohanvdH » 05 sep 2019, 07:01

De RDW geeft aan:

producent
ENL19-010-SR

Omschrijving defect
De interne weerstand van de luchtstroomsensor kan corroderen waardoor de luchtstroommeter defect raakt. Als gevolg zal de verbrandingsmotor niet starten als deze tijdens het rijden gestopt is door het PHEV systeem.

Materiële gevolgen
Niet meer opladen van de accu. Na het weergeven van een waarschuwing op het instrumentenpaneel na verloop van tijd stilvallen van het voertuig.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Terugroepactie luchtstroomsensor

Bericht door Reinier L » 05 sep 2019, 08:58

Idem. 11/2013
OUTLAND(CRUIS)ER

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Terugroepactie luchtstroomsensor

Bericht door PHEVlkj » 05 sep 2019, 10:48

Bij mij ook.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: Terugroepactie luchtstroomsensor

Bericht door RX-Men-8 » 09 sep 2019, 20:32

Ook binnen sinds 5 september. Maar eens een afspraak maken, ik ga anders denk ik toch zelden bij de dealer komen.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Terugroepactie luchtstroomsensor

Bericht door PHEVlkj » 10 sep 2019, 12:32

@RX-Men-8

Het lijkt mij onverstandig om niet vaker bij de dealer te komen. De tarieven vallen best mee, zeker voor een high tech auto. En dit is zeker een high tech auto. Bij de zoektocht naar mijn huidige auto heb ik ook bij verschillende universele garages gekeken Zij hebben echt nog geen idee hoe met een dergelijke auto om te gaan. Over een paar jaar zal het anders zijn, maar nu is het niet anders.

Er vinden nog steeds updates van de software plaats, zowel voor de auto zelf als voor de Bluetooth van de auto. Of voor de app. op je telefoon. Dus als je een nieuwere telefoon (met bijvoorbeeld een nieuw Android of Apple versie) wilt koppelen zul je er niet bijna aan ontkomen. Bij normaal onderhoud worden dit soort dingen meegenomen. Als je dat apart wilt laten doen gaat dat natuurlijk niet gratis en moet het bij de onderhoudskosten van de universele garage bijtellen.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Terugroepactie luchtstroomsensor

Bericht door Reinier L » 11 sep 2019, 08:43

Helemaal mee eens!
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: Terugroepactie luchtstroomsensor

Bericht door RX-Men-8 » 11 sep 2019, 23:03

Ik bedoelde ook niet dat ik naar een universele garage ga (dan kan ik het beter zelf doen). Ik hoop alleen dat ik niet tussendoor naar de dealer hoef net als ik bij Toyota gewend ben :)

Deze is gepland - het is een snelle actie waar je op kunt wachten.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Terugroepactie luchtstroomsensor

Bericht door PHEVlkj » 12 sep 2019, 15:08

Gelukkig :)

Ik heb in 6 jaar alleen een keer een wiellager kapot gehad dat niet onder de garantie viel, dus wat dat betreft is het denk ik vergelijkbaar qua kwaliteit.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

rdolfijn
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2019, 13:46
Locatie: Houten

Re: Terugroepactie luchtstroomsensor

Bericht door rdolfijn » 12 sep 2019, 21:13

ook hier een brief gekregen.
maar even een afspraak maken dus
van 4 ltr 6 cilinder Jeep cherokee naar 2 ltr elektrische outlander 2013

Gerardus.Rog
Forumlid
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 feb 2019, 00:54

Re: Terugroepactie luchtstroomsensor

Bericht door Gerardus.Rog » 13 sep 2019, 16:56

Gisteren de sensor laten vervangen. Gecombineerd met een herstelling onder garantie. Herstelling is zeer eenvoudig en snel uitgevoerd. Alles bij elkaar voor twee mistlichtunits vervangen en de sensor een 45min moeten wachten. Netjes opgelost door mitsubishi.

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Terugroepactie luchtstroomsensor

Bericht door eddam » 23 mei 2020, 11:13

Hier geen brief gekregen,maar na aankoop van Beaker in februari, gelijk even bij de RDW op de site gekeken.
Daar stonden twee terugroepers klaar, dus gelijk maar afspraak gemaakt bij de dealer, die in een moeite door ook even het accu-vermogen en de wifi gegevens voor me gecontroleerd heeft.
Voordeel van een dealer waar je bekend bent....
Maar de RDW site is zeker in dit soort gevallen een aanrader, want Beaker kwam niet bij de merkdealer vandaan,en van eventuele terugroepacties was dan ook niks bekend, evenals van de meer technische aspecten van de auto ....
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Plaats reactie