12 jaar toyota avensys verso een PHEV geadopteerd
Geplaatst: 25 jul 2019, 18:33
Goedendag
Omdat mijn partner een auto van de zaak heeft en we alleen een forse hond in huis hebben willen wij graag een heule grooote boodschappenauto en een kleine auto van de zaak. Zodra de PHEV's uit de lease zijn gekomen zijn wij gaan zoeken naar een vervanger voor de toyota. Ik gebruik mijn auto hoofdzakelijk voor woon werk verkeer van 14kM per dag en dit moet met de phev elektrisch gereden kunnen worden.
Het is een zwarte PHEV Instyle uit 12-2013 met 170.000km geworden. Inmiddels is de auto uitgebreid met de PHEV box van EV tune zodat puur elektrisch naar het werk gereden kan worden. Er zat al een trekhaak onder en hiermee is al meerdere keren een zware aanhanger getrokken wat ook goed gaat.
De accu wordt thuis geladen en hiervoor is de standaard laadkabel met 220v aansluiting buiten geplaatst. Dit werkt voorlopig erg goed en we laden via de klok alleen tussen 24 en 06:30 uur, in die tijd kan in een lege accu max 7kWh worden laden. Bij aanschaf hebben we de benzinetank afgevuld en nu na ruim 800kM staat de benzine meter nog boven de helft en we hebben 190 kWh elektra geladen.
We hebben de auto nu 3 maanden en blijkbaar heeft de benzinemotor lang genoeg gerust. Ondanks tussendoor bij langere ritten wel op benzine rijden vind de auto dat er getankt moet worden. Hierop weer geprobeerd toegang tot dit forum te krijgen en hoera het is gelukt.
We gaan nu snel op zoek naar de antwoorden op de vragen;
klopt het dat er maximaal 7kWh geladen kan worden?
Is het mogelijk om de melding dat er getankt moet worden te resetten,
hoe werkt het om locatie afhankelijk een tijdklok voor laden te gebruiken. (laden bij de EVbox laadpaal werkt niet met de klok uit).
We nu ongeveer 26 km alleen elektrisch rijden (afhankelijk of we snelweg rijden of binnendoor rijden) is dat normaal of zijn er wat dode cellen in de accu
We zijn erg blij met de wagen en hij voldoet buitengewoon.
Jolletje
Omdat mijn partner een auto van de zaak heeft en we alleen een forse hond in huis hebben willen wij graag een heule grooote boodschappenauto en een kleine auto van de zaak. Zodra de PHEV's uit de lease zijn gekomen zijn wij gaan zoeken naar een vervanger voor de toyota. Ik gebruik mijn auto hoofdzakelijk voor woon werk verkeer van 14kM per dag en dit moet met de phev elektrisch gereden kunnen worden.
Het is een zwarte PHEV Instyle uit 12-2013 met 170.000km geworden. Inmiddels is de auto uitgebreid met de PHEV box van EV tune zodat puur elektrisch naar het werk gereden kan worden. Er zat al een trekhaak onder en hiermee is al meerdere keren een zware aanhanger getrokken wat ook goed gaat.
De accu wordt thuis geladen en hiervoor is de standaard laadkabel met 220v aansluiting buiten geplaatst. Dit werkt voorlopig erg goed en we laden via de klok alleen tussen 24 en 06:30 uur, in die tijd kan in een lege accu max 7kWh worden laden. Bij aanschaf hebben we de benzinetank afgevuld en nu na ruim 800kM staat de benzine meter nog boven de helft en we hebben 190 kWh elektra geladen.
We hebben de auto nu 3 maanden en blijkbaar heeft de benzinemotor lang genoeg gerust. Ondanks tussendoor bij langere ritten wel op benzine rijden vind de auto dat er getankt moet worden. Hierop weer geprobeerd toegang tot dit forum te krijgen en hoera het is gelukt.
We gaan nu snel op zoek naar de antwoorden op de vragen;
klopt het dat er maximaal 7kWh geladen kan worden?
Is het mogelijk om de melding dat er getankt moet worden te resetten,
hoe werkt het om locatie afhankelijk een tijdklok voor laden te gebruiken. (laden bij de EVbox laadpaal werkt niet met de klok uit).
We nu ongeveer 26 km alleen elektrisch rijden (afhankelijk of we snelweg rijden of binnendoor rijden) is dat normaal of zijn er wat dode cellen in de accu
We zijn erg blij met de wagen en hij voldoet buitengewoon.
Jolletje