Mobiele telefoon valt regelmatig uit tijdens bellen

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Plaats reactie
MartijnHe
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2018, 20:07

Mobiele telefoon valt regelmatig uit tijdens bellen

Bericht door MartijnHe » 22 jun 2019, 07:46

Sinds 1 jaar rijd ik met plezier een PHEV. Toen gelijk ook mijn telefoon aangesloten, werkt prima. Of liever gezegd 'werkte' , want sinds 2 weken heb ik het probleem dat mijn telefoon, een Lenovo P2, regelmatig uitvalt tijdens het gesprek. Hij geeft dan opeens aan' verbinding verbroken' en 1 a 1,5 seconden later is de verbinding weer terug. Ik mis dus 1 a 1,5 seconden van wat de ander zegt, of de ander mist wat ik zeg. Bijzonder irritant. Ik begin tegenwoordig het gesprek maar met te zeggen dat mijn telefoon regelmatig uitvalt. Maar dit staat dus echt niet goed naar mijn klanten, en zeker niet naar mijn nieuwe klanten. Hebben anderen dit ook? Is er iets aan te doen?

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Mobiele telefoon valt regelmatig uit tijdens bellen

Bericht door PHEVlkj » 24 jun 2019, 10:06

Van welk jaar is de auto?
Is de auto in onderhoud bij de Mitsubishi dealer?

Heeft de auto misschien net een Bluetooth update gehad bij dealer tijdens onderhoud? Mijn dealer houdt altijd bij welke updates er zijn voor de auto en telefoon. Die voor de telefoon worden dan alleen gedaan als je een nieuw toestel hebt of als het niet meer lekker werkt.

Misschien heeft je Lenovo P2 een veiligheidsupdate of andere software update gehad, waardoor het niet meer helemaal lekker werkt. Dan zou je kunnen overwegen de nieuwste Bluetooth software te laten installeren bij de dealer, nu of bij de volgende beurt.

Volgens mij is er in het verleden op het forum wel eens wat geweest over een te groot adresboek, maar ik weet niet of dat nog relevant is met de huidige software.

Heb je misschien standaard iets extra's bij je met een andere Bluetooth zender waardoor de auto in de war raakt (niet dat het wat zou moeten uitmaken, maar ik probeer even mee te denken), zoals een nieuwe laptop, headset o.i.d. die je eerder niet bij je had? Zet daar de Bluetooth dan eens even van uit.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

MartijnHe
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2018, 20:07

Re: Mobiele telefoon valt regelmatig uit tijdens bellen

Bericht door MartijnHe » 24 jun 2019, 21:10

De auto is uit 2015, en inderdaad in onderhoud bij de Mitsubishi dealer.
Ik heb geen idee of er een Bluetooth update is geweest; maar inderdaad, de laatste onderhoudsbeurt is 1 maand geleden, dus redelijk in de buurt van de start van de problemen... Verder geen andere gadgets in mijn auto die invloed kunnen hebben. Dus: ik ga op naar de dealer. Bedankt voor de reactie!

Plaats reactie