Android carplay 2019

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Plaats reactie
SylviaEV
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2018, 14:22

Android carplay 2019

Bericht door SylviaEV » 27 mar 2019, 19:20

We hebben vandaag onze PHEV 2019 opgehaald.
Helaas krijgen we de carplay niet aan de praat.
Is er iemand hier die ons kan helpen?
"Rally is life, the rest are incidentals"

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Android carplay 2019

Bericht door PHEVlkj » 28 mar 2019, 09:26

Is dat niet door de dealer ingesteld bij aflevering? Normaal zou je dat verwachten.

Ik ga, weliswaar met een ouder model, nooit weg bij de dealer voordat de telefoon weer is gekoppeld na een update van bijvoorbeeld Bluetooth. Zeker bij een nieuwe auto mag je dat zeker verwachten.Daar zou je ook de beste hulp kunnen verwachten.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Android carplay 2019

Bericht door mr76 » 28 mar 2019, 10:59

wat is android carplay? het is toch android auto of apple carplay?
werkt dat in de nieuwe phev?
ik heb er toen een nieuwe pioneer ingedaan (MMCS is echt ruk). Auto android wordt officieel niet ondersteunt, je moet een apk van de site halen en installeren. dan werkt het tot de volgende update.

PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Re: Android carplay 2019

Bericht door PeterW » 29 mar 2019, 20:07

Android Auto op je Android telefoon installeren. Standaard kabeltje tussen telefoon en auto-usb (vanaf MY 2018) en klaar.
Android Auto download/installeer je niet via de Play Store, maar via een link op een website (staat in errata bij de handleiding). Het is gewoon een Nederlandstalige versie.
Blijft stom natuurlijk dat het nog steeds niet in de Play Store staat. Het is overigens niet zo dat je bij elke nieuwe versie van Android Auto (handmatig) moet updaten: navigatie blijft het gewoon doen.

Carplay is voor Apple telefoon. Heb ik geen ervaring mee.
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

SylviaEV
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2018, 14:22

Re: Android carplay 2019

Bericht door SylviaEV » 30 mar 2019, 11:25

Thnx, de stappen voor Android auto keurig doorlopen, maar nog geen navigatie (beeld) op de display. Ter info: we hebben diverse apk bestanden passend bij de telefoon geprobeerd.
De dealer helpt en denkt nog steeds mee, maar er blijft een beveiligings melden op de telefoon verschijnen.
We doen het voorlopig even met losse navigatie. 😉
"Rally is life, the rest are incidentals"

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: Android carplay 2019

Bericht door vulcan750 » 30 mar 2019, 23:48

Voor zover ik weet werken niet alle navigatie apps met Android Auto. Google maps en Waze schijnen sowieso te werken.
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Android carplay 2019

Bericht door mr76 » 02 apr 2019, 09:00

deze gezien? https://www.androidplanet.nl/tips/andro ... ownloaden/

Ik ben er wel blij mee, maar als er een update is dan stopt hij er mee. Zegt dat je stil moet staan etc. en je kan dan geen update downloaden want niet geschikt voor NL. Helaas. Dan zoek ik een nieuwe apk en werkt het weer.

lockstra
Forumlid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 okt 2014, 19:41

Re: Android carplay 2019

Bericht door lockstra » 27 jul 2019, 10:33

ga naar instellingen, info telefoon en dan naar softwaregegevens, 10x op buildnummer klikken dan opletten of de melding ontwikkelaarstand vrijgegeven wordt.
terug naar hoofdscherm, weer naar instellingen, en onderaan op ontwikkelaar opties.
naar beneden gaan en klikken op standaard usb instellingen. klikken op bestanden over zetten.

Ga naar apkmirror.com en download Android Auto .

Open android auto, kijk of het op de telefoon werkt en indien okay, sluit android auto weer af.

Gebruik een goede usb kabel, bv die is meegeleverd door de fabrikant. Let op! er zit héél veel verschil in usb kabels.
Wanneer de SDA aan staat in de auto, de telefoon verbinden......... wachten...... en de melding verschijnt op de SDA dat Android Auit gereed is.
de toest links boven op de SDA aantikken en viola!

Weer even wachten en Waze en Google maps staan op het scherm (toets linksonder op de SDA)
Andere navigatieprogramma's als TomTom, Sygic enz enz werken niet omdat Waze en Google Maps alleen zijn toegestaan(eigendom van Google)
Ik maak het meest gebruik van Waze omdat de flitsers etc daarop goed worden weergegeven.

Het is trouwens Apple Carplay en Android Auto :D

Succes!
2014 Instyle + titanium grey en nu 2019 Instyle + ruby black

Schikler
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2019, 11:01

Re: Android carplay 2019

Bericht door Schikler » 14 aug 2019, 15:39

Sorry, ik had dit topic nog niet gezien maar ik heb bij 'Even Voorstellen (https://www.outlanderphevforum.nl/forum ... f=5&t=4339) iets over de navigatie gezegd.

Ik vind de Android Auto voorziening, oa door meerdere gezinsleden/gebruikers met allen eigen telefoons, WAARDELOOS.

Groet,
Bart

cldh
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2019, 20:37

Re: Android carplay 2019

Bericht door cldh » 15 nov 2020, 22:00

Ik heb problemen met de verbinding met het SDAsysteem. Ik gebruik een Samsung s9+ en een s10. Ik vermoed dat het aan het type kabel ligt, beste resultaten met originele Samsung kabel. De verbinding gaat op onverwachte momenten verloren wat heel vervelend is tijdens het navigeren. Heeft iemand een voorstel voor een andere kabel?
.

Plaats reactie