Trekhaak

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Plaats reactie
Brambo
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2018, 13:49

Trekhaak

Bericht door Brambo » 14 feb 2019, 20:41

Wie weet een adres voor een voordelige trekhaak levering/montage. (mag ook gebruikte zijn)
Gebruik is misschien maar 1x per jaar dus heb geen zin in een dure aanschaf.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 568
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Trekhaak

Bericht door JohanvdH » 14 feb 2019, 21:22

Heb ik ook naar zitten kijken...
Montagekosten zijn zowat de helft van de prijs (ongeveer 200 euro op 500 euro totaal).
Zou de montage zelf te doen zijn?

Ik heb een trekhaak onder de Prius gezet (wel, uiteindelijk laten zetten want de bouten van de sleepogen die los moesten zaten dermate vast dat ik ze niet los kreeg...) en dat viel qua werkzaamheden wel mee.
Ik vermoed dat de achterbumper er niet eens af hoeft.

Iemand ervaring mee?


https://www.youtube.com/watch?v=Nq1-IBcQZ_8

Trekhaak:
https://www.carpardoo.nl/product/2330-7 ... lsrc=aw.ds

Handleiding
https://static.carpardoo.nl/product-ima ... 611483.pdf
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Trekhaak

Bericht door Reinier L » 15 feb 2019, 17:25

De achterbumper moet er wel af. En die is heeel groot.
OUTLAND(CRUIS)ER

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: Trekhaak

Bericht door vulcan750 » 16 feb 2019, 16:29

Niet altijd... bij mijn Outlander moest aan de onderkant van de bumper er hooguit een halve centimeter af. (Bosal vaste trekhaak) Heel vaak zie je zo'n lelijk gat midden in de bumper.Ik was blij dat dit ook anders kon, dat was een leuke, onverwachte verrassing.
Wel moest achter in de kofferbak alles los en eruit, inclusief de subwoofer. Ik heb dit karweitje door een universele garagein de buurt laten doen via trekhaken.nl. Dit scheelde ongeveer de helft met de dealer.
Zie trekhaak: viewtopic.php?f=26&t=4245 (foto 2)
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Trekhaak

Bericht door Reinier L » 16 feb 2019, 23:50

Reinier L schreef:
15 feb 2019, 17:25
De achterbumper moet er wel af. En die is heeel groot.
Even inderdaad een nuance:
Het gaat hier om de originele vaste trekhaak.
OUTLAND(CRUIS)ER

Outlander079
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2020, 13:02

Re: Trekhaak

Bericht door Outlander079 » 24 sep 2020, 20:46

Geeft een vaste haak geen problemen met de parkeersensoren?

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Trekhaak

Bericht door PHEVlkj » 25 sep 2020, 11:43

Als je het via de dealer laat doen in ieder geval niet, die doet aan aanpassing in de software (trekhaak inleren) zodat de auto weet dat er een trekhaak is gemonteerd als je de auto in achteruit zet en dat er een melding komt als een lamp van de aanhanger kapot is zodra de stekker is aangesloten.

Ik heb zelf een origineel gemonteerde afneembare trekhaak, daar geldt hetzelfde voor.

Ik heb wel eens gevraagd bij een universeel bedrijf of ze dat ook kunnen, daar was het antwoord: "nee, dat inleren kan alleen bij de dealer". Dus als iemand zegt dat hij het wel kan als inbouwer zou ik van te voren afspreken dat ze de boel gratis schadevrij demonteren als het niet werkt.
Ik zou persoonlijk gek worden van onnodig gepiep bij gebruik van de trekhaak.

Bovendien zou ik altijd een 13 polige trekhaak laten monteren. Dan kun je altijd een caravan aansluiten en via een goedkope adapter het stopcontact geschikt maken voor 7-polig bij gebruik van een eenvoudige kar.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Trekhaak

Bericht door eddam » 03 nov 2020, 10:14

Heb er zelf een onder gezet,en geen enkel probleem met inleren ofzo.....
Een en ander staat uitvoerig omschreven in een ander draadje: zelf trekhaak monteren...
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Plaats reactie