Auto begint spontaan met voorverwarmen

Vragen over bepaalde funties van het navigatiesysteem of de standkachel? Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Auto begint spontaan met voorverwarmen

Bericht door Anko » 31 mar 2018, 11:58

Sinds een dag of twee hebt ik gemerkt dat de auto heel af en toe spontaan begint met voorverwarmen. Nu heb ik ook een paar keer gezien dat het lampje op de afstandsbediening een tijdje heel zenuwachtig knipperde. Net alsof hij me wil waarschuwen dat het batterij niveau te laag is of zo.

Nu heb ik mijn sleutel (auto is uit 2013) gemodificeerd om via een extra knopje de afstandsbediening te kunnen starten, maar dat zou dus alleen moeten werken als je dat knopje twee keer kort achter elkaar indrukt.

Herkent iemand iets hier van?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Auto begint spontaan met voorverwarmen

Bericht door MitsuAccu » 31 mar 2018, 22:27

Ik heb de sleutel ook gemodificeerd, maar dit herken ik niet.
Misschien eerst batterij vervangen en eventueel daarna de modificatie (tijdelijk) ongedaan maken om het te testen?
Dan weet je in ieder geval of de auto gestuurd wordt door de afstandbediening of zelf vindt dat hij moet gaan voorverwarnen.

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Auto begint spontaan met voorverwarmen

Bericht door mitsufietsie » 01 apr 2018, 01:03

Staat jouw app npg op wintertijd?
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Jan_nl
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2017, 20:56

Re: Auto begint spontaan met voorverwarmen

Bericht door Jan_nl » 01 apr 2018, 09:22

Is dat niet gewoon een los contact?

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Auto begint spontaan met voorverwarmen

Bericht door sigmasailor » 01 apr 2018, 09:25

Klinkt als (geleidend) vuiltje in het schakelaartje waardoor de PHEV het signaal krijgt voor te verwarmen.
Remedie: schoon blazen of nieuw schakelaartje.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto begint spontaan met voorverwarmen

Bericht door Anko » 01 apr 2018, 11:14

mitsufietsie schreef:
01 apr 2018, 01:03
Staat jouw app npg op wintertijd?
Een paar keer gebeurde het midden overdag. Eén keer om 4 uur in de ochtend. Ik heb ook helemaal geen timer ingesteld staan. Had ik even moeten vermelden, denk ik. Maar met dat in het achterhoofd denk ik niet dat het met zomertijd te maken zal hebben.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto begint spontaan met voorverwarmen

Bericht door Anko » 01 apr 2018, 11:22

MitsuAccu schreef:
31 mar 2018, 22:27
Ik heb de sleutel ook gemodificeerd, maar dit herken ik niet.
Misschien eerst batterij vervangen en ...
Heb ik inmiddels gedaan. Van beide sleutels. Ondanks dat toch gisteravond om half 10 en vannacht net voor 4 uur weer gebeurd. Sleutels lagen in beide gevallen onaangeroerd 'op een plankje in de keuken'. Heel bijzonder.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto begint spontaan met voorverwarmen

Bericht door Anko » 01 apr 2018, 11:26

Jan_nl schreef:
01 apr 2018, 09:22
Is dat niet gewoon een los contact?
sigmasailor schreef:
01 apr 2018, 09:25
Klinkt als (geleidend) vuiltje in het schakelaartje waardoor de PHEV het signaal krijgt voor te verwarmen.
Remedie: schoon blazen of nieuw schakelaartje.
Zou je denken / verwachten. Maar dat dat zich dan midden in de nacht manifesteert, terwijl de sleutel gewoon ergens ligt? Zou denken dat het dan veel vaker zou moeten gebeuren.

Ik ga in ieder geval de batterij van de sleutel waarvan ik het lampje heb zien knipperen maar eens helemaal er uit halen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto begint spontaan met voorverwarmen

Bericht door Anko » 02 apr 2018, 14:16

Anko schreef:
01 apr 2018, 11:26
Ik ga in ieder geval de batterij van de sleutel waarvan ik het lampje heb zien knipperen maar eens helemaal er uit halen.
Afgelopen 24 uur niet weer gebeurd .....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie