Sinds een maand ben ik overgestapt van een Honda Civic 1.8 Sport van 2015 naar een prachtige Outlander PHEV X-line Executive in silky white bouwjaar 2015 en kmstand bij aanschaf: 28.500.
Gekocht bij een Mitsubishi dealer (Auto Aaltink) en hij komt (heel bijzonder!) nu eens niet uit de lease, maar van een particuliere eigenaar. Ik rij er trouwens ook particulier mee.
Ik snap de vaak negatieve uitlatingen jegens de PHEV trouwens niet. Dat aan de bijtellingsregeling wellicht strengere eisen aan kon worden gesteld kan ik me wel iets bij voorstellen, maar soms lijkt het wel of het de schuld van de auto zelf is... Als je fatsoenlijk stekkert en een beetje beheerst rijdt, dan is het brandstofgebruik minder dan dat van een Aygo. Pas een rit gemaakt van bijna 200km, benzineverbruik 1:23,4. Wel rustig gereden, grotendeels over de (drukke) snelweg 100/110 km p/u.
Bij kortere ritjes van zo'n 65 km haal ik makkelijk 1:35. 100% op EV haal ik nu tussen de 35-40 km.
Ik hou me dan wel aan de max. snelheden, maar op de snelweg meestal 110/120. Ik vind de auto is erg stil en comfortabel.
Via internet heb ik zwarte stootlijsten voor de zijkanten gekocht en rvs instaplijsten voor de dorpels. Als het wat warmer weer wordt gaan we die zelf monteren. Ik ben d'r blij mee!
Vriendelijke groet Carel