Terugroepactie Outlander PHEV

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door mitsufietsie » 12 jul 2017, 13:56

Vandaag een brief ontvangen van Mitsubishi Motor Sales Nederland bv uit Amstelveen:

Volgens onze gegevens bent U de eigenaar van de Mitsubishi Outlander PHEV met het kenteken .....

Uit onderzoek van Mitsubishi Motors blijkt dat bij uw Outlander PHEV de bougies in conbinatie met de
motor-ECU software mogelijk niet goed funtioneren. Hierdoor kan het voorkomen dat de
verbrandingsmotor niet aanslaat. Als de aandrijfaccu dan leeg raakt, kan de auto stil vallen.

Om deze reden moet de motor-ECU van nieuwe software worden voorzien en dienen de bougies te
worden vervangen. Wij verzoeken U hiervoor een afspraak te maken met een officiele mitsubishe dealer,
deze zal de betreffende vervanging kosteloos voor u uitvoeren.

enz.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door Anko » 12 jul 2017, 18:39

+1
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

bloem
Forumlid
Berichten: 263
Lid geworden op: 25 sep 2013, 00:01

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door bloem » 12 jul 2017, 18:50

Ook ik krijg gratis nieuwe bougies ;)

PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door PeterW » 12 jul 2017, 19:17

+1
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door mitsufietsie » 12 jul 2017, 21:16

Anko, zou ik gewoon mijn EV modificatie kunnen laten zitten tijdens de update?
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door sigmasailor » 12 jul 2017, 21:36

Hier ook, ben erg onder de indruk en wacht wel tot de eerstvolgende beurt.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door Anko » 12 jul 2017, 22:09

mitsufietsie schreef:
12 jul 2017, 21:16
Anko, zou ik gewoon mijn EV modificatie kunnen laten zitten tijdens de update?
Goede vraag. Zou eigenlijk niet weten waarom niet. Ik laat hem gewoon zitten.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door kobus1967 » 13 jul 2017, 14:22

Komt wel met de volgende beurt in Oktober, gaat al bijna 4 jaar goed dus zal die paar maanden ook wel lukken toch?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door Anko » 14 jul 2017, 11:46

Anko schreef:
12 jul 2017, 22:09
mitsufietsie schreef:
12 jul 2017, 21:16
Anko, zou ik gewoon mijn EV modificatie kunnen laten zitten tijdens de update?
Goede vraag. Zou eigenlijk niet weten waarom niet. Ik laat hem gewoon zitten.
Toevallig was mijn auto twee dagen voordat ik de brief kreeg voor de 120K beurt geweest. Bij navraag bleek de aanpassing toen al te zijn toegepast. Dus met de PHEVbox in place. Niets over gehoord. Zou me ook niet verbazen als ze het niet eens gemerkt hebben ....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

mariomaf
Forumlid
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door mariomaf » 14 jul 2017, 13:50

Hier inderdaad ook, zelfde terugroepactie.

PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door PeterW » 14 jul 2017, 14:09

Heden update en andere bougies uitgevoerd in 30 minuten :mrgreen:
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door mitsufietsie » 14 jul 2017, 14:11

Ik kreeg net door dat het 1,5 uur zou gaan duren.........
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door mr76 » 17 jul 2017, 12:16

Tegen mij is gezegd het gewoon met het regulier onderhoud te doen in november. Als je het echt wilde kon het wel in ca. 1 uur.

Het schijnt alleen voor diegene te zijn die heel weinig tanken en dus veel elektrisch rijden.

Ik laat het nu in november uitvoeren. Alleen als je onderhoud nu in de afgelopen maand was geweest zou het verstandig zijn wel eerder te doen.

mariomaf
Forumlid
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door mariomaf » 17 jul 2017, 13:35

Als je onlangs bent geweest voor een beurt, dan is er ook een software update geweest. In een van de updates zit een fout (ik had deze ook). JE merkt dan dat het opstarten van de auto (het moment van drukken op de start knop tot het moment dat je weg kunt rijden) een aantal seconden (+/-4) langer duurt dan je gewend bent. Is dit bij jou het geval dan kun je een nieuwe update krijgen van de software. Bij mij is dit nu verholpen.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door JanPHEV » 22 jul 2017, 20:49

Ik heb de brief ook gehad.
Maar rijd nu regelmatig op benzine, dus met de dealer afgesproken dat ze het met de jaarbeurt in december doen.
;)

Ik ben benieuwd of die update nu sneller dwingt om benzine te gaan verbruiken dan de huidige 3 maanden...

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door Reinier L » 23 jul 2017, 09:45

Bij mij nu gedaan in combinatie met een update navigatie met korting.
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door Anko » 16 aug 2017, 07:52

Bij mijn laatste beurt, zo'n 5 weken geleden, heb ik de update gekregen en ook twee nieuwe Toyo's. Per het moment van die beurt ben ik zo'n 5 á 8 km aan EV bereik verloren. Tot dat moment haalde ik, met een beetje moeite, structureel mijn woon-werk afstand van 40.5 km op elektriciteit. Vanaf dat moment is het me geen één keer meer gelukt. Ik komt meestal minsten 5 km te kort. Dus ik ben van ene op andere moment zo'n 15% aan bereik kwijt geraakt.

Ah waarde van accu is nu 0.1 lager dan daarvoor. Dat kan het verschil m.i. niet in zijn geheel verklaren.
Nieuwe banden zijn zelfde type als oude banden. Hebben wellicht iets hogere rolweerstand omdat ze nieuw zijn, maar het zijn er aan de andere kant ook maar twee. Kan het verschil m.i. ook niet geheel verklaren.
Blijft over de update. Deze zou, naar wat ik begrepen heb, alleen met de ICE te maken hebben, dus zou het ook niet moeten kunnen verklaren. Maar ik kan geen andere reden bedenken (ja, ik heb temperatuur, wind, etc. meegenomen in mijn overwegingen). Iemand anders die denkt EV bereik kwijt te zijn geraakt bij de update?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door Anko » 16 aug 2017, 07:55

mariomaf schreef:
17 jul 2017, 13:35
Als je onlangs bent geweest voor een beurt, dan is er ook een software update geweest. In een van de updates zit een fout (ik had deze ook). JE merkt dan dat het opstarten van de auto (het moment van drukken op de start knop tot het moment dat je weg kunt rijden) een aantal seconden (+/-4) langer duurt dan je gewend bent. Is dit bij jou het geval dan kun je een nieuwe update krijgen van de software. Bij mij is dit nu verholpen.
Hmmm, nu je het zegt ... Zou zo maar kunnen dat dat bij mij ook het geval is. Ik wissel vrijwel elke dag met de zelfde PHEV-rijder van plek bij de laadpaal. Nu voel ik me na de vakantie een beetje sukkelig omdat het me steeds zoveel tijd kost om gewoon uit het vak weg te rijden. Dacht dat het aan mij / aan de vakantie lag. Maar zou ook wel eens dit effect kunnen zijn ...
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door sigmasailor » 16 aug 2017, 09:01

Weet je toevallig ook het versie nummer van de update? Kunnen ze het bij mij volgende maand misschien in een keer goed doen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door Anko » 16 aug 2017, 09:08

Geen idee. Maar net moest ik de auto weer verzetten en heb ik er even goed op gelet. Denk toch dat het de vakantie was en niet de update. Want ik kon, door een beetje goed op te letten, toch gewoon net zo snel weg rijden als voorheen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

aw1964

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door aw1964 » 17 aug 2017, 12:19

Ik heb ook de brief gehad, deze storing was bij mij circa 8 keer voorgevallen van dec 2016 tot mei 2017. Ik heb LPG, dus de dealer gaf daar de schuld aan, de LPG installateur gaf aan dat dit niet aan de LPG installatie kon liggen. Ondertussen wel de kop laten reviseren vanwege te lage compressie in alle cilinders, daarna de software update gehad en met gerust hart op vakantie gegaan.

aw1964

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door aw1964 » 17 aug 2017, 12:23

De storing die ik kreeg was: EV-System service required. Vervolgens slaat de verbrandingsmotor niet aan en vervalt in "slakken"modus.
De auto volledig uitszetten en opnieuw starten was meestal afdoende. (soms 2x).

mariomaf
Forumlid
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door mariomaf » 22 aug 2017, 21:25

aw1964 schreef:
17 aug 2017, 12:23
De storing die ik kreeg was: EV-System service required. Vervolgens slaat de verbrandingsmotor niet aan en vervalt in "slakken"modus.
De auto volledig uitszetten en opnieuw starten was meestal afdoende. (soms 2x).
Hiermee moet je toch maar eens naar de dealer, want dit had ik dus ook vrij vaak en kwam door een "kapotte" cell. Zeker als je nog binnen de 100.000km zit zou ik je adviseren snel te gaan, want anders dot MMNL lastig met garantie en komt het aan op de kracht van je dealer. Als dit vaker voorkomt is de kans groot dat er een accucel kapot is. Het verschil is echt minimaal, dus soms gaat het goed, soms gaat het fout. De marge vind ik zo klein dat ik niet eens zou spreken van een kapotte accu, maar eentje die iets "ouder" is. Maar de controle unit (van 8 cellen) gaat dan op safe modus. Inderdaad helpt het dan om opnieuw te starten, soms inderdaad twee keer.

Mijn accucel is vervangen (ze vervangen ze niet per stuk, terwijl dit heel makkelijk kan bij Mitsubishi) maar per 8 inclusief controle unit.Als je meer wilt weten stuur me maar een PM.

LexEV
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2014, 14:04

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door LexEV » 19 okt 2017, 18:03

Ik heb ook van de terugroepactie gebruik gemaakt met mijn phev uit eind 2013.

Wat mij nu ineens opvalt is dat na volledig opladen de actieradius (electr) zo'n 59 kilometer zou zijn, terwijl voorheen, voor de update, ik meestal zo'n gemiddeld 40 kilometer zag staan.
Bij aankoop natuurlijk zo'n 52 kilometer, maar dat liep met de jaren terug!

Die 59 kilometer lijkt leuk, maar ik schiet er niets mee op, ik heb het nog niet echt goed getest, maar volgens mij kan ik er minder mee rijden dan voor de update. Ook al probeer ik uiterst efficiënt te rijden!

Wat is er gebeurd?
Zouden ze wellicht dit softwarematig hebben aangepast, zodat ze geen claims aan hun broek krijgen (5 jaar batterij garantie)?
De teller geeft immers ruim over de 50 kilometer aan en dan is er van minimaal 75% geen sprake zodat claims onterecht zouden zijn!

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Terugroepactie Outlander PHEV

Bericht door sigmasailor » 19 okt 2017, 18:20

Herkenbaar. Ik denk dat er iets gereset was. Na een weekje heeft de PHEV weer geleerd en is het als vanouds.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Plaats reactie