Uitval Radio

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Plaats reactie
voiceover

Uitval Radio

Bericht door voiceover » 02 jul 2017, 11:00

Ik bezit sinds een paar maanden een Phev van december 2016, versie 2017.
Met regelmaat valt de radio compleet uit en reboot dan. Voordat dit gebeurd hoor ik een zware klap in de deur (bestuurderskant).
Ook gebeurd het regelmatig dat de radio van dab of fm naar CarPlay springt en bv een podcast of music gaat afspelen.
Ik heb het idee dat dit het vaakst voorkomt wanneer de iPhone 7 gekoppeld is middels USB.

Iemand die dit heeft gehad? Volgende week gaat de Phev naar de garage om te kijken of ze het kunnen vinden..

Nick
Forumlid
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2013, 21:39

Re: Uitval Radio

Bericht door Nick » 02 jul 2017, 12:39

Wonderlijke storing. Deze heb ik nog niet eerder gehoord. Gelukkig zit er nog garantie op....

voiceover

Re: Uitval Radio

Bericht door voiceover » 06 jul 2017, 13:09

Gisteren in de garage geweest en ze kregen binnen 5 minuten bevestiging van Mitsubishi NL dat het een bekend probleem was. Men werkt aan een firmware update is me verteld. Dus even afwachten nu. #garantie #duimen

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Uitval Radio

Bericht door JohanvdH » 23 dec 2018, 11:53

Hier dezelfde ervaring, radio valt uit als ik DAB start.
Is dit issue bij iemand al opgelost?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

AJW
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2019, 12:59

Re: Uitval Radio

Bericht door AJW » 11 feb 2019, 21:10

Bij mij viel hij ook uit en startte weer op nadat dab geselecteerd werd en nu doet het media systeem het helemaal niet meer. Kan je me vertellen of en hoe het opgelost is? Alvast bedankt

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Uitval Radio

Bericht door JohanvdH » 12 feb 2019, 12:29

De dealer heeft een software update uitgevoerd (stond nog open en werd tegelijk met de terugroepactie rond de handrem gedaan) maar het rebooten wanneer DAB gekozen wordt is hiermee helaas niet verholpen.

Vraag is of DAB nog wel beschikbaar is als signaal, is het niet vervangen door DAB+?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Plaats reactie