En Sigma is hij er al of is de levering uitgesteld?sigmasailor schreef: ↑04 jun 2017, 17:01Maand geleden blauwe besteld, zou in september moeten komen.
Heerlijk: direct Apple Play en geen MMCS.
wie stapt er over op een ampera e?
-
- Forumlid
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53
Re: wie stapt er over op een ampera e?
- PHEV2014
- Forumlid
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49
Re: wie stapt er over op een ampera e?
September 2018
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
- sigmasailor
- Moderator
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Zou oktober de 16de moeten worden volgens het laatste nieuws (2017).
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
- sigmasailor
- Moderator
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Hmmm, weer vertraging. Eigenlijk nog vager dan MMNL (die hadden accu problemen en dus een goede reden voor uitlopende levertijden).
'Mijn' Ampere E zou nu eind november pas komen; de lol begint er al aardig af te raken op deze manier.
Liefhebbers ter overname van dit contract?
'Mijn' Ampere E zou nu eind november pas komen; de lol begint er al aardig af te raken op deze manier.
Liefhebbers ter overname van dit contract?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
-
- Forumlid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49
Re: wie stapt er over op een ampera e?
ik heb hem pas in oktober/november 2018 nodig.... dus nog even niet
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Aan het testrijden in een Volvo V60 Hybrid (van een collega over, kan ik nog 2 jaar 7% rijden i.p.v. 1 jaar 0% en daarna... glazen bol..).
Ben er niet super-enthousiast over.. zit er niet lekker in, weinig beenruimte achtering (ben 1,96m, heb wat ruimte nodig). kofferbak(je).. wordt proppen..
Maar rijdt wel lekker.. en diesel.. dus niet iedere dag bij de pomp.. (om de dag )
Ben er niet super-enthousiast over.. zit er niet lekker in, weinig beenruimte achtering (ben 1,96m, heb wat ruimte nodig). kofferbak(je).. wordt proppen..
Maar rijdt wel lekker.. en diesel.. dus niet iedere dag bij de pomp.. (om de dag )
-
- Forumlid
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 14 jun 2013, 05:11
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Ik ben in november van 2017 overgestapt op een Volkswagen Passat GTE (van 15%) Deze auto rij ik nog tot december 2021. (En daarna met pensioen )
Moet zeggen dat de GTE goed bevalt al is de instap natuurlijk een stuk lager. Meer KM mogelijk op batterij en in GTE stand lekker snel. Apple carplay bevalt ook goed. Car-net verbinding dus hotspot voor meerdere passagiers. Dynaudio hifi is ook beter dan Rockford fosgate in Oulander
Moet zeggen dat de GTE goed bevalt al is de instap natuurlijk een stuk lager. Meer KM mogelijk op batterij en in GTE stand lekker snel. Apple carplay bevalt ook goed. Car-net verbinding dus hotspot voor meerdere passagiers. Dynaudio hifi is ook beter dan Rockford fosgate in Oulander
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Was dit draadje een beetje vergeten. Ik ben op 3 januari overgestapt op een Ampera E. Ondertussen zo'n 4000 km mee gereden, met erg veel plezier.
- Goedkoper in energie kosten, want geen benzine meer nodig, ook niet op lange afstanden.
- Goedkoper in energie kosten, want tot nu toe is alle stroom uit mijn eigen stopcontactje gekomen. Heb nog niet publiek hoeven laden.
- Veel en veel vlotter. En als je dan het gas een keer bewust wat dieper in trapt heeft dat niet direct tot gevolg dat de motor bijspringt.
- Comfortabeler: Gewoon lekker de kachel of A/C aan, op welke stand je ook maar wil, zonder je zorgen te maken over het bereik, want dat bereik is (voor mij) ruimschoots voldoende.
- En voor mij het aller belangrijkste: in een keer verlost van alle frustratie rondom het te pas en te onpas aanspringen van de motor omdat je weer eens vergeten bent de kachel uit te zetten. Of omdat je de kachel een halve graad te hoog hebt gezet. Of omdat je per ongeluk een keer het gas nét te diep hebt ingetrapt bij het oprijden van een provinciale weg.
Ik ben me er volledig van bewust dat die frustratie 'een persoonlijke keuze is'. Er zijn er wsl zat die het helemaal niks interesseert (the lucky ones ), maar mij interesseerde dat wel en ik heb vier jaar lang het gevoel gehad dat de auto mij tegen werkte in mijn streven om zo min mogelijk benzine te verstoken. Ik vind het persoonlijk een verademing dat ik daar nu van af ben. Mijn grootste frustratie is wellicht nog wel dat het ZO gemakkelijk opgelost had kunnen worden. En dat het niet is gebeurd.
De PHEVBox heeft wel een tijdje een gedeeltelijke oplossing geboden, maar met het verslechteren van mijn accu hield dat ook wel een beetje op.
Overigens staat de Outlander nog gewoon op de oprit. Mijn vrouw rijdt er nu in (die heeft die frustratie gelukkig helemaal niet) en in de vakanties gaat hij nog gewoon voor de caravan.
- Goedkoper in energie kosten, want geen benzine meer nodig, ook niet op lange afstanden.
- Goedkoper in energie kosten, want tot nu toe is alle stroom uit mijn eigen stopcontactje gekomen. Heb nog niet publiek hoeven laden.
- Veel en veel vlotter. En als je dan het gas een keer bewust wat dieper in trapt heeft dat niet direct tot gevolg dat de motor bijspringt.
- Comfortabeler: Gewoon lekker de kachel of A/C aan, op welke stand je ook maar wil, zonder je zorgen te maken over het bereik, want dat bereik is (voor mij) ruimschoots voldoende.
- En voor mij het aller belangrijkste: in een keer verlost van alle frustratie rondom het te pas en te onpas aanspringen van de motor omdat je weer eens vergeten bent de kachel uit te zetten. Of omdat je de kachel een halve graad te hoog hebt gezet. Of omdat je per ongeluk een keer het gas nét te diep hebt ingetrapt bij het oprijden van een provinciale weg.
Ik ben me er volledig van bewust dat die frustratie 'een persoonlijke keuze is'. Er zijn er wsl zat die het helemaal niks interesseert (the lucky ones ), maar mij interesseerde dat wel en ik heb vier jaar lang het gevoel gehad dat de auto mij tegen werkte in mijn streven om zo min mogelijk benzine te verstoken. Ik vind het persoonlijk een verademing dat ik daar nu van af ben. Mijn grootste frustratie is wellicht nog wel dat het ZO gemakkelijk opgelost had kunnen worden. En dat het niet is gebeurd.
De PHEVBox heeft wel een tijdje een gedeeltelijke oplossing geboden, maar met het verslechteren van mijn accu hield dat ook wel een beetje op.
Overigens staat de Outlander nog gewoon op de oprit. Mijn vrouw rijdt er nu in (die heeft die frustratie gelukkig helemaal niet) en in de vakanties gaat hij nog gewoon voor de caravan.
- mitsufietsie
- Forumlid
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
- Locatie: 013
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Kernachtig samengevat, ook mijn mening
" ik heb vier jaar lang het gevoel gehad dat de auto mij tegen werkte in mijn streven om zo min mogelijk benzine te verstoken"
" ik heb vier jaar lang het gevoel gehad dat de auto mij tegen werkte in mijn streven om zo min mogelijk benzine te verstoken"
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.
-
- Forumlid
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Al op het Ampera-e forum Anko?
Ik ben van plan om de PHEV nog een aantal jaar door te rijden want met 15000 km/jaar en gemiddeld 1 op 30 plus elektra is dat denk ik het meest economisch.
Ik werk thuis, ben eenmanszaak dus de bijtelling word niet hoger dan de werkelijke kosten
Geen groot voordeel meer maar ook geen groot nadeel tov prive rijden.
Ik ben van plan om de PHEV nog een aantal jaar door te rijden want met 15000 km/jaar en gemiddeld 1 op 30 plus elektra is dat denk ik het meest economisch.
Ik werk thuis, ben eenmanszaak dus de bijtelling word niet hoger dan de werkelijke kosten
Geen groot voordeel meer maar ook geen groot nadeel tov prive rijden.
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
-
- Forumlid
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Even gekeken. En ja hoor: de forumridders Anko en Sigmasailer domineren daar ook alweer de boel.
OUTLAND(CRUIS)ER
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Je bent speciaal gaan kijken. Ik voel me vereerd ...
-
- Forumlid
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Anko er zijn zoveel Outies op zoek naar wat anders en die kunnen jouw ervaring met de Ampera wel gebruiken.
Kun je hier misschien een review opzetten?
Ik ben benieuwd hoe de Hyundai Kona en de Kia Niro straks gaan scoren tov de Ampera.
Kun je hier misschien een review opzetten?
Ik ben benieuwd hoe de Hyundai Kona en de Kia Niro straks gaan scoren tov de Ampera.
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Mwah, ik weet niet of mensen die nog helemaal 'into the Outlander' zijn wel op dergelijke 'vervuiling' van dit forum zitten te wachten. Ligt het niet meer voor de hand dat geïnteresseerden daarvoor zelf even op het Ampera (E) forum gaan kijken. Bijvoorbeeld hier:
http://www.amperaforum.nl/viewforum.php?f=31
Of in het bijzonder hier:
http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=3259
Chevy Bolt forum kan ook. Is vele malen groter, want daar rijdt de auto al ruim een jaar rond en is hij in vee; grotere aantallen verkocht:
http://www.chevybolt.org/forum/
Met een hele kleine sectie voor de Ampera E:
http://www.chevybolt.org/forum/210-opel ... iscussion/
Overigens bevalt hij mij heel erg goed. Alleen die stoelen, daar moet ik toch echt wat aan doen .....
http://www.amperaforum.nl/viewforum.php?f=31
Of in het bijzonder hier:
http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=3259
Chevy Bolt forum kan ook. Is vele malen groter, want daar rijdt de auto al ruim een jaar rond en is hij in vee; grotere aantallen verkocht:
http://www.chevybolt.org/forum/
Met een hele kleine sectie voor de Ampera E:
http://www.chevybolt.org/forum/210-opel ... iscussion/
Overigens bevalt hij mij heel erg goed. Alleen die stoelen, daar moet ik toch echt wat aan doen .....
-
- Forumlid
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Test in Autovisie gelezen over de nieuwe nissan leaf. Waren ze helemaal lyrisch over.
Is tweede generatie en grote stap vooruit!
Is tweede generatie en grote stap vooruit!
OUTLAND(CRUIS)ER
- sigmasailor
- Moderator
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Ik ga de mijne over een week ophalen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
-
- Forumlid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Ik ben ook erg benieuwd naar een van deze 2. De tesla zal nog wel op zich laten wachten.
Is de levertijd nog erg lang vraag ik mij af. Heb nu nog geen zin om weer wat uit te zoeken voor straks in november of december.
Is de levertijd nog erg lang vraag ik mij af. Heb nu nog geen zin om weer wat uit te zoeken voor straks in november of december.
-
- Forumlid
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Er schijnen al 13000 Hyundai Kona EV's te zijn gepre-ordered in Noorwegen.
Ze moeten daar alleen nogal lachen over de naam Kona, dat schijnt het woord voor vrouw te zijn.
Ze moeten daar alleen nogal lachen over de naam Kona, dat schijnt het woord voor vrouw te zijn.
-
- Forumlid
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Ik neem vandaag de Kona
Zei ik tegen de Kona
Zei ik tegen de Kona
OUTLAND(CRUIS)ER
-
- Forumlid
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53
-
- Forumlid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17
Re: wie stapt er over op een ampera e?
1 maart 19:00 Nederlandse tijd wordt de I-pace van Jaguar geïntroduceerd.
Kia komt in Geneve met full-elektric aankondigingen van "bestaande' modellen.
Hyundai zou met de Kona 40Kwh versie beginnen onder de €40K.
De Ioniq gaat ook de 40Kwh accu krijgen, of krijgen doen we niks, hij wordt er leverbaar mee.
Maar.....
Behalve de Ampera-E komt er eindelijk keuze.
De Leaf komt na de zomervakantie ook met een sterkere motor en grotere accu, en er komt een crossover van Nissan als elektrisch, al zal dat wel 2019 worden.
Kia komt in Geneve met full-elektric aankondigingen van "bestaande' modellen.
Hyundai zou met de Kona 40Kwh versie beginnen onder de €40K.
De Ioniq gaat ook de 40Kwh accu krijgen, of krijgen doen we niks, hij wordt er leverbaar mee.
Maar.....
Behalve de Ampera-E komt er eindelijk keuze.
De Leaf komt na de zomervakantie ook met een sterkere motor en grotere accu, en er komt een crossover van Nissan als elektrisch, al zal dat wel 2019 worden.
- JanPHEV
- Forumlid
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
- Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Vandaag ook naar de Ampera wezen kijken.......
Met alle respect voor wie hem nu rijden, maar het is in mijn ogen wel een klasse terug t.o.v. de PHEV.
Gaat hem voor mij echt niet worden.
Daarnaast, levertijd kan een jaar worden, als het mee zit misschien 8 maanden
Proefrit gemaakt in Volvo XC 40 T5
Jammer dat de EV pas medio 2019 leverbaar wordt en de plug-in versie met T3 motor onzeker is of deze naar NL komt.
Met alle respect voor wie hem nu rijden, maar het is in mijn ogen wel een klasse terug t.o.v. de PHEV.
Gaat hem voor mij echt niet worden.
Daarnaast, levertijd kan een jaar worden, als het mee zit misschien 8 maanden
Proefrit gemaakt in Volvo XC 40 T5
Jammer dat de EV pas medio 2019 leverbaar wordt en de plug-in versie met T3 motor onzeker is of deze naar NL komt.
- JanPHEV
- Forumlid
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
- Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant
Re: wie stapt er over op een ampera e?
https://www.topgear.com/car-news/future ... -xc40-2018
Lijkt er dus toch sneller te komen dan ik dacht.
Een T5 Twin Engine met een 3-pitter van 180 pk met ernaast een elektromotor van 75 pk, beide via een 7 traps automaat op de voorwielen.
Niet gek en misschien toch een optie (als ie naar Nederland komt, maar daar ga ik nu gewoon van uit).
Lijkt er dus toch sneller te komen dan ik dacht.
Een T5 Twin Engine met een 3-pitter van 180 pk met ernaast een elektromotor van 75 pk, beide via een 7 traps automaat op de voorwielen.
Niet gek en misschien toch een optie (als ie naar Nederland komt, maar daar ga ik nu gewoon van uit).
- JanPHEV
- Forumlid
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
- Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant
Re: wie stapt er over op een ampera e?
Dit is hem geworden.
Levertijd (minimaal) een half jaar.
Levertijd (minimaal) een half jaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.