Voorruit sproeiers

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Plaats reactie
Naut
Forumlid
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 aug 2013, 16:31

Voorruit sproeiers

Bericht door Naut » 09 jan 2017, 15:28

Ik kwam er eind vorig jaar toevallig achter toen ik de ruiten wilde sproeien, dat als je de hendel van het sproeien naar je toe trekt en zeer snel los laat (ik liet de handel per ongeluk te snel uit m'n hand schieten) dat de sproeiers: 1x kort hard 1x kort zacht 1x kort hard 1x kort zacht 1x kort hardt sproeit. Dit was achteraf toch wel handig. :mrgreen: Ik dacht ik meld het maar even. Misschien wisten jullie het al lang. Ik kwam er na 3 jaar pas achter! Zo zijn er misschien nog wat handige weetjes.

Groeten Naut
Zwarte Nautlander. instyle, zwart interieur, ecotap, trekhaak, winterbanden 18" velgen, dakdragerset, Galaxy S6

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Voorruit sproeiers

Bericht door OutSander » 10 jan 2017, 07:48

Je bedoelt dat hij dan precies tussen de slagen van de ruitenwissers door sproeit en niet recht op de ruitenwissers? Ja, dat wist ik al wel! :lol:
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

hansm

Re: Voorruit sproeiers

Bericht door hansm » 10 jan 2017, 13:47

Ja, maar ook ik heb dat per ongeluk uitgevonden, net als de manier om de achterwisser continue te laten wissen, als je op de snelweg rijdt met veel regen kan dat handig zijn.
Je draait de wisser aan en tijdens de eerste 2 wipes zet je hem weer uit en meteen weer aan.
Dan zou ie het moeten doen, het is ff pielen maar het lukt wel, 1 ding is belangrijk, je moet wel aan het rijden zijn, stilstaand doet ie dat niet.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Voorruit sproeiers

Bericht door JanPHEV » 10 jan 2017, 18:53

Was voor mij nieuw.
Thanks, nuttige tips.

Hoe hij sproeit is ook in de app in te stellen.
Heet comfort wisser.
Volgens mij is dat ook iets met kort en lang sproeien......
Ik heb dat uitgezet.
Veel te veel onnodig vloeistof gebruik.

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Voorruit sproeiers

Bericht door Savan » 18 jan 2017, 00:06

Ik heb iets gedaan (weet niet wat) waardoor ik nou een heel irritant piepje heb van de knippertjes.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Voorruit sproeiers

Bericht door kobus1967 » 18 jan 2017, 09:51

@Savan, kun je instellen.
Handrem aantrekken, startknop aan en rem in trappen, de bladerknop links van het stuur indrukken meerdere malen tot er instellingen/settings verschijnt in het display achter het stuur, nu kun je hier het geluid uitzetten van de richtingaanwijzers.

Jan en Gerda

Re: Voorruit sproeiers

Bericht door Jan en Gerda » 21 jan 2017, 13:05

Hoe zet ik de ruitensproeiers weer in de normale modus ( hendel naar me toe sproeien , loslaten stop sproeien).
Graag reaktie.

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Voorruit sproeiers

Bericht door Savan » 21 jan 2017, 17:43

@kobus

In dat schermpje had ik idd lopen zoeken naar instellingen voor de bandenspanning en daarna is het irritante piepje ook begonnen. Ik had vanzelfsprekend daarna nogmaals het menundoorgebladderd maar zag niks relevants voor de knippertjes. Tot dat ik na jouw aanwijzing nogmaals ging kijken vermoedend dat het toch echt wel ergens in het menu moet zitten.

En ja hoor, een heel vaag icoontje met eenpijltje links en rechts wat je dan in 2 standen kan wijzigen :)

Plaats reactie