2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Vragen over bepaalde funties van het navigatiesysteem of de standkachel? Vraag maar raak!
Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Anko » 14 nov 2016, 14:18

Je hoeft niets verbreken. Ik heb ook settings voor automatisch afsluiten van de auto en ik kan mijn ramen nog een tijdje bedienen nádat ik contact heb uitgezet. Geeft geen issues.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Arnold1983
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2015, 20:12

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Arnold1983 » 15 nov 2016, 11:42

Iemand van het forum die voor mij de sleutel wil aanpassen? (MY2016)
Uiteraard tegen betaling.
Solderen is niet mijn ding
Omgeving Dordrecht.

Groeten Arnold

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door mr76 » 16 nov 2016, 08:32

Heb de hack nu ook kunnen maken met dank aan schakelaar van WHB, bedankt Teun! het is wel verdomd klein spul maar uiteindelijk gelukt. nu wil ik nog een drukknopje printen of kijken of ik straks ook een nieuwe omhulsel kan scoren. Maar het werkt! top modificatie. Nu nog wachten op auto android en weer wat gebruiksvriendelijke stappen gemaakt.

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Pocketman » 16 nov 2016, 09:27

Anko schreef:Je hoeft niets verbreken. Ik heb ook settings voor automatisch afsluiten van de auto en ik kan mijn ramen nog een tijdje bedienen nádat ik contact heb uitgezet. Geeft geen issues.
Helaas, ook als ik de andere sleutel probeer geen resultaat. Maakt het nog wat uit of je een timer ingesteld hebt staan?
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Anko » 16 nov 2016, 12:41

Lijkt me niet. Ik heb overigens wel een timer ingesteld voor de verwarming maar niet voor het laden.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door mr76 » 17 nov 2016, 11:26

Op het buitenlandse forum was ook iemand die het niet voor elkaar leek te krijgen. zijn PCB/print had een ander teken erop staan, wat volgens iemand duide op de revisie van de print.

Je moet in de app wel basis instelling van verwarmen aanzetten (defrost, verwarmen of koelen) en de tijd (10min, 20 of 30min.).

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Pocketman » 17 nov 2016, 11:53

Dank je Mr76, is dat toevallig het forum waar deze hack vandaan kwam? Instellingen staan verder goed, hij warmt al getimed ieder morgen :P
Edit: gevonden, ik heb inderdaad een andere revisie van het printje (symbool in cirkel). Helaas, ik ga nog wel eens wat prutsen met andere puntjes op de print.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door mr76 » 18 nov 2016, 09:12

balen Pocketman. Je reserve sleutel ook bekeken? kan een gok zijn.

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door WHB » 21 nov 2016, 08:54

Pocketman schreef:Ik heb de case met extra knopje al besteld bij Ali https://www.aliexpress.com/item/New-New ... 58a06fa30d en heb ook al een plat SMD schakelaartje op het oog. Ik kijk dit weekend even, ik heb er dan waarschijnlijk binnenkort nog 98 over voor de liefhebber.
Ook ik had de behuizing via bovenstaande link besteld.
Heeft ongeveer een maand geduurd maar nu heb ik hem binnen.
De behuizing is nagenoeg gelijk aan de originele, voor mijn gevoel liggen de knopjes iets lager en zijn enkele randjes wat scherper maar hij is goed bruikbaar.
En hij heeft natuurlijk de extra knop waar het allemaal om draait.

De print had ik al voorzien van een schakelaar dus het was even een zaak van de print overzetten en klaar.
Alles werkt naar behoren.

Groet,
WHB

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Pocketman » 27 nov 2016, 19:53

Hij doet het bij mij nu ook, het was een ander contactje :D . Voor de liefhebbers heb ik nog wat passende schakelaars, stuur maar een PB als je interesse hebt.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door WHB » 28 nov 2016, 06:45

Hallo Pocketman,

Niet voor mezelf maar.......
Welk contact heb je gebruikt?
Foto?

Groet,
WHB

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Pocketman » 28 nov 2016, 13:31

Ik heb TP5 in plaats van TP6 gebruikt, zit op dezelfde hoogte aan de rechterkant. Ik heb een van de laatste serie MY 2013, kennelijk was de sleutel al van een nieuwere serie.

Groet,
Ron
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door vanisher » 05 dec 2016, 16:54

Ik zit ook even te kijken, de mijne is eind oktober 2013 geleverd.
Op de AB print lijkt het revisie tekentje bij mij op een 4.

Iemand enig idee welke soldeer punten ik moet gebruiken?

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Pocketman » 05 dec 2016, 21:26

Je kan het gewoon proberen met een draadje voor je gaat solderen: een kant op een van de puntjes onderaan (waar de schakelaar op gesoldeerd moet worden) en de andere kant 2 keer tikken op TP5 of TP6. Bij het goede puntje knipperen de richtingaanwijzers 3 keer en gaat de kachel aan...
Ik heb het zelfs bij een collega met een paperclip getest :shock:
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Anko » 06 dec 2016, 06:01

Bij mijn vrijwel even oude PHEV ging het om de twee puntjes waar de schakelaar aan vast gesoldeerd wordt, dus aan de onderkant van de printplaat en dan aan weerszijde van de uitsparing aan de zijkant.

Het lijkt mij niet te kloppen dat je dan willekeurig één van die twee puntjes kunt gebruiken icm TP5 of TP6. Tenzij de twee puntjes aan weerszjjde van de uitsparing effectief zelf ook TP5 en TP6 zijn, natuurlijk. Want dan moet je verbinden met TP5 óf TP6 afhankelijk van waar je begonnen was ... :geek:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door vanisher » 06 dec 2016, 07:37

Heb je wat foto's anko?

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Pocketman » 06 dec 2016, 08:05

Anko schreef:Bij mijn vrijwel even oude PHEV ging het om de twee puntjes waar de schakelaar aan vast gesoldeerd wordt, dus aan de onderkant van de printplaat en dan aan weerszijde van de uitsparing aan de zijkant.

Het lijkt mij niet te kloppen dat je dan willekeurig één van die twee puntjes kunt gebruiken icm TP5 of TP6. Tenzij de twee puntjes aan weerszjjde van de uitsparing effectief zelf ook TP5 en TP6 zijn, natuurlijk. Want dan moet je verbinden met TP5 óf TP6 afhankelijk van waar je begonnen was ... :geek:
De puntjes aan de onderkant zijn allebei massa (-) ;)
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Anko » 06 dec 2016, 08:18

Ik zelf niet, maar kijk eens hier naar ....

Afbeelding

In de linker bovenhoek zie je een klein schakelaartje, bij SW4. Onder dat schakelaartje zitten twee contactjes (precies zoals in het rode cirkeltje in de linker onderhoek) waar het schakelaartje op gesoldeerd is. Wij hebben dat schakelaartje niet en die contactjes zijn dus niet bezet. Ik heb die twee contactjes gebruikt om het nieuwe schakelaartje op aan te sluiten. Je moet de draadjes voor de schakelaar dan even door dat kleine gaatje naast SW4 naar de andere kan leiden.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Anko » 06 dec 2016, 08:20

Pocketman schreef:
Anko schreef:Bij mijn vrijwel even oude PHEV ging het om de twee puntjes waar de schakelaar aan vast gesoldeerd wordt, dus aan de onderkant van de printplaat en dan aan weerszijde van de uitsparing aan de zijkant.

Het lijkt mij niet te kloppen dat je dan willekeurig één van die twee puntjes kunt gebruiken icm TP5 of TP6. Tenzij de twee puntjes aan weerszijde van de uitsparing effectief zelf ook TP5 en TP6 zijn, natuurlijk. Want dan moet je verbinden met TP5 óf TP6 afhankelijk van waar je begonnen was ... :geek:
De puntjes aan de onderkant zijn allebei massa (-) ;)
Bij mijn 2013 sleutel overduidelijk niet. anders zou het niet kunnen werken ..... Zie ook mijn vorige post.

Edit - Ik denk bij nader inzien dat we iets anders bedoelden met 'onderkant'. Ik bedoelde vooral 'achterkant'. Ik heb mijn schakelaartje niet vast gesoldeerd aan de voorkant van de printplaat. Alleen via twee draadjes met die twee puntjes aan de achterkant.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Pocketman » 06 dec 2016, 08:56

Onder, achter :). Duidelijk zo, ik heb natuurlijk aan de voorkant gesoldeerd.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door WHB » 06 dec 2016, 09:51

Hallo,

Ook ik heb het oorspronkelijke contact gebruikt.

De foto van de "schakelaar zijde" vind je hier http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... =25#p49323

En onderstaan de foto van de "component zijde"

Groet,
WHB
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door vanisher » 06 dec 2016, 16:42

WHB, draadjes gevonden.

Enige wat ik me nog even afvraag. Ik heb ook deze besteld: https://www.conrad.nl/nl/wuerth-elektro ... 11734.html

Moet je die er nog op een bepaalde manier op solderen?
Dat kan ik niet goed opmaken uit dit plaatje: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... hp?id=2304

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door WHB » 06 dec 2016, 17:18

Hallo Vanisher,

Als je de bediening in de lengte voor je hebt liggen moeten de contacten aan de zijkant zitten.
Boven of onderkant maakt niet uit.

Groet,
WHB

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door sigmasailor » 06 dec 2016, 18:35

Snapt iemand waarom MM dit niet direct voor ons gedaan heeft?

Ik redt me wel met de App maar dit lijkt ook wel handig.
Werkt dit van dezelfde afstand als je auto openen/sluiten?

Heb daarvoor overigens een truukje gezien wat echt werkt: zet de sleutel op je hoofd of tegen je kin als je op een knopje drukt zodat je koppie als een soort van antenne het signaal wat versterkt. Probeer maar; je kunt echt verderaf staan.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: 2016 Outlander keyfob hack. REMOTE HEATER!

Bericht door Savan » 06 dec 2016, 18:55

Bij mijn vorige auto (van Duitse bloed) had ik voor de standkachel een losse 'sleutel' - afstandsbediening. Reuze onpraktisch maar ik kon werkelijk vanuit mijn appartement midden in een gebouwen complex en dan de auto om de hoek geparkeerd, kon ik deze gewoon bedienen. Echt klasse!

Het is dat de mitsu nu voor de deur staat en een grotere range weinig toegevoegde waarde heeft.

Plaats reactie