Ben er wel klaar mee

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
Plaats reactie
968mint
Forumlid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 sep 2013, 11:45

Ben er wel klaar mee

Bericht door 968mint » 20 sep 2016, 16:43

Ik heb bewondering voor alle mensen die met dit brakke systeem blijven knoeien in de hoop er iets functioneels van te maken.
Bij mij werkte het na aflevering van de auto (een van de eerste okt 2013) vlekkeloos (blijkbaar was ik een van de weinige). Bereik ok app aan verbinding met auto, app uit wifi via huis. of indien in de auto app uit internet gewoon weer via gsm. Na diverse "updates" alleen gedoe. Telefoon blijft verbinding maken met wifi auto (soms ook in huis) ook al staat de app uit. Soms gaat het even goed met app aan en weer uitzetten, maar snel weer gedoe. Na laatste update deze winter. regelmatig gehad dat als je bij de tergend trage app te vroeg op een knopje drukte, de app vastliep en de link auto / telefoon weg was. paar x opnieuw ingesteld maar kwam er meestal op neer zelf ruiten te moeten krabben. (tenzij je smorgens eerst in de auto gaat zitten om weer te linken).

Hele systeem is helaas moeite en ergernis niet waard. Heb uiteindelijk de sidd op vergeten in de tel ingesteld en geloof ik het wel, hoewel ik nog wel overweg de wifi module eruit te rukken. (afschrijftermijn vordert gelukkig, zie item roest)

paul1173

Re: Ben er wel klaar mee

Bericht door paul1173 » 20 sep 2016, 16:53

Klinkt bekend maar dat lag bij mij aan mijn telefoon (Android 6.0), de aanmeldprocedure met Android 6.0 is anders dan voorheen (niet meer eerst bij WIFI verbinding maken maar direct in de app). Het leek dat de telefoon verbinding had met de auto maar was niet zo (en andersom). Na juiste aanmeldprocedure werkte e.e.a. weer prima!\

Groet,

Paul

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Ben er wel klaar mee

Bericht door kobus1967 » 20 sep 2016, 18:37

Ik hoef maar in de buurt van de auto te komen en mijn gsm maakt verbinding met de remote wifi.
Lastig is dat het ook in huis regelmatig voorkomt, ik moet dus vaak handmatig naar de huiswifi schakelen of wifi uit zetten dat kan ook.
In de auto ook wifi uit anders komt er geen bericht binnen.
Het zijn onderhand standaard handelingen geworden net als lane departure warning uitzetten na het starten.
Er zijn ergere dingen maar irritant is het wel, ik hoef in ieder gev niet te krabben als het gevroren heeft.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Ben er wel klaar mee

Bericht door mr76 » 21 sep 2016, 10:18

Ik vind het wel herkenbaar. Ik had ook steeds dat hij maar verbinding zocht en je dus geen wifi voor internet had, eerst werkte het beter. Nu heb ik hem ook op vergeten staan, gebruikte de app nog maar zelden. Straks als het van de winter nog een paar weken koud wordt kan het nog handig zijn om weer even aan te melden. Als de auto wifi dan nog in de lucht is, ook al paar keer moeten resetten.

Al met al aardige gimmick van Mitsubishi, maar side effects zijn te nadelig in verhouding tot het postitieve. Heb ook geen MMCS meer, dus moet de app wel gebruiken om nog dingen te kunnen instellen, maar dat doe je eigenlijk ook maar eenmalig.

egroesbeek

Re: Ben er wel klaar mee

Bericht door egroesbeek » 21 sep 2016, 17:50

Thuis pikt mijn telefoon de app nooit op. Hooguit ben ik direct na thuiskomst nog verbonden. Smartconnect doet wonderen in de auto. Bij mijn oude Sony kon ik automatisch verbinden uit zetten. Helaas lukt dat bij Samsung niet.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Ben er wel klaar mee

Bericht door PHEV2014 » 22 sep 2016, 10:17

kobus1967 schreef:Ik hoef maar in de buurt van de auto te komen en mijn gsm maakt verbinding met de remote wifi.
"Wifi Priority" app lost dit op. -> https://itunes.apple.com/nl/app/wifi-pr ... 77048?mt=8

Als je dan bovendien de remote wifi op statisch zet en de router en DNS niet invult, heb je ook 4G als je met de remote wifi verbonden bent.

Oplossing sinds begin 2015 ;)
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Ben er wel klaar mee

Bericht door dude-nl » 22 sep 2016, 15:24

Oplossing werkt niet bij Android, wel bij apple...

Laatst dat ik checkte draaide Samsung echt op Android en niet op iOs :D

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Ben er wel klaar mee

Bericht door PHEV2014 » 22 sep 2016, 15:50

Ook voor A****d zijn toch wel wifi priority apps?
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Ben er wel klaar mee

Bericht door dude-nl » 22 sep 2016, 16:46

Android kan je bij statische IP de DNS niet weglaten... Dus geen 3g/4g tijdens de verbinding tenzij je met trigger apps gaat werken

Priority apps zijn er inderdaad wel...

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Ben er wel klaar mee

Bericht door PHEVlkj » 24 sep 2016, 21:06

Ik gebruik een oude telefoon met android 2.3 en zonder sim kaart. Die is altijd opgeladen. Even het thuisnetwerk op vergeten zetten en hij maakt alleen verbinding met de auto. Dat werkt voortreffelijk.

Mijn telefoon met android 6 gebruik ik af en toe. Als je contact met je thuisnetwerk hebt kun je bij Wifi je netwerk met de auto laten verbinden door op verbinden te drukken. Dan de app gelijk starten en het werkt altijd. Sinds de laatste update van de app luistert het starten en stoppen van de app niet meer zo nauw. Je hoeft de app niet meer netjes af te sluiten.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Phev2015

Re: Ben er wel klaar mee

Bericht door Phev2015 » 12 okt 2016, 10:55

De App is inderdaad brak, langzaam, etc. etc.
Ik gebruik de App vooral voor de standkachel functie. Maar de app blijft irritant laag.
Ik denk nu een goede situatie te hebben verkregen.

Dit is het proces geweest:
1. App installeren op IPhone. Iphone geconnect met wifi van auto.
2. Constatering dat ik in de auto geen data binnen kreeg voor navigatie, omdat IPhone geconnect zat met wifi van auto ipv 3G.
3. Oude router ingesteld als bridge en aangesloten op mijn thuis netwerk. DHCP op de bridge geblokkeerd. Wifi AP uit Iphone verwijdert.
4. Sleutel van Phev aangepast door er een extra button op te solderen. Nu kan ik vanaf de sleutel tenminste de standkachel starten met een druk op de knop. Bridge verwijdert uit netwerk.
5. Eigen scriptje samengesteld waarmee ik voor m'n Iphone een mobileconfig profiel kan maken, zodat niet automatisch met de wifi van de auto wordt verbonden. Maar ik wel eventuele settings kan veranderen voor de auto.

Mijn goede situatie is dus:
* IPhone mobileconfig profiel i.c.m. aangepaste autosleutel.

Plaats reactie