Alarm is uit te schakelen via wifi-hack

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Alarm is uit te schakelen via wifi-hack

Bericht door Duc » 06 jun 2016, 12:04

Alarm Mitsubishi Outlander is uit te schakelen via wifi-hack: http://tweakers.net/nieuws/112113/alarm ... -hack.html. Betreft het hier alleen alarm of de nieuwe Outlander?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Alarm is uit te schakelen via wifi-hack

Bericht door Anko » 06 jun 2016, 12:17

Dit verhaal komt uit de UK. Ik denk dat het betrekking heeft op het af-fabriek alarm, dat hier niet geleverd wordt. Overigens hebben ze, voor zover ik uit het artikel van de BBC op kon maken, (nog) geen kans gezien de deuren open te maken via dezelfde hack.

http://www.bbc.co.uk/news/technology-36444586
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Alarm is uit te schakelen via wifi-hack

Bericht door Duc » 06 jun 2016, 12:22

Daar lijkt het inderdaad op. Wel 'bijzonder' dat zulke slechte beveiliging is toegepast. Naast het feit dat een gsm module (ipv direct via wifi point) per definitie beter en makkelijker is in gebruik...

hansm

Re: Alarm is uit te schakelen via wifi-hack

Bericht door hansm » 07 jun 2016, 14:49

Deze lijkt me echt wel een probleem, dit geldt voor de hele auto (althans het gedeelte via WiFi).
In het engels maar niet minder erg...
https://www.pentestpartners.com/blog/ha ... ybrid-suv/
Bijna hetzelfde artikel als de BBC, maar zoals je kan lezen zijn de hackers naar Mitsu gegaan en die gaven "niet thuis" (klinkt bekend)......
Toen zijn de hackers maar naar de BBC gegaan, die het publiek maakte.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Alarm is uit te schakelen via wifi-hack

Bericht door Anko » 07 jun 2016, 14:55

Wat is dan precies de "de hele auto (althans het gedeelte via WiFi)"? Voor zover ik weet heeft nog niemand aangetoond dat je via WiFi dingen kunt doen die je niet via de App kunt doen. En het meest schadelijke is het uitschakelen van het af fabriek alarm dat in Nederland niet leverbaar is...
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

hansm

Re: Alarm is uit te schakelen via wifi-hack

Bericht door hansm » 07 jun 2016, 14:57

Klopt, maar als je binnen bent dan kan je bij de CAN bus.
Inderdaad, heb ik ook nog geen PHEV gezien hier die dat op de APP heeft, maar toch.
Dit is nog maar het begin...

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Alarm is uit te schakelen via wifi-hack

Bericht door Anko » 07 jun 2016, 15:05

Maar hij is helemaal niet binnen gekomen. Hij heeft alleen het af-fabriek alarm uitgeschakeld. En hij heeft gezegd dat het makkelijker wordt om binnen te komen als je je geen zorgen meer hoef te maken over een alarm dat af zou kunnen gaan.

Heeft, totdat blijkt dat je via WiFi meer kunt doen dan via de App volgens mij niet zoveel gevolgen voor ons. En nu maar hopen dat die woorden niet afgestraft worden. Nou ja, dan is er nog altijd de BearLock :mrgreen:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Alarm is uit te schakelen via wifi-hack

Bericht door Duc » 07 jun 2016, 16:33

Inderdaad. Via de wifi hack wordt het alarm uitgeschakeld, maar dan is er nog steeds geen toegang tot de auto.

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: Alarm is uit te schakelen via wifi-hack

Bericht door WHB » 08 jun 2016, 14:59

Niets aan de hand!
Dit gaat over het standaard ingebouwde alarm, dat is al uitgeschakeld.

Het wordt pas een probleem als ze het alarm via de hack aanzetten.
Ik zou niet weten hoe je het uit moet zetten. :oops:
Of gaat dat gewoon met de ab.

Groet,
WHB

phevpaul
Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 okt 2013, 21:31

Re: Alarm is uit te schakelen via wifi-hack

Bericht door phevpaul » 08 jun 2016, 22:40

Maar wat als ze in de winter je auto hacken en de standkachel uitschakelen? :roll: MM moet echt een firewall gaan inbouwen want ik heb echt geen zin om te krabben.

hansm

Re: Alarm is uit te schakelen via wifi-hack

Bericht door hansm » 10 jun 2016, 10:50

Duc schreef:Inderdaad. Via de wifi hack wordt het alarm uitgeschakeld, maar dan is er nog steeds geen toegang tot de auto.
Tja, je hebt er 2 flinke zuignappen en een dunne metalen plaat voor nodig om het zijruit eruit te lichten, vraag me niet.... :(
Zonder alarm is het dus relaxed "openen".

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Alarm is uit te schakelen via wifi-hack

Bericht door Hansjebrinkers » 12 jun 2016, 13:15

In de autoweg een paar weken een artikel over het op afstand openen van de keyless entry. Getest op diverse merken (niet op Mitsubishi overigens). Super eenvoudig om de auto vanaf tientallen meters te openen en starten (!!!) dmv een tweetal zelfgemaakte richtantennes. Zie deze link: https://youtu.be/IfxPlnRXUaQ
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Alarm is uit te schakelen via wifi-hack

Bericht door sigmasailor » 12 jun 2016, 13:27

Dat laatste heb ik een goed jaar geleden al eens gedemonstreerd gezien op mijn eigen auto. Dankzij Cobra lukte starten overigens niet. Dat systeem kon alleen de PHEV voor de mal houden. Overigens een vreemd gezicht. Er staat iemand naast je auto met een walki talki achtig apparaatje; binnen staat er iemand erg dicht op je met net zo'n apparaatje. En ja hoor, je auto gaat (zonder alarm) gewoon open maar start niet.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Alarm is uit te schakelen via wifi-hack

Bericht door sigmasailor » 20 jul 2016, 20:19

Vandaag regulier (60k) beurtje. Tegelijk gevraagd of ze update voor de potentiele wifi hack even kunnen installeren.
Wat denk je? NOG NOOIT VAN GEHOORD!! (zucht).

'Natuurlijk' geen update gekregen voor een nu twee maanden oud risico.

Mitsubishi, snel, update, software? Wat is daar ook al weer mis mee?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Plaats reactie