Pure EV box
Pure EV box
Iemand ervaring met de pure EV box van Vtechtuning, zie http://vtechtuning.eu/phev-box.html
Geen benzinemotor meer tijdens Eco rijden en (daarom?) 8% extra bereik.
Lijkt me ideaal, want nu moet ik steeds niet te enthousiast gas geven om puur elektisch te rijden.
Geen benzinemotor meer tijdens Eco rijden en (daarom?) 8% extra bereik.
Lijkt me ideaal, want nu moet ik steeds niet te enthousiast gas geven om puur elektisch te rijden.
- mitsufietsie
- Forumlid
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
- Locatie: 013
Re: Pure EV box
Klinkt goed
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.
-
- Forumlid
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55
Re: Pure EV box
Ik volg het topic van hem op een ander forum.
Er is nog niets te zeggen over garantie etc.
leesvoer: http://www.myoutlanderphev.com/forum/vi ... =10&t=2191
Er is nog niets te zeggen over garantie etc.
leesvoer: http://www.myoutlanderphev.com/forum/vi ... =10&t=2191
-
- Forumlid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49
Re: Pure EV box
erg interessant. ga ik in de gaten houden. Voor garantie ben ik niet zo bang eigenlijk.
de 315 euro is wel aan de prijs, eens rekenen hou je dat terug verdient dan.
In dat ene forum staat range verbetering enkele km's. op de website staat 8%. 8% van 45km is ook maar enkele km's idd.
benieuwd naar de ervaringen van de test rijders.
de 315 euro is wel aan de prijs, eens rekenen hou je dat terug verdient dan.
In dat ene forum staat range verbetering enkele km's. op de website staat 8%. 8% van 45km is ook maar enkele km's idd.
benieuwd naar de ervaringen van de test rijders.
Re: Pure EV box
Is puur voor het comfort. Garantie moet niet uitmaken aangezien het geen 1 systeem anders belast dan normaal.
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Pure EV box
Ik denk dat daar best iets over te zeggen valt.dude-nl schreef:Er is nog niets te zeggen over garantie etc.
Als jij er voor zorgt dat je elke keer heel beheerst het gas in trapt en er zo voor zorgt dat je nooit meer vermogen vraagt dan de batterij kan leveren, dan heb je feitelijk hetzelfde effect. Alleen is de kans van 'door de grens heen trappen' heel groot en daarom moeten wij, om dit te voorkomen, ver van die grens vandaan blijven.
Het enige wat dit doosje doet is het signaal van de sensors van het gaspedaal (positie en versnelling) op pakken en afknijpen wanneer je door de grens dreigt te schieten. Niets wat je (in theorie) ook niet zelf met je rechtervoet zou kunnen doen. Alleen kan dat apparaatje op de grens zitten ,terwijl jij er een eindje vanaf zult moeten blijven. Je zult er van staan te kijken hoe snel (lees: vlot) een Outlander kan zijn op alleen stroom.
En als de nood aan de man komt, stekkertje los, stekkertje vast. Niks van te zien.
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Pure EV box
Daar zal denk ik nog niemand ervaring mee hebben. Ik ben zelf één van de testers en ik moet mijn box nog krijgen. Het zou kunnen dat één of twee testers de box eind vorige week hebben gekregen, maar ik denk het eigenlijk niet.thomas-treade schreef:Iemand ervaring met de pure EV box van Vtechtuning, zie http://vtechtuning.eu/phev-box.html
Het versturen van mijn box is in ieder geval even tegen gehouden omdat de leverancier wilde wachten op de extra plug die nodig is om ook het benzine verbruik voor de kachel aan banden te leggen. Als het goed is is mijn box vandaag alsnog verstuurd.
Ik verwacht heel veel van de box als het gaat om het onbedoeld starten als gevolg van te abrupt gas geven. Plus de mogelijkheid om bij voldoende accu lading "on the edge" te rijden zonder de motor te starten. Ik ben vooralsnog vrij sceptisch t.a.v. het terugbrengen van brandstof verbruik t.b.v. verwarmen. Mij gaat het niet zozeer om het brandstof verbruik zelf, maar om de koude starts die voorkomen hadden kunnen worden. En daar zal het denk ik niet voor werken. Time will tell .... Nu maar hopen dat het niet ineens lente wordt ....
Zal zeker een update geven als ik meer weet.
Re: Pure EV box
Anders een vakantie naar zweden oid plannen Om de warmte hier te ontlopen
Eigenlijk maakt dit doosje zoals de auto zou moeten zijn.....
Eigenlijk maakt dit doosje zoals de auto zou moeten zijn.....
-
- Forumlid
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55
Re: Pure EV box
Als je een ECU anderen variabelen laat waarnemen dan hij hoort te krijgen (boxje of niet...) ben je toch echt je garantie kwijt.
Voorbeeld: neem een spelcomputer, zet een extra chip ertussen zodat hij kopieen afspeelt. Haal de chip weg. Toch ben je je garantie kwijt. Ligt genoeg jurisprudentie van...
Enige is dat een dealer het moet bewijzen... Kan hij het bewijzen, verlies je het echt.
Ik ben wel benieuwd naar het kastje.
Echter zie ik er ook een nadeel aan.
Ik red het nu precies heen en weer naar mijn werk op de accu. Dit komt mede door het opwarmen van de kachel door de brandstof motor. Indien ik puur EV zou rijden, zou de elektrische kachel dus gebruikt worden waardoor ik accu te kort kom om op mijn werk te komen en dan alsnog op brandstof verder moet.
Het zou dus alleen voor de hele korte stukken interessant kunnen zijn.
Maar of er dan een besparing gaat zijn om de investering terug te verdienen betwijfel ik.
Nu zet ik gewoon de kachel uit op korte stukken. Deels zelfde effect.
Het verplaatsen van het ingrijppunt van de brandstofmotor vind ik wel interessant. Als je nu iets te veel gas geeft slaat de brandstofmotor al in. Vooral bij ritsen etc...
Voor mijn gevoel zou dat punt later mogen liggen.
Voorbeeld: neem een spelcomputer, zet een extra chip ertussen zodat hij kopieen afspeelt. Haal de chip weg. Toch ben je je garantie kwijt. Ligt genoeg jurisprudentie van...
Enige is dat een dealer het moet bewijzen... Kan hij het bewijzen, verlies je het echt.
Ik ben wel benieuwd naar het kastje.
Echter zie ik er ook een nadeel aan.
Ik red het nu precies heen en weer naar mijn werk op de accu. Dit komt mede door het opwarmen van de kachel door de brandstof motor. Indien ik puur EV zou rijden, zou de elektrische kachel dus gebruikt worden waardoor ik accu te kort kom om op mijn werk te komen en dan alsnog op brandstof verder moet.
Het zou dus alleen voor de hele korte stukken interessant kunnen zijn.
Maar of er dan een besparing gaat zijn om de investering terug te verdienen betwijfel ik.
Nu zet ik gewoon de kachel uit op korte stukken. Deels zelfde effect.
Het verplaatsen van het ingrijppunt van de brandstofmotor vind ik wel interessant. Als je nu iets te veel gas geeft slaat de brandstofmotor al in. Vooral bij ritsen etc...
Voor mijn gevoel zou dat punt later mogen liggen.
Re: Pure EV box
Beetje een heel gek vergelijk vind je ook niet? Ten eerste zijn spelcomputers verzegeld en verlies je garantie door het open maken, niet direct door de ombouw. De ombouw is illegaal maar niet de reden van garantie verlies, dat is het openmaken. Daarnaast is de ombouw bedoeld voor illegale activiteiten waardoor de fabrikant benadeeld wordt.dude-nl schreef:Als je een ECU anderen variabelen laat waarnemen dan hij hoort te krijgen (boxje of niet...) ben je toch echt je garantie kwijt.
Voorbeeld: neem een spelcomputer, zet een extra chip ertussen zodat hij kopieen afspeelt. Haal de chip weg. Toch ben je je garantie kwijt. Ligt genoeg jurisprudentie van...
Enige is dat een dealer het moet bewijzen... Kan hij het bewijzen, verlies je het echt.
Dit kastje staat geen ander gebruik van de auto / componenten toe. Zou je een blok onder je gaspedaal leggen zodat je niet meer dan 1/2 gas kan geven bereik je hetzelfde effect.
EDIT: MOD: QUOTE IS BEWUST! Niet weghalen dus...... (Tja dit moet zo tegenwoordig )
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Pure EV box
Ik hoop een beetje dat dit als grap bedoeld is?dude-nl schreef:Echter zie ik er ook een nadeel aan.
Ik red het nu precies heen en weer naar mijn werk op de accu. Dit komt mede door het opwarmen van de kachel door de brandstof motor. Indien ik puur EV zou rijden, zou de elektrische kachel dus gebruikt worden waardoor ik accu te kort kom om op mijn werk te komen en dan alsnog op brandstof verder moet.
-
- Forumlid
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55
Re: Pure EV box
Nee, is geen gek vergelijk. Dat jij dat vindt dat kan. In het verleden bestonden er nog geen eens zegels voor het openmaken van spelcomuters. Sterker nog, dit is ook niet altijd nodig...tadango schreef:Beetje een heel gek vergelijk vind je ook niet? Ten eerste zijn spelcomputers verzegeld en verlies je garantie door het open maken, niet direct door de ombouw. De ombouw is illegaal maar niet de reden van garantie verlies, dat is het openmaken. Daarnaast is de ombouw bedoeld voor illegale activiteiten waardoor de fabrikant benadeeld wordt.dude-nl schreef:Als je een ECU anderen variabelen laat waarnemen dan hij hoort te krijgen (boxje of niet...) ben je toch echt je garantie kwijt.
Voorbeeld: neem een spelcomputer, zet een extra chip ertussen zodat hij kopieen afspeelt. Haal de chip weg. Toch ben je je garantie kwijt. Ligt genoeg jurisprudentie van...
Enige is dat een dealer het moet bewijzen... Kan hij het bewijzen, verlies je het echt.
Dit kastje staat geen ander gebruik van de auto / componenten toe. Zou je een blok onder je gaspedaal leggen zodat je niet meer dan 1/2 gas kan geven bereik je hetzelfde effect.
EDIT: MOD: QUOTE IS BEWUST! Niet weghalen dus...... (Tja dit moet zo tegenwoordig )
Het was maar een simpel voorbeeld... In theorie vervalt je garantie al als je een lampje vervangt voor een niet voorgeschreven lampje.
Anyway, het maakt mij niet uit. Maar verdiep je eens in rechten en algemene voorwaarden, dan zal je zien dat elke wijziging in het elektrische systeem van de auto, de garantie al doet vervallen.
@Anko wat bedoel je? Hoezo zou dit een grap zijn?
Ik vraag me serieus af wat het voordeel is van puur EV indien dat betekend dat je de range net niet meer haalt en alsnog brandstof gebruikt om verder te gaan.
-
- Forumlid
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01
Re: Pure EV box
Lijkt mij een ideaal boxje! ik red het telkens net niet op (enkele kilometers op benzine) en dat vind ik zonde...
en over de garantie, dat was maar 2 jaar toch? dus die is voor de meeste al verlopen
Ben benieuwd naar anko's eerste ervaringen
en over de garantie, dat was maar 2 jaar toch? dus die is voor de meeste al verlopen
Ben benieuwd naar anko's eerste ervaringen
- pheventje
- Forumlid
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 05 okt 2013, 18:55
Re: Pure EV box
Garantie is drie jaar volgens mijn dealer..
2,1l/100km+206w/km inclusief laadverliezen en voorverwarmen
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Pure EV box
Je stelt dat jet het nét haalt op batterijen naar je werk, omdat je de motor gebruikt voor verwarming. Volgens mij is, als je de motor hebt gebruikt, de enige juiste conclusie dat je het net níet haalt op batterijen.dude-nl schreef:@Anko wat bedoel je? Hoezo zou dit een grap zijn?
Vergeet niet dat, terwijl de motor loopt, deze ook een deel van de aandrijving voor zijn rekening neemt. Dus al zou je de kachel helemaal uit laten, dan nog zou je het niet hebben gehaald op batterijen.
Een puur EV optie is m.i. alleen echt zinvol zolang je binnen EV bereik blijft. Dat ben ik wel met je eens. Maar stellen dat een afstand die effectief buiten EV bereik ligt, toch binnen EV bereik ligt omdat je de motor gebruikt voor verwarming .... dat moest m.i. een grap zijndude-nl schreef:Ik vraag me serieus af wat het voordeel is van puur EV indien dat betekend dat je de range net niet meer haalt en alsnog brandstof gebruikt om verder te gaan.
-
- Forumlid
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55
Re: Pure EV box
Nee, nu zie je het toch verkeerd of je begrijpt me niet of je leest gewoon verkeerd.
Als de motor aanspringt om te verwarmen drijft deze NIET direct de motor aan... Hij laadt wel de accu's bij. Makkelijk te zien en te meten met de diverse tools die beschikbaar zijn.
Wellicht bij de MY14 anders maar lijkt me niet.
Indien de Outlander puur elektrisch verwarmt zal het bereik uiteraard korter zijn waardoor je toch op brandstof verder zal moeten rijden tenzij je een lang verleng snoer hebt.
Zet ik mijn kachel uit, dan red ik het makkelijk heen en weer.
Zou ik de heatstop van vtechtuning gebruiken, en de kachel aan zetten, zal ik het nooit heen en weer redden.
Kortom wil ik met kachel rijden:
Of motor bij laten springen om te verwarmen (ca 1 min meestal), dan red ik het naar mijn werk heen en weer. Verbruik dan ca 1 op 80 volgens de meters.
Indien de temp boven de 10 graden is of ik gebruik de "heatstop", blijft de motor uit, dan verwarmt hij elektrisch, en red ik het niet heen en weer naar mijn werk. Laatste stukje rij ik dan volledig op brandstof omdat de accu's leeg zijn.
Ik red het dus heen en weer mits de elektrische kachel niet verwarmt of de temp onder de 10 graden is waardoor de motor voor verwarming zorgt of indien ik de kachel uitlaat.
Kan er niets anders van maken...
Als de motor aanspringt om te verwarmen drijft deze NIET direct de motor aan... Hij laadt wel de accu's bij. Makkelijk te zien en te meten met de diverse tools die beschikbaar zijn.
Wellicht bij de MY14 anders maar lijkt me niet.
Indien de Outlander puur elektrisch verwarmt zal het bereik uiteraard korter zijn waardoor je toch op brandstof verder zal moeten rijden tenzij je een lang verleng snoer hebt.
Zet ik mijn kachel uit, dan red ik het makkelijk heen en weer.
Zou ik de heatstop van vtechtuning gebruiken, en de kachel aan zetten, zal ik het nooit heen en weer redden.
Kortom wil ik met kachel rijden:
Of motor bij laten springen om te verwarmen (ca 1 min meestal), dan red ik het naar mijn werk heen en weer. Verbruik dan ca 1 op 80 volgens de meters.
Indien de temp boven de 10 graden is of ik gebruik de "heatstop", blijft de motor uit, dan verwarmt hij elektrisch, en red ik het niet heen en weer naar mijn werk. Laatste stukje rij ik dan volledig op brandstof omdat de accu's leeg zijn.
Ik red het dus heen en weer mits de elektrische kachel niet verwarmt of de temp onder de 10 graden is waardoor de motor voor verwarming zorgt of indien ik de kachel uitlaat.
Kan er niets anders van maken...
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Pure EV box
Ik neem aan dat je bedoelt dat de motor niet rechtstreeks de wielen aandrijft. Dat klopt. Om dat voor elkaar te krijgen zul je op Save of Charge moeten drukken.
Maar de motor wekt, na een korte aanloopfase, via de generator wel degelijk stroom op. En heel wat meer dan de max. 4,nogwat kW die naar de heater gaat. Dus wat er ook met het restant van deze stroom gebeurd (*), aan het eind van de rit is deze stroom kennelijk niet meer aanwezig in je accu en dus is hij gebruikt om jou warm en op je bestemming te krijgen. Je kunt dan toch niet stellen dat je het 'elektrisch gehaald hebt'?
Uiteraard is het efficiënter om, als je de motor toch nodig gaat hebben, de motor aan het begin van je rit te laten werken en te profiteren van de restwarmte, in plaats van aan het eind van je rit en daarvoor alle benodigde warmte met stroom op te wekken. Zoals ik al zei: het heeft alleen zin als je binnen EV bereik blijft.
Je moet alleen nog eens naar die ene minuut van je kijken. Ik denk nl. niet dat de motor al na één minuut voldoende is opgewarmd om de thermostatische klep tussen het koelcircuit van de motor en het circuit van de elektrische kachel open te krijgen (volgens Mitsubishi gebeurt dit bij 60 graden, maar dat lijkt in de praktijk eerder bij 70 graden te zijn). Ik denk dat je minimaal twee en een halve minuut nodig gaat hebben, bij gematigde temperaturen.
(*) Overigens gaat deze stroom uit de generator niet de batterij in (ook al zit dat er op het display wel zo uit), maar rechtstreeks naar de E-motoren. Je zult ook merken dat de motor in deze modus veel meer op het gas reageert. Dat komt omdat de batterij niet als buffer wordt ingezet.
Maar de motor wekt, na een korte aanloopfase, via de generator wel degelijk stroom op. En heel wat meer dan de max. 4,nogwat kW die naar de heater gaat. Dus wat er ook met het restant van deze stroom gebeurd (*), aan het eind van de rit is deze stroom kennelijk niet meer aanwezig in je accu en dus is hij gebruikt om jou warm en op je bestemming te krijgen. Je kunt dan toch niet stellen dat je het 'elektrisch gehaald hebt'?
Uiteraard is het efficiënter om, als je de motor toch nodig gaat hebben, de motor aan het begin van je rit te laten werken en te profiteren van de restwarmte, in plaats van aan het eind van je rit en daarvoor alle benodigde warmte met stroom op te wekken. Zoals ik al zei: het heeft alleen zin als je binnen EV bereik blijft.
Je moet alleen nog eens naar die ene minuut van je kijken. Ik denk nl. niet dat de motor al na één minuut voldoende is opgewarmd om de thermostatische klep tussen het koelcircuit van de motor en het circuit van de elektrische kachel open te krijgen (volgens Mitsubishi gebeurt dit bij 60 graden, maar dat lijkt in de praktijk eerder bij 70 graden te zijn). Ik denk dat je minimaal twee en een halve minuut nodig gaat hebben, bij gematigde temperaturen.
(*) Overigens gaat deze stroom uit de generator niet de batterij in (ook al zit dat er op het display wel zo uit), maar rechtstreeks naar de E-motoren. Je zult ook merken dat de motor in deze modus veel meer op het gas reageert. Dat komt omdat de batterij niet als buffer wordt ingezet.
-
- Forumlid
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55
Re: Pure EV box
Neemt niet weg dat ik heen en waar kom als ik de kachel uitlaat.
Met kachel aan (zonder motor, temp ca 10 graden) dan net niet en verbruik ik dus brandstof op het einde vanwege lege accu.
Vanmorgen de auto ipv 10 min de auto 20 min laten voorverwarmen.
Hierdoor springt de elektrische kachel ook niet/nauwelijks bij en red ik het wel heen en weer.
Buiten temp was 8 graden en de motor sprong niet bij.
Dit werkt bij mij alleen indien de lader niet op de timer staat. Anders laadt hij niet bij na het verwarmen (ondanks dat de laadtimer het voorverwarmen overschrijdt stopt deze met laden na het verwarmen).
Met kachel aan (zonder motor, temp ca 10 graden) dan net niet en verbruik ik dus brandstof op het einde vanwege lege accu.
Vanmorgen de auto ipv 10 min de auto 20 min laten voorverwarmen.
Hierdoor springt de elektrische kachel ook niet/nauwelijks bij en red ik het wel heen en weer.
Buiten temp was 8 graden en de motor sprong niet bij.
Dit werkt bij mij alleen indien de lader niet op de timer staat. Anders laadt hij niet bij na het verwarmen (ondanks dat de laadtimer het voorverwarmen overschrijdt stopt deze met laden na het verwarmen).
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Pure EV box
Precies. Het verschil zit hem dus in kachel aan of kachel uit (of afdoende voorverwarmen). Als de kachel aan staat (en je hebt niet afdoende voorverwarmd) dan haal je het niet op stroom, ongeacht of je de motor of de elektrische kachel als warmte bron gebruikt.dude-nl schreef:Neemt niet weg dat ik heen en waar kom als ik de kachel uitlaat.
Deze box maakt gaat daarvoor geen verschil maken. Alleen, als je weet dat je het toch niet gaat halen, dán is het wellicht beter zonder box, omdat de motor dan aan het begin van je rit bijspringt in plaats van aan het eind en je meer kunt profiteren van de warmte van de motor. Overigens, ook als de motor bijspringt voor verwarmen zal de elektrische kachel de eerste tijd volop mee draaien. Eigenlijk wel apart .....
-
- Nieuw forumlid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 16 mar 2015, 14:09
Re: Pure EV box
Ik rij meestal gewoon zonder kachel. Alleen in situaties waarbij de boel behoorlijk beslagen is zet ik de kachel aan en anders niet. In het begin even wennen maar later eigenlijk gewoon prima te doen. Op de fiets heb je ook geen kachel aan en zonder kachel kan ik woonwerk heen en terug (met laden op de zaak) 100% elektrisch rijden.
Re: Pure EV box
Op de fiets ben je iets actiever en ben je zelf de kachel Maar boven de 7-8 graden heb ik de kachel vaak ook niet aan. Na voorverwarmen zeker niet nodig.Roofingburner schreef:Ik rij meestal gewoon zonder kachel. Alleen in situaties waarbij de boel behoorlijk beslagen is zet ik de kachel aan en anders niet. In het begin even wennen maar later eigenlijk gewoon prima te doen. Op de fiets heb je ook geen kachel aan en zonder kachel kan ik woonwerk heen en terug (met laden op de zaak) 100% elektrisch rijden.
Aangezien ik op de grens zit van wel / niet volledig EV kunnen rijden (en in de zomer wel met iets over) zit ik toch wel sterk te denken om dit kastje te installeren. Wordt dan volledig privé betaald maar elke dag oppassen dat je niet teveel gas geeft is bloed irritant
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Pure EV box
Het 'kachel aspect' is denk ik voorlopig een bijzaak van deze box. Moet zich nog bewijzen. Het gaat er m.i. vooral om, om te voorkomen dat je binnen EV bereik toch per ongeluk de motor start omdat je op een verkeersdrempel jezelf in evenwicht houdt met je gas voet
-
- Forumlid
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38
Re: Pure EV box
Ik denk dat er toch wel een risico aan zit garantie of niet.Anko schreef:Ik denk dat daar best iets over te zeggen valt.dude-nl schreef:Er is nog niets te zeggen over garantie etc.
Als jij er voor zorgt dat je elke keer heel beheerst het gas in trapt en er zo voor zorgt dat je nooit meer vermogen vraagt dan de batterij kan leveren, dan heb je feitelijk hetzelfde effect. Alleen is de kans van 'door de grens heen trappen' heel groot en daarom moeten wij, om dit te voorkomen, ver van die grens vandaan blijven.
Het enige wat dit doosje doet is het signaal van de sensors van het gaspedaal (positie en versnelling) op pakken en afknijpen wanneer je door de grens dreigt te schieten. Niets wat je (in theorie) ook niet zelf met je rechtervoet zou kunnen doen. Alleen kan dat apparaatje op de grens zitten ,terwijl jij er een eindje vanaf zult moeten blijven. Je zult er van staan te kijken hoe snel (lees: vlot) een Outlander kan zijn op alleen stroom.
En als de nood aan de man komt, stekkertje los, stekkertje vast. Niks van te zien.
Op het moment dat een “doosje” het signaal gaat regelen dat zogenaamd van jou gaspedaal komt.
Is het dus niet uit te sluiten dat er door een fout in het “doosje” een foutief b.v. “vol gas” signaal uitgezonden wordt.
Daar zijn praktijkvoorbeelden van welke zich voorgedaan hebben bij gerenommeerde merken.
Leuk bedacht zo'n doosje, maar mij niet gezien.
Groet,
WHB