Must see: getunede Outlander

Vragen over bepaalde funties van het navigatiesysteem of de standkachel? Vraag maar raak!
Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Must see: getunede Outlander

Bericht door PHEV2014 » 18 jan 2016, 14:29

Tot zover de garantie.... :roll:
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

tadango

Re: Must see: getunede Outlander

Bericht door tadango » 18 jan 2016, 14:33

PHEV2014 schreef:Tot zover de garantie.... :roll:
Die is denk ik wel weg..... Anders gewoon de oude versie terug flashen voordat je een service beurt gaat doen :twisted:

Alleen het voorkomen dat bij iets te veel gas de ICE aan slaat is super. Meer vermogen uit de accu hoeft van mij niet. Ook ECO automatisch aan bij het starten bv zou erg fijn zijn. Dat is al tunen genoeg :)

JMC1975

Re: Must see: getunede Outlander

Bericht door JMC1975 » 02 feb 2016, 16:43

Aha, Hallo, nieuwe deelnemer hier. Ik heb de hele dag gezocht (ook op forum), gebeld, gemaild etc... Al het een en ander gehoord, maar twijfel aan de onafhankelijkheid. Sinds eind 2015 heb ik ook zo'n fiscaal aantrekkelijk gebeuren aangeschaft, als ZZP-er heel leuk natuurlijk (maar ja, als Audi/BMW fan wel een beetje koude kermis natuurlijk... Maar goed mijn vrouw rijdt erin....dus, ja...).

Nu valt mij op dat hij alles behalve zuinig is, met name voor afstanden meer dan zeg 75km, nu heb ik een zware rechtervoet, ok, maar laad iedere nacht trouw naast mijn huis, timertje erop voor de nachtstroom, krabben doet ze zelf wel, anders is die halve batterij weer leeg... Mijn auto is zuiniger bij 75 plus en dat is geen klein autootje kan ik je verzekeren...

Ik dacht efficiëntie verbeteren wellicht.... en en passant wat meer vermogen. Kom ik uit bij V-tune, Piggy Bag verhaal a EUR 250,-. Zou 4 -6 % efficiënter zijn en 17pk extra geven. Zelf beweren ze dat ze veel PHEV's hebben gedaan, garantie niet in geding komt, niks te zien is bij delen van motorgegevens met Japan en ook optisch niet. Er staat een reactie op hun site van Jan met de Caravan (maar daar geloof ik niks van...).

Heeft er inmiddels iemand een, eigen, ervaring die men wil delen?

paul1173

Re: Must see: getunede Outlander

Bericht door paul1173 » 03 feb 2016, 11:44

Waarom zou je voor gemiddeld 5% verbetering 250 euro willen neerleggen? Verdien je nauwelijks terug. Voet wat lichter maken is sneller, goedkoper, beter voor het milieu en nooit probleem met garantie...

Groet,

Paul

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Must see: getunede Outlander

Bericht door Anko » 12 mar 2016, 12:08

Doet bericht gehad van de makers van de video's: ze zijn weer benaderbaar!

Zie eerste posts in dit draadje voor YouTube links.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

oudekem
Forumlid
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2018, 23:47

Re: Must see: getunede Outlander

Bericht door oudekem » 31 aug 2018, 00:40

Zijn er geen ontwikkelingen meer geweest sinds 2 jaar?!! Het lijkt me dat de uitdaging om onze PHEV een grotere EV-actieradius te geven toch wel een heel mooie is. Ontbreekt bij gebruikers de kennis of de wil om dit verder te onderzoeken of is het gewoon een (technische) onmogelijkheid gebleken?

Ik vind de PHEV al geweldig als het gaat om alles te doen wat je met een auto wilt: comfortabel rijden, aanhanger trekken en (als je dat wilt) maximaal elektrisch te rijden maar het zou zo veel makkelijker worden als het EV-bereik 10 tot 20 km opgerekt zou kunnen worden....!
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Must see: getunede Outlander

Bericht door Denniss » 31 aug 2018, 07:00

Het nieuwe model dat net in de showrooms staat zou ongeveer 10km meer actieradius hebben door een verbeterde accu en 'management'. In theorie valt er uit te zoeken in hoeverre het mogelijk is deze voordelen over te zetten naar onze oudere modellen.
Echter, als ik me niet vergis zou een vervangende accu rond de 8.000 euro uitkomen. Een gemiddelde auto uit 2013 of 2014 komt in waarde denk ik ergens op 17.000 euro uit (natuurlijk heel erg afhankelijk van staat, uitvoering, km, etc.). Het schijnt dat de accu's het erg goed uithouden met de capaciteit waardoor je je kunt afvragen of het de moeite loont om een dergelijk dure upgrade te doen op een auto met een beperkte waarde. Als je kijkt naar de beperkte extra actieradius, dan is het fiscaal denk ik lastig te verantwoorden.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Must see: getunede Outlander

Bericht door Anko » 31 aug 2018, 08:37

Denniss schreef:
31 aug 2018, 07:00
Het schijnt dat de accu's het erg goed uithouden met de capaciteit ...
De meningen daarover zijn verdeeld ;)
Denniss schreef:
31 aug 2018, 07:00
Als je kijkt naar de beperkte extra actieradius, dan is het fiscaal denk ik lastig te verantwoorden.
Economisch moeilijk te verantwoorden? Mee eens. Maar sinds wanneer moet je dat soort dingen fiscaal verantwoorden?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

oudekem
Forumlid
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2018, 23:47

Re: Must see: getunede Outlander

Bericht door oudekem » 01 sep 2018, 00:32

Allemaal mee eens maar waar ik me over verbaas is dat er na introductie van de PHEV in 2013 maar zo weinig verbeteringen in batterij-capaciteit en - bereik zijn bereikt. Natuurlijk is het bereik van de nieuwste versie (2018) vergroot maar wie bekommert zich om de rijdende exemplaren?! MNL lijkt zich daar niet heel druk om te maken
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Must see: getunede Outlander

Bericht door PHEV2014 » 01 sep 2018, 00:55

Reeds rijdende exemplaren zijn verkocht, dus oninteressant voor MMNL. Sterker nog, eigenlijk alleen maar lastig: gezeur over garantie op accu’s en zo ..... :mrgreen:
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

oudekem
Forumlid
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2018, 23:47

Re: Must see: getunede Outlander

Bericht door oudekem » 01 sep 2018, 19:58

PHEV2014 schreef:
01 sep 2018, 00:55
Reeds rijdende exemplaren zijn verkocht, dus oninteressant voor MMNL. Sterker nog, eigenlijk alleen maar lastig: gezeur over garantie op accu’s en zo ..... :mrgreen:
Nou ja, MNL zou aan een accu-uitbreiding of verbetering ook kunnen verdienen. Ze zouden er ook "gezeur over garantie op accu's.." mee kunnen verminderen.
Verder valt het me toch op dat er in de aftermarket en/of door ecu-hackers op het gebied van de accu's maar zo weinig gebeurt.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.

Plaats reactie