squeekende rammel door losse achterlichten

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

squeekende rammel door losse achterlichten

Bericht door JanPHEV » 17 jul 2015, 19:31

De laatste weken heb ik een squeekende rammel achterin de auto wanneer ik over drempels rij. B.v. die drempels in 60 km/uur wegen, waar je ook met 60 km/uur overheen kan rijden, zonder dat je los komt :lol: .

Op het gehoor leek het uit de achterbank zitting of leuning te komen.
Al een paar keer gezocht maar niet op kunnen lossen.
Tot ik deze week de achterklep open maakte en me opviel dat het linker achterlicht iets scheef zat.
Zonder er bij na te denken duw ik er tegen aan, om hem wat recht te duwen, en ik hoor het squeekende geluid :o
Blijkt het achterlicht dus zo los te zitten dat ik het makkelijk heen en weer kan duwen.
Ik pak dus een kruiskopschroevendraaier om de twee schroeven wat aan te draaien, blijken ze allebei dol te zijn. Ik kan ze dus niet strak genoeg aandraaien zodat het achterlicht niet meer kan bewegen.
Bij het rechter achterlicht ook even gechecked hoe vast deze twee schroeven zitten. Blijken ook allebei dol te zijn :o

Nou heeft de dealer een paar maanden geleden beide achterlichten vervangen :roll:
Daarbij zijn dus alle vier schroef-pluggen dol gedraaid.
Vandaag naar de dealer geweest die heeft 4 nieuwe geplaatst en nu zitten de achterlichten weer netjes vast. :D
Komende maandag checken of de squeek nu weg is als ik weer over de 60 km/uur met de drempels knal. :oops: :P

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: squeekende rammel door losse achterlichten

Bericht door JanPHEV » 20 jul 2015, 08:56

Yep, vanmorgen de bulten weg weer genomen en het is weer still achterin. :D

Plaats reactie