Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door MitsuAccu » 04 mei 2015, 23:02

Dat dacht ik eerst ook, maar er zit nog een knopje boven de hendel in elke deur. Daarmee kan iedereen zijn/haar deur van slot halen en daarna met de hendel openen...

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door Man » 04 mei 2015, 23:03

erikkoudijs schreef:
mitsufietsie schreef:
erikkoudijs schreef:Hoi mannen, ik heb de optie aan laten zetten automatisch deuren sluiten na wegrijden en wil hier eigenlijk weer van af, is dit alleen via coderen mogelijk of via een instelling uit te zetten? :?
Hoi Erik, uit nieuwsgierigheid, waarom wil je er weer vanaf, bevalt het niet?
inderdaad vind ik het jammer dat je niet deur kan ontgrendelen met de hendel, als ik de deur open wil doen kan dat alleen met het knopje aan mijn kant. dat vind ik niet zo handig! :roll:
Je kunt wel het knopje onder de hendel per deur openen. Dat gaat prima. En gaat daarna bij het wegrijden ook weer automatisch dicht.
Mooier zou idd geweest zijn om te ontgrendelen via de hendel, maar ja het blijft soms Japanse logica :D

phevictor

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door phevictor » 07 mei 2015, 12:56

Gisteren samen met collega en 2 Outlanders bij John langs geweest.. voor schuifdak modificatie.. Grootste obstakel was het los- en vast zetten van de "kabelklem" die de kabelboom van het schuifdak aan het chassis vastzet.. wat een K...ding is dat zeg.. :oops: maar na het zuur toch veel zoet..

Resultaat: na een ruim jaar modderen met het schuifdak was het moment dat schuifdak dichtging bij contact uit in een woord : MAGISCH. En DE oplossing voor een zorgeloos schuifdakseizoen (Eind maart tot medio oktober) :lol:
Het kunnen bedienen van de ramen 10min na contact uit.. is een prima Bonus.

Ohh ja en de (afhaal)Chinees bij John in het dorp krijgt een goeie 8+, de koffie een dikke 9 en gastvrijheid een 10 ;)

BramPHEV
Forumlid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 aug 2013, 10:32

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door BramPHEV » 07 mei 2015, 14:41

Hoi,
Ik heb er ook wel interesse in, maar die van mij is lease. De kleine lettertjes heb ik (nog) niet doorgenomen...... Iemand een advies?
Gr. Bram.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door MitsuAccu » 07 mei 2015, 21:17

@phevictor: Bedankt voor de leuke reactie, maarre niet overdrijven he?! Het is wel de bedoeling dat de mensen na de inbouw gewoon weer naar huis rijden hoor! :-)
Maar wij vonden het ook helemaal leuk. En de spontane Chinees actie had ook wel wat, gezellig toch?

@Bramphev: Zelf geen ervaring met lease auto's, maar ik weet wel dat er al een aantal lease versies langs zijn geweest...De meesten willen dat alleen niet zo heel bekend maken voor het geval dat. Niet echt een advies; het moet vooral voor jezelf goed voelen.

phevictor

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door phevictor » 07 mei 2015, 22:35

Was zeker even gezellig...en niet overdreven.

@Bram, ook een leaseauto.. zou er niet te moeilijk over doen.. bij inname van de auto gaan ze echt niet de hele kabelboom van je auto inspecteren. Elke volgende bereider van de auto met deze modificatie zal je alleen maar dankbaar zijn... sterker nog denk niet dat deze persoon er over na gaat denken waarom het dak reageert zoals je het zou verwachten.

Mijn vorige auto had geen optie de bijrijders airbag uit te zetten (ja echt! en was geen mitsubishi) dealer kon het achteraf wel installeren alleen kwam dan geen controlelampje.. Toen bij leasemaatschappij nagevraagd.. en dat wilde de leasemaatschappij niet omdat hij dan uit kon staan bij het overgaan naar een nieuwe eigenaar.. en dat zou gevaar en aansprakelijkheid opleveren.. terecht en voorspelbaar.

Zie voor deze modificatie geen nadelen of aansprakelijkheden voor de leasemaatschappij. Maar goed als het het gaat vragen zullen ze denk ik nee zeggen ;)

Is mijn mening en geef er geen verkering op af.. maar zou zeggen.. no guts no glory 8-)

BramPHEV
Forumlid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 aug 2013, 10:32

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door BramPHEV » 08 mei 2015, 10:32

Dank je voor jullie reacties. Zal er nog een nachtje over slapen.

banjo

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door banjo » 08 mei 2015, 13:12

de collega van hieronder, heb er inmiddels ook een nachtje over kunnen slapen, dwz nu de tweede dag met automatisch sluitend dakraam dankzij Mitsu's uitvinding!

ideaal! moet nu zelfs moeite doen om natte stoel te krijgen via open dak! bij thuiskomt auto "uit" en raampje zoeft lekker dicht! met stip beste upgrade voor deze auto!

en zoals gezegt een gezellige actie!

Dank voor het idee, de moeite en hulp!

hansm

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door hansm » 08 mei 2015, 15:02

phevictor schreef:Was zeker even gezellig...en niet overdreven.

@Bram, ook een leaseauto.. zou er niet te moeilijk over doen.. bij inname van de auto gaan ze echt niet de hele kabelboom van je auto inspecteren. Elke volgende bereider van de auto met deze modificatie zal je alleen maar dankbaar zijn... sterker nog denk niet dat deze persoon er over na gaat denken waarom het dak reageert zoals je het zou verwachten.

Mijn vorige auto had geen optie de bijrijders airbag uit te zetten (ja echt! en was geen mitsubishi) dealer kon het achteraf wel installeren alleen kwam dan geen controlelampje.. Toen bij leasemaatschappij nagevraagd.. en dat wilde de leasemaatschappij niet omdat hij dan uit kon staan bij het overgaan naar een nieuwe eigenaar.. en dat zou gevaar en aansprakelijkheid opleveren.. terecht en voorspelbaar.

Zie voor deze modificatie geen nadelen of aansprakelijkheden voor de leasemaatschappij. Maar goed als het het gaat vragen zullen ze denk ik nee zeggen ;)

Is mijn mening en geef er geen verkering op af.. maar zou zeggen.. no guts no glory 8-)
Ik heb hem ook in de lease, maar deze modificatie zal geen problemen opleveren, ik denk dat het pas problemen oplevert als ie stuk gaat, want dan heb je weer een natte kont !

Wim Vervoort

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door Wim Vervoort » 08 mei 2015, 21:50

Ik wil graag meedoen, is er een mailadres om aan te melden.?
WimVervoort

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door MitsuAccu » 08 mei 2015, 22:26

Hoi Wim,

Ik heb je net een PB gestuurd met mijn email adres.

Groeten
John

Wim Vervoort

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door Wim Vervoort » 09 mei 2015, 07:09

Wil graag meedoen. Is er een mailades om aan te melden.?
Wim Vervoort

mutsiemutsie

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door mutsiemutsie » 10 mei 2015, 11:22

Een prachtig initiatief, complimenten.
Ik ben al een tijd niet meer op het forum geweest, koste te veel tijd, begon een beetje op verslaving te lijken. Ging nu kijken of er al iets bedacht was voor het schuifdak, we hadden het dak weer eens open laten staan.

Mijn vraag is zou een inbouw klusdag ook mogelijk zijn op een zondag, voor de mensen die zaterdags moeten werken. Ik wil mij hierbij graag aanmelden voor een zondag.
Aangezien ik bijna de hele week aan ons nieuwe huis aan het bouwen ben, moet ik zaterdags werken in onze winkel want de kachel moet straks ook branden.

Ik kan solderen, heb vroeger wel met elektronica zitten experimenteren en heb bij de dealer zelf het alarm ingebouwd omdat hij het in december 2013 zo druk had. Er ligt dus al een kastje op het hemeltje.
Ik neem aan dat er wel meer leden zijn die zaterdags moeten werken.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door MitsuAccu » 10 mei 2015, 21:01

Mutsiemutsie,

Ik heb in principe geen bezwaren tegen een zondag hoor, alleen loopt de agenda al lekker vol. Maar aanstaande zondag zou het eventueel wel kunnen, 17 mei dus. Zou dat kunnen?
En als er meer mensen zijn die zouden willen komen, laat maar weten!

mutsiemutsie

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door mutsiemutsie » 11 mei 2015, 09:55

MitsuAccu

Ik kan aanstaande zondag 17 mei
Laat maar weten wat ik moet doen en meenemen.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door MitsuAccu » 11 mei 2015, 11:02

Meenemen hoef je in principe niets, of het moet ineens heel druk worden. Dan zou het handig zijn een soldeerbout mee te nemen.

Stuur me even een PB met je email-adres, dan kan ik je vanavond even verder informeren.

Groeten,
John

paul1173

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door paul1173 » 11 mei 2015, 13:31

7. Softwareinstellingen via OBD aansluiting wijzigen.

De instelling is nodig voor het dakraam? Ik heb een collega in Groningen wonen.. is nogal een stukje rijden naar Moerdijk.. als het zonder programmeren kan dan kan hij het printje zelf wel inbouwen.

b.v.d.

gr. Paul

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door MitsuAccu » 11 mei 2015, 14:51

paul1173 schreef:7. Softwareinstellingen via OBD aansluiting wijzigen.

De instelling is nodig voor het dakraam? Ik heb een collega in Groningen wonen.. is nogal een stukje rijden naar Moerdijk.. als het zonder programmeren kan dan kan hij het printje zelf wel inbouwen.

b.v.d.

gr. Paul
Hoi Paul,

Helaas, zonder softwareaanpassing gaat het niet werken. Eigenlijk zorg je er met de software voor dat het dak ook na het uitzetten van de auto nog te bedienen is, de hardware drukt eigenlijk alleen op het knopje "sluiten" als hij merkt dat de boordspanning weg valt.

Drie opties:
- De dealer zou de software ook moeten kunnen doen, maar dat moet je dan wel vooraf afstemmen lijkt me...
- Zelf investeren in het OBD programmeerkastje, kost ongeveer 60 euro.
- Iemand uit die omgeving die het kastje al heeft is bereid om de softwareaanpassing te doen.

Groeten weer
John

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door zdDog » 12 mei 2015, 08:22

Hoi John,

is er nog meer interessants aan te passen met OBD instellingen?

denk dat het bv. interessant is om ook ergens spanning te hebben als de Power knop nog niet aan staat (bv. instap/sfeerverlichting)
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

Freddiem

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door Freddiem » 12 mei 2015, 21:08

Hi John,

Ik zie dat je op 17mei ook een klusdag houd? Klopt dat? Op 17mei zou ik wel kunnen.
Had je ook al een Pb gestuurd.

Grtz, Fred.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door MitsuAccu » 12 mei 2015, 21:28

@Fred: net een PB terug gestuurd...17 mei is inderdaad op speciaal verzoek toegevoegd.

@ZdDog: Nog niet veel bijzondere dingen gedaan. Er zijn wat mensen die de "Auto door lock" functie wilden, dat kan in ieder geval.
Voor de rest nog niet echt gezocht eerlijk gezegd. Spanning die altijd aanwezig is kan je ongetwijfeld uit de zekeringkast halen? Maar dat is waarschijnlijk niet helemaal wat je bedoelt?

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door zdDog » 13 mei 2015, 09:31

Hi John, mogelijk is de zekeringkast een optie, maar als iets in te stellen is als bv. auto wordt ontsloten; dan gaat standaard de leesverlichting aan, als ook spanning in de deur zelf (raam open/dicht) aan te zetten is, dan kan je bv. makkelijk, zonder extra draden te trekken zoiets als dit installeren:
Phev_proj.JPG

...even los van de discussie of je dat zou willen of niet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door MitsuAccu » 13 mei 2015, 10:13

Hi ZdDog,

Is zeker denkbaar, maar ik heb me er nog niet echt in verdiept. Moet zeggen dat ik deze vraag ook al eens van een bezoeker hier gehad heb. Toen hebben we het er even over gehad en bedacht dat er voor de spiegels in ieder geval altijd spanning aanwezig zou moeten zijn, en die klappen ook uit op dat moment, dus zou bruikbaar kunnen zijn. Maar waarschijnlijk heb je ook het deur contact nodig en die zit in de (B-) deurstijl. Dus toch draden trekken...
En op de achterdeuren zitten meestal ook geen spiegels... :D

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door zdDog » 13 mei 2015, 10:33

MitsuAccu schreef:En op de achterdeuren zitten meestal ook geen spiegels... :D
Ach...volgende project :)
Dank voor de info so far
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

DReusink

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door DReusink » 27 mei 2015, 11:56

Hi MitsuAccu,

zet je mij aub ook erbij op 6 juni a.s.

Bedankt.

Plaats reactie