100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
- OutlanderPHEV
- Site Admin
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25
100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Afgelopen maand werden we benaderd door de Nederlandse leverancier van de Charge Amps kabel.
De SPARK van Charge Amps is een innovatieve laadoplossing van Zweeds design en kwaliteit. Net zo snel laden als bij een 16A laadpaal en overal laden via het normale stopcontact. De techniek is geïntegreerd in de slimme stekker, hierdoor ontbreekt de zware controle box op de kabel en dit maakt deze kabel licht, gebruiksvriendelijk en heeft een prachtig design. Met de SPARK is het investeren en installeren van een laadpaal overbodig.
Het innovatieve karakter van de SPARK zit hem in de veiligheid om 16 ampere te kunnen laden. De geintegreerde hittesensor
en GFCI in de stekker voorkomt oververhitting door het verbruik van het aantal Kwh. U kunt zelf 6, 10 of 16 ampere selecteren via de select- buuton op het handvat. Het huidige aanbod aan laadkabels voor uw normale 220v stopcontact zijn onhandig, groot en laden maar 10 ampere. Deze laadoplossing laadt 60% sneller dan het huidige aanbod van Schuko (EVSE) oplossingen.
De verkoopprijs in Nederland ligt gemiddeld op 769 Euro tot 799 Euro incl. btw.
PHEV rijders die deze kabel via ons forum aanschaffen, krijgen € 100 korting op de normale verkoopprijs en kunnen deze kabel dus voor € 669 euro aanschaffen.
Door de kwaliteit van de SPARK geven wij 3 jaar garantie en wordt geleverd in een lengte van 7,5 meter met flexibele kabel. De SPARK is een innovatieve laadoplossing met fantastische technische specificities. Een perfect oplossing om overal sneller te kunnen laden, immers laadt de SPARK net zo snel als een laadstation of wallbox.
Heeft u interesse in deze Charge Amps kabel voor € 669 ??? Kijk dan op http://www.outlanderphevforum.nl/nieuws ... mps-spark/
De SPARK van Charge Amps is een innovatieve laadoplossing van Zweeds design en kwaliteit. Net zo snel laden als bij een 16A laadpaal en overal laden via het normale stopcontact. De techniek is geïntegreerd in de slimme stekker, hierdoor ontbreekt de zware controle box op de kabel en dit maakt deze kabel licht, gebruiksvriendelijk en heeft een prachtig design. Met de SPARK is het investeren en installeren van een laadpaal overbodig.
Het innovatieve karakter van de SPARK zit hem in de veiligheid om 16 ampere te kunnen laden. De geintegreerde hittesensor
en GFCI in de stekker voorkomt oververhitting door het verbruik van het aantal Kwh. U kunt zelf 6, 10 of 16 ampere selecteren via de select- buuton op het handvat. Het huidige aanbod aan laadkabels voor uw normale 220v stopcontact zijn onhandig, groot en laden maar 10 ampere. Deze laadoplossing laadt 60% sneller dan het huidige aanbod van Schuko (EVSE) oplossingen.
De verkoopprijs in Nederland ligt gemiddeld op 769 Euro tot 799 Euro incl. btw.
PHEV rijders die deze kabel via ons forum aanschaffen, krijgen € 100 korting op de normale verkoopprijs en kunnen deze kabel dus voor € 669 euro aanschaffen.
Door de kwaliteit van de SPARK geven wij 3 jaar garantie en wordt geleverd in een lengte van 7,5 meter met flexibele kabel. De SPARK is een innovatieve laadoplossing met fantastische technische specificities. Een perfect oplossing om overal sneller te kunnen laden, immers laadt de SPARK net zo snel als een laadstation of wallbox.
Heeft u interesse in deze Charge Amps kabel voor € 669 ??? Kijk dan op http://www.outlanderphevforum.nl/nieuws ... mps-spark/
Laatst gewijzigd door OutlanderPHEV op 23 mar 2015, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Omgezet naar forummededeling ipv extra promotie
Reden: Omgezet naar forummededeling ipv extra promotie
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Iemand al een idee hoe deze kabel zich verhoudt tot andere, zoals in deze post: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... =11&t=3486?
-
- Forumlid
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 02 nov 2013, 14:02
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
je krijgt al een kabel bij de auto wie gaat er nu dik 700 euro voor een extra kabeltje betalen
Prijs slaat nergens op.
Prijs slaat nergens op.
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
@Henk. Het voordeel van deze kabel is dat je het amperage kan instellen. De meegeleverde kabel bij de auto "trekt" 10 ampere. Vooral op bijvoorbeeld campings heb je vaak te maken met lagere ameprages, daarvoor is de kabel uitstekend geschikt.
Globale Moderator
Volvo V60 PIH D6 Electric Silver
Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)
14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.
Volvo V60 PIH D6 Electric Silver
Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)
14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Ben met je eens dat hij, ook met korting, erg aan de prijs is. Maar goed, hetzelfde kun je ook zeggen voor 16 A laadstations.Henkvanbeveren schreef:je krijgt al een kabel bij de auto wie gaat er nu dik 700 euro voor een extra kabeltje betalen
Prijs slaat nergens op.
Feitelijk is dit de opvolger van mijn 'eigen' kabel. Deze doet het nu al 15 maanden prima. Heb hem één keer uit elkaar gehaald, omdat ik dacht dat hij stuk was. Bleek dat hij op de e.o.a. manier in het codeslot gevallen was. Had ik eerst de handleiding er op na geslagen, dan wist ik nu niet hoe hij er van binnen uit zag
- OutlanderPHEV
- Site Admin
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Henk, even goed lezen voordat je een reactie geeft.Henkvanbeveren schreef:je krijgt al een kabel bij de auto wie gaat er nu dik 700 euro voor een extra kabeltje betalen
Prijs slaat nergens op.
Zoals Anko al aangeeft is het de opvolger van zijn charge amps kabel. Voordeel van deze kabel is dat je op meerdere amperages kunt opladen,
De meegeleverde is alleen voor publieke oplaadpunten en is niet bruikbaar op de camping bijv. Prijs is inderdaad hoger dan de gemiddelde laadkabel, maar dat komt omdat er nu een laadstation in de kabel verwerkt zit.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
De andere kabel is instelbaar, van 6 tot 16A op ieder amperage. Dus 12A of 14A instellen is ook mogelijk, waardoor deze samen met de buitenverlichting op 1 groep past en toch sneller kunt laden. De kabel is €200 goedkoper.Duc schreef:Iemand al een idee hoe deze kabel zich verhoudt tot andere, zoals in deze post: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... =11&t=3486?
De Chargeamp heeft een mooie blauwe kleur en een thermische beveiliging. Verder een codeslot, waar ik me van af vraag of een junk begrijpt dat de kabel na diefstal gelocked kan zijn?
De eerstgenoemde is een meter korter, heeft een simpel gat voor een hangslot en men kan kiezen uit de stekker tbv het normale schuko stopcontact. Recht en haaks en Brennenstuhl zijn mogelijk? De laatste stekker is een stekker met een automatische zeer snelle zekering. Tevens is de kabel leverbaar met de blauwe CEE stekker, de zogenaamde campingstekker.
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
In Zweden te koop http://shop.charge-amps.com/sparkvoor SEK 5875 = Euro 616 exclusief verzenden (SEK150-550). Bij grote bestellingen is waarschijnlijk bij zowel de aanschafprijs als de verzending winst te boeken. Ook ik vind de prijs te hoog, omstreeks 500 Euro is voor mij acceptabel, misschien is dit haalbaar.
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
OutSander schreef:@Henk. Het voordeel van deze kabel is dat je het amperage kan instellen. De meegeleverde kabel bij de auto "trekt" 10 ampere. Vooral op bijvoorbeeld campings heb je vaak te maken met lagere ameprages, daarvoor is de kabel uitstekend geschikt.
Ik vind laden van je auto op de camping asociaal. Het tarief op de camping is niet gebaseerd op het zeer forse verbruik dat gepaard gaat met het laden van je auto. Gevolg: tarieven zullen in de toekomst omhoog gaan tenkoste van iedereen, dus ook van degenen die zich wel netjes gedragen of geen electrische auto hebben
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Ik vind het juist sociaal. Je rijdt emissievrij en stil over de camping. Beter dan een reutelende diesel. En wat ik met mijn 6A doe mag ik toch zelf beslissen?
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Net zo asociaal als terrasverwarmingen in de voortent in het voorjaar en in de herfst of airco's op het dak in de zomer? Ik betaal daar al jaren aan mee. Terwijl het opladen van mijn auto ook nog in het belang is van het milieu kun je dat van terrasverwarmers en airco's toch nauwelijks beweren. Dus wat is er nu "netjes gedragen"?
Ik zou er overigens geen probleem mee hebben om een (redelijk) bedrag per kWh af te rekenen.
Ik zou er overigens geen probleem mee hebben om een (redelijk) bedrag per kWh af te rekenen.
-
- Forumlid
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 02 nov 2013, 14:02
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Wat moet ik goed lezen ?OutlanderPHEV schreef:Henk, even goed lezen voordat je een reactie geeft.Henkvanbeveren schreef:je krijgt al een kabel bij de auto wie gaat er nu dik 700 euro voor een extra kabeltje betalen
Prijs slaat nergens op.
Zoals Anko al aangeeft is het de opvolger van zijn charge amps kabel. Voordeel van deze kabel is dat je op meerdere amperages kunt opladen,
De meegeleverde is alleen voor publieke oplaadpunten en is niet bruikbaar op de camping bijv. Prijs is inderdaad hoger dan de gemiddelde laadkabel, maar dat komt omdat er nu een laadstation in de kabel verwerkt zit.
Dat ik 700 moet betalen voor een kabeltje waar mee ik op de camping kan laden om dat hij instelbaar is wat een onzin.
Ik heb nog niet meegemaakt dat ik in nederland niet kan laden met mijn bijgeleverde kabel.
Meerdere amperages voor die ene keer per jaar op de camping ! Lekker interessant 4 amp laden sta ik meer stil om te laden dan dat ik kan rijden vind mijn krat bier in de ijskast op vakantie belangrijker dan dat beetje stroom want als die kloot wagen de hele dag aan de stroom moet heb ik lauw bier en dat willen we toch niet
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Toch is die kabel zo gek nog niet. Je kunt bijvoorbeeld thuis ook op 14A laden als je een groep van 16A hebt waar al iets anders op zit. Of 2 auto's opladen op 1 groep.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Als bedrijf zijnde hebben we vergunning voor 1 eigen laadpaal op openbare grond. Dit is een 22kw laadpaal geworden.Die kan dus maximaal 3x32A leveren. Één van de auto's die veel de paal gebruikt is een Leaf die op 1 fase 32A kan trekken. Ik heb op de andere 2 fases 16A afsluitbare stopcontacten gemaakt. Ik heb 1 laadpaal conform aanvraag en kan toch 2 auto's extra laden, tenzij er een Zoë of zo staat, dan even niet.... Ik ken ook mensen die op het werk 2 stopcontacten per groep gemaakt hebben en met die andere kabel op 8A keurig tijdens werktijd keurig de auto's vol kunnen laden, zonder verzwaring van de zekering.
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Moet je daar vergunning voor hebben?
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Ik was net vóór de uitvinding van de term:verlengde huisaansluiting.
Mijn laadpaal bevindt zich op openbaar grondgebied, met stroom vanaf de eigen meter. En daarvoor moet toestemming van de gemeente zijn, parkeerbeleid op aangepast worden en de woningcorporatie die eigenaar is van het complex het mee eens zij, want in dit geval is het zijn muur. Vervolgens moet er een bord besteld worden, en dat mag géén gebruikelijk parkeerbord voor elektrisch laden zijn, want dat is niet rechtsgeldig. Een parkeerbord met onderbord is dat wel.
Dat bord heeft ook nog afmetingen en kwaliteitsnormen waaraan het moet voldoen.
Om het compleet te maken heb je dan nog een installateur voor de laadpaal, de huisinstallateur voor de kabels door het gebouwencomplex (flat met kantoor eronder) en de installateur tbv de meterkas. En dat alles op eigen kosten, maar met de gebruikelijke aftrekregelingen.
Dus iets meer werk als niets.
Het goede nieuws is dan wel weer, dat op het bord mocht staan dat de plekken voorbehouden zijn aan ons bedrijf, dus we hebben wel minstens 1 laadplek, wel handig met een volledig elektrische auto.
Mijn laadpaal bevindt zich op openbaar grondgebied, met stroom vanaf de eigen meter. En daarvoor moet toestemming van de gemeente zijn, parkeerbeleid op aangepast worden en de woningcorporatie die eigenaar is van het complex het mee eens zij, want in dit geval is het zijn muur. Vervolgens moet er een bord besteld worden, en dat mag géén gebruikelijk parkeerbord voor elektrisch laden zijn, want dat is niet rechtsgeldig. Een parkeerbord met onderbord is dat wel.
Dat bord heeft ook nog afmetingen en kwaliteitsnormen waaraan het moet voldoen.
Om het compleet te maken heb je dan nog een installateur voor de laadpaal, de huisinstallateur voor de kabels door het gebouwencomplex (flat met kantoor eronder) en de installateur tbv de meterkas. En dat alles op eigen kosten, maar met de gebruikelijke aftrekregelingen.
Dus iets meer werk als niets.
Het goede nieuws is dan wel weer, dat op het bord mocht staan dat de plekken voorbehouden zijn aan ons bedrijf, dus we hebben wel minstens 1 laadplek, wel handig met een volledig elektrische auto.
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Stom van me. Over het woord "openbare" in " openbare grond" heen gelezen. Vrij logisch dat dat niet zo maar mag
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Helemaal niet erg.
Ik vond het wel een uitdaging om dat voorelkaar gebokst te krijgen. Midden in het centrum zijn er nog diverse laadpalen, maar de dichtstbijzijnde worden intensief, ook door ons, gebruikt. In mei 2014 was alles geregeld (start oktober 2013) en in juni werden de laadtarieven aangepast. Mijn Outlander staat aan de openbare paal als ik meer dan 4 uur wil parkeren. De stopcontacten gebruik ik als ik plaats heb en de Leaf gaat altijd vóór op de laadpaal, tenzij deze bij de openbare paal vol geladen kan worden in de parkeertijd. Maar openbare palen zijn vaak 11kw, dus max 16A per fase. En dat duurt dan 2x zo lang.
Ik vond het wel een uitdaging om dat voorelkaar gebokst te krijgen. Midden in het centrum zijn er nog diverse laadpalen, maar de dichtstbijzijnde worden intensief, ook door ons, gebruikt. In mei 2014 was alles geregeld (start oktober 2013) en in juni werden de laadtarieven aangepast. Mijn Outlander staat aan de openbare paal als ik meer dan 4 uur wil parkeren. De stopcontacten gebruik ik als ik plaats heb en de Leaf gaat altijd vóór op de laadpaal, tenzij deze bij de openbare paal vol geladen kan worden in de parkeertijd. Maar openbare palen zijn vaak 11kw, dus max 16A per fase. En dat duurt dan 2x zo lang.
- OutlanderPHEV
- Site Admin
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Je MOET helemaal niets. Maar je reageert in eerste instantie met "Prijs slaat nergens op" voordat je goed en wel doorhebt dat het NIET een standaard laadkabel is die bij de auto meegeleverd wordt en het hier om een iets intelligenter kabel gaat dan de 'oranje' laadkabel.Henkvanbeveren schreef:Wat moet ik goed lezen ?
Ten tweede ben je helemaal niets verplicht he? Je HOEFT niets te kopen en kan lekker je koude biertje blijven drinken.
Maar als je geen interesse hebt in een dergelijk produkt en je geld liever in je zak wilt houden, kun je er ook voor kiezen om NIET te reageren, in plaats van de totaal niet relevante bijdrage "wat een onzin" en de "prijs slaat nergens op" omdat je appels met peren vergelijkt.
Niet persoonlijk naar jou, maar ik merk wel dat mensen af en toe even vergeten is dat dit een gratis forum is, gerund door enthousiaste vrijwilligers met heel veel informatie door en voor (toekomstige) PHEV eigenaren, geen uitlaatklep voor frustraties.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Laadt een 16A dusdanig sneller dan de standaard kabel, dat deze het voorverwarmen/koelen 1 op 1 kan bijladen?
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Nope. Van de plm. 4800 watt komt plm 3300 uit de kabel. Per 10 minuten laden raak je dus zo'n 250 wH (iets meer dan 1 km EV bereik) kwijt.
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Outsander ik denk dat henk de meegeleverde 10 amp lader bedoeld en deze vervangen voor die ene keer op de camping is een dure grap.
Mooie kabel maar heb al compleet laadstation met keuze voor de camping 6 amp en thuis 15 amp. Anders was het een goede optie.
Mooie kabel maar heb al compleet laadstation met keuze voor de camping 6 amp en thuis 15 amp. Anders was het een goede optie.
LB
-
- Forumlid
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 02 nov 2013, 14:02
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Beste,OutlanderPHEV schreef:Je MOET helemaal niets. Maar je reageert in eerste instantie met "Prijs slaat nergens op" voordat je goed en wel doorhebt dat het NIET een standaard laadkabel is die bij de auto meegeleverd wordt en het hier om een iets intelligenter kabel gaat dan de 'oranje' laadkabel.Henkvanbeveren schreef:Wat moet ik goed lezen ?
Ten tweede ben je helemaal niets verplicht he? Je HOEFT niets te kopen en kan lekker je koude biertje blijven drinken.
Maar als je geen interesse hebt in een dergelijk produkt en je geld liever in je zak wilt houden, kun je er ook voor kiezen om NIET te reageren, in plaats van de totaal niet relevante bijdrage "wat een onzin" en de "prijs slaat nergens op" omdat je appels met peren vergelijkt.
Niet persoonlijk naar jou, maar ik merk wel dat mensen af en toe even vergeten is dat dit een gratis forum is, gerund door enthousiaste vrijwilligers met heel veel informatie door en voor (toekomstige) PHEV eigenaren, geen uitlaatklep voor frustraties.
Ik vind het gewoon een hoop geld voor iets waar je naar mijn mening niet echt beter van wordt en dat ie er zo mooi uit ziet heb ik niet zo veel mee.
Ook vind ik hem diefstal gevoelig ga jij nu lekker slapen met een stekker van 700 euro in je auto.
Als ze bij mij de stekker stelen ben ik iets minder kwijt .... alleen een lege stekker
Grt,
Henk
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
kost ca. 490.- Euro via het internet....
Re: 100 euro korting op de Charge Amps SPARK kabel
Waar te koop?plugin schreef:kost ca. 490.- Euro via het internet....