In dat andere draadje 'beklaagd' Marcs zich over het feit dat Mitsubishi ondanks het premium prijskaartje van de PHEV geen premium service verleent. Ik heb Marcs voorgesteld de prijsrange van een standaard Outlander eens met die van een premium SUV zoals een XC60 of Q5 te vergelijken. De vergelijking met een XC60 (vanaf 48.000) of Q5 (vanaf 46.570) durft hij kennelijk niet aan. In plaats daarvan gooit het hij de V70 in de strijd. Een auto die, met een vanaf prijs die zo'n 8.000 euro lager ligt, geen SUV is.
Dat een Volvo of BMW beter is afgewerkt dat geloof ik wel. Maar ....Marcs schreef:Anko weet niet waar jij rekenen heb geleerd maar de phev kost 52000 hiervoor koop je wel degelijk een V70 of bmw die kwalitatief toch beter zijn afgewerkt daar ging het om.
http://www.autoweek.nl/auto/72702/volvo-v70-d2-kinetic => 38,995,-
http://www.autoweek.nl/auto/72695/volvo ... awd-summum => 81.995,-
http://www.autoweek.nl/auto/77473/mitsu ... dition-2wd => 29.990,-
http://www.autoweek.nl/auto/71701/mitsu ... ev-instyle => 51.990,-
Grofweg tussen de 40 en 80 k voor de Volvo en tussen de 30 en 50 k voor de PHEV. Ik zou dat toch echt, zoals ik al aangaf, willen betitelen als "verschillende prijsranges". Ja, als ik de allerduurste Outlander vergelijk met de allergoedkoopste V70 dan is het voordeel 13.000 euro in het voordeel van de Volvo. Maar dan heb je bij de Volvo geen plug-in hybride aandrijflijn en geen 4WD. Overigens kun je voor de prijs van de goedkoopste Volvo + 1.000,- ook een PHEV krijgen, dus ook met die plugin hybride aandrijflijn en 4WD. Doe je het andersom, dus goedkoopste Outlander vergelijken met de duurste V70, dan is het verschil ruim 50.000 in het voordeel van de Outlander.
Dan mag je toch hopen dat die V70 stukken beter is afgewerkt. Ik weet waar ik heb leren rekenen. Maar waar heb jij geleerd om appels met peren te vergelijken?