Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Prijzen van de Mitsubishi Outlander PHEV, leasebedragen, bijtelling, subsidies
Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Anko » 09 feb 2015, 21:38

Onderstaande reactie heb ik in een apart draadje gezet, om tegemoet te komen aan het verzoek om het originele topic (http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... 698#p43827) niet teveel te vervuilen.

In dat andere draadje 'beklaagd' Marcs zich over het feit dat Mitsubishi ondanks het premium prijskaartje van de PHEV geen premium service verleent. Ik heb Marcs voorgesteld de prijsrange van een standaard Outlander eens met die van een premium SUV zoals een XC60 of Q5 te vergelijken. De vergelijking met een XC60 (vanaf 48.000) of Q5 (vanaf 46.570) durft hij kennelijk niet aan. In plaats daarvan gooit het hij de V70 in de strijd. Een auto die, met een vanaf prijs die zo'n 8.000 euro lager ligt, geen SUV is.
Marcs schreef:Anko weet niet waar jij rekenen heb geleerd maar de phev kost 52000 hiervoor koop je wel degelijk een V70 of bmw die kwalitatief toch beter zijn afgewerkt daar ging het om.
Dat een Volvo of BMW beter is afgewerkt dat geloof ik wel. Maar ....

http://www.autoweek.nl/auto/72702/volvo-v70-d2-kinetic => 38,995,-
http://www.autoweek.nl/auto/72695/volvo ... awd-summum => 81.995,-

http://www.autoweek.nl/auto/77473/mitsu ... dition-2wd => 29.990,-
http://www.autoweek.nl/auto/71701/mitsu ... ev-instyle => 51.990,-

Grofweg tussen de 40 en 80 k voor de Volvo en tussen de 30 en 50 k voor de PHEV. Ik zou dat toch echt, zoals ik al aangaf, willen betitelen als "verschillende prijsranges". Ja, als ik de allerduurste Outlander vergelijk met de allergoedkoopste V70 dan is het voordeel 13.000 euro in het voordeel van de Volvo. Maar dan heb je bij de Volvo geen plug-in hybride aandrijflijn en geen 4WD. Overigens kun je voor de prijs van de goedkoopste Volvo + 1.000,- ook een PHEV krijgen, dus ook met die plugin hybride aandrijflijn en 4WD. Doe je het andersom, dus goedkoopste Outlander vergelijken met de duurste V70, dan is het verschil ruim 50.000 in het voordeel van de Outlander.

Dan mag je toch hopen dat die V70 stukken beter is afgewerkt. Ik weet waar ik heb leren rekenen. Maar waar heb jij geleerd om appels met peren te vergelijken? ;)
Laatst gewijzigd door Anko op 11 feb 2015, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door PHEV2014 » 10 feb 2015, 01:16

Precies: appels, peren, enzovoort.

Ik vind de Mitsu behoorlijk afgewerkt, zeker als je de prijs van de goedkoopste versie daar tegen afzet. De hybride techniek en de opties maken de auto duurder. Daar kies je zelf voor, toch? En mensen die de auto destijds verblind door nul-procent-tekens in de ogen, zo uit de folder, gekocht hebben, moeten al helemaal niet klagen.
De "problemen" en eigenaardigheden van de MMCS waren toch allang bekend (ja ik weet het: dat was VOOR iOS8). Niemand heeft je verplicht om de auto te kopen voor de prijs die je ervoor betaald hebt, dus...

Enige waar ik benieuwd naar ben, is hoelang de accu het uithoudt!

*checkt chips en cola*
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

tadango

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door tadango » 10 feb 2015, 07:45

Je blijft altijd zeiken over de punten die niet of net niet goed zijn... en de PHEV heeft er best veel. Veel dingen hadden met weinig moeite net even beter gekund. Het verschil qua BT / telefoon systeem met andere merken is echt enorm. Daar lopen ze jaren achter. Dingen als ramen open via AB of dakje automatisch dicht bij auto afsluiten enz. zijn van die kleine ergernissen die makkelijk anders kunnen. Onthouden van eco modus en verbruiks meters netzo. Het is 99% software wat anders kan wat een compleet andere PHEV ervaring geeft. Veel merken beseffen nu (de laatste jaren al) dat het niet alleen mechanisch is met een aandrijflijn maar dat er meer elektronica in zit wat af moet zijn. Mitsu snapt dat nog niet en gooit alles erin wat net niet af is of net niet samen werkt. Dat is hun fout en daar gaan de meeste ergernissen over. Dat kan niemand ontkennen.

Dan heb je het verbruik waar iedereen zich op heeft verkeken (je wilt geloven dat hij zuinig is ook al is dat onrealistisch...). Opzich is het verbruik niet eens zo verkeerd alleen ze hebben het wat te optimistisch in de folder gezet ;)

Er zijn ook een hoop goede punten zoals rij comfort, wegligging, vermogen enz. Het is een heerlijke bak om in te rijden. PUNT!

Of hij zijn geld waard is...... Denk het net niet. Als ik nu moest kiezen zou het eerder een VW GTE of Audi Etron worden. Zelfde prijs, geen SUV (maakt dat nu zoveel uit) met dezelfde ruimte (JA de PHEV heeft niet meer ruimte dan een normale station!).

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Marcs » 10 feb 2015, 11:17

Tadango zo is het en daar ging het om.

Anko ik wil de discussie niet met je aangaan heeft toch geen nut je krijgt gelijk super alles beter afgewerkt dan een Q5 of XC60 dankzij de hybride lijn waar je wel een 40 km mee kan rijden om vervolgens weer 3 uur stil te staan. :mrgreen:
LB

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door mr76 » 10 feb 2015, 12:04

Zinloze discussie dit. Vergelijken gaat toch niet geheel op. Naast de genoemde prijskaartjes, kijk je ook nog in je eigen portemonnee, bijtelling etc. Ik reed hiervoor een nissan xtrail, redelijk standaard, maar wel slimmigheidjes, met vakjes etc. Ligt ook aan uit wat voor auto je komt en verwachting dus hebt.

Ik ben ook tevreden over de outlander, rijdt heerlijk, elektrisch is super en goed gevoel dat je die markt een zetje geeft. Nadeel van de outlander is dat je met 55k, aardig in de buidel hebt getast. KLeine dingen zoals met telefoon, navigatie, deur die beweegt als je raam open en dicht doet, vallen gewoon erg op. Het zijn de kleine dagelijkse gebruiks dingetjes die elke dag blijven terug komen en daardoor opvallen. Dat is super rijdt, is maar "gewoon" want daar heb je voor betaald toch.

Vroem
Forumlid
Berichten: 128
Lid geworden op: 05 sep 2013, 10:45

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Vroem » 10 feb 2015, 16:28

Ik denk juist dat de ergernis en de "niet premium veronderstelling" vooral voortvloeien uit de kleine tekortkomingen. Verbruik had en heeft vermoedelijk iedereen wel ingeschat (ja, het is ons allemaal rooskleuriger verkocht).

De kleine tekortkomingen zijn er toch wel behoorlijk veel en hadden door Mitsubishi m.i. voorkomen moeten en kunnen worden. Misschien moeten wij het vergelijk maar eens trekken met een goedkopere Audi, BMW, Toyota e.d.. In deze goedkopere auto's is het afwerkingsniveau vaak van een hoger niveau :roll: .

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door sigmasailor » 10 feb 2015, 16:49

tadango schreef:Je blijft altijd zeiken over de punten die niet of net niet goed zijn... en de PHEV heeft er best veel. Veel dingen hadden met weinig moeite net even beter gekund. Het verschil qua BT / telefoon systeem met andere merken is echt enorm. Daar lopen ze jaren achter. Dingen als ramen open via AB of dakje automatisch dicht bij auto afsluiten enz. zijn van die kleine ergernissen die makkelijk anders kunnen. Onthouden van eco modus en verbruiks meters netzo. Het is 99% software wat anders kan wat een compleet andere PHEV ervaring geeft. Veel merken beseffen nu (de laatste jaren al) dat het niet alleen mechanisch is met een aandrijflijn maar dat er meer elektronica in zit wat af moet zijn. Mitsu snapt dat nog niet en gooit alles erin wat net niet af is of net niet samen werkt. Dat is hun fout en daar gaan de meeste ergernissen over. Dat kan niemand ontkennen.

Dan heb je het verbruik waar iedereen zich op heeft verkeken (je wilt geloven dat hij zuinig is ook al is dat onrealistisch...). Opzich is het verbruik niet eens zo verkeerd alleen ze hebben het wat te optimistisch in de folder gezet ;)

Er zijn ook een hoop goede punten zoals rij comfort, wegligging, vermogen enz. Het is een heerlijke bak om in te rijden. PUNT!

Of hij zijn geld waard is...... Denk het net niet. Als ik nu moest kiezen zou het eerder een VW GTE of Audi Etron worden. Zelfde prijs, geen SUV (maakt dat nu zoveel uit) met dezelfde ruimte (JA de PHEV heeft niet meer ruimte dan een normale station!).
Prima verwoord! Ik wil er wel aan toevoegen dat (premium of niet) ik verwacht dat zaken 'gewoon' werken en als dat niet zo is dat die dan snel opgelost worden.
Het is inderdaad erg jammer dat MM niet voor een fatsoenlijke software update gezorgd heeft; de grootste gemiste kans wat mij betreft.
Het verbruik valt mij juist erg mee; mijn even zware BMW X3 3.0 TD had 8 liter diesel nodig; de PHEV (op benzine) doet het voor minder dan 7; met kWhs erbij zelfs voor minder dan 6 liter.
Het rijden (E en ICE) is prima; heerlijk stil en rustgevend. Ja, het is allemaal wat plastic-achtiger dan een BMW; maar een X3-E zou over de 80k gaan (als hij al bestond). Het rijden is relaxter dan de X3.
Ik zou hem (bij gelijke fiscale regels en met de keus die er nu is) weer aanschaffen (zonder MMCS); ik ben sinds de BMW nogal verknocht aan de hoge instap.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

tadango

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door tadango » 10 feb 2015, 17:14

sigmasailor schreef:ik ben sinds de BMW nogal verknocht aan de hoge instap.
Dat en het betere zicht is wel een +punt van een SUV inderdaad....

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door jvisser » 10 feb 2015, 21:30

Ik had na twee testritten wel door dat het MMCS niet echt veel waarde toevoegt aan de Outlander. De business edition 2013 heeft het probleem van buggy software niet, aangezien er bijna geen software is. De bluetooth verbinding naar onze smartphones werkt prima (handsfree en muziek) en verder zit er eigenlijk geen brakke software in. Enige minpunt is dat de eco modus niet aan blijft, dit deed m'n Auris een stuk beter. Als ik mijn Auris (30k) vergelijk met mijn Outlander (51k):

+++ Meer ruimte in de kofferbak
+++ Meer ruimte voor passagiers
+++ Van 5 naar "50" km elektrisch rijden
++ Bluetooth
++ Betere geluidsinstallatie
+ 4wd
+ Mag aanhanger/caravan trekken
+ Maakt geluid als hij langzaam rijd (minder schrikkende voetgangers)
+ Automatische verlichting/ruitenwissers
~ 0-100km/h in dezelfde tijd
- Verbruik met lege accu is minder (4.1 vs 5.2 l/100km)
- Deuren voelen minder solide aan
- Eco blijft niet aan
- Bediening ramen is niet "all auto"

Alles bij elkaar vind ik dat de "+" en "-" punten elkaar wel opheffen. Ik heb dus een grotere auto met een groter elektrisch bereik en bluetooth. Vind ik het de meerwaarde waard? Dat is wat mij betreft zeker.
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

tadango

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door tadango » 11 feb 2015, 07:26

Als ik hem vergelijk met mijn Focus van 36K dan is de PHEV:
~ Zelfde laadruimte
~ Fractie mindere wegligging maar net zo voorspelbaar
-- Stuk langzamer naar de 100
~ Zelfde geluidskwaliteit audio
+ stukje stiller
--- Veel minder zuinig op de snelweg (bij gelijke rijstijl)
--- Veel minder af en betrouwbaar wat betreft media en bluetooth
~ Zelfde rij comfort op grote afstanden
++ Beter zicht en instap
+++ Bijtelling :D

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door kobus1967 » 11 feb 2015, 20:36

Net even op de VW site een Golf GTE samengesteld.
Vanaf prijs is 37990 euro en om hem op dezelfde uitrusting als mijn Outlander Instyle + te krijgen moest ik voor 15000 euro opties aanvinken, plus afleverkosten wordt bijna 55000 euro.
Doen al die 'premium' merken dat zo? :shock:
Geef mij dan maar weer een Outlander!

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Pocketman » 11 feb 2015, 20:54

Die had ik voor de aardigheid ook al eens gedaan, was inderdaad schrikken.. :o
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Anko » 11 feb 2015, 21:07

Marcs schreef:Anko ik wil de discussie niet met je aangaan heeft toch geen nut je krijgt gelijk super alles beter afgewerkt dan een Q5 of XC60 dankzij de hybride lijn waar je wel een 40 km mee kan rijden om vervolgens weer 3 uur stil te staan. :mrgreen:
Marcs, ik heb vaak moeite om in te schatten of een bepaalde reactie sarcastisch bedoeld is of niet. Dus je moet me even helpen, als je zo vriendelijk wil zijn. Je schrijft "je krijgt gelijk", met de nadruk op krijgt. Dat laat bij mij een beetje het gevoel achter dat je eigenlijk vindt dat ik helemaal geen gelijk heb. Dat is natuurlijk heel goed mogelijk. Als dat inderdaad zo is, dan heb je daar vast goede argumenten voor. Doe me als je wil een plezier en leg mij uit waar ik me vergist heb en op welke manier de Outlander wel in de premium prijsrange van de V70 valt. Dan kan ik daar weer wat van leren :)

Mocht je wel vinden dat ik gelijk heb, dan heb ik jouw reactie wsl. ten onrechte als sarcastisch ingeschat, en bied ik daarvoor mijn verontschuldigingen aan :oops:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

tadango

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door tadango » 12 feb 2015, 08:13

kobus1967 schreef:Net even op de VW site een Golf GTE samengesteld.
Vanaf prijs is 37990 euro en om hem op dezelfde uitrusting als mijn Outlander Instyle + te krijgen moest ik voor 15000 euro opties aanvinken, plus afleverkosten wordt bijna 55000 euro.
Doen al die 'premium' merken dat zo? :shock:
Geef mij dan maar weer een Outlander!
Ik kom voor een leuke golf GTE versie op 48000. Mijn outlander was 49500 dus zover zit dat er niet vanaf. Wellicht niet helemaal identiek dan maar sommige punten zijn ook beter dan ;)

Rutgerg

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Rutgerg » 12 feb 2015, 08:43

kobus1967 schreef:Net even op de VW site een Golf GTE samengesteld.
Vanaf prijs is 37990 euro en om hem op dezelfde uitrusting als mijn Outlander Instyle + te krijgen moest ik voor 15000 euro opties aanvinken, plus afleverkosten wordt bijna 55000 euro.
Doen al die 'premium' merken dat zo? :shock:
Geef mij dan maar weer een Outlander!
Moet je voor de grap is naar de Audi a3 etron kijken.... nog een flink pak duurder. Ik heb er ook mee proefgereden voordat ik de Outlander bestelde en t rijdt super die Audi en de materialen die ze gebruiken zijn perfect... maar hij is heel erg krap, met kleine kinderen echt niet te doen. Een kinderwagen in de kofferbak gaat net met moeite!
Daarnaast is hij ontzettend duur voor zo'n kleine auto als je er e.e.a. aan opties op wil. Over de 50k voor een C segmenter met weinig kofferbakruimte is echt teveel van t goede als je t mij vraagt :roll:

tadango

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door tadango » 12 feb 2015, 09:28

Vindt iedereen die outlander dan zo ruim achterin???? Ik merk weinig verschil met mijn ford / octavia.... Diepte en hoogte is gelijk. Wellicht 5cm breder maar dan houdt het ook echt op.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Anko » 12 feb 2015, 09:36

Heb je het dan over de kofferbak of over de achterbank? M.a.w. gaat het om de kleine kinderen of om de kinderwagen ;) ?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Marcs » 12 feb 2015, 09:37

Anko het is beide je hebt en krijgt gelijk .

Krijgt:
Waar het mij omgaat is dat ik 52000 euro te besteden heb dus ik koop een V70 ter waarde van 52000 (zonder e-drive) gewoon op benzine.
Deze V70 is dan beter afgewerkt rijdt beter (geloof mij) is ruimer (zo groot is de outlander niet) en mooier. Dus voor 52000 euro kan ik een kwalitatief betere auto kopen. Daarmee vergelijk ik nu de PHEV wat kan ik kopen voor 52000,- ongeacht aandrijving. Dus puur financieel bekeken.

Hebt:
Jij heb gelijk op het punt van de E-drive wanneer ik een vergelijkbare auto met e-drive zou willen dan is de outlander onverslaanbaar op dit moment. Puur economisch bekeken

Ben ik tevreden met mijn outlander: absoluut 100% (op de stoel na prima reis auto).
Zou ik hem weer kopen: Wanneer de fiscale voordelen er zouden zijn JA (betaal maar een 30.000 netto) zonder NEE dan zou ik toch weer een V70 nemen.

Conclusie: doordat de auto netto maar een 30000 kost is hij onverslaanbaar en een super aanschaf. Maar is hij 52000 waard voor een particulier nee absoluut niet voor dat geld kan je beter kopen.

Mitsubishi weet dit ook daarom is de instapprijs nu al vanaf 39000 en ja dat is hij wel waard want voor dit geld is hij even duur als een instap premium merk zoals bijvoorbeeld een V70 maar heb je het voordeel van e-drive.

Hoop dat ik wat duidelijker ben nu over wat ik bedoel.
LB

tadango

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door tadango » 12 feb 2015, 10:00

Anko schreef:Heb je het dan over de kofferbak of over de achterbank? M.a.w. gaat het om de kleine kinderen of om de kinderwagen ;) ?
Ik heb altijd de banken eruit (staan in de schuur :)) dus het gaat mij om de complete ruimte achter de bestuurder en bijrijder stoel.

Qua beenruimte op de achterbank kan hij wel eens meer hebben, maar daar zit ik nooit :)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Anko » 12 feb 2015, 10:12

Marcs,

Dank voor je uitgebreide toelichting / verklaring. Ik begrijp nu waar we langs elkaar heen praatten. Het draait bij ons misverstand om het verschil tussen "duur" en "veel geld". Dat een Outlander veel geld kost is absoluut waar. Dat hij meer geld kost dan een instap V70 is ook helemaal waar. Puur kijkend naar "veel geld" is er m.i. ook niets mis met het spreekwoordelijke vergelijken van appels en peren. Of hij ook echt duur is of zelfs duurder dan een V70, dat is een ander verhaal. Om daar wat over te roepen moet je wél auto's met vergelijkbare functionaliteit vergelijken.

Hypothetische vergelijking: ik heb met mijn opdrachtgevers wel eens discussies over mijn tarief. Ze zeggen dan dat ik duur ben. Mijn reactie is dan: "Nee, ik ben niet duur. Hooguit kost ik iets meer. Duur is het pas als je iemand inhuurt die per uur maar de helft kost maar vervolgens de klus niet klaart". Zal velen hier wel bekend voorkomen ;)

Toen ik jouw opmerking las over premium prijskaartje, toen vertaalde ik dat direct naar het begrip "duur", terwijl jij het eigenlijk over "veel geld" had. En ja, dan hebben we, zoals ik het nu zie, inderdaad allebei gelijk :D

Ik ben het overigens ook eens met wat je zegt over "niet interessant voor particulieren". Maar datzelfde geld m.i. ook voor een V60 D6. En zal ook gelden voor een Golf GTE.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Anko » 12 feb 2015, 10:49

tadango schreef:
Anko schreef:Heb je het dan over de kofferbak of over de achterbank? M.a.w. gaat het om de kleine kinderen of om de kinderwagen ;) ?
Ik heb altijd de banken eruit (staan in de schuur :)) dus het gaat mij om de complete ruimte achter de bestuurder en bijrijder stoel.

Qua beenruimte op de achterbank kan hij wel eens meer hebben, maar daar zit ik nooit :)
Ah zo. Dus eigenlijk zit jij nog te wachten op een PHEV met grijs kentenen. Dan krijg je denk ik echt geld toe van de belastingdienst ;-)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Eric67

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Eric67 » 12 feb 2015, 23:16

Rutgerg schreef: Moet je voor de grap is naar de Audi a3 etron kijken....
Nog groter verschil tussen Audi Etron en Golf GTE; trekgewicht Audi = 0, Golf 1500kg. Zelfde platform, zelfde motor(en) :o

Rutgerg

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Rutgerg » 13 feb 2015, 09:39

Eric67 schreef:Nog groter verschil tussen Audi Etron en Golf GTE; trekgewicht Audi = 0, Golf 1500kg. Zelfde platform, zelfde motor(en) :o
Dat verschil is vanaf de zomer weg. De dealer wist mij te vertellen dat de Audi vanaf MY2016 ook met trekhaak te bestellen is... maar dan nog teveel geld voor weinig auto :D

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Hansjebrinkers » 13 feb 2015, 23:56

kobus1967 schreef:Net even op de VW site een Golf GTE samengesteld.
Vanaf prijs is 37990 euro en om hem op dezelfde uitrusting als mijn Outlander Instyle + te krijgen moest ik voor 15000 euro opties aanvinken, plus afleverkosten wordt bijna 55000 euro.
Doen al die 'premium' merken dat zo? :shock:
Geef mij dan maar weer een Outlander!
Moet je eens proberen met een V60...... Scheelt grofweg 25.000 euro in ruil voor 50% minder ruimte...... Geef mij maar een outlander.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

sparkle

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door sparkle » 14 feb 2015, 21:44

tadango schreef:Als ik hem vergelijk met mijn Focus van 36K dan is de PHEV:
~ Zelfde laadruimte
~ Fractie mindere wegligging maar net zo voorspelbaar
-- Stuk langzamer naar de 100
~ Zelfde geluidskwaliteit audio
+ stukje stiller
--- Veel minder zuinig op de snelweg (bij gelijke rijstijl)
--- Veel minder af en betrouwbaar wat betreft media en bluetooth
~ Zelfde rij comfort op grote afstanden
++ Beter zicht en instap
+++ Bijtelling :D
Je kan veel vinden Tadango, maar als je vind dat de laadruimte van een PHEV het zelfde is als jou Focus, dan heb ik kennelijk een andere PHEV of jij een andere Focus. Het verschil is echt enorm (in het voordeel van de PHEV). Maar eigenlijk doet het er niet zo toe. Volgens mij moet jij je PHEV zo snel mogelijk verkopen.......sorry dat ik het zeg, maar je zeikt de PHEV alleen maar af.

Plaats reactie