Dashboard camera

Vragen over bepaalde funties van het navigatiesysteem of de standkachel? Vraag maar raak!
MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Dashboard camera

Bericht door MitsuAccu » 30 mei 2015, 12:54

Als je alleen een (geschakelde 12V aansluiting nodig hebt, kan het eventueel ook boven de hemelbekleiding afgetapt worden. Je hebt dan de witte (+12V geschakeld) en de zwarte ader (massa) van de schuifdakkabel nodig. Wel even pielen, maar dan hoef je niet met de kabel naar beneden.
Dit laatst ook bij iemand gedaan die langs kwam voor de schuifdak aanpassing.

Freddiem

Re: Dashboard camera

Bericht door Freddiem » 30 mei 2015, 19:46

Bij mij dus. En daarbij blijft je 12v aansluiting ook vrij voor andere zaken. :)

Arnold1983
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2015, 20:12

Re: Dashboard camera

Bericht door Arnold1983 » 03 mei 2016, 20:51

Iemand bekend om een continu 12v aansluiting te maken ivm dashcam parkeerbeveiliging?

Ik heb sinds van de week de Blackvue 650 geinstalleerd, deze heeft echter voor de parkeerbeveiliging continu spanning nodig

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Dashboard camera

Bericht door MitsuAccu » 03 mei 2016, 21:42

Een continue 12V kan je eenvoudig aftappen bij de binnenverlichting. Let wel op dat de meeste camera's op 5V werken, er zit een omvormer in de sigarettenstekker weg gewerkt. Dus wel zorgen dat die er tussen blijft zitten!
Als je meer details nodig hebt, dan moet ik even een fotootje maken om te laten zien welke draden je kan pakken.

Andere vraag: ik weet niet of je de auto regelmatig voor langere perioden weg zet? De 12V accu zal natuurlijk wel langzaam leeg getrokken worden...
Wordt ook iedere dag weer bijgeladen vanuit de rij-accu, maar het houdt een keer op... :D

Arnold1983
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2015, 20:12

Re: Dashboard camera

Bericht door Arnold1983 » 03 mei 2016, 21:55

Om het leegtrekken van de accu te voorkomen wil ik er eigenlijk een kastje tussen zetten:
http://www.blackvue-nederland.nl/produc ... ro-details

Bij deze adviseren ze om een draad vanuit het zekeringbord te pakken.

Hoelang zou het duren voordat de camera de accu daadwerkelijk op een niet meer te starten niveau heeft?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Dashboard camera

Bericht door Anko » 04 mei 2016, 06:05

MitsuAccu schreef:Wordt ook iedere dag weer bijgeladen vanuit de rij-accu, maar het houdt een keer op... :D
Mits je een auto met elektrische verwarming hebt. Toch?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

paul1173

Re: Dashboard camera

Bericht door paul1173 » 04 mei 2016, 09:11

@Arnold: https://www.conrad.nl/nl/auto-accubewak ... %20Details

scheelt een pizza of 2..

Succes!

groet, Paul

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Dashboard camera

Bericht door MitsuAccu » 04 mei 2016, 10:56

@Anko, Dat wist ik niet, maar het zou goed kunnen inderdaad! Nooit over nagedacht...

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Dashboard camera

Bericht door Anko » 05 mei 2016, 11:28

In dat geval gaat het (uiteraard) niet zo zeer om het wel of niet aanwezig zijn van de kachel, maar om het daarmee samenhangende wel of niet aanwezig zijn van de WiFi module ...
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Jan en Gerda

Re: Dashboard camera

Bericht door Jan en Gerda » 07 dec 2017, 13:39

robdekok schreef:
29 mei 2015, 15:26
Sycamore schreef:Vraagje over draad wegwerken van onhandig iemand:
Achter de hemelbekleding lukt me nog wel, maar achter de A-stijl?? Hoe doe je dat, en dan ook achter het dashboardkastje: moet je dan een gaatje boren of zo??
Heb je misschien een foto of extra uitleg? Dank!

Heb de kabel achter raamstijl tot dashboard geleid (is bovenaan even prutsen).
Over dashboard langs raamstijl, daarna langs zijkant dashboard (bij rechter portier) naar beneden en onder dashboard vastgezet met klemmetjes, bijgeleverd met de camera.
Heb ook een foto hiervan gemaakt,maar [Img] optie wil niet meewerken.
Dag robdekok,
Zou je hier een paar foto,s van kunnen maken, hoe maak ik de A-stijl open voor de kabel?

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Dashboard camera

Bericht door mitsufietsie » 08 dec 2017, 16:06

Jan, gewoon de A stijl cover eraf trekken (met beleid), kan geen kwaad.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Dashboard camera

Bericht door mitsufietsie » 08 dec 2017, 16:09

Net een Garmin dashcam 65W geplaatst met parking mode funktie.
Aangesloten dmv. 2 mini zekering adapters in het zekeringenkastje.
(welke numbnut heeft trouwens verzonnen om het kastje te verstoppen
onder het stuurhuis, kan je lekker bij).
Werkt goed.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Plaats reactie