Dashboard camera

Vragen over bepaalde funties van het navigatiesysteem of de standkachel? Vraag maar raak!
robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

Dashboard camera

Bericht door robdekok » 08 feb 2015, 12:37

Na een onenigheid over aansprakelijkheid bij een aanrijding, die een kennis recentelijk had, heb ik besloten een dashboardcamera aan te schaffen. Het staat me echter tegen altijd een kabel in het zicht te moeten hebben. Zijn er mogelijkheden om de voedingskabel kort te houden (naar de spiegel bv) of grotendeels weg te werken.
Suggesties worden op prijs gesteld.

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Dashboard camera

Bericht door zdDog » 08 feb 2015, 16:31

Ikzelf gebruik een Samsung S3 mini met de app Autoguard (betaalde versie), een 32GB MicroSD kaartje en een extra capacitiy (apart kapje bijgeleverd) batterij, zuignap houder aan de voorruit
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

Re: Dashboard camera

Bericht door robdekok » 08 feb 2015, 17:01

Hoe lang gaan de batterijen mee bij continu gps en cameragebruik? Wat is de limiet aan video opslag?
Alvast mijn dank voor deze interessante suggestie.

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Dashboard camera

Bericht door zdDog » 08 feb 2015, 18:02

ik kan er mee naar Assen (vanuit Gouda=2hr) op en neer en dan nog is ie niet leeg
limiet weet ik niet helemaal zeker, hij slaat op in blokken van 5min en neemt op over bestaande opnames die óf 30 dagen oud zijn óf wanneer de vooraf gestelde limiet (10GB) is bereikt; ik kan zeker 3-4dagen terugkijken, je kunt ook bij wifi contact direct uploaden naar Google drive

Batterij besteld via Amazon.de
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

rob313

Re: Dashboard camera

Bericht door rob313 » 08 feb 2015, 19:04

Bij mij zit hij achter de spiegel, valt niet op.
Kabeltje weggewerkt achter de hemel, voorzichtig tussen raam en hemel weggewerkt, langs raamstijl onder dashboard door naar middenconsole in de 12 volt aansluiting.

robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

Re: Dashboard camera

Bericht door robdekok » 12 feb 2015, 12:45

Rob, Bedankt, ik heb de Mini 0806 besteld. Wordt over 2 weken geleverd (nieuw model).

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Dashboard camera

Bericht door PHEV2014 » 12 feb 2015, 13:18

Waar besteld?
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

Re: Dashboard camera

Bericht door robdekok » 12 feb 2015, 17:17

PHEV2014 schreef:Waar besteld?
safeye

RonvanD

Re: Dashboard camera

Bericht door RonvanD » 12 feb 2015, 17:35

Mooie prijs.

Lijkt erg op deze http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 59327.html , maar die kost maar USD120.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Dashboard camera

Bericht door PHEV2014 » 12 feb 2015, 17:46

robdekok schreef:
PHEV2014 schreef:Waar besteld?
safeye
Ik hoop dat je de 2 weken gaat redden. De 0806 is niet echt makkelijk leverbaar door aanloop-/kwaliteitsproblemen in de eerste serie.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen! Twijfel zelf nog tussen een 0805 en een 0806.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

Re: Dashboard camera

Bericht door robdekok » 13 feb 2015, 20:03

RonvanD schreef:Mooie prijs.

Lijkt erg op deze http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 59327.html , maar die kost maar USD120.
Ik heb 115 euro moeten betalen. Zag dat nu verhoogd is naar 127.50 (bij Safeye).

bklooster
Forumlid
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 okt 2013, 23:06

Re: Dashboard camera

Bericht door bklooster » 18 feb 2015, 10:38

Ik heb de VIOFO A118C Novatek 96650 besteld + losse GPS module. Deze komt rechtstreeks uit china. Komt met een levertijd van een kleine maand naar Nederland zonder bijbetaling van de douane.

http://www.foxoffer.com/viofo-a118c-nov ... ORYlVOG_Co

Totale prijs: 81 dollar inclusief verzendkosten.
Daarnaast is nog een geheugenkaartje (minimaal 4gb, max 32gb) nodig. Ik heb de Samsung 32GB micro SD EVO met adapter UHS-I Class 10 48MB/s genomen van Data IO, voor 16.60 euro.

Werkt perfect. Is onzichtbaar achter de spiegel te monteren. De meegeleverde bedrading en gps module is zeer makkelijk weg te drukken achter de hemelbekleding en de stroomdraad loopt via de A-stijl naar beneden, achter het dashboardkastje langs en in de 12v aansluiting. Installatietijd door deze leek, nog geen 10 minuten.

De filmpjes zijn direct te bekijken door Dashcam los te halen en aan de computer aan te sluiten. Via het gratis programma Datacam player is ook de GPS snelheid en plek op de kaart te volgen.

Ik ben erg tevreden met het resultaat.
Afbeelding

robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

Re: Dashboard camera

Bericht door robdekok » 18 feb 2015, 13:34

bklooster schreef:
De filmpjes zijn direct te bekijken door Dashcam los te halen en aan de computer aan te sluiten. Via het gratis programma Datacam player is ook de GPS snelheid en plek op de kaart te volgen.

Ik ben erg tevreden met het resultaat.
Ziet er goed uit. Hoe is de beeldkwaliteit bij duisternis?

bklooster
Forumlid
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 okt 2013, 23:06

Re: Dashboard camera

Bericht door bklooster » 18 feb 2015, 13:55

De nachtkwaliteit is ook behoorlijk goed, maar voor het zien van nummerplaten moet je wel heel dicht bij zitten of veel licht hebben.

In deze review van de camera zit ook een filmpje van een nachtopname: http://dashboardcamerareviews.com/a118-tiesfong-b40/

Als daar behoefte aan is wil ik wel een foto maken van de camera op de voorruit van mijn PHEV.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Dashboard camera

Bericht door Man » 18 feb 2015, 19:41

bklooster schreef:Als daar behoefte aan is wil ik wel een foto maken van de camera op de voorruit van mijn PHEV.
Graag :D

Gebruikersavatar
DJF3
Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 okt 2013, 15:46

Re: Dashboard camera

Bericht door DJF3 » 21 feb 2015, 11:56

Heb een Lukas LK7900. Zeer fijne camera. Niet goedkoop (ong. €200). http://lukashd.com/index_eng.html
Nieuwe modellen hebben ook OBD2 aansluitingen en draadloze rearview camera. Prijs loopt dan wel op naar €400..
Veel goede dash cam info op https://dashcamtalk.com

DJ
Outlander Instyle+, intro-pack, sport-pack, pneumatische stoel massage ;-), zij-skirts, vloer verlichting, instaplijsten, mattenset velour, zonblinderings achter+zijruiten

KeesV

Re: Dashboard camera

Bericht door KeesV » 25 feb 2015, 22:28

Ik heb sinds twee weken de DOD 460W en ben er heel erg tevreden over. Dag en nacht beelden zijn echt loepzuiver. Kentekenplaten, bewegwijzering, alles is haarscherp, altijd. Voedingskabel is binnen 60 seconden weggewerkt via de ruimte tussen hemel en voorruit, via stijl vh voorportier, via dashboardkastje naar de sigaretten aansluiting.

Heb de DOD 460W via Coolblue gekocht voor 169,- binnen een werkdag geleverd. Ik had nog een 32GB SanDisk kaartje klasse 10 en dat werkt perfect.

Ik kwam op de DOD 460 terecht omdat ik op YouTube wat spectaculaire compilatie filmpjes zat te kijken van ongelukken die via dashcams waren vastgelegd. Daarbij viel me telkens op dat de kwaliteit van veel camera's erg te wensen overlaat, behalve die van het merk DOD (dat staat onderin de opname). Meestal is dat de DOD 430W maar recentelijk is er de DOD 460W en die is nog wat beter dan de DOD 430W (heeft een originele SONY lens en chip) dus heb die genomen.

Absolute aanrader.

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Dashboard camera

Bericht door zdDog » 27 feb 2015, 09:07

Halen jullie 'm er ook iedere keer weer uit tegen diefstal?
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

KeesV

Re: Dashboard camera

Bericht door KeesV » 27 feb 2015, 15:56

Nee, ik woon in een dorp... :lol: en hij valt nauwelijks op. :P

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Dashboard camera

Bericht door Anko » 27 feb 2015, 16:17

Welk dorp? Straatnaam zou ook wel handig zijn :mrgreen:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

KeesV

Re: Dashboard camera

Bericht door KeesV » 27 feb 2015, 18:35

Zo klein dat er maar één auto in kan, dus je valt direct op als je er komt speuren naar goederen van je gading... :mrgreen:

Overigens kan je de cam zo uit de houder klikken en meenemen of onder de armsteun of in het dashboardkastje leggen 8-)

robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

Re: Dashboard camera

Bericht door robdekok » 15 mar 2015, 12:22

PHEV2014 schreef:
robdekok schreef:
PHEV2014 schreef:Waar besteld?
safeye
Ik hoop dat je de 2 weken gaat redden. De 0806 is niet echt makkelijk leverbaar door aanloop-/kwaliteitsproblemen in de eerste serie.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen! Twijfel zelf nog tussen een 0805 en een 0806.
Het is dus 4 weken levertijd geworden. Twee micro SD kaartjes van 32 GB apart bijgekocht om met HD kwaliteit voldoende te kunnen opnemen. Nachtopnamen nog niet getest, maar moet beter zijn dan van de 805. (kan ik niet vergelijken).
Super-kleine camera, zijdelings te richten met 2 of 4 graden opvulstukjes. Deze vast te zetten op de houder met minuscule schroefjes. Camera zit vrij stroef op de houder geschoven, dus wat lastig uit te nemen, maar dat kan met de tijd beter gaan. Kabellengte precies goed om onder de hemel en onder de raamstijl-bekleding weg te werken. Ben tot dusver tevreden. Mogelijk later meer hierover.

Gebruikersavatar
Sycamore
Forumlid
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 dec 2013, 15:33

Re: Dashboard camera

Bericht door Sycamore » 28 mei 2015, 13:11

Vraagje over draad wegwerken van onhandig iemand:
Achter de hemelbekleding lukt me nog wel, maar achter de A-stijl?? Hoe doe je dat, en dan ook achter het dashboardkastje: moet je dan een gaatje boren of zo??
Heb je misschien een foto of extra uitleg? Dank!

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Dashboard camera

Bericht door PHEV2014 » 29 mei 2015, 12:51

Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

Re: Dashboard camera

Bericht door robdekok » 29 mei 2015, 15:26

Sycamore schreef:Vraagje over draad wegwerken van onhandig iemand:
Achter de hemelbekleding lukt me nog wel, maar achter de A-stijl?? Hoe doe je dat, en dan ook achter het dashboardkastje: moet je dan een gaatje boren of zo??
Heb je misschien een foto of extra uitleg? Dank!

Heb de kabel achter raamstijl tot dashboard geleid (is bovenaan even prutsen).
Over dashboard langs raamstijl, daarna langs zijkant dashboard (bij rechter portier) naar beneden en onder dashboard vastgezet met klemmetjes, bijgeleverd met de camera.
Heb ook een foto hiervan gemaakt,maar [Img] optie wil niet meewerken.

Plaats reactie