B5 remkracht op de elektromotor

Vragen over bepaalde funties van het navigatiesysteem of de standkachel? Vraag maar raak!
CoffeeXperts

B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door CoffeeXperts » 29 dec 2014, 16:00

Sinds 1e kerstdag ervaar ik een verandering in onze Outlander PHEV.

Voordat we wegrijden zetten we altijd de Economy mode op aan en met de automaat pook de auto op B5 om zoveel mogelijk energie terug te winnen.

Nu van de ene op de andere dag lijkt dit wel aanzienlijk minder efficient te werken. Normaal als we het gas los laten voel je duidelijk dat de auto afremt door deze instellingen. Nu voelen we dat niet tot nauwelijks, ongeacht in B5, B3 of gewoon.

Voor ons gevoel werkt het energie terugwinnen door afremmen op de motor nauwelijks tot niet meer.

Hebben wij per vergissing een instelling veranderd waardoor deze functie niet meer werkt zoals voorheen of moet de auto uitgelezen worden door de dealer om een antwoord te kunnen geven?

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door sigmasailor » 29 dec 2014, 16:06

Als je wegrijdt met een volle accu zal de remkracht in het begin laag zijn; dat is altijd zo geweest. Is dat misschien wat je merkt? Pas na zo'n 5 of 10 (denk ik) kilometer kunnen de accu's weer vlot opgeladen worden en zal de auto flink vertragen op B5.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

CoffeeXperts

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door CoffeeXperts » 29 dec 2014, 16:12

Re: B5 remkracht op de elektromotor
Bericht door sigmasailor » 29 Dec 2014, 17:06

Als je wegrijdt met een volle accu zal de remkracht in het begin laag zijn; dat is altijd zo geweest. Is dat misschien wat je merkt? Pas na zo'n 5 of 10 (denk ik) kilometer kunnen de accu's weer vlot opgeladen worden en zal de auto flink vertragen op B5.
Nee, dat is niet wat ik bedoel/ervaar.

De auto reageert echt duidelijk minder op B5 dan voorheen. Trouwens ook met volle accu was het voorheen exact hetzelfde als met (gedeeltelijk)lege accu.

Dus de vraag blijft staan helaas.

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door case » 29 dec 2014, 16:21

CoffeeXperts schreef:
Re: B5 remkracht op de elektromotor
Bericht door sigmasailor » 29 Dec 2014, 17:06

Als je wegrijdt met een volle accu zal de remkracht in het begin laag zijn; dat is altijd zo geweest. Is dat misschien wat je merkt? Pas na zo'n 5 of 10 (denk ik) kilometer kunnen de accu's weer vlot opgeladen worden en zal de auto flink vertragen op B5.
Nee, dat is niet wat ik bedoel/ervaar.
De auto reageert echt duidelijk minder op B5 dan voorheen. Trouwens ook met volle accu was het voorheen exact hetzelfde als met (gedeeltelijk)lege accu...
Dan is er voorheen iets niet goed geweest met je auto. Er hoort een duidelijk verschil te zijn tussen afremmen/regenereren met volle danwel deels lege accu.
Blijkbaar is het nu weer in orde..
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

CoffeeXperts

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door CoffeeXperts » 29 dec 2014, 16:29

Ben het niet met jullie eens, want of de accu nu vol of leeg is, op eco mode en B5 voel ik nauwelijks vertraging.

In het verleden was de vertraging zo dat je voor een rotonde niet hoefde bij te remmen, nu moet ik altijd bij remmen.

Overigens heb ik het gevoel dat het soms wel werkt (minder duidelijk dan voorheen) en soms helemaal niet.

Iemand anders al eens dergelijke ervaring gehad?

Willem55
Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 dec 2013, 16:25

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door Willem55 » 29 dec 2014, 16:44

Ik heb altijd een verschil gemerkt van een volle accu en enigszins ontladen accu op het effect van de B5 stand. dat werd ook elders al genoemd.
immers de opgewekte stroom kan nergens naar toe, dus ik vermoed dat de electronica ook minder stroom opwekt als de accu vol is.

misschien een effect van de lagere temperaturen? en anders toch Mitsu bellen hoe dit zit.
succes

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door Anko » 29 dec 2014, 17:29

Same here. Met volle accu is de vertraging vele malen minder (als al niet geheel afwezig) dan met gedeeltelijk lege accu. En dat is heel logisch.

Dat je nu in beide gevallen geen vertraging hebt zou ik me voor kunnen stellen. Dan is er iets niet in orde. Maar dat je in het verleden in beide gevallen wel goede vertraging had? Nee, dat wil er bij mij ook niet in.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door robdekok » 29 dec 2014, 17:34

Zoeven geprobeert; het lijkt er inderdaad op dat er iets minder remkracht is op B5. Kan het zijn dat dit effect is ingeprogrammeerd om slip te voorkomen bij gladheid?
Overigens is het niet nodig om B5 in te stellen voor maximale energie terugwinning. Bij B1 wordt ongeveer evenveel teruggewonnen wel met lager vermogen maar over een navenant langere tijd. (mogelijk wat minder omdat de inverter dan niet het optimale rendement haalt).

CoffeeXperts

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door CoffeeXperts » 29 dec 2014, 17:38

Zoeven geprobeert; het lijkt er inderdaad op dat er iets minder remkracht is op B5. Kan het zijn dat dit effect is ingeprogrammeerd om slip te voorkomen bij gladheid?
Klinkt aannemelijk, maar is nog steeds suggestief.

Zal eens contact zoeken met dealer of er een echte verklaring is en misschien in een andere PHEV rijden voor verschil.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door Anko » 29 dec 2014, 17:44

Volgens de documentatie streeft B5 een absolute remvertraging op van 1,0 m/s2 (ongeveer 0,11 G). Absoluut, in de zin dat er helling af harder afgeremd zal worden om de zwaartekrachtversnelling te compenseren en toch aan de 1,0 m/s2 te komen. En helling op dus minder hard.

Is al met al niet zo heeeel veel. Ik kan me niet voorstellen dat je dat al zou willen beperken omwille van slipgevaar. En laten we niet vergeten, als B5 minder sterk afremt, dan zul je het verschil er zelf bij moeten remmen. Want stoppen moet je toch. Dus wat zou je er mee opschieten?

Wel zou ik me voor kunnen stellen dat ze de laadstroom naar de accu vanwege de kou willen beperken. Lagere laadstroom is minder remmend vermogen. Maar verschil tussen volle accu en niet volle accu is er, bij mij tenminste, nog steeds. Dus een verklaring voor de 'klacht' van TS is het niet.

Ben wel benieuwd wat TS in zijn schermpje ziet als hij op B5 af probeert te remmen ...

Edit: correctie op absolute remvertraging: 1,1 m/s2 moest zijn 1,0 m/s2 en 0,1 G moest zijn 0,11 G.
Laatst gewijzigd door Anko op 30 dec 2014, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door robdekok » 29 dec 2014, 17:53

Anko schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat je dat al zou willen beperken omwille van slipgevaar. En laten we niet vergeten, als B5 minder sterk afremt, dan zul je het verschil er zelf bij moeten remmen. Want stoppen moet je toch. Dus wat zou je er mee opschieten?.
Twee verschillen: Persoonlijke docering en ABS

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door Hansjebrinkers » 29 dec 2014, 18:00

Klinkt als afwijkend. Zelf ervaar ik wat anderen ook schrijven: bij volle accu nauwelijks regeneratie, bij accu op minder dan +/- 90% volledige regeneratie (30kw o.i.d.). Om dit te checken lijkt het me het meest voor de hand liggen de regeneratie-meter op het centrale scherm op te roepen en de maximale waardes te bekijken.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door Anko » 29 dec 2014, 19:30

robdekok schreef:
Anko schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat je dat al zou willen beperken omwille van slipgevaar. En laten we niet vergeten, als B5 minder sterk afremt, dan zul je het verschil er zelf bij moeten remmen. Want stoppen moet je toch. Dus wat zou je er mee opschieten?.
Twee verschillen: Persoonlijke docering en ABS
Waarom zou ABS niet op een regeneratief remsysteem toegepast kunnen worden? Overigens, ABS is m.i. uitgevonden omdat die persoonlijke dosering over het algemeen te wensen over laat :mrgreen:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door robdekok » 29 dec 2014, 20:27

@Anko
Ja, het zou zeer wel kunnen zijn dat de ABS, bij het uitrijden, in werking treedt op een manier vergelijkbaar met rempedaalgebruik. In ieder geval zal de effectieve uitwerking niet precies gelijk zijn omdat het pedaal proportioneel gedoseerd kan worden. En, om in jouw stijl te blijven: Wie vertelt je dat persoonlijke dosering over het algemeen te wensen overlaat? Vanwaar die smiley?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door Anko » 29 dec 2014, 20:33

Als we met zijn allen zo goed waren in het doseren van het rempedaal, dan had ABS niet uitgevonden hoeven te worden.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door OutSander » 29 dec 2014, 21:20

Ik denk dat het toch met de temperatuur te maken heeft. Ik ben het met Jan eens. Het is mij de laatste tijd ook opgevallen dat hij af en toe in B5 minder fors afremt. Vandaag ook nog een paar keer meegemaakt. Ik zal er eens op letten of er een verband is tussen de melding "possible ice-roads" die je krijgt als het onder de 4 graden komt en als de temperatuur gewoon boven de 4 graden is.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door robdekok » 29 dec 2014, 21:49

@Anko
Ja, en als we met z’n allen niet zo roekeloos reden had de airbag niet uitgevonden hoeven te worden (weer zo’n keihard bewijs ).
Overigens, de B standen zijn uitrijstanden waarbij ABS in een conventionele auto niet in werking kan treden. Dus, kan bij gladheid de ABS van de PHEV inderdaad in werking treden bij het uitrijden of is dit probleem opgelost door de regeneratie te beperken?
Verder is er mogelijk nog een ongewenst psychologisch effect: Het gebeurt uiterst zelden dat je bij uitrijden in een conventionele auto in een slip raakt. In de PHEV bij B5, met de sterke afremming, zou dit veel vaker kunnen gebeuren. Ook al zou dan de ABS in werking gaan, mogelijke schrikreacties kunnen ongewenst zijn. Kan ook een rechtvaardiging zijn geweest om de remwerking te beperken.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door Anko » 29 dec 2014, 23:08

robdekok schreef:@Anko
Ja, en als we met z’n allen niet zo roekeloos reden had de airbag niet uitgevonden hoeven te worden (weer zo’n keihard bewijs ).
Discussie gaat een beetje een vreemde kant op zo, want airbags hebben er niets mee te maken. Maar goed, dat weet jij ook wel. Het enige wat ik wilde zeggen is dit: Jij noemt twee 'voordelen' van gewoon remmen boven regeneratief remmen: goede dosering van het rempedaal en ABS. Maar het tweede zou niet nodig zijn als het eerste niet zijn beperkingen kende. Dus zijn ze samen op zijn best één voordeel. Dat was alles.

Neemt niet weg dat ik er persoonlijk vooralsnog niet in geloof dat de B5 beperking, als die er inderdaad is, met mogelijke gladheid te maken heeft. Ik denk dat het, als er inderdaad een beperking is, met bescherming van de batterij te maken zou hebben. Maar dat is maar een gevoel.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

CoffeeXperts

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door CoffeeXperts » 29 dec 2014, 23:16

Code: Selecteer alles

Ik denk dat het toch met de temperatuur te maken heeft. Ik ben het met Jan eens. Het is mij de laatste tijd ook opgevallen dat hij af en toe in B5 minder fors afremt. Vandaag ook nog een paar keer meegemaakt. Ik zal er eens op letten of er een verband is tussen de melding "possible ice-roads" die je krijgt als het onder de 4 graden komt en als de temperatuur gewoon boven de 4 graden is.
Dit zou inderdaad een verklaring kunnen zijn, morgen +7 graden, kijken hoe B5 dan aanvoelt.

Feit dat we hier er zo veel over kunnen praten geeft aan dat dit toch nog een onbekend fenomeen is. Vorig jaar is het natuurlijk niet koud geweest en daarvoor was de PHEV nog niet beschikbaar.

Interessant om te volgen hoe we het allemaal ervaren.

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door jaapv » 30 dec 2014, 01:08

Ik ben een beetje verward door het verschil dat hier gemaakt wordt tussen remmen met het pedaal en remmen met de peddels. Het eerste stukje van het rempedaal is namelijk hetzelfde regeneratief remmen als je met de peddels bereikt, het loopt van B0 op naar B5 voordat de mechanische rem in werking treedt. Het instellen van B5 op de peddel maakt dus helemaal geen verschil in energieterugwinning
Die peddels zijn er voor drie redenen:
1: Ze zaten toch al in de conventionele auto, dus ze weglaten zou er lullig uitzien
2: Ze geven de gebruiker de gelegenheid het gevoel van “remmen op de motor” naar smaak in te stellen
3; Ze zijn verdomd handig in de bergen.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door Anko » 30 dec 2014, 06:09

jaapv schreef:Ik ben een beetje verward door het verschil dat hier gemaakt wordt tussen remmen met het pedaal en remmen met de peddels.
En juist dat verschil zou wel eens kunnen helpen om te bepalen wat er aan de hand is. Als de mate van energie terugwinning verder stijgt bij bediening van het rempedaal, dan heeft het dus niets met bescherming van de accu te maken, zoals ik suggereerde, en is vooralsnog de enige andere verklaring die we hebben het risico van gladde wegen. Als de mate van energie terugwinning niet stijgt bij bediening van het rempedaal, dan lijkt bescherming van de accu mij voorlopig de meer voor de hand liggende reden.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

CoffeeXperts

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door CoffeeXperts » 30 dec 2014, 08:32

Ik begin deze "topic" steeds interessanter te vinden. Toen ik hier over schreef dacht ik dat het aan mijn gevoel lag dat mijn PHEV anders reageerde op stand B5, nu we er met z'n allen zo over schrijven wil ik meer weten over de ware reden van het verschil.

Ook zou ik graag verklaringen uit officiële kanalen willen horen. Heb een e-mail naar de dealer verzonden, maar ja om deze tijd van het jaar werkt bijna iedereen op halve of nog minder kracht, dus dat kan nog even duren.

Als iemand anders nog een ander inzicht of andere verklaring heeft hoor ik het graag.

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door OutSander » 30 dec 2014, 08:55

Anko schreef: Als de mate van energie terugwinning verder stijgt bij bediening van het rempedaal, dan heeft het dus niets met bescherming van de accu te maken, zoals ik suggereerde, en is vooralsnog de enige andere verklaring die we hebben het risico van gladde wegen. Als de mate van energie terugwinning niet stijgt bij bediening van het rempedaal, dan lijkt bescherming van de accu mij voorlopig de meer voor de hand liggende reden.
En dat is nu juist wel het geval. Ik heb ook een aantal keren het idde gehad dat ik harder op het pedaal moest trappen om af te remmen. Net of hij het eerste stukje (wat dan gelijk staat aan het oplopen van B2 naar B5) oversloeg en ik gelijk "door moest trappen" naar de echte reminstelling.

Eerder dacht ik dat het elke keer aan mij zou liggen dis niet teveel aandacht aan besteed, maar ik zal er nu toch eens meer op letten. Ben het wel met Anko eens dat het ook een beveiliging van de accu kan zijn en dat er bij koude niet teveel energie in terug-geramd wordt. Staat me iets van bij dat rem-regeneratie gelijk (of zelfs meer dan) staat aan snel-laden. Is al eens eerder iets over geschreven. Dat zou dan betekenen dat je bij koudere temperaturen ook niet kan snelladen.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door Anko » 30 dec 2014, 09:07

OutSander schreef:
Anko schreef: Als de mate van energie terugwinning verder stijgt bij bediening van het rempedaal, dan heeft het dus niets met bescherming van de accu te maken, zoals ik suggereerde, en is vooralsnog de enige andere verklaring die we hebben het risico van gladde wegen. Als de mate van energie terugwinning niet stijgt bij bediening van het rempedaal, dan lijkt bescherming van de accu mij voorlopig de meer voor de hand liggende reden.
En dat is nu juist wel het geval. Ik heb ook een aantal keren het idde gehad dat ik harder op het pedaal moest trappen om af te remmen. Net of hij het eerste stukje (wat dan gelijk staat aan het oplopen van B2 naar B5) oversloeg en ik gelijk "door moest trappen" naar de echte reminstelling.

Eerder dacht ik dat het elke keer aan mij zou liggen dis niet teveel aandacht aan besteed, maar ik zal er nu toch eens meer op letten. Ben het wel met Anko eens dat het ook een beveiliging van de accu kan zijn en dat er bij koude niet teveel energie in terug-geramd wordt. Staat me iets van bij dat rem-regeneratie gelijk (of zelfs meer dan) staat aan snel-laden. Is al eens eerder iets over geschreven. Dat zou dan betekenen dat je bij koudere temperaturen ook niet kan snelladen.
Welke van de twee geschetste scenario's was nu juist wel het geval? ;) Bedoel je dat de mate van remenergie wel of niet opliep, zodra je de rem intrapte?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door OutSander » 30 dec 2014, 09:09

Anko schreef: Welke van de twee geschetste scenario's was nu juist wel het geval? ;) Bedoel je dat de mate van remenergie wel of niet opliep, zodra je de rem intrapte?
Nee, de regeneratie werkte naar mijn idee niet. Ik had in eerste instantie het idee dat de remmen helemaal niet werkten. Pas nadat ik de rem harder intrapte vertraagde de auto.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Plaats reactie