PHEV laadt niet meer op

Laders, kabels, lolo's en nog veel meer om je PHEV op te laden
3SVS94

PHEV laadt niet meer op

Bericht door 3SVS94 » 28 dec 2014, 11:48

Sinds enige weken wil mijn PHEV niet meer opladen aan de kabel (los kastje aan de muur).
Ik krijg twee meldingen in mijn display:
'EV system service required'
'Charge interrupted by system malfunction'

De auto heeft twee dagen bij de dealer gestaan waar de software hebben gereset en geüpdatet. Daarna deed hij het een keer wel, vervolgens weer niet, en na een wijziging (geheel uitschakelen) van de oplaadtimer leek het probleem over, en heeft het twee weken prima gefunctioneerd.

Maar vanochtend had de standkachel hem niet opgewarmd, de accu was wel opgeladen, maar na wat rijden laadt hij nu weer niet op met dezelfde foutmeldingen.

Iemand enig idee?!
Laatst gewijzigd door 3SVS94 op 28 dec 2014, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door Hansjebrinkers » 28 dec 2014, 13:10

Lijkt me een kwestie die dieper in de elctronica verborgen zit, of dieper in de software. Vervelende storing..... Houd ons op de hoogte, kan handig zijn bij volgende gevallen.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

3SVS94

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door 3SVS94 » 28 dec 2014, 18:34

Even een update.
Zojuist eerst 5km gereden met de melding in het display en bij wegdrukken daarvan de gele driehoek bovenin.
Auto 10min uitgezet (kort bezoekje), bij weer aanzetten: géén meldingen!
Thuis aangekoppeld: laadt nu wel op!
Kortom: blijft spannend...

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door Anko » 28 dec 2014, 21:50

3SVS94 schreef:blijft spannend...
Leuke woordkeuze.

Succes.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

3SVS94

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door 3SVS94 » 28 dec 2014, 23:58

Moest vanavond even naar het station. Had de kachel geprogrammeerd.
Auto was wel opgeladen maar niet opgewarmd, gaf bij starten weer dezelfde foutmelding.
Thuisgekomen wilde hij weer niet opladen...
Problem continues! Morgen maar eens terug naar de dealer!

gadgetman

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door gadgetman » 29 dec 2014, 02:37

Heeft dit niet te maken met een bug in de app betreffende het voorverwarmen en gebruik van oplaad timer??

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door ictijoos » 29 dec 2014, 06:57

Weet je zeker dat je geen laadtimer hebt geprogrammeerd?

Als je een laadtimer ergens hebt staan, bijv woensdag van 11:00-12:00, zullen ALLE andere tijdstippen en dagen NIET laden. alleen krijg je dan normaal niet direct een foutmelding. En onderweg kun je met Charge wel tot 80% komen?

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door JanPHEV » 29 dec 2014, 10:00

gadgetman schreef:Heeft dit niet te maken met een bug in de app betreffende het voorverwarmen en gebruik van oplaad timer??
Wat is dat voor een bug :?:
Zit die in de recente software update of in de vorige software versie :?:

3SVS94

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door 3SVS94 » 29 dec 2014, 10:18

Ik dacht eerst ook dat het daarmee te maken had want toen ik iets had veranderd aan de oplaadtimer ging het een week wel goed.
Ik vond het wel vreemd dat je dan een melding krijgt als 'EV needs service' . Er kan dan toch gewoon gemeld worden 'waiting for timed charging' of zo?!
Maar goed, nu heb ik de laadtimer helemaal leeg gemaakt en toch doet'ie het niet.
RaRa. Ik ga straks de registratie van de app verwijderen en opnieuw installeren. Via http://www.mitsubishi-motors.com/en/pro ... jizen.html waar dat beschreven staat. En dan maar weer eens zien.

3SVS94

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door 3SVS94 » 08 jan 2015, 00:16

Het probleem blijkt in de stekker van het EcoTap oplaadkastje te liggen.
Vandaag kwam de EcoTap-monteur. Eerst werd de kabel met stekker vervangen, auto laadde op, maar na even los-vast van de stekker werkte het niet meer.
De monteur gaf aan dat deze stekkers vaker problemen gaven: er gaat iets mis met het relais onder de drukknop wat niet goed reageert. Hij kreeg het niet goed, en heeft toen een kabel met stekker van Phoenix Contact gemonteerd. Nu werkt alles weer...

robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

PHEV laadt soms niet meer op

Bericht door robdekok » 15 apr 2015, 17:43

Het gebeurde me ruim een jaar geleden dat de PHEV, na een nacht aan de stekker te hebben gestaan, totaal niets geladen had. Omdat dit een eenmalig geval was heb ik er verder geen aandacht meer aan geschonken. Deze week gebeurde het me echter weer. Ben wel benieuwd wat de oorzaak is. Helaas wist ik niet meer wat het groene lampje op de lader aangaf, even niet op gelet. Ook niet gelet op het schakelen van het relais bij het aankoppelen de avond tevoren. :shock:

Aanlander
Forumlid
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:29

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door Aanlander » 18 apr 2015, 15:09

Mijn PHEV laadt niet of maar heel kort op (0,1 kWh) bij zowel eigen als openbaar laadstation. :x soms staat In het logbestand staat 'voertuig stopt laden', meestal blijft hij op laden staan, maar doet niets, heb geen timer ingesteld.
Iemand een idee?
Instyle 2013 Technical Silver

3SVS94

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door 3SVS94 » 18 apr 2015, 15:44

Gebruik je altijd hetzelfde oplaadsnoer met dezelfde stekkers?
Dan zou het namelijk aan de stekker kunnen liggen. Meer specifiek: aan de stekker waarmee je aan de auto koppelt.

Aanlander
Forumlid
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:29

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door Aanlander » 20 apr 2015, 12:02

3SVS94 schreef:Gebruik je altijd hetzelfde oplaadsnoer met dezelfde stekkers?
Dan zou het namelijk aan de stekker kunnen liggen. Meer specifiek: aan de stekker waarmee je aan de auto koppelt.
Dank voor reactie, wel hetzelfde snoer maar hij laadt iedere keer wel een beetje op en laadpaal geeft aan dat er geladen wordt. Maar even naar garage gaan denk ik.
Instyle 2013 Technical Silver

Aanlander
Forumlid
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:29

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door Aanlander » 20 apr 2015, 23:33

Inmiddels naar mijn garage geweest. Alles is doorgemeten. Niets kunnen vinden. Ik moet hem op,afspraak een dag laten staan om diverse proeven te doen. Afspraak gemaakt na mijn vakantie (kan in Italië toch nergens laden denk ik)20 mei. Ik ben benieuwd. Als iemand nog een idee heeft....
Instyle 2013 Technical Silver

egroesbeek

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door egroesbeek » 21 apr 2015, 16:00

Al een andere kabel geprobeerd?

rutgere
Forumlid
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 feb 2014, 12:21

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door rutgere » 21 apr 2015, 16:39

Laad 'ie wel op in charge mode? zo niet dan zou ik 'm niet zo gauw meenemen naar Italie, dan zou ik bang zijn dat er echt iets mis is met de accu en de interne circuits. Da's iig iets wat je nog kunt proberen

Aanlander
Forumlid
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:29

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door Aanlander » 26 apr 2015, 07:48

Inmiddels weer een keer geladen. Gestopt en afgesloten zonder de rem ingetrapt te hebben. (Altijd gedaan met voet op de rem tot nu toe). Wat een zege om het blauwe lampje weer te zien branden.Kan nu niet verder proberen, want op vakantie in Toscane. Charge werkt in ieder geval. Hoop dat de laadproblemen zijn opgelost bij terugkomst.
Wat een geweldige reisartikelen! Af en toe 170 in Duitsland: moeiteloos!
Instyle 2013 Technical Silver

robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door robdekok » 26 apr 2015, 17:47

Ga proberen of het afsluiten met rem ook de verklaring van mijn probleem kan zijn geweest :idea: (Post van 15 april)

Aanlander
Forumlid
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:29

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door Aanlander » 29 mei 2015, 07:29

De PHEV kon ik nog via de 10 ampère kabel opladen de Outlander werd na volgens de garage ' een hele stapel software-updates (wat worden we afhankelijk van de elektronica) een HV. Laadpaal gaf alleen rood licht. Een nieuw electronisch schakelblok is nu in bestelling bij Mitsubishi Nederland, kan enige weken duren. Wie herkent dit?
Instyle 2013 Technical Silver

Aanlander
Forumlid
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:29

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door Aanlander » 17 jun 2015, 12:49

Schakelblok tevergeefs geplaatst. €2900 0nder garantie. 18 juni opnieuw naar garage. Blijkt het toch de kabel te zijn. Deze grote professionele garage, gaat inmiddels gebukt onder de eigen bureaucratie lijkt het. Ik zie vanuit de receptie inmiddels een stuk of 15 mensen achter pc s zitten. De receptie geeft de berichten door aan de monteurs. De garage mag zelf niet bezocht worden, dus geen overleg toelichting, symptomen toelichten etc. Ik heb de receptionist verschillende malen horen zeggen: we gaan het in de groep gooien. Soms verlang ik terug naar mijn dorpsgarage....twee directeuren- monteurs en één hulp-monteur.
Instyle 2013 Technical Silver

nicolko

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door nicolko » 25 nov 2015, 09:43

Beste Aanlander, wat is uiteindelijk de oplossing geweest? Ik lijk het zelfde issue te hebben. Auto weigerde te laden sinds vorige week donderdag. Dacht eerst mischien de stekker, getest met een andere stekker op andere laadpaal, zelfde eufel. Auto is bij dealer uitgelezen en gereset, app op telefoon ontkoppeld maar nog steeds geen verbetering. Dealer ziet wel een error code ( 1522? ) maar voor hem onbekend vooralsnog.

nicolko

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door nicolko » 26 nov 2015, 08:17

volgens mijn dealer zou het de ev miev remote control unit zijn. die gaan ze vervangen onder garantie (1300 euries). Zal mij benieuwen. hoop dat dergelijke onderdelen snel leverbaar zijn want ik mis het opladen nu al :)

SGalesloot
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2019, 22:49

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door SGalesloot » 08 nov 2019, 18:28

Goedemiddag, de oplader van onze phev geeft na 1 sec. al aan opladen compleet (knipperend lampje op oplader). Auto is dus niet opgeladen:(.
Iemand een idee?

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: PHEV laadt niet meer op

Bericht door JohanvdH » 09 nov 2019, 15:01

Heb je diezelfde laadproblemen ook als je de auto oplaadt aan een laadpunt, dus zonder de stekkerkabel?
Of, als je het probleem ervaart bij laden aan de paal, heb je het dan ook als je de thuislader gebruikt?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Plaats reactie