Bedienen standkachel via SMS berichten

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
tadango

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door tadango » 06 jan 2015, 12:49

Het probleem is dat hij niet elke keer schoon opstart. Als de vorige keer (andere telefoon zelfs) de AC niet aan wou krijg je de volgende keer bij het starten van de app een waarschuwing.

Vroem
Forumlid
Berichten: 128
Lid geworden op: 05 sep 2013, 10:45

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Vroem » 06 jan 2015, 13:15

Is de melding wel weg nadat de app een keer opnieuw is gestart en weer afgesloten? Dan zou je tasker kunnen laten beginnen met enkel het opstarten en weer afsluiten van de app.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 06 jan 2015, 16:13

Ik zeg het nog één keer ;) : ik denk dat je bij gebruik van TaskKill om de App af te sluiten wel elke keer een 'schone' opstart hebt. En dus geen problemen van deze aard. Of heeft iemand toch al deze zelfde problemen gehad, nadat de app afgesloten was met TaskKill?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

tadango

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door tadango » 06 jan 2015, 16:25

Waarom krijg ik op een andere telefoon dan nog een melding bij het opstarten? Hoe zou taskkill dat kunnen voorkomen? Ik zie het nog niet :)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 06 jan 2015, 17:26

Geen idee. Bij mij is dat zeker niet zo. Zou het kunnen zijn dat je de app op die andere telefoon ook niet echt goed afgesloten had?

Zou je het, in het algemeen belang, niet eens kunnen proberen met TaskKill? Gewoon om te zien of het inderdaad geen verschil voor jou maakt?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

PeJeZe
Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 mei 2013, 14:24

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door PeJeZe » 07 jan 2015, 00:10

Ik heb nu Taskkill gebruik en dat maakt niets uit voor de melding over het onderbreken van het opladen door het openen van de deur (tijdens de vorige keer dat de wagen aan het opwarmen is) of omdat de acculading te laag is.
Ik krijg deze melding ook als ik de andere telefoon gebruik, en we kunnen dus wel concluderen dat de melding door de auto wordt gegenereerd en het niet helpt om de app in de telefoon te sluiten en nogmaals op te starten.

Bij mij werkt het nu goed omdat ik de extra actie op de Ok knop laat uitvoeren door AutoInput. Wel moet ik zeggen dat de ik nu een wachttijd van 15 sec heb staan alvorens ik de Task voor het openen afrond.

Trouwens Taskkill sluit wel de app snel af.

Groeten Peter

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 07 jan 2015, 06:14

Dank voor de terugkoppeling. Bizar, dat wel. Heb je mode=Extreme gebruikt? En ik neem aan datje TaskKill gebruikt direct ná en direct vóór elke run?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Vroem
Forumlid
Berichten: 128
Lid geworden op: 05 sep 2013, 10:45

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Vroem » 09 jan 2015, 18:34

Inmiddels ben ik ook bekend met de melding dat mijn deur nog openstaat :cry: . Vandaag de TaskKill app dus maar eens in gebruik genomen; ik ben benieuwd of dit voor mij dé oplossing is. Ik moet wel de "hardcore" mode gebruiken om de app daadwerkelijk te laten afsluiten. De waarschuwing dat snelkoppelingen hiermee kunnen verdwijnen is er overigens niet voor niets :mrgreen: . Echter zonder snelkoppeling op het startscherm functioneert e.e.a. ook prima.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 09 jan 2015, 23:07

Voor degenen die niet zelf met Tasker aan de slag willen: http://www.autoapps.no/Topp_Menyer/01-O ... Remote.php

(Heb het nog niet zelf uitgeprobeerd)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door kobus1967 » 10 jan 2015, 13:47

Er is nu een app te koop voor €27,45 die de standkachel via sms bedient.

https://play.google.com/store/apps/deta ... e.geiroves
Bijlagen
unnamed.png
unnamed.png (16.47 KiB) 4247 keer bekeken

tadango

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door tadango » 10 jan 2015, 18:47

Kolere wat een bedrag.... Voor een euro of 2 was het leuk geweest. Ik heb nog niet met de api lopen klooien, geen zin in gehad. De huidige oplossing werkt voorlopig prima :)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 10 jan 2015, 20:36

Hmmm, dat is hetzelfde ding waar ik ook al naar verwezen had. Maar ik had me niet gerealiseerd dat er zo vet voor betaald moest worden :shock: Inderdaad, kolere. Helemaals als je bedenkt dat je voor een beperkte oplossing voor een euro of 5 klaar kunt zijn.

Komt overigens van de gast op insideoutlander.com die met het eerste Tasker script kwam.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door kobus1967 » 10 jan 2015, 23:30

@Anko, tja Noorwegen is een mooi land maar wel duur ;)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 11 jan 2015, 11:00

Haha, da's waar. Dan zal het daar wel in zitten. :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

djs73
Forumlid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 nov 2014, 09:52

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door djs73 » 11 jan 2015, 23:07

Anko, Tadango en anderen bedankt!

Ik ben een dagje aan het prutsen geweest, telefoon geregeld, rooten, koppelen met auto, hoop prutsen maar nu werkt het perfect. Ik kan een smsje sturen om de verwarming aan te zetten (of de telefoon laten overgaan), locatie en snelheid van de auto terugkrijgen met een linkje naar google maps etc.

Nu nog wat aan het experimenteren met de plugin WhatsTasker om e.a. via whatsapp te regelen. Ben al erg tevreden :D

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 12 jan 2015, 06:21

Dat is leuk om te horen! Heb je nog plannen om je resultaten (script) te delen?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Vroem
Forumlid
Berichten: 128
Lid geworden op: 05 sep 2013, 10:45

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Vroem » 12 jan 2015, 08:15

Telefoon verstoppen en je hebt alarmklasse 4!

djs73
Forumlid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 nov 2014, 09:52

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door djs73 » 12 jan 2015, 09:24

Anko schreef:Dat is leuk om te horen! Heb je nog plannen om je resultaten (script) te delen?
Met alle plezier, zodra ik het whatsapp gedeelte aan de praat heb post ik het scriptje hier.

djs73
Forumlid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 nov 2014, 09:52

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door djs73 » 12 jan 2015, 09:52

Vroem schreef:Telefoon verstoppen en je hebt alarmklasse 4!
Dat is inderdaad ook het idee, ik wil een 12v punt maken in het opbergvak voor de laadsnoeren. Verder heb je er dan geen omkijken meer aan 8-)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 12 jan 2015, 21:09

Mijn vrouw heeft vanavond mijn auto mee naar een klantje. "Ik kom rond kwart over negen naar huis", zei ze nog toen ze van huis vertrok. Ik heb net maar even de kachel voor haar aangezet :P
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

phevpaul
Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 okt 2013, 21:31

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door phevpaul » 13 jan 2015, 22:44

Zij denkt wat lief en jij denkt dat scheelt weer een vroem :D . En bij de eerste oprit geeft ze natuurlijk net teveel gas zodat ie alsnog aanslaat :roll:

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Duc » 14 jan 2015, 12:13

Echt een leuk project dit. :-) Jammer dat het nog niet geheel foutloos verloopt.

Ik zie twee aanvliegroutes.
1. Tadango: met volgordelijke instructies. Erg makkelijk!
2. Anko: met een script.

@ Tadango: Wil je ajb al je instructies vernieuwen en in 1 post plaatsen? Dan kan iedereen stapsgewijs jouw aangepaste instructies opvolgen.
@ Anko: Jij hebt een script. Wat moet hiermee gebeuren? Moet dat met een app ergens worden ingelezen?

Ik hoop dat jullie mij en hoogstwaarschijnlijk vele anderen verder kunnen helpen. Dank!

tadango

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door tadango » 14 jan 2015, 13:12

Ik heb eigenlijk nog niets aangepast..... Ben te lui daarvoor :)

Vroem
Forumlid
Berichten: 128
Lid geworden op: 05 sep 2013, 10:45

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Vroem » 14 jan 2015, 13:37

@Duc, waar "loop jij nu op vast"? Ik heb gelezen dat jij ook een Ace gebruikt, net als ik.

Inmiddels heb ik al 3 keer een heerlijk verwarmde auto gehad aan het eind van de werkdag :mrgreen: ! Ik heb ten opzichte van de instructie van tadango, een extra wachttijd toegevoegd (zou ik even na moeten gaan waar ook al weer) en start en eindig met de taskkill plugin.

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Duc » 14 jan 2015, 15:57

@Anko: door 'alle' posts is mij onduidelijk wat nu resultaat boekt en waar je extra acties moet aanpassen of toevoegen...

En, is de taskkill plugin een app die je moet downloaden uit Google Play of iets anders?

Plaats reactie