Geen piep tijdens reset procedure

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
Plaats reactie
beetle74

Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door beetle74 » 22 nov 2014, 09:28

Enkele weken geleden heb ik de nieuwste app voor android gedownload en de auto voorzien van de software.
nadat de software was gepusht naar de auto doet de gehele wifi unit het niet meer.
ssid wordt niet gevonden, reset procedure tig keer uitgevoerd maar geen enkele piep wordt gehoord.
Inmiddels ook bij de dealer geweest en die hebben ook tig keer de procedure uitgevoerd en ook zij hebben het niet kunnen oplossen.
Ze nemen contact op met Mitsubishi, maar nog niets vernomen.
nu is mijn vraag of 1 van jullie dit al eens heeft meegemaakt en wellicht een oplossing of een aanwijzing heeft.

Ik heb geprobeerd mijn probleem te zoeken op het forum, maar (nog) geen duidelijk antwoord gevonden.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Riestad

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door Riestad » 22 nov 2014, 09:38

Zelfde probleem gehad, wifi module vervangen door de dealer...


Succes, duurde een aantal weken voordat deze er was.

beetle74

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door beetle74 » 22 nov 2014, 09:43

Dag Riestad,

Dank voor je antwoord.
hmm, dat is balen. Vandaag maar even langs de dealer dus.
hopelijk kunnen ze snel leveren met zoveel outlanders.

Groet

Riestad

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door Riestad » 22 nov 2014, 10:05

Als ze hem aan de computer hangen zien ze geen Mac adres meer dan weet je dat hij overleden is...

Succes, in deze koude tijden zonder wifi :D

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door mitsufietsie » 22 nov 2014, 19:25

na een aantal maanden ging mijn wifi module defect, het zond geen signaal meer uit. Van de zomer vervangen voor een nieuwe, werkend weggereden bij de dealer, en bij thuiskomst was ie weer weg.
Dealer kreeg het niet meer aan de praat.
Omdat het nu weer kouder wordt heb ik de dealer maar weer aangeschreven, en vorige week is de wifi
module weer vervangen. Dus weer werkend bij de dealer weggereden, en bij thuiskomst... was ie weer weg. Module zendt géén signaal meer uit. Ik vermoed dat de fout dan niet in de module zit.

De dealer zou nog contact met me opnemen over wat we nu gaan doen....
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

DennisBlack7
Forumlid
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2013, 21:01

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door DennisBlack7 » 22 nov 2014, 19:57

Heb mijn auto sinds april. Na twee weken was mijn wifi ook weg. Ik heb toen enkel de accupool achterin eenmaal losgedraaid, een minuut of zo eraf gehad en toen weer vastgemaakt. Ik ben nooit met de reset procedure bezig geweest. Na een tijdje wachten (weet niet hoelang) kwam mijn wifi terug en is sedertdien nooit meer weggeweest. Tot gisteren. Ik had een kleine schade die ik heb laten repareren en mijn winterbanden zijn geplaatst. Ik kan me niet voorstellen dat de dealer voor deze twee zaken iets met de auto heeft moeten doen als het gaat om het systeem.(of nieuwe banden spanning accepteren in het systeem). Ik heb de auto gisteren na drie dagen weg opgehaald en toen ik thuis kwam had ik geen wifi meer. Dit is toch echt gek. Ik heb vanochtend wederom de accupool achterin losgemaakt. Na een tijdje wachten kwam mijn wifi weer terug en werkt weer als vanouds.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door kobus1967 » 22 nov 2014, 21:30

@mitsufietsie, klinkt alsof de aanmeldprocedure toch niet goed word uitgevoerd.
De Remote-app mag absoluut niet al op je telefoon draaien voor je de eerste keer je gsm aanmeld!
Probeer eens een tablet aan te melden en kijk dan of de Remote wifi in de lucht blijft, ook hier de app pas downloaden als de aanmeldprocedure gelukt is.

beetle74

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door beetle74 » 23 nov 2014, 13:02

Gisteren helaas geen tijd gehad om langs de dealer te rijden. Maandag maar even bellen,
Wel de suggestie geprobeerd van DennisBlack. Vanochtend de accu pool los gehad en weer geplaatst. Helaas zonder resultaat. Weet nu wel dat het stille alarm van de auto werkt. Nog geen minuut nadat ik de accupool had losgemaakt, kreeg ik een belletje (zondagochtend 8:00 :) ) met de vraag of er iets aan de hand was, ze hadden gemerkt dat er een accupool was losgekoppelt.

Maar goed, maandag maar verder.

In ieder geval al bedankt voor het meedenken.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door JanPHEV » 24 nov 2014, 08:54

Ik klop het af (tot nu toe).
Vanaf het begin na eerste aanmleding, bijna een jaar geleden, heeft mijn wifi altijd netjes gewerkt.
Daarom ga ik geen updates o.i.d. doen.
Het werkt, dus mijn motto is "if it ain't broken, don't fiks it". :mrgreen:

beetle74

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door beetle74 » 15 dec 2014, 23:09

Vandaag de auto bij de dealer achtergelaten. Eind van de dag de diagnose:wifi module is defect.
Nieuwe is besteld. Dealer weet niet de levertijd (ben de eerste waarbij ze dit meemaken), maar ze nemen contact op als het binnen is.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door sigmasailor » 15 dec 2014, 23:33

Misschien heb jij een kleine dealer maar dit is al veel vaker voorgekomen en niets nieuws. het hele Wifi gebeuren blinkt niet uit in robuustheid. Kan er over meepraten (ik heb versie 3 van de wifi module) en heb al een jaar niet te verklaren problemen. Er schijnt heel binnenkort een nieuwe versie van de firmware uit te komen; laten we hopen dat het daarmee opgelost is.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door mitsufietsie » 16 dec 2014, 00:19

En er schijnt dan ook gelijk een update te komen voor de bluetooth.

Oh en mijn wifi is weer terug na een reset. Heb afgesproken dat ik eerst een week kijk of de wifi overal blijft werken zonder de app te gebruiken, en daarna weer ga testen icm. met de app. Ik heb nu al vanaf donderdag wifi, maar ik denk dat ik nog eerst op de wifi update ga wachten.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

beetle74

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door beetle74 » 17 dec 2014, 18:41

als dit vaker is voorgekomen, hoop ik dat ze hem snel in huis hebben.
ik zal dan ook meteen vragen of ze weten van een firmware update. Wellicht wordt de module tegen die tijd standaard uitgeleverd met de nieuwe firmware.

dolf
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2014, 18:06

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door dolf » 07 jan 2015, 18:24

En? opgelost ?

lockstra
Forumlid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 okt 2014, 19:41

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door lockstra » 14 jan 2015, 19:56

Ook wifi problemen. Niet meer toegankelijk.

Afmelden en aanmelden lukt ook niet meer, wel het piepje maar verder niets.

Afspraak gemaakt voor as vrijdag bij de dealer maar die belde terug en stelde voor om het even uit te stellen omdat begin volgende week een update voor wifi en telefoon komt.

Ben benieuwd. ......
2014 Instyle + titanium grey en nu 2019 Instyle + ruby black

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door PHEV2014 » 14 jan 2015, 20:28

Hopelijk is dat de update die alle bel- en wifiproblemen oplost!

[en droomt rustig verder :mrgreen: ]
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

beetle74

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door beetle74 » 23 jan 2015, 19:17

Vandaag weer contact met de dealer opgenomen met de vraag of ze inmiddels weten wanneer de modules geleverd zouden worden. Ze waren nog niet binnen.
Wel was er een nieuwe methode bekend waarmee ze in middels twee modules hadden 'gereanimeerd'.
Hiervoor heb ik nu begin februari (eerder kon helaas niet) een afspraak gemaakt.
Schijnt een uurtje te duren.
We wachten af ...

Pleiades
Forumlid
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 dec 2013, 09:50

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door Pleiades » 25 jan 2015, 16:21

Mijn PHEV is van 2013. Eenmaal bij aflevering in november 2013 contact gehad met de app. Toen met Iphone5. Een week later was ie verdwenen en de dealer begreep er toentertijd niets meer van (let wel in 2013 was het echt allemaal abracadabra voor de dealers (en ons))Na enkele pogingen in 2013 en alle posts gelezen te hebben had ik het al lang opgegeven en nooit meer in 2014 geprobeerd. Nu een Iphone6 en toch maar weer eens proberen. Netjes volgens de beschreven procedure met printjes in de auto en alleen de app gedownload en niet geopend. Maar bij mij ook helemaal geen piep te horen bij het resetten van de ECU (de eerste 5 keer om en om lock en unlock). Dat begint dus weer goed. Bij mij zal dus de wifi module ook overleden zijn. Volgende beurt ga ik het met de dealer proberen. Of moet ik toch de accupolen gaan los trekken?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door Anko » 25 jan 2015, 16:36

Voor de duidelijkheid, de gehele reset procedure is:

1 Auto op ACC
2 Lock-unlock-lock-unlock-lock-unlock-lock-unlock-lock-unlock (dus beide 5x)
3 Alarm lichten aan zetten
4 Lock-unlock-lock-unlock-lock-unlock-lock-unlock-lock-unlock-lock-unlock-lock-unlock-lock-unlock-lock-unlock-lock-unlock (dus beide 10x)

Daarna zou je een piep moeten krijgen als teken dat e.e.a. gereset is.
Dan alarmlichten uit en auto uit. Herhaal daarna stap 1 en 2 om je telefoon te koppelen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Pleiades
Forumlid
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 dec 2013, 09:50

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door Pleiades » 25 jan 2015, 17:54

Anko, Als ik de startknop indruk (zonder rem) is dat toch ACC? (denk ik) Ik krijg dan meteen een eerste een piep maar dashboard lijft geheel donker. MMCS start wel op maar is als ik begin aan de 5 keer lock/unlock no nite geheel opgestart. Dan doe precies stappen 2,3 en 4 maar krijg geen piep o.i.d.

Ben toch maar een keer verder gegaan in de procedure maar zie op mijn Iphone6 de hele wifi van de auto niet.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door kobus1967 » 25 jan 2015, 18:28

Let op de lock unlock moet vrij snel gebeuren en let op dat bij elke druk het lampje op de sleutel oplicht!

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door Anko » 25 jan 2015, 19:07

@pleiades,

Inderdaad. Maar omdat je het had over "na het resetten van de ECU (de eerste 5 keer om en om unlock en lock)" dacht ik dat je misschien niet de gehele procedure doorlopen had.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

beetle74

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door beetle74 » 21 feb 2015, 20:13

Nou, afgelopen week is dan de nieuwe wifi module ingebouwd.
en het werkt nu eindelijk weer.
Hopelijk houden we het zo.

Riestad

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door Riestad » 22 feb 2015, 08:46

Dat was dan weer lekker "snel" opgelost :D

Pleiades
Forumlid
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 dec 2013, 09:50

Re: Geen piep tijdens reset procedure

Bericht door Pleiades » 19 mar 2015, 12:47

Dealer kreeg de piep wel (geen idee wat ik nu fout deed anders dan dat hij de sleutelkast hoog bij het stuur hield dicht bij het dashboard bij het 10X indrukken) en gelukkig krijgt mijn iphone6 contact met de auto met de SSID en "nieuwe app". Echter na het aanmelden vroeg hij om de auto te updaten maar gezien de tijd kon ik dit later thuis ook doen. Maar dat is dus nog niet gelukt. Auto en telefoon hebben wel contact maar voertuig updaten wil niet lukken? Zowel in de ACC stand als de normale active stand lukt het niet. Toch maar weer een keer terug naar de dealer want ik wil het nu wel werkend hebben.
Terug bij dealer geweest. Update voertuig is nu wel gelukt. Kennelijk als je niet meteen update nadat je voor het eerst contact met de auto hebt gemaakt moet je wederom 10 keer sleutel open/dicht indrukken zoals de app aangeeft. Dan heeft ie reeds wifi contact en begint ie vanzelf te updaten. Nu moet alles het dus doen.

Plaats reactie