Skidplate voor

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arian
Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 aug 2013, 14:36

Skidplate voor

Bericht door Arian » 06 sep 2014, 11:54

Op de 4x4 versie van de benzine Outlander zit tegenwoordig een Skidplate onder op de voorbumper. Ik vind dat erg mooi staan, de neus van een Outlander is mijns inziens plomp en hoog. Zo'n skidplate breekt de lijnen en daardoor wordt de neus optisch wat kleiner. Toen ik gisteren bij mijn dealer was voor de software-update heb ik deze skidplate besteld. Ik ga hem zelf monteren, volgens de dealer is het een overzetstuk. Overigens heb ik zo'n skidplate ook al aan de achterzijde. Misschien laat ik het stukje bumper tussen de skidplate en de grille nog matzwart wrappen. Dat staat wel bij een TG.Afbeelding

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Skidplate voor

Bericht door Denniss » 07 sep 2014, 09:44

Ziet er goed uit, wat kost dat?
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Skidplate voor

Bericht door Duc » 09 sep 2014, 08:42

Ja, ik ben ook erg benieuwd naar de kosten. En plaats even een foto ajb als je de skidplate hebt gemonteerd. Thanks!

Gebruikersavatar
Arian
Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 aug 2013, 14:36

Re: Skidplate voor

Bericht door Arian » 09 sep 2014, 15:40

De Skidplate kost exclusief BTW en inclusief korting zo'n € 230,-. Het exacte bedrag is mij wel medegedeeld, maar weet ik niet meer tot op de euro.
Het is een overzetstuk, dus ik weet ook nog niet of er nog montagemateriaal bij komt. Levertijd is mij ook nog onbekend, dus eigenlijk kan ik niet zo heel veel vertellen. Als ik de skidplate en de factuur binnen heb, zal ik er uiteraard over berichten. Grappig overigens dat de japanse PHEV wel al de faceliftkenmerken van de benzine Outlander heeft, zo op de foto te zien.

Gebruikersavatar
Arian
Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 aug 2013, 14:36

Re: Skidplate voor

Bericht door Arian » 12 sep 2014, 18:43

Vandaag de skidplate opgehaald en aan het hobbyen geweest. Het is iets meer werk dan gedacht :( . Aan de achterzijde van de skidplate zitten namelijk op de hoeken twee blokjes met bouten. Deze bouten worden achter de bumper vastgezet. Ook zitten er klemmen op de blokjes, deze klemmen vallen in rechthoekige gaten de bumper. Vervolgens zit er in het onderste smalle deel van de skidplate een plastic pin, die valt in een gat in het stukje bumper onder de onderste grille. Aan de onderzijde van de skidplate zitten plastic lipjesmet gaten waardoor de zwarte klemmetjes gaan die de onderplaat op zijn plek houden. Althans dat leek in eerste instantie, de lipjes staan vreemd naar voren en vallen niet samen met de gaten in de bumper.

Samengevat, de skidplate dient te worden vastgezet op plaatsen waar geen voorzieningen zijn getroffen bij de PHEVbumper. Dat wordt dus improviseren :roll: :idea: .

Ik heb de skidplate voor de bumper gehouden en de positie op de bumper bepaald van de bouten. Dit heb ik gedaan door een klein likje verf aan de bouten te doen. Vervolgens heb ik daar gaten :o in de bumper geboord. De klemmen onder de bouten heb ik weggezaagd. Ook de plastic pin en de lipjes heb ik verwijderd. Pas nadat dit alles verwijderd was, paste de skidplate.

Tenslotte heb ik de skidplate door middel van de bouten, met dubbelzijdige tape en met twee extra zwarte klemmetjes aan de bumper bevestigd. Eerlijk gezegd vond ik het wel spannend om de boor in de bumper te zetten en de zaag in de skidplate. Maar eind goed al goed.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nog naar de dealer geweest om het resultaat te laten zien. Meteen wat foto's gemaakt van mijn PHEV naast de demo. Oordeel zelf maar! :D

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Skidplate voor

Bericht door OutSander » 12 sep 2014, 19:31

Topjob Arian! #thumbsup!
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Skidplate voor

Bericht door Duc » 15 sep 2014, 08:58

Moedig van je. :-) Maar het resultaat mag er zijn!

Eric67

Re: Skidplate voor

Bericht door Eric67 » 16 sep 2014, 20:02

Ziet er erg gaaf uit. Stukken beter.
Mijn phev is van de leasemij, dus ik begin er maar niet aan. Probeer al zoveel mogelijk eigen te maken zonder rigoreuse aanpassingen. Denk aan leds overal, regenschermen, solar ramen etc. Makkelijk te verwijderen :D
Als hij van mij was geweest had ik de skidplate zeker geplaatst. Top. :!:

Plaats reactie