Slechte lak en Update Navigatie

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
O&S

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door O&S » 24 sep 2014, 23:30

Rij nu al bijna een jaar rond in PHEV silky white, 1 x per 14 dagen naar wasstraat, momenteel ca 30 K op de teller, auto nog in showroom conditie.
In verleden ca. 1 miljoen km's in zwarte (donkere) auto's gereden, altijd hetzelfde probleem; witte krassen/strepen die je met je nagel kunt maken. Dit zijn echter geen krassen en dus makkelijk weg te poetsen met een wax
Bij Zwarte Phev's met blanke finish lak zie je bijna alle "krasjes'" , dit zijn echter geen echte krassen maar witte strepen. Ga er met een wax over heen en alles is weg.
Steenslag is een ander verhaal, grondverf/zinklak is meestal licht van kleur, dat zie je meteen op een donkere auto.
Advies : koop voortaan en licht gekleurde auto, ben je meteen ook van het hitteprobleem "in de auto" in de zomermaanden af.

Gebruikersavatar
Helddi
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2013, 19:05

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Helddi » 05 okt 2014, 17:38

Wij zijn het zat wat betreft de kwaliteit van de lak en de navigatie. Deze brief gaat naar de importeur en de dealer. Ik raad iedereen aan dezelfde brief te sturen. Dan kunnen ze het niet bagatelliseren.


Sinds december 2013 zijn wij in het bezit van een Mitubishi Outlander PHEV met het kenteken 1-XXX-64. Hoewel de rijeigenschappen goed zijn hebben wij na nog geen 12.000 km een aantal klachten.
1. De lak is van een erbarmelijke kwaliteit. Als snel bleek dat de lak (kleur wit) er bijna spontaan afspat. Ik ben er al mee terug geweest bij de dealer, Wassink Opgenoort in Arnhem, maar die hebben geen actie ondernomen. Ik trof daar toen wel een andere eigenaar van een PHEV en die bleek dezelfde klacht te hebben. Een klein steentje, een takje of iets anders en meteen is er flink stuk lak weg. Voor een auto in deze prijsklasse vinden wij dat ontoelaatbaar. Onze andere auto uit 2002 heeft relatief minder lakschade. Wij eisen daarom dat de auto opnieuw gespoten wordt met een lak van een deugdelijke kwaliteit.
2. Het navigatiesysteem dateert uit 2013. Toch blijken diverse wegen die al ruim voor 2013 niet op de kaart van het navigatiesysteem te staan. Zelfs een verouderde Tomtom blijkt betrouwbaarder dan het door u geleverde systeem. Wij eisen betrouwbare update van kaart(en) van het navigatiesysteem.
3. De boordcomputer is erg onbetrouwbaar. Zonder dat we 1 kilometer op benzine rijden geeft hij telkens een verschillend bereik op benzine aan. Als we een tijd op benzine rijden, dan daalt het bereik snel. Met een constante snelheid van 100 km/h zien we het bereik vlot van 200 km naar 100 km dalen. Op deze manier is er geen peil op te trekken. Wij eisen een update van het boordcomputersysteem zodat deze betrouwbaar in het bereik wordt.
We praten over een auto met een aanschafwaarde van meer dan een halve ton! Daarvoor mogen we enige kwaliteit verwachten. Niet alleen op de rijeigenschappen maar ook bovengenoemde punten. Punten die overigens door veel andere berijders van de PHEV gedeeld worden (zie http://www.outlanderphevforum.nl/). Feitelijk beschouwen wij de levering als een wanprestatie aangezien we op deze punten (los van de prijs) een fatsoenlijke kwaliteit mogen verwachten.
Wij vernemen graag binnen 10 werkdagen welke acties u hierop gaat ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Hansjebrinkers » 05 okt 2014, 17:42

We zijn benieuwd naar de uitkomsten helddi... Over de beide onderwerpen is op het forum veel geschreven. Zelf heb ik geen lak-probleem (ik heb een zwarte) en de navigatie doet wat 'ie moet doen. Wel moet ik opmerken dat dit m'n eerste zwarte auto is, en ook m'n laatste zal zijn. Je ziet er werkelijk alles op....
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

ittotaal
Forumlid
Berichten: 152
Lid geworden op: 10 sep 2013, 15:05

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door ittotaal » 05 okt 2014, 19:13

Ook de mijne (Silky White) springt de lak er snel vanaf. steenslag aan voorkant, randjes van deuren, enz. Na 8000km pas. Natuurlijk heb je af en toe steenslag, maar in al mijn andere auto's had ik pas dit soort schades na jaren rijden, niet na 8 maanden. Dealer zegt dat het komt omdat er milieuvriendelijke lak enzo is gebruikt, blijkbaar veel zachter dan gewoon ouderwetse giftige autolak. Als het echt niet gaat, laat ik de auto wel wrappen na verloop van tijd. Ook een optie, toch ? Verwacht niet dat de dealer of de importeur alle auto's gaat laten overspuiten.
Niet in maart (2013) maar in april hopelijk dan een Silky White Instyle. --- iT Totaal

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Duc » 05 okt 2014, 19:40

Het hele multimedia systeem vind ik persoonlijk 'onder de maat' (de klachten zijn bekend). Maar het systeem 'voldoet wel enigszins' en daarom betwijfel ik of je hier juridisch een punt van kunt maken. Ikzelf ervaar ook lakschade met een auto die nog geen jaar oud is en onder de 20.000 km. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt (dit is mijn 7e auto). Ik ga binnenkort naar de dealer (dit is immers eerste aanspreekpunt) met mijn klacht over de lak. Ik verwacht daar niet veel van. Vervolgens stuur ik een brief naar MM NL.
@Helddi: bedankt voor de opzet van de brief.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door OutSander » 05 okt 2014, 20:20

Ben eigenlijk wel even benieuw naar de ervaringen van "Outlander-veteranen" zoals Anko. Hoe was de lak van de eerdere types Outlander?

Het idee rijst natuurlijk wel dat er mogelijk een verband is tussen de hoge productie-aantallen van de Outlander om er nog zoveel mogelijk in 2013 op transport te krijgen. Anderzijds kan het ook zo zijn dat de lak van Mitsubishi van "mindere kwaliteit" zou kunnen zijn t.o.v. andere merken.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

kruter
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 dec 2013, 11:49

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door kruter » 05 okt 2014, 21:42

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met deze klachten. Ik had het niet beter kunnen verwoorden Helddi!

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Duc » 05 okt 2014, 23:10

Voor mijn huidige Outlander PHEV had ik een Outlander uit 2012 (vorige model). Ik vond de lak van die Outlander uit 2012 al van mindere kwaliteit dat de Chevrolet Captiva die ik weer daarvoor had. De kleur en glans was gewoon minder mooi (ondanks dat ik beide auto's op dezelfde wijze heb behandeld). De Chevrolet daarentegen zag er na 5 jaar nog steeds perfect uit... Overduidelijk een verschil in kwaliteit.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Anko » 06 okt 2014, 07:25

Helddi schreef:3. De boordcomputer is erg onbetrouwbaar. Zonder dat we 1 kilometer op benzine rijden geeft hij telkens een verschillend bereik op benzine aan.
Als je de brief nog niet verstuurd hebt, raad ik je aan hier nog even goed over na te denken. Als ik mij niet vergis hebben onze auto's helemaal geen aanduiding voor het resterend bereik op benzine. Alleen eentje voor resterend bereik op stroom en eentje voor benzine+stroom. Dus ook als je alleen op stroom rijdt, mag / moet je verwachten dat beide aangegeven resterende bereiken veranderen.

Daar komt ook nog eens bij dat, afhankelijk van hoe je rijdt, het resterend bereik niet alleen zal kunnen dalen, maar ook toenemen. Dat is m.i. bij elke auto zo. Of zou in ieder geval bij elke auto zo moeten zijn.
OutSander schreef:Ben eigenlijk wel even benieuw naar de ervaringen van "Outlander-veteranen" zoals Anko. Hoe was de lak van de eerdere types Outlander?
Mijn vorige Outlander zag er na bijna 4 jaar intensief gebruik uit als .... nou ja, een auto die bijna 4 jaar lang intensief gebruikt is. Geen specifieke klachten in vergelijking met eerdere auto's van andere merken. Dat was overigens een zwarte en inderdaad had je daar bij steenslag inderdaad te maken met het verschijnsel van de lichtere grondlak. Maar het ging daarbij om één of twee hele kleine putjes die je bijna op moest zoeken. Ook zie je dat kleine krasjes op zwarte lak duidelijk meer opvallen dan bij andere kleuren (ben dan ook erg blij met mijn TG :P ). Met mijn huidige Outlander heb ik geen enkele reden tot ontevredenheid. Maar misschien komt dat ook wel door het grote aantal verhalen van mensen die dat wel hebben. Dan lees ik dat en dan loop ik naar buiten om nog eens kritisch te kijken, en dan denk ik: ach, dat valt bij mij allemaal 100% mee :|
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Marcs » 06 okt 2014, 10:20

Zelfde ervaring als Anko. Auto is nu 10 maand maar nog geen krasje te vinden (grijs) Kwaliteit van de Lak (grijs) vind ik prima. Vorige auto was zwart en hierop snel krassen (Volvo) binnen 6 mnd.

Navigatie is redelijk meer ook niet is vaak de weg kwijt.Krijg nog update ben benieuwd. :roll:

Nog te rijden KM kloppen aardig hij past het direct aan aan je rijgedrag rustig langzaam terug snel (>130) snel terug. Was met mijn vorige auto niet veel anders.

Ook de benzine meter doet het aardig wanneer hij begint te piepen en tank in beeld komt en blijft, zit er nog een 7 liter in dus heb je tijd zat om naar de pomp te rijden.

Ik blijf positief over de auto en zou hem gelijk weer kopen :mrgreen:
LB

Naut
Forumlid
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 aug 2013, 16:31

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Naut » 11 okt 2014, 15:28

Ik ben naar een spuiterij geweest om advies te vragen omtrent de lak. Over het plekje op het dak zei hij direct dat er vogelstront op had gezeten en dat klopte. Dit had ik hem nog niet gezegd. De vogelpoep heeft de lak aangetast. Advies was om vogelpoep er zo snel mogelijk af te poetsen. Bij zwarte lak treed de beschadiging nog sneller op dan bij andere kleuren lak. Het is toch te gek voor woorden dat vogelpoep de lak zo hardnekkig aantast. Ik vind ook dat er iets aan gedaan moet worden. Echter is de verharder uit de lak gehaald door de lak fabrikanten omdat de werknemers door de geur kanker konden krijgen. Net als bij de mensen die bij het leger in de spuitenrijen werkten. Dit probleem doet zich ook voor bij de normale verf voor kozijnen e.d. De lak verharder is uit de lak gehaald. Ik ben ook bij BSAF geweest voor de lak dikte. Dit was dik in orde, had ik ook wel verwacht.

Ook al vind ik dit onacceptabel qua lak, denk ik dat MMNL niet de enige autofabrikant is die hier klachten over ontvangt. In de toekomst is er misschien weer een betere lak variant.

Dit is wat ik heb ondervonden. Als iemand wat meer weet hoor ik het advies graag aan. Ik wil ook wel die brief weer versturen naar MMNL zoals hierboven vermeld. Als je niks probeert gebeurt er zowiezo niks :D
Zwarte Nautlander. instyle, zwart interieur, ecotap, trekhaak, winterbanden 18" velgen, dakdragerset, Galaxy S6

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Reinier L » 11 okt 2014, 16:00

Mijn Mazda 626 wagon glx champagne zilver 2:0 automaat 1988 geparkeerd bij de haven in Scheveningen. Meeuwen poepte het dak vol en een zonnetje erop. De lak werd gekookt en zag er niet uit. Hoorde toen in 1990 al exact hetzelfde verhaal. Ook geen garantie!!
=24 jaar geleden.
OUTLAND(CRUIS)ER

jsfw

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door jsfw » 11 okt 2014, 16:37

Helaas is het correct dat huidige autolakken veel gevoeliger zijn. De 'kleurlaag' is tegenwoordig op waterbasis gespoten. Halverwege de jaren negentig zijn autofabrikanten hierop overgegaan, dit wegens milieu en gezondheidsredenen.
Zelf heb ik in de jaren negentig gewerkt bij een autoimporteur, heb meegemaakt de overgang van op 'thinner' naar watergedragen lakken. In die periode was er absoluut een toename aan klachten. Vogelpoep is echt een drama, zelf haal ik altijd z.s.m. de schijt er vanaf, zeker als er ook een 'zonnetje' op staat dan brandt het helemaal lekker in. Wat betreft de lakkleur, dit maakt helemaal niets uit. Het 'invreten' vindt bij alle kleuren plaats maar op donkere kleuren (blauw, zwart etc) zie je het gewoon sneller.
Ik heb nu een zwarte Outlander, in het verleden wel meer donkere kleur auto's gehad, het enige wat mij nu wel opvalt is dat de grondlaag best 'wit' van kleur is waardoor steenslag plekken op motorkap snel zichtbaar zijn. Mijn vorige auto was een LR Freelander, ook in het zwart maar die had een donkere kleur grondlaag, de steenslag plekken zag je minder maar waren er absoluut wel. Motorkap zal ik wel in de toekomst een keer moeten laten spuiten..... ik had eigenlijk de auto moeten laten 'dippen' (of wrappen), een extra bescherming en na een aantal jaar voor verkoop weer verwijderen.

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Duc » 15 dec 2014, 08:51

@FrankieEpic: hier maak je niemand blij mee.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door JanPHEV » 15 dec 2014, 08:54

Gezien het aantal posts (36) lijkt het erop dat onze "vriend" uit Estonia met een uitgebreide vervuilingsslag van het forum bezig is :evil:
S.v.p. deze onzin allemaal verwijderen.

Gezien het aantal oplopende postst hebben we volgens mij met een Bot te doen.
Heel het account van Frankie maar verwijderen :!:

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door OutSander » 15 dec 2014, 14:48

Ja, we hebben er alweer een paar dagen last van. We proberen het zoveel mogelijk schoon te houden en te verwijderen. Kan me er helaas niet de hele dag mee bezig houden! ;)

Gebruikers worden geblokkeerd en berichten verwijderd. Mocht er dus weer wat staan, reactie is niet nodig. Mod's signaleren het wel en ondernemen actie.

Thnx anyway.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Anko » 15 dec 2014, 18:39

Haha. In dit tempo haalt hij mij binnenkort in .... :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door jaapv » 15 dec 2014, 18:50

OutSander schreef:Ja, we hebben er alweer een paar dagen last van. We proberen het zoveel mogelijk schoon te houden en te verwijderen. Kan me er helaas niet de hele dag mee bezig houden! ;)

Gebruikers worden geblokkeerd en berichten verwijderd. Mocht er dus weer wat staan, reactie is niet nodig. Mod's signaleren het wel en ondernemen actie.

Thnx anyway.
Kunnen jullie niet zijn IP groep blokkeren en hem aanmelden bij een anti-spam service?

saalberg

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door saalberg » 15 aug 2015, 22:50

Ik heb ook slechte ervating met de amathyst zwarte lak. Op vakantie in Italie geweest en op een camping onder bomen gestaan. Geen noemenswaarige problemen onder vonden behalve wat hars spatten. Bij thuiskomst de auto door de wasstraat gehaald.
De lak zag er dramatisch uit. Op alle horizontale delen onverklaarbare vlekken. Mitsubishi had het nog niet eerder gezien. Met spul om vogelpoep en hars weg te halen aan de gang gegaan, maar we kregen het er niet uit.
Poets bedrijf is aan de gang gegaan en na twee dagen en 200 euro armer is de lak weer om aan te zien. Voor 150 euro meer zou de lak er nog beter uit gaan zien!
De lak was voorzien van Waxguard. Geeft daarop 2 jaar garantie!!!!! Mitsubishi geeft 5 jaar garantie op de lak? Wat voor garantie is dat!!
Allemaal zogenaamde garanties waar je geen reet aan hebt als zich problemen met de lak voor doen.
Probeer het maar ergens te verhalen.
Ook mijn verzekeraar vergoedt de schade niet ondanks dat ik vind dat het door de bomen komt (natuur).
Zijn er meer mensen met deze ervaring!

Qua multimedia systeem. Ik heb het systeem van Mitsubishi niet genomen maar heb het Kenwood systeem er in gezet. Veel goedkoper en stukken beter. Navigatie is is ook top; Garmin!

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door OutSander » 16 aug 2015, 09:43

saalberg schreef: Mitsubishi geeft 5 jaar garantie op de lak? Wat voor garantie is dat!!
Allemaal zogenaamde garanties waar je geen reet aan hebt als zich problemen met de lak voor doen.
Meestal geld deze garantie voor roest "van binnen uit". Dus als er roest ontstaat doordat de laklaagopbouw niet goed is of als er vanuit het plaatwerk problemen ontstaan. Ook hebben enkele in het begin roestproblemen gehad bij bijvoorbeel de achterklepscharnieren. Volgens mij was dit toentertijd herleidbaar aan het plaatsen van een achterklepspoiler, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

Dergelijke lakproblemen door hars van bomen en vogelpoep valt idd niet onder die garantie. Of het onder je all-risk valt, durf ik ook niet volop ja op te zeggen. De verzekeringsmaatschappij zal het op onvoorzichtig gedrag gooien (had je hem maar niet onder de bomen moeten zetten).

Wel mooi klote. Vraag me alleen wel af wat dan de toegevoegde waarde van de Wax-guard is. Alleen dat ie wat langer blijft glimmen? Zonde geldt dan, kun je hem beter wat vaker door de wasstraat trekken. Sorry, ik bedoel natuurlijk met een emmertje en sponsje met de hand wassen. :oops:
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door jaapv » 22 aug 2015, 10:07

Helddi schreef:Wij zijn het zat wat betreft de kwaliteit van de lak en de navigatie. Deze brief gaat naar de importeur en de dealer. Ik raad iedereen aan dezelfde brief te sturen. Dan kunnen ze het niet bagatelliseren.


Sinds december 2013 zijn wij in het bezit van een Mitubishi Outlander PHEV met het kenteken 1-XXX-64. Hoewel de rijeigenschappen goed zijn hebben wij na nog geen 12.000 km een aantal klachten.
1. De lak is van een erbarmelijke kwaliteit. Als snel bleek dat de lak (kleur wit) er bijna spontaan afspat. Ik ben er al mee terug geweest bij de dealer, Wassink Opgenoort in Arnhem, maar die hebben geen actie ondernomen. Ik trof daar toen wel een andere eigenaar van een PHEV en die bleek dezelfde klacht te hebben. Een klein steentje, een takje of iets anders en meteen is er flink stuk lak weg. Voor een auto in deze prijsklasse vinden wij dat ontoelaatbaar. Onze andere auto uit 2002 heeft relatief minder lakschade. Wij eisen daarom dat de auto opnieuw gespoten wordt met een lak van een deugdelijke kwaliteit.
2. Het navigatiesysteem dateert uit 2013. Toch blijken diverse wegen die al ruim voor 2013 niet op de kaart van het navigatiesysteem te staan. Zelfs een verouderde Tomtom blijkt betrouwbaarder dan het door u geleverde systeem. Wij eisen betrouwbare update van kaart(en) van het navigatiesysteem.
3. De boordcomputer is erg onbetrouwbaar. Zonder dat we 1 kilometer op benzine rijden geeft hij telkens een verschillend bereik op benzine aan. Als we een tijd op benzine rijden, dan daalt het bereik snel. Met een constante snelheid van 100 km/h zien we het bereik vlot van 200 km naar 100 km dalen. Op deze manier is er geen peil op te trekken. Wij eisen een update van het boordcomputersysteem zodat deze betrouwbaar in het bereik wordt.
We praten over een auto met een aanschafwaarde van meer dan een halve ton! Daarvoor mogen we enige kwaliteit verwachten. Niet alleen op de rijeigenschappen maar ook bovengenoemde punten. Punten die overigens door veel andere berijders van de PHEV gedeeld worden (zie http://www.outlanderphevforum.nl/). Feitelijk beschouwen wij de levering als een wanprestatie aangezien we op deze punten (los van de prijs) een fatsoenlijke kwaliteit mogen verwachten.
Wij vernemen graag binnen 10 werkdagen welke acties u hierop gaat ondernemen.

Met vriendelijke groet,

We zijn al zo'n driekwart jaar verder zonder hier iets van te horen. Ik neem aan dat het succes zeer beperkt was... :roll:

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door OutSander » 22 aug 2015, 17:25

Mwah, als dit het eerste contact tussen dealer en MMNL is, zou ik de toon ook niet kunnen waarderen. Ik zou eerder eerst de dealer en importeur met oplossingen laten komen in plaats van gelijk dingen eisen. Denk dat dat ook niet werkt om dat op deze manier te doen. Hoe gefrustreerd en ontevreden je ook bent, gelijk een dergelijke toon in de brief en zaken eisen, doe je niet.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Denniss » 17 aug 2018, 15:31

Onze eerste Outlander was erg gevoelig voor lak-beschadiging. Ook de vervanger die we nu hebben bleek veel steenslagschade te hebben. Weet iemand wat je het beste kunt doen als er best veel steenslag beschadigingen zijn?
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door JanPHEV » 19 aug 2018, 13:10

Het beste zal wel overspuiten zijn..... 8-)
Maar afhankelijk van de kleur; het putje met, eventueel gekleurde, auto-was vol zetten goed laten indrogen en de overtollige auto-was wegwrijven.
Bij mijn licht blauwe kleur werkt dit prima met gewone witte Turtle was, zijn de putjes goed beschermd en bijna niet meer zichtbaar.

968mint
Forumlid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 sep 2013, 11:45

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door 968mint » 11 sep 2019, 23:35

Heb de phev nu bijna 6 jr, nooit stilgestaan.

Auto ziet er op zich nog zeer goed uit......totdat je verder kijkt dan de gemiddelde burger. Wat een roestbak.
Bij montage trekhaak na (auto 4mnd oud) al roest bij bumpersteunen.
Na 1 jr al flinke corrosie subframe wiel ophanging ed.
3 jaar roest chassis.
Nu roest lasnaden, kokerbalken, rand schuifdak.

Bij relatief gepamperde schadevrije auto met nu 120 tkm.

Ronduit schadalig.

Had voor de outlander een bmw e39 uit 2001 260 tkm geen roest.
Diverse porsches bv boxster uit 1998 na 17 jr minder roest dan de outlander na 6 mnd.
Voordat men zegt geen vergelijk... ook jaren een eerste model twingo gehad... geen roest.

Navigatie een drama, loopt jaren achter. Eind 2018 toch een x een update gedaan (aanbieding 90 euro) weggegooid geld, wegen waar we al jaren (4) overheen rijden staan er niet op. Bij sygic pf google maps na 1 dag al.

App voor laden en airco ed werkte in het begin goed, na update steeds minder, na update bij laatste beurt eind 2018 helemaal niet meer.

Wij hebben de auto nog even als "locale familie" auto, maar met vanwege de roestvorming nooit meer een nw mitsibishi.

Plaats reactie