Slechte lak en Update Navigatie

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
hansm

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door hansm » 08 sep 2014, 16:54

pterol schreef:Bij mij is er ook een heel brok uit de lak van mijn motorkap (zie bijlage).
Ik heb contact gehad met de dealer en kreeg nul op het rekest.
<cynical>
Logies, had je hem ook maar niet uit de garage moeten halen.
Wie gaat er nou tegenwoordig met een auto de weg op.
Dan vraag je erom dat je lak er spontaan afspringt.
Ik snap die dealers wel hoor, tegenwoordig komt iedereen klagen als je doet wat er met een auto gedaan moet worden.
Daar zijn ze echt niet voor gebouwd hoor.
Die lak is voor de show en als je dus harder dan 40km/u rijdt vliegt het er natuurlijk zo af, dat weet een kind....
</cynical>

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door jvisser » 08 sep 2014, 17:05

Lijkt wel een fyra, daar vloog ook het een en ander af op snelheid :lol:
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Eric67

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Eric67 » 08 sep 2014, 19:04

Reactie van MMCS;

Goed dat u contact met ons opneemt inzake uw klacht. Vervelend dat u het problemen ervaart met de lak van uw Outlander PHEV.

Vanuit ons dealernetwerk zijn lakklachten zoals u deze omschrijft niet als dusdanig bekend.
De grondlaklaag van de Outlander PHEV is wit, in het geval van een zwarte toplaklaag zijn mogelijke steeninslag en krasjes zichtbaar als een wit plekje in de lak.
De lak samenstelling is een balans tussen hardheid voor het bestand zijn tegen vogeluitwerpselen (zuren) en zachtheid (souplesse) om steenslag op te kunnen vangen.
Wanneer een lak zachter gemaakt wordt om steenslag beter te kunnen opvangen, zal deze gevoeliger worden voor zuren.

Of afstand kunnen wij niet beoordelen of de lak van uw Outlander PHEV wellicht te dun gespoten is.
De dealer zal hier de juiste diagnose voor kunnen stellen. Wij raden u dan ook aan contact op te nemen met uw dealer om zodoende een en ander door hen te laten beoordelen.

Met vriendelijke groet,

Bekende kluitje & riet.
Andere klachten zijn hun niet bekend :?:
Ben ik de enige die een mail gestuurd heeft :?:
Hoop het niet.

Ga de lakdikte na laten meten bij dealer.
______________________________________________________________________

Brock

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Brock » 08 sep 2014, 22:16

Kreeg een op zich keurige reactie van mmnl over mijn vraag. Een beetje nietszeggend en da's trouwens wel te begrijpen zolang ze de lak niet gezien hebben. Op naar de dealer dan maar. Wel opvallend dat ze schrijven dat het probleem niet bekend is...

-------------
Goed dat u contact met ons opneemt inzake uw klacht. Vervelend dat u het problemen ervaart met de lak van uw Outlander PHEV.

Vanuit ons dealernetwerk zijn lakklachten zoals u deze omschrijft niet als dusdanig bekend.
De grondlaklaag van de Outlander PHEV is wit, in het geval van een zwarte toplaklaag zijn mogelijke steeninslag en krasjes zichtbaar als een wit plekje in de lak.
De lak samenstelling is een balans tussen hardheid voor het bestand zijn tegen vogeluitwerpselen (zuren) en zachtheid (souplesse) om steenslag op te kunnen vangen.
Wanneer een lak zachter gemaakt wordt om steenslag beter te kunnen opvangen, zal deze gevoeliger worden voor zuren.

Of afstand kunnen wij niet beoordelen of de lak van uw Outlander PHEV wellicht te dun gespoten is.
De dealer zal hier de juiste diagnose voor kunnen stellen. Wij raden u dan ook aan contact op te nemen met uw dealer om zodoende een en ander door hen te laten beoordelen.

Brock

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Brock » 08 sep 2014, 22:17

Oh, zie nu pas mijn voorganger die dezelfde mail kreeg :) Hmmmm, twee keer zeggen dat 'niets bekend is' is per definitie al raar. Wordt vervolgd..

Harnie

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Harnie » 09 sep 2014, 08:40

Nog erger is het dat het precies dezelfde brief is. Oftewel een standaard reactie. En nog met een taalfout ook die in beide brieven zit.
Dus ze hebben in hun systemen wel een standaard reactie zitten, maar ze zeggen dat het probleem niet bekend is.....of ben ik nu dingen aan het zoeken :roll:

Eric67

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Eric67 » 09 sep 2014, 11:05

Heb niet een reactie weer naar MMCS gestuurd met bovenstaande bevindingen ( standaard brief en "ons niets van bekend")

Zullen het forum wel haten :lol:

Harnie

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Harnie » 09 sep 2014, 11:19

Ach...als ze het zien als opbouwende kritiek :lol:

Ik ben zelf nog in afwachting van mijn PHEV. Maar heb ondertussen wel met de LM gesproken. Ze zouden het in de gaten gaan houden. Had ze al medegedeelt dat als ik problemen met de lak heb ze de auto mooi mogen laten overspuiten....eens zien of ik inderdaad ook die problemen ga ondervinden en hoe ze dan inderdaad gaan reageren.
Mooi dat het hier duidelijk nu vermeldt is, kan ik mooi gebruiken als het er op aan komt. Maar dat zal voor mij persoonlijk nog wel even gaan duren. Leverdatum van mijn PHEV staat nu op 17 oktober.....

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door jvisser » 09 sep 2014, 12:09

Mijn outlander gaat op 15 oktober geleverd worden (als er een oplossing voor het koop-furness circus gevonden word). Zal ook even bij de LM aankaarten dat deze problemen regelmatig voorkomen en onacceptabel zijn.
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door veefer » 09 sep 2014, 12:43

Zijn helaas standaard reacties.
Zelfde aan de hand met Canon over een type lens die een constructiefout heeft.
Als je Googled vind je wereldwijd berichten erover, hoe je het op kunt lossen etc.
Canon geeft aan dat er geen specifiek probleem is met deze lens...
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door sigmasailor » 09 sep 2014, 14:56

Tuurlijk niet; anders moeten ze allemaal lenzen gaan leveren die wel aan gewekte verwachtingen voldoen. Of, in geval van MM, alle zwarte over laten spuiten. Of alle MMCS systemen vervangen, of.... Oeps; ik sla wat door.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door veefer » 09 sep 2014, 15:42

even off topic

Klopt. en dan te bedenken dat het vervangingsonderdeeltje $ 4,99 kost incl verzendkosten uit China....
Alleen moet de lens wel uit elkaar. Ga ik dus maar proberen, want nu doet ie het ook niet :lol:

on topic
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door jvisser » 09 sep 2014, 16:56

Toevallig een 24-105 L lens met een kapot diafragma? Dat is namelijk bij mij dit weekend gebeurt :cry:
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door veefer » 10 sep 2014, 09:01

nee een 17-85 Canon lens met kapotte 'flexcable'.
maar over jouw lens lees je dat probleem ook veel.
Volgens Canon ook geen bekend probleem als ik internet mag geloven......
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door PHEVlkj » 10 sep 2014, 11:36

Dit topic gaat nergens meer over.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door jvisser » 10 sep 2014, 11:45

Uhh, sorry voor de offtopic berichten :roll:
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door veefer » 10 sep 2014, 11:53

ja wel, het ging en gaat in eerste instantie over het feit dat grote bedrijven vaak ontkennen dat het product niet goed is, of te wel geen fabricagefouten heeft, ondanks tientallen voorbeelden die op internet te vinden zijn. Het willen ontlopen van garantieclaims dus.
Mitsubishi deed dat ook, gezien de reacties hierboven.
Ik haalde aan dat dat niet uniek is en gebruikte daar het voorbeeld dat ik zelf nu aan de hand heb met Canon. Bijna een identiek verhaal (al voorbeelden te vinden vanaf 2010) met alleen een ander onderwerp

Dat er dan een paar off topic reacties komen, ja, maar als de moderators in willen grijpen doen ze dat wel.
Jouw reactie voegt m.i.helemaal niets toe.

Een wél inhoudelijke reactie op het topic:
Ik heb ook een zwarte, heb voor zover ik kan ontdekken nog geen schade door steenslag. Wel 'verkleurde' spiegels.
Het krassen bij de handgrepen en deurknoppen vind ik niet zo heel vreemd, ik heb nog nooit een auto gehad die dat niet had, echter bij de ene kleur valt dat wel veel meer op dan bij de andere.
Hoe lichter de kleur, hoe minder ze opvallen.
Het is bij mij nog niet storend in ieder geval.
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door sigmasailor » 10 sep 2014, 15:39

Die verkleurde spiegels zijn bij mij zonder morren (als service) omgeruild voor keurig gespoten exemplaren. Kennelijk zijn alle spiegelkappen in kleur gespoten, alleen de zwarte niet. Die kappen liggen zelfs op voorraad; ik hoefde er niet op te wachten.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Calx

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Calx » 10 sep 2014, 16:27

sigmasailor schreef:Die verkleurde spiegels zijn bij mij zonder morren (als service) omgeruild voor keurig gespoten exemplaren. Kennelijk zijn alle spiegelkappen in kleur gespoten, alleen de zwarte niet. Die kappen liggen zelfs op voorraad; ik hoefde er niet op te wachten.
Dat zou een mooie oplossing zijn. Komt dit van jouw dealer of van MMNL?

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door sigmasailor » 10 sep 2014, 17:09

Mijn dealer heeft ze erop gezet; hoe hij dat regelt met MMNL weet ik niet (is ook niet mijn probleem).
Wat dat betreft ben ik zeer tevreden; een simpele opmerking was voldoende om de zaak om te ruilen. de dealer (h)erkent het probleem. Het was hem zelf al eerder opgevallen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door veefer » 10 sep 2014, 20:28

ga ik ook eens even bellen. Stoor me er niet speciaal aan, maar misschien een volgende eigenaar wel. (Over een hele tijd) :D
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

phev
Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 mei 2013, 17:43

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door phev » 23 sep 2014, 15:14

Zo, vandaag mijn auto zelf voor de 2e keer gewassen (1 x dealer na onderhoudsbeurt in zijn wasstraat).
Vanaf begin december 30000 km. Kleur grijs
2 kleine plekjes motorkap steenslag, witte grondverf eronder. En één klein stukje zwarte verf van de bovenste gril met daaronder chroom (dus de liefhebber zou alle zwart eraf kunnen halen zodat de hele gril van chroom is).
Geen parkeerschades (probeer smalle parkeervakken bij supermarkten te vermijden).

Ik ga hem ook niet vaker wassen, daar waar ik voorheen na het wassen van vorige auto`s heel goed het verschil kon zien tussen vuil en schoon, zie ik dat bij de phev nauwelijks( misschien toch door de waxoyl 100 behandeling?)
Al met al: zeer tevreden :|

Naut
Forumlid
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 aug 2013, 16:31

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Naut » 23 sep 2014, 16:35

Mijn dealer vroeg of ik naar een bevriende spuiter van hem wilde gaan om daar even advies en een lakmeting te laten uitvoeren. Hij zag meteen dat het plekje op mijn dak was veroorzaakt door vogelstront. Als vogelstront te lang op de lak ligt kan deze de lak aantasten. (Ik weet zelf dat er inderdaad vogelstront op heeft gezeten en dat had ik hem niet verteld). Voor een lakmeting moest ik even langs Bsaf in Goirle gaan. Gister bij Basf Coatings in Goirle geweest voor een lakmeting. Zoals verwacht was de lakdikte prima. Echter vertelde ook hij dat de lakkwaliteit tegenwoordig zeer matig is doordat men de verharders uit de lak heeft moeten halen voor het milieu en voor de spuiters zelf. Z'n behandeling zoals hierboven vermeld zou kunnen helpen.

Het is dus een algemeen probleem bij nieuwe auto's. De lakken van vroeger zijn eigenlijk beter. Er is momenteel niets aan te doen. Als iemand een andere oplossing heeft hoor ik het graag. Of als iemand een andere ervaring heeft wat betreft het lak verhaal hoor ik het ook graag
Zwarte Nautlander. instyle, zwart interieur, ecotap, trekhaak, winterbanden 18" velgen, dakdragerset, Galaxy S6

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Denniss » 23 sep 2014, 21:56

wrappen
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

kruter
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 dec 2013, 11:49

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door kruter » 24 sep 2014, 22:43

Ik heb er nu 40000 km op zitten maar begin me wel ernstig zorgen te maken over de lak. De zwarte lak vertoont overal beschadigingen. Onder het zwart komt een lichte kleur tevoorschijn. Plastic voorwerpen veroorzaken al krassen. Een leren broeksriem heeft een kras gemaakt, enz. De lak is echt veel zachter dan ik bij alle voorgaande auto's heb meegemaakt. Als ik nu naar mijn auto kijk lijkt hij veel ouder dan zijn 9 maanden! Hoe ziet hij er over twee jaar uit?? Meer mensen deze mindere ervaring?

Plaats reactie