Slechte lak en Update Navigatie

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Naut
Forumlid
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 aug 2013, 16:31

Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Naut » 01 sep 2014, 12:08

Zo vandaag mail gehad van MMNL

Geachte heer Daniels,

Goed dat u contact met ons opneemt inzake uw vragen.

Het spijt ons u te informeren dat u niet juist geïnformeerd bent. Onze dealers zijn in het bezit van een SD-kaart waarmee de navigatie-update kan worden uitgevoerd.
De afgelopen jaren is het Nederlandse hoofdwegennet ingrijpend gewijzigd en is het aantal laadpunten enorm toegenomen.
Keerzijde hiervan is dat de kaartdata van navigatiesystemen snel verouderd en dat kaartdata leveranciers de veranderingen nauwelijks bij kunnen houden.

Normaliter kost deze update € 189,-, maar gezien bovenstaande stellen wij u deze eenmalig kosteloos beschikbaar.

Wat wijzigt er?
•Uitbreiding van het Europese wegennet met in totaal 9.514.550 km aan wegen;
• Uitbreiding van aantal Points Of Interest;
• Aanpassing van de grafische weergave van oplaadkosten;
• Uitbreiding van het aantal oplaadpunten

U kunt contact opnemen met uw dealer en een afspraak inplannen. De installatie van de update duurt ongeveer 70 minuten.

Vervelend dat u het gevoel heeft dat de lak van uw Outlander PHEV dun gespoten is.
Uw dealer kan hier naar kijken en dient een diagnose te stellen, naar aanleiding hiervan kunnen zij op hun beurt weer contact met ons opnemen.

Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij deze uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,

Daarna meteen mail van mijn Dealer gehad:

Beste heer daniels ,

Bedankt voor uw schrijven mede door uw schrijven en meerdere klanten heeft mitsubishi vorige week ons een nieuwe up date te beschikking gesteld en is deze eenmalig door ons kosteloos te installeren , wij verzoeken u een afspraak te maken , het neemt ongeveer 1,5 uur in beslag , tevens zullen wij uw lak inspecteren , u bent dus niet onjuist geïnformeerd maar er is geen eerdere up date ter beschikking gesteld , gelukkig is aan uw en andere klanten het veelvuldig verzoek gehoor gegeven , en is inmiddels de up date beschikbaar , vriendelijke groet ben Voets.

Het helpt dus dat we allemaal, dan wel apart / gezamenlijk MMNL of de dealer benaderen met onze opmerkingen.

Mijn vraag aan de overige leden:

Wie heeft nog meer het idee dat de lak dun gespoten is. Ik heb zelf al wat steenslag op de motorkap waaronder witte lak zit. (Mijn outlander is zwart dus valt nogal op) En boven op het dak is een schilfer losgekomen ter grootte van een knaak. Gelukkig nog wel zwart, maar daaruit trek ik mijn conclusie dat de lak niet denderend is. Dit mag toch zeker niet bij een auto van 8 maanden oud? Ik heb momenteel +/- 17000 Km gereden (veel electrisch :) en de auto bevalt me verder heel goed) . Ik ben benieuwd naar de ervaring van andere PHEV-rijders met hun ervaring van de lak.

Groeten Nautlander
Zwarte Nautlander. instyle, zwart interieur, ecotap, trekhaak, winterbanden 18" velgen, dakdragerset, Galaxy S6

Dick
Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 apr 2013, 19:51

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Dick » 01 sep 2014, 12:21

heb ook een zwarte, sinds november 2013, nu op 37.000 km en heb al meer steenslag/lak eraf dan in 7 jaar VW Passat. dealer zegt dat het komt door de vorm van de auto.... stroomlijn van een IKEA kast...
heb nog geen roest maar vind de laklaag slecht.
ben overigens wel benieuwd naar de navigatieupdate, dit is het zwakste punt van de hele aut. het is echt RUK. ik rijd veel en heb bijna dagelijks wegen die niet bestaan etc etc

hansm

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door hansm » 01 sep 2014, 15:38

Stel je er niet te veel van voor.
Ik heb 2 uur mogen wachten op de installatie van DEZELFDE versie van de kaart.
Nog steeds dwars door het boerenland in Hoofddorp waar al ruim een jaar een hele nieuwe infrastructuur ligt.
De Navi heeft ook totaal geen idee hoe de nieuwe N33 (in Drenthe) eruit ziet en stuur je konstant de verkeerde kant op.
Heb mijn TomTom van 2 jaar oud maar weer uit de kast gehaald (met maps van 2 jaar oud), daar staan de nieuwe wegen wel op.
Ik had voor de zekerheid even de versie opgeschreven van de Navi-maps:
Vooraf: 2014-A
Erna: 2014-A
De dealer had gewoon de versie die ze gekregen hadden van Mits. "eroverheen" gezet.
2 uur voor HELEMAAL NIKS zitten wachten.

Als iemand dus een nieuwere versie heeft van de Navi (hoger dan 2014-A) krijgt hoor ik dat graag.

(niet blij... :( )

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door mr76 » 01 sep 2014, 15:42

he mazzelpik jij had de nieuwe kaart al dus? sorry beetje flauw.

hansm

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door hansm » 01 sep 2014, 15:49

Dat is precies wat de dealer ook zei, maar heeft me er wel 2 uur voor laten wachten... :twisted:

Eric67

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Eric67 » 01 sep 2014, 20:19

Inzake de lak kan de vorm van de auto natuurlijk invloed hebben maar hiervoor reed ik een zwarte Jeep GC, echt een enorm vierkant bakbeest. Hierbij vergeleken is de PHEV een zetpil :D
Geen enkele steenslag na 3 jaar en 75k.
Huidihe phev (ook zwart) ook nog geen steenslag (3K). Ook 2 keer door verschillende wasstraten en de lak houd zich prima. Moet wat mis mee zijn Naut.

gaevakyd

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door gaevakyd » 01 sep 2014, 20:56

Hier exact dezelfde ervaringen. Een zwarte PHEV met veel steenslag plekken. Ook krasjes op de portieren etc.

RobertG
Forumlid
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 aug 2013, 20:51

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door RobertG » 01 sep 2014, 22:23

Ook hier... de portiergrepen van de zwarte phev zitten vol met kleine krasjes. Na een opmerking aan mijn vriendin dat haar ring krasjes veroorzaakte toonde ze aan dat ze met haar nagel de krasjes in de lak kon trekken. Overigens lukte haar dit alleen bij de portiergrepen.

Groetjes,
Robert
OPI Instyle zwart

Tuute

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Tuute » 02 sep 2014, 09:14

Dames en heren,

Ik rij ook een zwarte Outlander PHEV en vindt de laklaag ook echt superslecht. Bij het minste of geringste zitten er krasjes op. Gisteren is er een voetbal tegen het portier aangekomen en je voelt hem al aankomen, KRASJES! Ben dan ook van mening dat dit collectief bij Mitsubishi NL aangekaart moet worden want ik ben bang dat je de auto na 5 jaar gewoon niet weer kent!

Aangezien de forumdirectie de beste contacten heeft met Mitsubishi NL lijkt het me verstandig dat zij dit voor ons aankaarten!

Zie de reactie van het forum dan ook graag tegemoet.

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door jvisser » 02 sep 2014, 10:02

Toch maar de covers voor de portiergrepen bestellen? Ik zie bij mijn huidige (witte) auto voornamelijk kleine krasjes achter de portiergrepen dus het is niet exclusief een Outlander dingetje.
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door sigmasailor » 02 sep 2014, 11:01

Tuute schreef:Dames en heren,

Ik rij ook een zwarte Outlander PHEV en vindt de laklaag ook echt superslecht. Bij het minste of geringste zitten er krasjes op. Gisteren is er een voetbal tegen het portier aangekomen en je voelt hem al aankomen, KRASJES! Ben dan ook van mening dat dit collectief bij Mitsubishi NL aangekaart moet worden want ik ben bang dat je de auto na 5 jaar gewoon niet weer kent!

Aangezien de forumdirectie de beste contacten heeft met Mitsubishi NL lijkt het me verstandig dat zij dit voor ons aankaarten!

Zie de reactie van het forum dan ook graag tegemoet.
Dat van die contacten valt wel mee; kan je gewoon vinden op de website. Ik stuur ze je anders met alle plezier toe. Als jij dit nu eens voor ons allemaal aankaart? Ik zal je wel steunen maar heb geen tijd om dit er ook bij te nemen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Tuute

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Tuute » 02 sep 2014, 11:09

Stuur maar eens een contact door, kan er altijd een belletje, mailtje oid aan wagen.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door sigmasailor » 02 sep 2014, 11:15

Hier is het goede begin: http://www.mitsubishi-outlander-phev.nl/
Helemaal naar onder scrollen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door zdDog » 02 sep 2014, 15:42

Inderdaad, zwarte lak lijkt over wit gespoten...erg dunnetjes, poetsen het elke keer weer weg met zwarte harde wax

en ik heb nog wel een waxoyl lakseal erover gedaan in de eerste maand
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

Tuute

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Tuute » 02 sep 2014, 15:47

Hartelijk dank voor je reactie en zal eens een flesje wax aanschaffen. Heb vanmorgen wel meteen het probleem aangekaart bij MMNL en zodra ik een reactie heb ontvangen dan zal ik dit in deze rubriek vermelden.

Naut
Forumlid
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 aug 2013, 16:31

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Naut » 03 sep 2014, 08:14

@ erik 67 Huidihe phev (ook zwart) ook nog geen steenslag (3K). Ook 2 keer door verschillende wasstraten en de lak houd zich prima. Moet wat mis mee zijn Naut.
. Na 3K was de lak bij mij ook nog best ok. De meeste hebben al veel meer gereden. Ik nu 18 K en ik denk andere mensen nog wel meer. Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben. Iedereen kan het beste de link van sigmasalor invullen. Dan hoop ik dat er iets mee gebeurt. Ik ga volgende week naar mijn dealer voor dit probleem. Als je niks doet gebeurt er zowiezo niks :D . We zien wel. Ik hoop dat iedereen dit probleem meld bij MMNL. Gr. Naut
Zwarte Nautlander. instyle, zwart interieur, ecotap, trekhaak, winterbanden 18" velgen, dakdragerset, Galaxy S6

Tuute

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Tuute » 03 sep 2014, 09:05

Dank je Naut! Idd iedereen het probleem bij MMNL en op dit forum melden. Hoe meer zielen hoe meer kans van slagen!

Pbosch
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2014, 10:49

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Pbosch » 03 sep 2014, 12:24

Hoi Ik heb een pearl white, met 45K km op de teller, met diverse steenslag plekken. Ook een kras bij de tankdop, en deze begint al te roesten zag ik vandaag. Geen last van krasjes overigens.

Hans
Forumlid
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 apr 2013, 11:15

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Hans » 04 sep 2014, 12:15

kleur TS en geen last van krasjes, steenslag o.i.d. ondanks de wasstraat maar ook pas 11.000 km gereden ;) Levering was eind december.
Gisteren navigatie-update (gratis) laten doen en zal ongetwijfeld nog niet perfect zijn, maar ook een TomTom gaat wel eens de mist in.

aslik

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door aslik » 04 sep 2014, 21:58

Mijn witte Outlander heeft ook last van bovengemiddelde steenslag. Op de motorkap zijn veel plekken te zien, 1 ter grootte van 1 cm. Bij deze plek ontstond vrij snel daarna roestvorming. Omdat ik voor iets anders bij een herstelbedrijf was, heb ik hier ook de motorkap laten overspuiten. Eigenlijk had ik naar de dealer moeten gaan. Op de bumper aan de voorkant springt de lak ook op diverse plekken open. Auto geleverd november 2013 en 35.000 km gereden.

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door veefer » 04 sep 2014, 22:22

zdDog schreef:Inderdaad, zwarte lak lijkt over wit gespoten...erg dunnetjes, poetsen het elke keer weer weg met zwarte harde wax

en ik heb nog wel een waxoyl lakseal erover gedaan in de eerste maand
Ik heb ook een zwarte motorfiets. Daar is het zwart over rode grondlak heen gespoten.
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door zdDog » 05 sep 2014, 08:43

grijze grondlak had ik nog kunnen begrijpen, maar zwart op wit is volgens mij vragen om moeilijkheden
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Denniss » 07 sep 2014, 09:48

Hier ook Technical Grey en hoewel er al wel krasjes op zitten, heb ik ook al 30k op de teller staan.
De zwarte lijkt overduidelijk het grootste probleem..
Laatst gewijzigd door Denniss op 08 sep 2014, 06:56, 1 keer totaal gewijzigd.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Eric67

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door Eric67 » 07 sep 2014, 18:57

Ik heb MMNL een mail gestuurd via de link van sigmasailor. Ben benieuwd of ik een reactie krijg.

pterol
Forumlid
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jul 2013, 07:19

Re: Slechte lak en Update Navigatie

Bericht door pterol » 08 sep 2014, 13:42

Bij mij is er ook een heel brok uit de lak van mijn motorkap (zie bijlage).

Ik heb contact gehad met de dealer en kreeg nul op het rekest.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie