E-klepje los....

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

E-klepje los....

Bericht door Hansjebrinkers » 20 aug 2014, 19:27

Gistermiddag kwam ik terug bij m'n auto en viel me op dat de "tankklep" voor de stroom erg los zat. Wellicht is iemand er tegenaan gelopen (hij is dan ook een heel klein beetje lang....). Ik kon 'm wel sluiten. Thuis wat beter gekeken, bleek dat de binnenkant van het scharnier los geschoten te zijn. Nader onderzoek leert dat het scharnier bestaat uit twee delen. Ik heb het binnenste deel weer op z'n plaats gedrukt, en nu werkt het weer.

Meer mensen hier ervaring mee?
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Brock

Re: E-klepje los....

Bericht door Brock » 20 aug 2014, 21:05

Jup, had ik ook. Klepje kraakt nu wel irritant. Kom je fluisterstil 's nachts de straat in zoemen.... *kgrwrak!*

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: E-klepje los....

Bericht door Hansjebrinkers » 20 aug 2014, 21:37

Brock schreef:Jup, had ik ook. Klepje kraakt nu wel irritant. Kom je fluisterstil 's nachts de straat in zoemen.... *kgrwrak!*
Fluisterstil.... Kgrwak....piep-piep-piep (achterklep). :D
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Rendo
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2013, 09:34

Re: E-klepje los....

Bericht door Rendo » 20 aug 2014, 22:54

Bij mij is er een week of 2 terug iemand tegen de klep gereden. Heeft klep wel weer terug gedaan, maar geen briefje met sorry achtergelaten. Heb zelf de binnenkant weer teruggezet. Klein deukje en er begint lak los te komen... Volgende week maar eens naar de dealer, klep gaat steeds stroever.

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: E-klepje los....

Bericht door jvisser » 21 aug 2014, 08:54

Toch maar zo'n oranje vlaggetje aan het uiteinde van de klep hangen :lol:
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: E-klepje los....

Bericht door jaapv » 21 aug 2014, 09:40

ik kan niet begrijpen dat ze bij M. zo'n lullige construtie gekozen hebben....

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: E-klepje los....

Bericht door Denniss » 21 aug 2014, 13:04

Heb ik ook al eens aangegeven, de zwarte binnenbeugel heb ik ook al eens terug moeten zetten. Klep blijft in mijn beleving onhandig vorm gegeven.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: E-klepje los....

Bericht door ictijoos » 21 aug 2014, 13:16

Even allemaal bij de importeur vragen om de aanpassing uit het Coca-Cola draadje

http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... lep#p35248

mariomaf
Forumlid
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57

Re: E-klepje los....

Bericht door mariomaf » 21 aug 2014, 15:39

Ook al twee keer gehad met het klepje. Inmiddels wordt je er handig in. De eerste keer was ik te bang om hard aan te drukken wat wel nodig is.

Brock

Re: E-klepje los....

Bericht door Brock » 21 aug 2014, 22:50

Hansjebrinkers schreef:
Brock schreef:Jup, had ik ook. Klepje kraakt nu wel irritant. Kom je fluisterstil 's nachts de straat in zoemen.... *kgrwrak!*
Fluisterstil.... Kgrwak....piep-piep-piep (achterklep). :D
Neen! Die piep had ik er na 1 week al uitgehaald :-)

Jophev

Re: E-klepje los....

Bericht door Jophev » 25 sep 2014, 19:12

Bij mij is ook het zwarte scharnier los gekomen, geen idee hoe het er weer tussen moet... Iemand een foto of beschrijving hoe het teruggezet moet worden?
Anders binnenkort maar naar de dealer.

Waaromdaarom

Re: E-klepje los....

Bericht door Waaromdaarom » 25 sep 2014, 20:14

Omdat ik altijd in de stad laadt en er dus veel volk langs loopt doe ik elke keer een lange tie-rip van de klep om mn kabel heen. Dat brengt de klep tegen de kabel aan maar de klep wordt daardoor veel beter beschermd. Vanzelfsprekend gebruik ik die tie-rip verkeerd om zodat je m elke keer opnieuw kan gebruiken. Die ene dronken gek of bepaald type kinderen/mensen houd je toch niet tegen , maar probeer het eens uit. Ziet er stukken beter uit dan zo'n uitstekende klep.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: E-klepje los....

Bericht door Man » 25 sep 2014, 20:31

Ik gebruik een dik elastiek. Werkt ook prima.

Joris1974
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 sep 2014, 23:35

Re: E-klepje los....

Bericht door Joris1974 » 03 nov 2014, 17:37

Bij mij is ook de zwarte beugel van het scharnier losgekomen. Heb het zelf teruggeplaatst en later door de dealer nog laten bijstellen. Nu twee weken later gaat alles weer stroef en komt er lak los. Wat een brasconstructie!

foutlander
Forumlid
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 aug 2013, 12:45

Re: E-klepje los....

Bericht door foutlander » 03 nov 2014, 21:23

Vandaag auto terug gehad van de 20k beurt. Had gevraagd om naar het klepje te kijken, omdat deze bij mij al eerder was losgeschoten en nu bij het dichtdoen heel veel herrie maakte. Erger nog, de lak beschadigde bij het open en dicht doen.

Dealer verwees me naar het schadebedrijf om de boel opnieuw te spuiten! Wel onder garantie, maar mooi weer een dag mijn auto kwijt. En die huurauto valt natuurlijk niet onder de garantie.

tadango

Re: E-klepje los....

Bericht door tadango » 04 nov 2014, 09:32

De klep zit vast met 2 bouten. De klep zelf heeft sleufgaten waarmee je hem kan stellen zodat hij mooi sluit en niet knelt en dus de lak beschadigd. Als je er flink tegenaan stoot schiet de hele klep wat naar binnen waardoor hij erg knelt. Kan je zelf met een sleutel setje zo weer corrigeren. Boutjes los, even naar buiten trekken en weer vast zetten.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: E-klepje los....

Bericht door Denniss » 04 nov 2014, 11:43

Ik heb ook regelmatig dat het kleine klapje niet goed vast blijft als ik de grote net dicht wil klappen.
Volgens mij zou een betere klep waar beter over nagedacht is heel wenselijk zijn..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: E-klepje los....

Bericht door sigmasailor » 04 nov 2014, 15:30

Heeft iemand de Japanse logica van het tegengesteld sluiten van die klepjes al doorgrond?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: E-klepje los....

Bericht door Duc » 04 nov 2014, 16:11

De ene ontwerper wilde linksom, de ander rechtsom. Met als resultaat dit compromis. Dat zou ons Nederlanders moeten aanspreken.. ;-)

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: E-klepje los....

Bericht door Denniss » 06 nov 2014, 08:00

De Nederlandse standaard als het om design gaat hoeven we niet te onderschatten. Juist omdat het compromis daar niet gezocht wordt. Bij een aantal grote automerken zijn Nederlanders mede verantwoordelijk voor de vormgeving en soms zelfs de leiding. Ook bij Apple en Microsoft zijn er Nederlanders mede verantwoordelijk voor de vormgeving.. Hoewel we daar minder trots op kunnen zijn.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

hansm

Re: E-klepje los....

Bericht door hansm » 07 nov 2014, 14:09

Denniss schreef:... Ook bij Apple ... zijn er Nederlanders mede verantwoordelijk voor de vormgeving.. Hoewel we daar minder trots op kunnen zijn.
Ga ik maar niet op in, te veel off-topic....maar niet waar !!

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: E-klepje los....

Bericht door Hansjebrinkers » 07 nov 2014, 21:50

Maar even weer on-topic.... 't blijft een lel van een klep.... Voor je het weet loopt er iemand tegenaan (twee keer gehad; beide keren de "binnenveer" los).... Beide keren weer op z'n plek kunnen drukken. Zal wel niet de laatste keer zijn.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: E-klepje los....

Bericht door WHB » 09 nov 2014, 23:03

sigmasailor schreef:Heeft iemand de Japanse logica van het tegengesteld sluiten van die klepjes al doorgrond?
Heb even naar het klepje gekeken maar volgens mij is het een kwestie van pinnetjes er uit en omdraaien.
Alles lijkt symmetrisch gemaakt.
Alleen even oppassen dat de borgveertjes niet wegspringen.

Groet,
WHB

Michel

Re: E-klepje los....

Bericht door Michel » 24 jan 2015, 16:56

Heeft er iemand de mogelijkheid eeen foto te maken hoe dat zwart stalen ding weer terug gedrukt moet worden op het scharnier? Die van mij ligt er nu ook af. En de dealer heeft al weekend.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: E-klepje los....

Bericht door PHEV2014 » 24 jan 2015, 19:08

Off-topic: de klep sluit niet mee met de CV?
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Plaats reactie