Hallo Outlanders,
Ik ben op zoek naar een handige laadpas waarmee ik zowel electra als benzine kan laten registreren.
Bovendien lopen er in mijn bedrijf ook nog wat diesel(campers) dus dat zou ook meteen mooi meekunnen.
Laatste obstakel is dat het ook handig zou zijn als ik er mee over de grens kan tanken want ik moet veel in Duitsland zijn en eerlijk is eerlijk zo heel veel uithoudingsvermogen heeft de Outlander niet qua actieradius.
Ik weet dat ANWB binnenkort met een dergelijke combipas gaat komen, die is relatief goedkoop, maar allen voor in nederland te gebruiken.
Maar misschien zijn er mensen die ervaring hebben met een fijne internationale combipas.
Vooral dat registreren van alle tankbeurten in en ex BTW past me heel goed.
Ik verneem graag
laadpas
Re: laadpas
is er (volgens mij) nog niet helaas. DKV komt er mee (zeggen ze).
gr. Paul
gr. Paul
-
- Forumlid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 14 apr 2013, 19:51
Re: laadpas
ik heb de travelcard en dat bevalt prima. voldoet aan al je eisen en wensen.
-
- Forumlid
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 23 sep 2013, 15:09
Re: laadpas
Ik heb en travelcardpas, gecombineerd met DKV voor tanken in het buitenland
Werkt perfect!
Werkt perfect!
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013
Re: laadpas
Begrijp ik het goed dat de travelcard alleen niet voldoende is voor het ook tanken in Duitsland??
Ik neem aan dat er ook meerdere voertuigen op kunnen tanken of moet je dan een kaart per voertuig hebben?
klopt het dat alles dan via incasso geregeld met een nota specificatie per tijdseenheid, week of maand of wat je afspreekt?
ik hoor graag
Ik neem aan dat er ook meerdere voertuigen op kunnen tanken of moet je dan een kaart per voertuig hebben?
klopt het dat alles dan via incasso geregeld met een nota specificatie per tijdseenheid, week of maand of wat je afspreekt?
ik hoor graag
-
- Forumlid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17
Re: laadpas
Ik heb een Multi-tankcard, maar toen ik het vroeg, werd btw in het buitenland NIET uit het bedrag gehaald. Wel lijkt het erop dat ze btw over het bedrag incl btw tellen, maar misschien dat andere pasjes anders werken?
In NL gebruik is in de regio Amsterdam Essent, voor gewoon gebruik: Flow en moet ik op de eigen laadpalen the-newmotion gebruiken.
In Duitsland heb ik een RWE-app, en moet het the-newmotion pasje werken.
Eén pasje voor benzine, en overal laden gaat met de huidige prijsdifferentiatie volgens mij nooit werken als je op de kosten let. In Duitsland is het laadnetwerk niet dekkend en dat duurt met het beleid daar ook nog wel een tijdje. Een ce-verloopje en een hangslot zijn de goede accessoires voor niet-België als buitenland, samen met de originele 220v laadunit.
De rest is geluk hebben.
Aanvulling:
Maar eens de btw voorwaarden erbij genomen: de EV-jongens doen het gewoon goed, maar een rwe die alleen rwe doet, ja dat is niet zo moeilijk. Tnm verrekent met 1 partner en zichzelf zo te lezen. Dat gaat ook wel goed.
In landen als Oostenrijk, Polen, Slovenië gaat brandstof helemaal niet, in België 50% in Frankrijk 80%. Btw wordt uitgekeerd na ontvangst. En dit schijnt lang, zeer lang te kunnen duren, en 4,9% over het btwbedrag worden als kosten ingehouden, of voorgefinancierd, waarbij per financiering (periode bijv een maand), €5 aan kosten en 10% van het btwbedrag.
Alleen als je nog wat vrachtwagens internationaal hebt rijden, wordt dit lonend volgens mij.
In NL gebruik is in de regio Amsterdam Essent, voor gewoon gebruik: Flow en moet ik op de eigen laadpalen the-newmotion gebruiken.
In Duitsland heb ik een RWE-app, en moet het the-newmotion pasje werken.
Eén pasje voor benzine, en overal laden gaat met de huidige prijsdifferentiatie volgens mij nooit werken als je op de kosten let. In Duitsland is het laadnetwerk niet dekkend en dat duurt met het beleid daar ook nog wel een tijdje. Een ce-verloopje en een hangslot zijn de goede accessoires voor niet-België als buitenland, samen met de originele 220v laadunit.
De rest is geluk hebben.
Aanvulling:
Maar eens de btw voorwaarden erbij genomen: de EV-jongens doen het gewoon goed, maar een rwe die alleen rwe doet, ja dat is niet zo moeilijk. Tnm verrekent met 1 partner en zichzelf zo te lezen. Dat gaat ook wel goed.
In landen als Oostenrijk, Polen, Slovenië gaat brandstof helemaal niet, in België 50% in Frankrijk 80%. Btw wordt uitgekeerd na ontvangst. En dit schijnt lang, zeer lang te kunnen duren, en 4,9% over het btwbedrag worden als kosten ingehouden, of voorgefinancierd, waarbij per financiering (periode bijv een maand), €5 aan kosten en 10% van het btwbedrag.
Alleen als je nog wat vrachtwagens internationaal hebt rijden, wordt dit lonend volgens mij.