Schuifdak automatisch dicht?

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 18 dec 2014, 21:34

Hi Paul,

Bedankt voor het uitzoeken!
Maar hoe moeten we "komt heel dicht in de buurt" lezen? Als "dat gaat werken" of "dat past niet, dus je hebt er niets aan"?
Overigens zou een kabelboom van met aan de ene kant het mannetje en aan de andere kant het vrouwtje een prima oplossing zijn! Of heb je alleen een vaste, al bestaande kabelboom gevonden?

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 18 dec 2014, 21:50

veefer schreef:Ga van de week even de componenten mee laten nemen door mijn zoon.
Liet hem de schakeling zien van MitsuAccu en hij zat de werking zo uit te leggen, zonder de tekst te lezen want daar heeft ie een hekel aan :D
Studeert elektrotechniek aan de HvA, 3e jaars. Zal eens vragen of hij aan printjes kan komen.
Hoi Veefer, ben toch even nieuwsgierig... Is het gelukt????
(zowel voor jezelf als voor de printjes)

paul1173

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door paul1173 » 19 dec 2014, 08:33

Ik zou het er niet op gokken dat ze passen. De "makkelijkste manier" lijkt mij om "standaard" stekkers (male en female) op de kabel te zetten (de Mitsubishi stekkers er af knippen). Bij verkoop van de auto kan het printje er dan makkelijk tussenuit gehaald worden.

Standaard stekkers zijn zo bij Conrad te bestellen.. zoiets:

https://www.conrad.nl/nl/aiv-iso-luidsp ... 78644.html
en
https://www.conrad.nl/nl/aiv-iso-stroom ... 78642.html

gr. Paul

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 11 feb 2015, 22:04

PHEVlkj schreef: Ik zit er ook over te denken om de softwarematige aanpassingen te doen. Ik waardeer het ook dat je voor iedereen de aanpassingen wilt doen, maar zit nog even met het volgende.
Is het verstandig om dit te doen zonder dat ik zelf de noodzakelijke kabel hebt? Ik zou niet uitsluiten dat Mitsubishi (net als bijvoorbeeld Volvo) de software per auto opslaat bij de fabriek en bij verbinding met de computer van de dealer de laatste stand van de originele software (inclusief noodzakelijke updates) weer in de auto stopt. Dan ben je de extra instellingen mogelijk weer kwijt. Denk ook bijvoorbeeld aan de aankomende telefoon software update.

Nog geen definitief antwoord, maar vandaag heeft de auto zijn reguliere 40k beurt gehad en de instellingen zijn niet overschreven.

Ik zal binnenkort trouwens het verhaal weer eens oppakken. Misschien nog eens rondvragen wie nu echt mee wil doen, dan ga ik spullen bestellen en een dag inplannen...

PeJeZe
Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 mei 2013, 14:24

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door PeJeZe » 11 feb 2015, 23:27

Ik doe heel graag mee met de aanpassingen.

Met vriendelijke groet
Peter

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door PHEV2014 » 12 feb 2015, 12:18

Met alleen software-aanpassingen zou ik al helemaal blij zijn. Kan dat ook?
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 17 feb 2015, 22:28

zoals eerder gezegd: ja dat kan ook! Daarmee is het mogelijk om het schuifdak via de afstandsbediening te sluiten en bovendien kan je dan nog een bepaalde tijd de schakelaar bedienen na het uitzetten van de auto.

Zou zeggen: kom maar langs indien gewenst, gemeente Moerdijk

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 07 mar 2015, 22:15

Nu de nationale "Dakjesdag" nabij is, wil ik hier maar eens serieus mee aan de slag gaan. Het idee is dus om één of meerdere klusdagen te gaan organiseren voor de mensen die hun schuifdak automatisch dicht willen laten gaan bij het uitzetten van de auto. Ik heb het bij mezelf inmiddels een half jaartje in gebruik en het werkt nog altijd goed. Voor de mensen die destijds de discussie in dit topic niet gevolgd hebben maar toch interesse hebben, blader even terug naar pagina 4/5 van dit topic.
Idee is om:

- printjes online te gaan bestellen (ik ga nu het printontwerp maken)
- Onderdelen uitzoeken (bijvoorbeeld printrelais moet ik nog naar op zoek, want ik heb bij mezelf een exemplaar gebruikt dat ik nog had)
- Kastje uitzoeken

Als ik dan alles in huis heb, kunnen we gezamenlijk componenten solderen (niet iedereen hoeft dit te kunnen, een paar per sessie is wel handig), in het kastje monteren en dan in de auto monteren. Ik ga er nog van uit dat we daar de bedrading solderen in de auto, omdat we niet echt de goede stekkers hebben kunnen vinden om een plug & play variant te maken. Solderen is mijns inziens wel de meest betrouwbare soort verbinding, dus ik heb (had) er geen enkel probleem mee.

WIL JE MEEDOEN HIERAAN? Stuur dan even een PB naar me, dan weet ik voor hoeveel kastjes ik onderdelen moet gaan bestellen. Ik zal je dan ook vragen om 25 euro over te maken naar me, want ik heb geen zin om geld voor te schieten als ik niet zeker weet of ik dat ga terugkrijgen. Lesje uit het verleden, sorry :-) Overigens wil ik hier niets aan verdienen, dus het gedeelte wat je teveel betaalt, krijg je later van me terug.

GARANTIE: Ik kan je niet met 100% zekerheid zeggen dat het bij iedereen werkt. Bij mij werkt het, en als jouw auto niet heel anders is dan die van mij, zal het bij jullie ook werken, maarre garantie? Nee. Vandaar ook dat ik hier niets aan WIL verdienen.

NOG IETS: Ik zal bij het ontwerp van de print rekening houden met de andere wens om de ECO knop hiermee te kunnen bedienen. Ik heb dit door tijdgebrek niet kunnen testen en dit is dus alleen theoretisch bedacht. Ik zal dit dus gaan testen als ik een printje heb.


Nou, laat het maar horen dan!!! Ben benieuwd.

tadango

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door tadango » 09 mar 2015, 08:16

Ah, je bedoeld het onthouden van de eco knop stand? Da's ook een leuke toevoeging :)

Ik zal me aanmelden als het niet al te ver rijden is. Zal dan ook een soldeer station meenemen :) Van te voren wat solderen kan ook altijd uiteraard, scheelt weer tijd al zal die paar onderdelen vast niet zo lang duren....

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 09 mar 2015, 10:20

De klusdag zal bij mij voor de deur kunnen gebeuren in de gemeente Moerdijk.
Precieze adres krijg je dan wel via een PB. Dat zet ik hier liever niet op.

ECO knop: is natuurlijk niet echt een kwestie van onthouden, maar van bedienen van de knop bij opkomen van de boordspanning. Maar zoals gezegd, dat is slechts een idee en totaal nog niet getest.

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door jvisser » 09 mar 2015, 11:51

Zoals al eerder aangegeven: Ik heb geen dakraam maar wel intresse in de ECO knop. Soldeerstation en veel electronicaervaring dus wil best helpen met constructie.
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 14 mar 2015, 11:11

Ik heb nog maar weinig aanmeldingen gehad voor de klusdag SCHUIFDAK AUTOMATISCH SLUITEN.
Dus bij deze een eenmalige herinnering...

Kosten: ongeveer 25 euro
Locatie: bij mij, gemeente Moerdijk
Benodigde tijd: ca. 4 uur, uitgaande van een aantal sleutelende mensen.

Wil je je nog aanmelden, stuur dan even een PB naar me.

jan damen
Forumlid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 dec 2013, 17:31

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door jan damen » 14 mar 2015, 13:50

Een mooi :) initiatief !
Ik wil me graag aanmelden maar loop tegen het :oops: probleem aan dat ik
geen PB kan sturen omdat ik niet geautoriseerd ben. :evil:
Wellicht is dat de oorzaak dat er zo weinig aanmeldingen zijn ?

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 14 mar 2015, 15:11

Hallo Jan,

Ik hoop dat een forumbeheerder iets voor je kan doen dan?
Ik zie in de FAQ dat je contact met een forumbeheerder moet opnemen indien je geen privé berichten kunt versturen.

Hopelijk gaat het weer werken.

John1963
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2014, 14:39

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door John1963 » 14 mar 2015, 18:05

ik zou graag komen maar kan geen bericht verzenden. wil je mij een mailtje sturen.
john.gerritsen@casema.nl

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door jvisser » 14 mar 2015, 21:04

Pas na 10 posts (als ik het me goed herinner) kan je een pb versturen. Meer spammen dus!
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Eric E

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Eric E » 14 mar 2015, 22:30

MitsuAccu schreef:Ik heb nog maar weinig aanmeldingen gehad voor de klusdag SCHUIFDAK AUTOMATISCH SLUITEN.
Dus bij deze een eenmalige herinnering...

Kosten: ongeveer 25 euro
Locatie: bij mij, gemeente Moerdijk
Benodigde tijd: ca. 4 uur, uitgaande van een aantal sleutelende mensen.

Wil je je nog aanmelden, stuur dan even een PB naar me.
Ik ben echt geïnteresseerd maar zal nooit aan 10 posten komen dus ook niet pn kunnen komen

beeek

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door beeek » 15 mar 2015, 11:07

Ik doe ook graag mee, maar ik mis nog een belangrijk ingredient; de auto :D deze komt pas eind april. Als de dag voor die datum wordt gehouden, kan ik dan een keer separaat langskomen?

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 15 mar 2015, 11:37

John1963 schreef:ik zou graag komen maar kan geen bericht verzenden. wil je mij een mailtje sturen.
john.gerritsen@casema.nl
Gedaan, zie je email box... :D

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 15 mar 2015, 11:41

beeek schreef:Ik doe ook graag mee, maar ik mis nog een belangrijk ingredient; de auto :D deze komt pas eind april. Als de dag voor die datum wordt gehouden, kan ik dan een keer separaat langskomen?
Zal op zijn minst twee dagen worden, dus de kans is groot dat de 2e / 3e dag aardig die kant op zal gaan...

Eric E

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Eric E » 15 mar 2015, 13:54

Hoi MitsuAccu,
Wil jij mij ook een mailtje sturen om af te spreken voor de dag van automatisch opendak sluiten alvast bedankt
eric@erkenet.nl
Eric E.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 15 mar 2015, 22:57

Gebeurd.

beeek

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door beeek » 16 mar 2015, 08:24

MitsuAccu schreef:
Zal op zijn minst twee dagen worden, dus de kans is groot dat de 2e / 3e dag aardig die kant op zal gaan...
Ok, dan meldt ik me ook graag aan!

ldj

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door ldj » 18 mar 2015, 13:03

Beste MitsuAccu,

Leuk. Ik meld me ook graag aan voor de "nationale dakjesdag".
Kun je de uitnodiging sturen naar ldj@duckpost.nl?

Met vriendelijke groet,
Leo

MPJJC
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2014, 10:45

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MPJJC » 18 mar 2015, 21:26

Hallo MitsuAccu,

Graag kom ik ook naar deze dag.
mpjjc@upcmail.nl

Met vriendelijke groet,
Marcel.

Plaats reactie