Schuifdak automatisch dicht?

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Plaats reactie
MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 19 nov 2014, 12:42

jvisser schreef:Heb chips met pootjes kleiner dan een halve mm gesoldeerd dus dan moet dit zeker lukken
Ik ook, maar toen had ik nog geen bril op de neus :D
Nu zat ik conventionele componenten onder een loupe te solderen..

Sympathieke reactie trouwens!

RonvanD

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door RonvanD » 19 nov 2014, 13:24

Ik heb ook wel interesse in het aanpassen van de ETACS instellingen. Bij mijn Laguna kon ik ook alles op afstand sluiten en dat was voldoende om evt vergeten ramen en dak even te sluiten.

Super actie dit!

lockstra
Forumlid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 okt 2014, 19:41

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door lockstra » 19 nov 2014, 16:21

Hallo, daar ben ik weer.
Handleiding ontvangen uit China! :mrgreen:

Hierbij een uitgebreid verslag van de OBD2 windows closer and doorlocker van AliExpress.

Het werkt niet!! :evil:

Bespaar u de kosten, het werkt nada!

Haha, uitgebreider kan ik het niet maken, nu maar wachten op mijn programer.

Helaas, had gehoopt u beter te kunnen berichten. :-(
2014 Instyle + titanium grey en nu 2019 Instyle + ruby black

PeJeZe
Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 mei 2013, 14:24

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door PeJeZe » 19 nov 2014, 17:12

Heb interesse in zowel de hardware matige aanpassing of als het kan liever in een plug & play variant welke zelf het dakje sluit.
Als het niet lukt dan wil ik graag gebruik maken van mijn apparaatje en de kennis van MitsuAccu om de software matige variant toe te passen.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Man » 19 nov 2014, 19:39

MitsuAccu schreef:Hoi Man,

Als het inderdaad "even" zou zijn, zou ik zeggen "kom maar langs".
Maarre, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat je snel een dagje bezig bent. Schakeling solderen / testen, in kastje monteren, daarna in auto monteren en software auto veranderen. Als je nou nog het voorbereidend werk zelf zou kunnen doen (solderen en monteren in kastje), dan zou ik misschien nog gaan twijfelen?
Hoe is het met de twijfel :D Wat een positieve reacties ! Wat mij betreft het hele pakket, plug and play maar dan ook de plug door derden.
Als ik zelf de plug doe heb je kans dat de batterij opeens 2 keer zo veel kilometers per lading aan kan :D

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 19 nov 2014, 21:58

Inderdaad leuk om alle reacties te zien. Ik wacht even af tot na het weekend om te kijken hoeveel interesse er is. Het lijkt er wel op dat de meesten een sterke voorkeur hebben voor de plug and play variant, hoewel dit misschien niet helemaal een goede omschrijving is. De software moet in dat geval nog steeds wel veranderd worden. Alleen de hardwarematige verandering blijft dan beperkt tot een kabel / kastje in de bestaande bekabeling toe te voegen, waardoor de bestaande bekabeling in tact blijft.
Dan moeten we er wel achter komen welke connectoren we nodig hebben. Kan iemand hiermee assisteren? Zie de foto. Hiervan hebben we dus zo'n zelfde nodig en de contra stekker, plus natuurlijk een tang om de kabels aan de pinnetjes te kunnen knijpen. Als dit niet lukt, dan moeten we toch gaan knippen en solderen. Was voor mij persoonlijk geen probleem, maar ik snap dat het voor anderen een struikelblok zou kunnen zijn.

Bij voldoende belangstelling vind ik het geen probleem om inderdaad een klusdag bij mij te organiseren, waarbij we wel voldoende handjes moeten hebben. Geen probleem als er mensen bij zijn die dan niet kunnen helpen, maar ik kan natuurlijk niet alleen alle auto's aanpassen. Maar goed, eerst maar eens afwachten om wat voor aantallen het zou gaan.

Mensen die alleen software willen aanpassen, mogen in ieder geval langs rijden in de gemeente Moerdijk. Dat is het werk niet en kunnen we desnoods op een avondje doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Man » 19 nov 2014, 22:21

Even los welke variant het wordt, ik vind het bewonderingswaardig hoe jij klaar wilt staan voor andere forumleden. Compliment ! Als ik eenmaal weet wat ik moet doen kan ik zeker een bijdrage leveren tijdens een mogelijke de klusdag. Kom ik ook nog eens in de buurt van de Moerdijk :D

Michel

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Michel » 19 nov 2014, 22:32

Ik zal alleen de software aanpassing voor het openen/sluiten van het dakraam en/of de ramen met de afstandsbediening al top vinden.
Een paar hopelijk software matige aanpassingen die nog op mijn verlanglijstje staan zijn:
-achterlichten aan i.c.m. dagrijverlichting
-dagrijverlichting gedimd aan i.c.m. dimlicht

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Reinier L » 19 nov 2014, 23:24

Ik heb de tang om de draadjes op de schoentjes re zetten!!
OUTLAND(CRUIS)ER

4-svp-00
Forumlid
Berichten: 214
Lid geworden op: 19 dec 2013, 21:02

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door 4-svp-00 » 19 nov 2014, 23:47

Mooie universele oplossing. kan je ook plaatsen op de knoppen van ldw, parkeersensoren, eco en natuurlijk de flipper voor de b0 stand (uitdaging dubbel puls).

Zelf heb ik eerder gezocht naar een standaard pulsrelais met timer (dat is wat het is) maar nooit een kleine variant kunnen vinden. Conrad heeft wel grote maar die zijn wat lomp om weg te bouwen.
Laatst gewijzigd door 4-svp-00 op 20 nov 2014, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.

4-svp-00
Forumlid
Berichten: 214
Lid geworden op: 19 dec 2013, 21:02

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door 4-svp-00 » 19 nov 2014, 23:57

Deze dus:

Product beeldConrad Conrad In- en uitschakeltijdrelais-module Module 12 V= Uitgangsvermogen 5 A / 250 V~ Tijdbereik(en) 1 - 40 s
Bestnr. : 193631 - 89

o Op voorraad

€ 24,99
Laatst gewijzigd door 4-svp-00 op 20 nov 2014, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

4-svp-00
Forumlid
Berichten: 214
Lid geworden op: 19 dec 2013, 21:02

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door 4-svp-00 » 20 nov 2014, 00:10

Deze lijkt wellicht wel voldoende klein?

http://nl.aliexpress.com/item/relay-mod ... 49611.html


Of ik denk dat we een afvallend vertraagd zoeken:

http://www.aliexpress.com/store/product ... 69271.html

2 stuks voor USD 6 :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door 4-svp-00 op 20 nov 2014, 01:10, 6 keer totaal gewijzigd.

4-svp-00
Forumlid
Berichten: 214
Lid geworden op: 19 dec 2013, 21:02

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door 4-svp-00 » 20 nov 2014, 00:33

En is solderen wel nodig? Aftakklem kan toch ook?

https://shop.rexel.nl/las-verbindingskl ... uct/127864

Volgens mij is hiermee eenvoudige instructie te maken, wellicht dat de nuldraad ook niet eens doorgeknipt (kruisje in schema) hoeft te worden? Het is dan een kwestie van 4 draadjes aan het printje zetten en deze met de verbindingsklem op de 4 juiste draden knijpen. Klusje van 10 minuten en door een leek te doen.

Kan zo ook met de ldw en eco knop e.d. Gaan we dan toch piepvrij en rookvrij (ongewenste motorstart) wegrijden?

Wel is natuurlijk de odb wijziging nodig om de spanning op het dak te houden. Ik kom daar zo nog op terug want ik denk het juiste artikel gevonden te hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door 4-svp-00 op 20 nov 2014, 00:49, 4 keer totaal gewijzigd.

4-svp-00
Forumlid
Berichten: 214
Lid geworden op: 19 dec 2013, 21:02

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door 4-svp-00 » 20 nov 2014, 00:39

lockstra schreef:Hallo, daar ben ik weer.
Handleiding ontvangen uit China! :mrgreen:

Hierbij een uitgebreid verslag van de OBD2 windows closer and doorlocker van AliExpress.

Het werkt niet!! :evil:

Bespaar u de kosten, het werkt nada!

Haha, uitgebreider kan ik het niet maken, nu maar wachten op mijn programer.

Helaas, had gehoopt u beter te kunnen berichten. :-(
Had je deze besteld:

http://www.aliexpress.com/item/Diagnost ... 55315.html

Dat lijkt mij namelijk exact dezelfde tool als waarmee MitsuAccu werkt??

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door jvisser » 20 nov 2014, 08:37

mitsu, ik ben pas 28 dus het moet nog zonder bril lukken ;) De softwareaanpassing vind ik ook wel interessant, maar dan voornamelijk voor de ramen die ik wel heb :D. De aanpassing om eco default aan te zetten zou ik ook graag hebben (als deze er is).

svp, die verbindingsklem lijkt me een prima idee als de stekkers niet te vinden zijn!
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

paul1173

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door paul1173 » 20 nov 2014, 09:11

Mitsuaccu, kan je ook een foto van de verbindingkant van de stekker sturen? Ik ben produkt manager connectivity bij ons, ik zou dan ergens toch wel een passende stekker moeten kunnen vinden :oops:

gr. Paul

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 20 nov 2014, 10:36

He, dat klinkt goed! Bedankt!
Foto heb ik helaas niet, maar ik haal de connector graag nog een keer los voor dit goede doel!
Wordt vervolgd dus.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Hansjebrinkers » 20 nov 2014, 19:26

WoW.... Wordt echt een draadje van gezamenlijke daadkracht zo. Top!!!!
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 20 nov 2014, 20:22

Net de connector nog even los gehaald. Bij deze...
Als je nog behoefte hebt aan een hogere resolutie versie, laat het even weten?

Hopelijk kan je er iets mee!

Zou dan nog mooier zijn als we een verlengkabeltje compleet zouden kunnen laten maken, ong. 20cm kabel lijkt genoeg.
Net niet helemaal 1:1...Dan kunnen we een aantal draden doorknippen en daar het kastje tussen monteren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 21 nov 2014, 15:26

4-svp-00 schreef:En is solderen wel nodig? Aftakklem kan toch ook?

https://shop.rexel.nl/las-verbindingskl ... uct/127864

Volgens mij is hiermee eenvoudige instructie te maken, wellicht dat de nuldraad ook niet eens doorgeknipt (kruisje in schema) hoeft te worden?
Verbindingsklemmen zou ik je afraden, die staan niet echt bekend om hun betrouwbare verbindingen. Al zeker niet in omgevingen die trillen als in een auto.
Inderdaad, de "nuldraad" is optioneel om die wel / niet via het relais te laten lopen. Ik heb het wel gedaan, omdat zo voorkomen wordt dat je twee tegenstrijdige signalen (Doe-schuifdak-Open en Doe-Schuifdak-Dicht) tegelijkertijd kan geven (1x door de schakeling en 1x handmatig via de gewone schakelaar). Als mijn pulsje nu de opdracht Doe-schuifdak-Dicht geeft, werkt de gewone schakelaar even niet omdat die draad onderbroken is. Ik weet niet hoe de CPU om zou gaan als je wel twee signalen tegelijk zou geven. Storing opgeslagen? Niets? Gaat het kapot? Geen idee, maar ik durfde het niet aan.

4-svp-00 schreef: Het is dan een kwestie van 4 draadjes aan het printje zetten en deze met de verbindingsklem op de 4 juiste draden knijpen. Klusje van 10 minuten en door een leek te doen.
Plus eventueel ervoor zorgen dat de CPU een continue spanning krijgt, maar zoals eerder gezegd ben ik daar niet zeker van of het nodig is. Ik heb het wel gedaan en het werkt, maar misschien dus overdreven.
4-svp-00 schreef: Kan zo ook met de ldw en eco knop e.d.
Ja, is vergelijkbaar en zeker te realiseren. Wel een klein verschil. De huidige schakeling genereert een pulsje bij het wegvallen van een spanning, in deze gevallen moet een pulsje (of twee voor "B0") gegenereerd worden bij het opkomen van een spanning. Is eenvoudig om te zetten, maar toch.

paul1173

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door paul1173 » 21 nov 2014, 15:33

Dat is een onbekende voor mij.. maar dat maakt het leuker :lol: . Zal eens in m'n netwerk rondvragen wat voor stekker dit is.

gr. Paul

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 21 nov 2014, 21:59

Vroem schreef:Mijn voorkeur zou uitgaan naar een "plug and play" variant. Ik moet namelijk bekennen dat ik de gestelde vragen met "nee" moet beantwoorden :oops: .

Zelf vind ik het belangrijker dat het schuifdak dicht gaat bij het uitzetten van de auto, dan de mogelijkheid hebben om deze via de afstandsbediening te openen/sluiten.

Ik doe dus mee (onder voorwaarde dat de kosten beperkt blijven).
Geen probleem als je zelf niet kunt solderen / installeren, kunnen we onderling vast wel oplossen.
Je geeft aan dat je voorkeur uit gaat naar het automatisch sluiten van het schuifdak, boven de afstandsbediening. Maar voor het eerste heb je de hardware aanpassing nodig, en moet je toch ook de software aanpassen. Daarmee krijg je het tweede er "gratis" bij.
Kosten: Weet natuurlijk niet wat jij beperkt vindt, maar bij een aantal van 10 komt het kale printje waarschijnlijk rond de 10 euro, componenten zullen niet boven de 5 euro uitkomen (gisteravond nog even naar gezocht), dan eventueel de connectoren en wat kabeltjes (weer 5 euro?) en een kastje (ook een paar euro). Dan zou alles klaar kunnen zijn voor zeg 25 euro? Grove schatting, maar zoiets zal het wel zijn...

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 21 nov 2014, 22:05

RonvanD schreef:Ik heb ook wel interesse in het aanpassen van de ETACS instellingen. Bij mijn Laguna kon ik ook alles op afstand sluiten en dat was voldoende om evt vergeten ramen en dak even te sluiten.

Super actie dit!

Alleen software dus? Dat is zo gebeurd dan. Kom je wel eens in de buurt van de gemeente Moerdijk?
Doe ik het graag even voor je.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 21 nov 2014, 22:16

PeJeZe schreef:Heb interesse in zowel de hardware matige aanpassing of als het kan liever in een plug & play variant welke zelf het dakje sluit.
Als het niet lukt dan wil ik graag gebruik maken van mijn apparaatje en de kennis van MitsuAccu om de software matige variant toe te passen.
PeJeZe, jij hebt natuurlijk een streepje voor, sinds je me de adapter zo maar hebt uitgeleend. Dus als ik iets voor je kan/moet doen, doe ik dat graag. Kan jij het kastje zelf monteren (al dan niet met connectoren)? Dan kan ik hem desnoods wel voor je maken en opsturen naar je.
Maar je mag natuurlijk ook straks langs komen op de klusdag! :-)

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 21 nov 2014, 22:23

Man schreef: Als ik eenmaal weet wat ik moet doen kan ik zeker een bijdrage leveren tijdens een mogelijke de klusdag. Kom ik ook nog eens in de buurt van de Moerdijk :D
Je bent van harte welkom tegen die tijd!

Plaats reactie