outlander phev laatste kwartaal nog steeds zeer populair

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
Plaats reactie
phev
Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 mei 2013, 17:43

outlander phev laatste kwartaal nog steeds zeer populair

Bericht door phev » 04 jul 2014, 15:27

In de maanden april, mei en juni zijn er in totaal 3741 op kenteken gezet. De laatste maand zelfs 1562 stuks het gaat maar door. Ter vergelijking: van de amper/volt is er wel geteld één verkocht.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: outlander phev laatste kwartaal nog steeds zeer populair

Bericht door Hansjebrinkers » 04 jul 2014, 15:53

Goed nieuws :D wellicht ook goed voor de restwaarde :D
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: outlander phev laatste kwartaal nog steeds zeer populair

Bericht door kobus1967 » 04 jul 2014, 18:05

Restwaarde maakt mij niet uit, deze gaat pas weg als de wielen er spontaan onderuitvallen :mrgreen:

Zorro

Re: outlander phev laatste kwartaal nog steeds zeer populair

Bericht door Zorro » 05 jul 2014, 11:00

Hansjebrinkers schreef:Goed nieuws :D wellicht ook goed voor de restwaarde :D
Ik denk eerlijk gezegd dat het juist NIET goed is voor de restwaarde. Over een aantal jaren wordt de markt natuurlijk werkelijk overspoeld met die dingen, dat wordt echt een kopersmarkt. Maar goed dat je bij aankoop wat belastingvoordelen hebt kunnen genieten, die compenseren die enorme afschrijving nog een beetje :? .

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: outlander phev laatste kwartaal nog steeds zeer populair

Bericht door Anko » 05 jul 2014, 11:42

zo klinkt het net alsof de PHEV een enorm dure auto is, die door de fiscale maatregelen een beetje minder duur wordt. Maar volgens mij is de PHEV een enorm goedkope auto die door de (naar verwachting) hoge afschrijving wat minder goedkoop wordt. Laten we wel zijn: anders had (bijna) niemand hem gekocht.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

willem1

Re: outlander phev laatste kwartaal nog steeds zeer populair

Bericht door willem1 » 05 jul 2014, 12:52

Links- of rechtsom, in belangrijke mate beinvloeden fiscaliteiten per saldo ons (koop) gedrag; ook vwb. de aanschaf van onze type auto ;) ik rij 'm 5 jaar en daarna zie ik wel weer verder. Tegen die tijd rijden we misschien wel 250 km op EV, is de benzineprijs schier onbetaalbaar, staat er op iedere hoek een laadpaal enz. En wat dan de restwaarde is van de PHEV? Tijd zal het leren. For the time being bevalt-ie uitstekend op een paar kleine zaken na maar heeft iedere auto niet wat?

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: outlander phev laatste kwartaal nog steeds zeer populair

Bericht door Hansjebrinkers » 05 jul 2014, 13:21

Zo is het precies willem1. Verlagen van de belastingdruk draagt bij aan een goed investeringsklimaat. Toch bijzonder, het is zo simpel en zo overduidelijk, maar het wordt door de overheid nog steeds onvoldoende gezien. Die blijft maar bezig met het zichzelf in de voet schieten.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: outlander phev laatste kwartaal nog steeds zeer populair

Bericht door ictijoos » 05 jul 2014, 15:31

Dat de gemiddelde minister niet kan rekenen, het zich voor laat rekenen en conclusies trekt zonder dat iemand kijkt naar wat de tussenlaag nu echt berekend heeft, is bekend.

Bovag kan er ook wat van. Enkele dagen geleden een berichtje dat Volvo zo populair was. Uiteraard hebben die 3 modellen, en Outlander is er maar 1. Wat blijkt: boven de 1000 in aantal schrijven ze 1,323 en die sorteren we ter hoogte van de Ampère bij de verkoopaantallen.

philip

Re: outlander phev laatste kwartaal nog steeds zeer populair

Bericht door philip » 04 nov 2014, 01:01

Over4 jaar heb ik een zeer prettig rijdende zeer comfortabele 4WD SUV in te ruilen met tal van extra's, die zonder elektrische ondersteuning minimaal 1:11 loopt en met laadpaal minimaal 1:31 en nog wat. :D Deze cijfers zijn niet van deze wereld :shock: Ik weet niet eens of ik dat wel wil doen. Als er niets beters is blijf ik er gewoon in rijden 8-)

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: outlander phev laatste kwartaal nog steeds zeer populair

Bericht door jvisser » 04 nov 2014, 08:58

Ontopic: Er zijn ook nog zo'n slordige 150 PHEVs van Koop Furness die de komende 3 weken geleverd gaan worden, dat zal de aantallen deze maand ook wel een stevige boost geven. Natuurlijk zijn het PHEVs die eigenlijk eerder geleverd hadden moeten worden, maar toch :D
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Gebruikersavatar
pheventje
Forumlid
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 okt 2013, 18:55

Re: outlander phev laatste kwartaal nog steeds zeer populair

Bericht door pheventje » 05 nov 2014, 17:43

In het Verenigd Koninkrijk zijn in september zo'n 1200 Outlander PHEV's verkocht, een verdubbeling tov augustus. Daar zitten de belastingvoordelen iets anders in elkaar: iedere koper krijgt een subsidie van 5000 pond, waardoor hij hetzelfde kost als de dieselversie. Daardoor wordt de PHEV ook door particulieren gekocht. Voor zakelijke rijders geldt een lager privégebruik tarief, dus dubbel interessant.
2,1l/100km+206w/km inclusief laadverliezen en voorverwarmen

Plaats reactie