Metalen randjes uit China

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
phevictor

Metalen randjes uit China

Bericht door phevictor » 03 jul 2014, 22:02

Na paar maandjes tegen het interieur aangekeken te hebben vond ik het tijd geworden het interieur, een naar mijn smaak, wat luxere uitstraling te geven. Is per slot van rekening het deel van de auto dat je het meest zelf ziet.

Was toch voor haaievin aan het shoppen in China dus ook volgende meteen besteld:

Mat metalen (look) randje voormom de Ventilatieroosters
http://www.aliexpress.com/item/2013-201 ... 52578.html

Past wel aardig bij huidige mat metalen randje rondom bestuurderscockpitdeel van dashboard.

Mat Metalen randje voor deuropener (hoe heet zoiets eigenlijk)
http://www.aliexpress.com/item/Stainles ... 43902.html

Mat metalen handgreep voor dashboardvakje
http://www.aliexpress.com/item/Car-stor ... 53048.html

Hebben nog veel meer opsmuk...maar is snel too much.
Is beetje gok, maar als het er netjes uit ziet plak ik het er op.. en zet ik foto's op forum ;)

Riestad

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door Riestad » 04 jul 2014, 23:10

Zien er op de foto goed uit ben benieuwd :D

sjoester

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door sjoester » 05 jul 2014, 08:59

Thanks.. Phevictor.. Ik heb ook wat besteld, ook de RvS kapjes voor rond de raamknoppen, dan zijn deze hopelijk in het donker beter te vinden :D

willem1

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door willem1 » 05 jul 2014, 12:37

ipv. metaal lijkt het mij eerder gemetalliseerde folie :mrgreen:

phevictor

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door phevictor » 05 jul 2014, 15:55

Okay metaal look plastic.. Er is mij beloofd dat het ABS is..(acryl nitryl butadieen styreen).. In de volksmond slagvast plastic... :lol: Niet veel anders dan grootste deel van dashboard..
Dat blijft dus ook gewoon zo met het verschil dat het er (hopelijk) beter uit ziet.

@sjoester reuze benieuwd naar kapjes voor rond de raam knoppen..twijfelde hier over en (nog) niet gedaan... Kan altijd nog.. Verzendkosten 0,00.. Graag foto en je mening als je ze binnen hebt :D Ze zijn niet glow in the dark zoals de matjes in je portieren hè :lol:

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door JanPHEV » 12 jul 2014, 12:39

Ik heb het meeste de kijk op de RVS randen voor op de armliggers.
Dat zal voor mijn gevoel juist het wat grote vlakke / zwarte geheel van de deur, vooral achterin, wat (meer) breken.

Ik heb bij de aanschaf al geïnvesteerd in de geborsteld metaalkleurige randen bovenaan in de deur en de uitblaasopeningen boven het dashboardkastje, omdat ik dat mooier vind dan de nep carbonstructuur randen die er standaard in zitten.
Jammer is wel die er ook nogal plastic uit zien (en ja, ik weet dat ze van plastic zijn).
Als ik bij aanschaf geweten had dat je ze ook in geborsteld metaal folie kan laten wrappen had ik dat waarschijnlijk gedaan. Was mogelijk nog zelfs iets goedkoper en mooier geweest :?:

Mijn enig twijfel is of de combinatie van de twee, dus deurranden en armliggers teveel wordt en dat het teveel verschillend eruit ziet. Als het waar is wat er staat zouden de armliggers van RVS zijn...... :?:
Ik ben dus ook erg benieuwd hoe lang het duurt voor sjoester ze binnen heeft en wat zijn beleving ermee is. :roll:

sjoester

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door sjoester » 12 jul 2014, 16:51

JanPHEV schreef: Ik ben dus ook erg benieuwd hoe lang het duurt voor sjoester ze binnen heeft en wat zijn beleving ermee is. :roll:
Zodra ze binnen zijn zal ik gelijk een paar foto's plaatsen. ik heb ook geborstelde inleg i.p.v. pianolak of carbonlook dus die combi kunnen jullie gelijk beoordelen.
Maar nu eerst een rondje door Italia rijden.... tot over een paar weken guys!! ;) 8-)

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door Man » 12 jul 2014, 17:36

Ik heb voor een week geleden alle RvS randjes en armleggers besteld behalve die van de stoelverwarming. Deze zou van chroom moeten zijn ipv RvS. De chromen versie heb ik helaas niet kunnen vinden.
Of ik alle randjes daadwerkelijk ga aanbrengen weet ik nog niet, dat ga ik bekijken als alles binnen is.

phevictor

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door phevictor » 13 jul 2014, 21:16

Man schreef: behalve die van de stoelverwarming. Deze zou van chroom moeten zijn ipv RvS. De chromen versie heb ik helaas niet kunnen vinden.
Had zelfde, zou idd chrome moeten zijn, maar niet gevonden.

Overweeg deze ook nog.. Vind persoonlijk volledige chroom net even teveel voor deurgrepen..
Deze zijn mooie tussenoptie omdat alleen zijkant bedekt wordt.. net iets "chiquer" denk ik.

http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... 63227.html

Toch eerst kwaliteit van de interieur randjes maar eens afwachten..verzendkosten zijn toch €0,00 8-)

phevictor

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door phevictor » 15 jul 2014, 22:34

Nou de metalen randjes zijn al binnen hoor.. Ging sneller dan ik dacht :D
Kwaliteit prima wat mij betreft.. Heb zaakje er meteen opgeplakt.. Wel even met beleid.. Want dat 3M tape wat ze gebruiken kleeft als de ziekte..

Hierbij paar fotootjes.. Ben dik tevreden met deze cosmetische upgrade.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Ook plaatje voor dashboard vakjes handvat geplaatst.. Ziet er ook prima uit maar zal jullie foto besparen.. Is conform foto's op aliexpress
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

phevictor

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door phevictor » 15 jul 2014, 22:37

Had ook deze dopjes besteld, ook prima extra afwerking wat mij betreft..
Zoek de verschillen :lol:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door Man » 16 jul 2014, 06:22

Ik heb ondertussen de RVS armsteunliggers ontvangen. Levering binnen 1 week ! De andere moet ik nog ontvangen. Als ik ze heb aangebracht maak ik een foto.

DennisBlack7
Forumlid
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2013, 21:01

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door DennisBlack7 » 20 jul 2014, 22:10

Hoi Phevictor,

Wat is dat voor een metalen plaatje waar je linkervoet op kan rusten tijdens het rijden zoals op een van je foto's is te zien?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door zdDog » 20 jul 2014, 22:15

DennisBlack7 schreef:Hoi Phevictor,

Wat is dat voor een metalen plaatje waar je linkervoet op kan rusten tijdens het rijden zoals op een van je foto's is te zien?
http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... =voetsteun
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door Man » 20 jul 2014, 22:27

Man schreef:Ik heb ondertussen de RVS armsteunliggers ontvangen. Levering binnen 1 week ! De andere moet ik nog ontvangen. Als ik ze heb aangebracht maak ik een foto.
Uiteindelijk heb ik ze niet aangebracht. Is "te veel" .

DennisBlack7
Forumlid
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2013, 21:01

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door DennisBlack7 » 21 jul 2014, 12:52

zdDog schreef:
DennisBlack7 schreef:Hoi Phevictor,

Wat is dat voor een metalen plaatje waar je linkervoet op kan rusten tijdens het rijden zoals op een van je foto's is te zien?
http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... =voetsteun
Top, dank je wel!

phevictor

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door phevictor » 21 jul 2014, 22:16

Man schreef:
Man schreef:Ik heb ondertussen de RVS armsteunliggers ontvangen. Levering binnen 1 week ! De andere moet ik nog ontvangen. Als ik ze heb aangebracht maak ik een foto.
Uiteindelijk heb ik ze niet aangebracht. Is "te veel" .
Meteen op Marktplaats zetten voor €35,- ben je vast zo kwijt..

4-svp-00
Forumlid
Berichten: 214
Lid geworden op: 19 dec 2013, 21:02

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door 4-svp-00 » 23 jul 2014, 01:24

Man schreef:
Man schreef:Ik heb ondertussen de RVS armsteunliggers ontvangen. Levering binnen 1 week ! De andere moet ik nog ontvangen. Als ik ze heb aangebracht maak ik een foto.
Uiteindelijk heb ik ze niet aangebracht. Is "te veel" .
Wat is te veel? Kan je een foto maken als je de armliggers erop legt? Ik heb er mogelijk wel interesse in.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door JanPHEV » 23 jul 2014, 09:12

Dat kan je op de site zien waar je ze kunt kopen.
Staan prima foto's bij.
http://www.aliexpress.com/item/2013-201 ... 24088.html

Maar ik snap dat je in het echt pas het beste kan zien of het in het geheel voor jou wel kan; of niet.
Ik zit met hetzelfde "probleem" ;)

Ik vraag me ook af of het echt RVS is, koud in de winter, of dat het RVS look plastic is :?:

phevictor

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door phevictor » 23 jul 2014, 22:04

JanPHEV schreef:Ik vraag me ook af of het echt RVS is, koud in de winter, of dat het RVS look plastic is :?:
Naar wat ik kan beoordelen van mijn randjes zijn ze van heus RVS..

Koud in winter merk je alleen als je met korte mouwen in de auto zit.. Lijkt me niet heel snel een issue, warm in de zomer kan ik me wel wat bij voorstellen.. Maar dat is plastic ook.. Alleen minder lang ;)
Voordeel is dan wel dat Pavlof z'n werk gaat doen.. Al na een paar hete dagen leer je af je arm er op te leggen.. Als een paard met zn neus tegen het prikkeldraad :lol:

sjoester

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door sjoester » 04 aug 2014, 17:12

phevictor schreef: Naar wat ik kan beoordelen van mijn randjes zijn ze van heus RVS..

Koud in winter merk je alleen als je met korte mouwen in de auto zit.. Lijkt me niet heel snel een issue, warm in de zomer kan ik me wel wat bij voorstellen.. Maar dat is plastic ook.. Alleen minder lang ;)
Ja het is echte (dunne RVS) en vandaag heeft de auto de hele dag in de zon staan bakken, maar de rvs randjes waren niet warmer als de plastic in de deur.
Hieronder gelijk wat foto's van deurleggers en van de randjes rond de knoppen en luchtinlaten. Ik vind het mooi, maar smaken mogen verschillen. :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

4-svp-00
Forumlid
Berichten: 214
Lid geworden op: 19 dec 2013, 21:02

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door 4-svp-00 » 05 aug 2014, 00:12

Bedankt voor de foto's.

Ik vind het ook mooi, ga dat spul ook maar eens bestellen.

Gebruikersavatar
Qique
Forumlid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:41

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door Qique » 12 aug 2014, 21:44

Heb ik ook gedaan :D De hele verzameling, inclusief de ronde randjes voor rond de kleine speakers... Kwam ik er vanmorgen achter dat deze al een RVS randje hebben... :oops:

Ach ja... Een beetje enthousiasme kost soms geld :mrgreen:
"He who knows enough is enough will always have enough" (Lao-Tzu)

Steege2

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door Steege2 » 15 aug 2014, 19:31

Weet iemand of de met 3m geplakte zaken ook nog netjes te verwijderen zijn ?

Eric67

Re: Metalen randjes uit China

Bericht door Eric67 » 15 aug 2014, 20:14

geen probleem. resten met een beetje sticker verwijderaar zo weg. produkt zelf meestal niet herbruikbaar. 8-)

Plaats reactie