Het kan dus wel! 830 km nonstop

Links naar artikelen, foto's of videos' van de Outlander PHEV die je wilt delen
Silversurfer

Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Silversurfer » 05 jun 2014, 19:09

Het werkelijke verbruik, zowel brandstof als elektriciteit, ligt in de praktijk vaak hoger dan de fabrikant opgeeft. De Zwitserse Mitsubishi-importeur heeft aangetoond dat de waardes voor de Outlander PHEV wel haalbaar zijn.

Mitsubishi Motors claimt voor de plug-in hybride Outlander PHEV een actieradius van 824 kilometer in de gecombineerde hybridemodus. De Zwitserse Mitsubishi-importeur wilde weten of dat in de praktijk ook haalbaar is en schakelde daarvoor de Zwitser Felix Egolf in; een pionier op het gebied van ultrazuinig rijden over lange afstanden.

Egolf vertrok op 12 mei in een hybride Outlander van het hoofdkwartier van de Zwitserse importeur in Härkingen en reed via Basel en de Vogezen naar Metz. Daarvandaan kwam hij via Luxemburg en België in Nederland. Eindpunt van de reis was de Nederlandse Mitsubishi-importeur in Amstelveen, waar Egolf op 14 mei arriveerde. De route begon in heuvelachtig gebied en 38 procent van de reis voerde over snelwegen.

Bij aankomst in Amstelveen gaf de kilometerteller 729 kilometer aan en de resterende actieradius was nog eens ruim 90 kilometer. Vervolgens reed Egolf met de Outlander PHEV voor een fotoshoot nog naar Amsterdam en Utrecht. De boordcomputer gaf een kilometerstand van ruim 830 aan toen de Outlander PHEV voor het eerst sinds het vertrek weer werd volgetankt. Er ging 45,14 liter benzine in de tank, wat betekent dat het verbruik 5,44 l/100 km bedroeg. Het elektriciteitsverbruik bedroeg ongeveer 1 kWh/100 km.

Mitsubishi Motors geeft volgens de officiële norm een actieradius op van 824 kilometer. Dat blijkt dus in de praktijk daadwerkelijk haalbaar. Natuurlijk moet de berijder goed anticiperen in het verkeer en slim gebruikmaken van de plug-inhybridetechniek. Dat wil zeggen: de accu opladen tijdens het rijden (CHARGE) of de energie opslaan (SAVE) en voortdurend het regeneratiesysteem benutten, waarmee tijdens het remmen elektriciteit wordt opgewekt, die wordt opgeslagen in de accu.

http://www.groen7.nl/mitsubishi-outland ... op-830-km/

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door vanisher » 05 jun 2014, 19:52

Nu nog ff vertellen hoe.

Silversurfer

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Silversurfer » 05 jun 2014, 20:57

Vast alleen berg af :D

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door ictijoos » 05 jun 2014, 21:10

Geweldig, wordt aan alle negatievisten ook eens aangetoond dat zo'n auto het echt kan.
Waar kan ik me opgeven voor de cursus?

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door mitsufietsie » 05 jun 2014, 21:26

Hij heeft er drie dagen over gedaan om hier te komen, heeft hij stapvoets gereden of zo?
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Reinier L » 05 jun 2014, 23:18

Nee steeds geladen...
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door mitsufietsie » 05 jun 2014, 23:31

Er wordt gezegd:

Het is gelukt! De Zwitserse hypermiler Felix Egolf heeft met de Outlander PHEV 830km gereden op één volle tank en één volle accu van Zwitserland naar Nederland! http://bit.ly/1ul1WkI

Dus één keer getankt en opgeladen bij vertrek, en niet onderweg extern bijladen!
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Reinier L » 05 jun 2014, 23:35

3 dagen non-stop is 3x24 uur=72 uur.

830:72= 11,5 km per uur.

Bijzonder.
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door mitsufietsie » 05 jun 2014, 23:38

Dat zeg ik: stapvoets!

Hij heeft echt 3 dagen vooraan in de file gereden :lol:
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Hansjebrinkers » 06 jun 2014, 00:35

Er zit een gigantisch verschil tussen het gebruik bij lagere en hogere snelheden. Als ik op de snelweg 125 elektrisch ga rijden met de outlander, dan heb ik de accu na grofweg 30 km leeg. Ga ik mijn snelheid verlagen naar ongeveer 80 km/uur, dan haal ik de fabrieksopgave van 52 km. Een gigantisch verschil. Grappig dus om te zien dat , mits je je tot het uiterste inspant, de fabrieksopgave haalbaar is. Kortom, net als bij iedere andere auto is de opgave onder omstandigheden haalbaar, en in de praktijk niet. Genoeg gel*ld dus over fsbrieksopgaves etc. De outlander verschilt hierin volstrekt niet van een andere auto. De range is in theorie haalbaar en in de praktijk niet.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Denniss » 06 jun 2014, 01:14

ictijoos schreef:Geweldig, wordt aan alle negatievisten ook eens aangetoond dat zo'n auto het echt kan.
Waar kan ik me opgeven voor de cursus?
Cursus heb je niet nodig, overal vlak achter vrachtwagens rijden en overal minstens 20km langzamer dan toegestaan.. kom je een heel eind mee.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Denniss » 06 jun 2014, 01:21

Reinier L schreef:3 dagen non-stop is 3x24 uur=72 uur.

830:72= 11,5 km per uur.

Bijzonder.
Reken met 8 uur slaap en rust per dag en je zit op 17 km/u..
Met een beetje een goede fiets ben je sneller..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door mr76 » 06 jun 2014, 08:18

en hij kreeg 45.18liter in de tank. bij mij is de "auto" al in paniek als je 38liter verbruikt hebt.

Hij heeft het vrij wetenschappelijk gedaan en in de praktijk voor gewone mensen niet haalbaar. Maar het geeft aan dat het kan, en het concept van Mitsubishi wel goed zit.

Zorro

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Zorro » 06 jun 2014, 09:19

Silversurfer schreef:Vast alleen berg af :D
Nou, daar zeg je wat... het vertrekpunt ligt een kleine 500 meter hoger dan het eindpunt. Dus of het de andere kant op ook kan.... ik weet het niet.

ampera

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door ampera » 06 jun 2014, 09:37

Alles voor de show ;) 3 dagen onderweg om de conclusie te staven dat hij in een Ampera de rit Härkingen-Amstelveen met een brandstofverbruik van 45 liter in een uur of 9 had kunnen afleggen en met een Prius had de beste man kunnen doorjakkeren.

Silversurfer

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Silversurfer » 06 jun 2014, 10:07

Wel gek dat ze adviseren om te chargen of te saven tijdens rijden toch? Ik charge nooit (kost meer aan peut dan het oplevert) en save alleen als ik ver over de snelweg ga en weet dat ik daarna een stuk onder de 80km/u ga rijden.

En die flippers gebruik ik ook nooit. Kun je zelf doen met je rem. Maar in het persbericht wordt geadviseerd om de flippers te gebruiken.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Denniss » 06 jun 2014, 10:34

ampera schreef:Alles voor de show ;) 3 dagen onderweg om de conclusie te staven dat hij in een Ampera de rit Härkingen-Amstelveen met een brandstofverbruik van 45 liter in een uur of 9 had kunnen afleggen en met een Prius had de beste man kunnen doorjakkeren.
Maar een Ampera is voor veel Outlander kopers een onbruikbare auto en daarmee is dit ook een onbruikbare vergelijking.
Net als de Ampera vergelijken met een motor. Een motor doet het nog sneller met nog minder brandstof.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Denniss » 06 jun 2014, 10:35

Silversurfer schreef: En die flippers gebruik ik ook nooit. Kun je zelf doen met je rem. Maar in het persbericht wordt geadviseerd om de flippers te gebruiken.
Ik heb de rechter-flipper nog nooit gebruikt.. Ik gok dat vrijwel niemand deze gebruikt..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Anko » 06 jun 2014, 10:45

Misgegokt ;) Hoewel, je zegt vrijwel, dus ik kan dat niet zeker weten ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door mr76 » 06 jun 2014, 10:50

gebruik ook beide flippers, nu is het gebruik van de rechtse alleen noodzakelijk als je met de linker wat te snel bent gweest dus slecht getimd hebt. Voordeel van flippers is dat je zeker weet dat de hydraulische remmen niet gebruikt worden, met je voet kan je dat punt niet aanvoelen.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Anko » 06 jun 2014, 10:51

ampera schreef:Alles voor de show ;) 3 dagen onderweg om de conclusie te staven dat hij in een Ampera de rit Härkingen-Amstelveen met een brandstofverbruik van 45 liter in een uur of 9 had kunnen afleggen en met een Prius had de beste man kunnen doorjakkeren.
Waarschijnlijk wordt je als een enorme held onthaald als je dit op het Ampera of Prius forum op schrijft. Maar hier? Zoals wel vaker een beetje vermoeiend en zinloos, die vergelijkingen van je. Zoals Dennis ook al aan geeft, als een Ampera's en Priussen van deze wereld aan de eisen van een breder publiek hadden voldaan waren er vast veel meer van verkocht. Misschien wel net zoveel als van de Outlander. Het lijkt er steeds meer op dat je voor je zelf moet bevestigen dat je wel in de goede auto rijdt.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Anko » 06 jun 2014, 10:52

mr76 schreef:..., nu is het gebruik van de rechtse alleen noodzakelijk als je met de linker wat te snel bent gweest dus slecht getimd hebt.
Leg dat eens uit, ajb. Die van mij blijft toch echt in B5 staan, als ik eenmaal stil sta voor het stoplicht ...
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Reinier L » 06 jun 2014, 17:44

Gebruik ze beide en redelijk fanatiek. De laatste tijd wel meer op de automatische piloot, het went snel. Remmen raak ik nauwelijks aan. Altijd alle blaadjes groen.
OUTLAND(CRUIS)ER

ampera

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door ampera » 06 jun 2014, 20:38

Anko schreef:Waarschijnlijk wordt je als een enorme held onthaald als je dit op het Ampera of Prius forum op schrijft. Maar hier? Zoals wel vaker een beetje vermoeiend en zinloos, die vergelijkingen van je. Zoals Dennis ook al aan geeft, als een Ampera's en Priussen van deze wereld aan de eisen van een breder publiek hadden voldaan waren er vast veel meer van verkocht. Misschien wel net zoveel als van de Outlander. Het lijkt er steeds meer op dat je voor je zelf moet bevestigen dat je wel in de goede auto rijdt.
Ik rij inderdaad in de verkeerde auto, met de kennis van vandaag had ik een (gebruikte) Alfa 159 sportwagon gekocht en de Ampera na de proefrit achter me laten liggen. Wat me aan de Ampera bevalt zijn de E rij-kwaliteiten en de 0% optie, maar verder raakt deze auto mij niet.

Als je met 45 liter 830 kilometer wil afleggen dan is de Outlander een prima keuze begrijp ik uit jouw reactie.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Het kan dus wel! 830 km nonstop

Bericht door Anko » 06 jun 2014, 20:57

ampera schreef:Als je met 45 liter 830 kilometer wil afleggen dan is de Outlander een prima keuze begrijp ik uit jouw reactie.
Ik denk dat je met deze reactie laat zien dat je er helemaal niets van begrijpt. Of wil begrijpen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie