LPG-installatie geïnstalleerd!

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
philip

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door philip » 16 okt 2014, 23:11

Kunnen/willen jullie namen en adressen van jullie inbouwstations geven waar jullie tevreden over zijn. Het merk gasinstallatie, klepbescherming, G2/3, in- /-onderbouw capaciteit tank,en prijs :roll: Ik zit er namelijk ook over te denken om LPG in /onder te laten bouwen en zoek een vertrouwd adres in ZW -NL.
Het blijft zo allemaal vrij obscuur. Ik zie dit niet als reclame maar voorlichting. :D

Desnoods als PM maar dan profiteren ander forumleden niet van deze info :(

jsfw

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door jsfw » 17 okt 2014, 00:33

Ik heb gekozen voor een 'Prins' installatie. Is niet de goedkoopste maar kwalitatief (volgens kenners) erg goed. Heb er ruim 20.000km mee gereden, tot op heden zeer tevreden. Ook met caravan erachter, geen enkel probleem, trekt goed.
- Prins VSI
- G3
- 60l ringtank (kofferbak)
- Flashlube doseersysteem (smeersysteem kleppen)
- Ingebouwd bij LPG specialist Verkerk te Bunnik (http://www.lpgverkerk.nl)
Veel ervaring met verschillende merken. Voor de inbouw was ik de PHEV wel 5 dagen kwijt, kreeg netjes een andere auto mee.
- Prijs, volledig ingebouwd € 1995,- incl. BTW, plus € 200,- voor Flashlube systeem.

Al met al zeer tevreden. Eén puntje vind ik wat minder, bij mij zit de tank in de auto en dan hoor je iedere keer een 'click' bij overschakelen op gas. Maar goed, dat neem ik maar voor lief. Moet nog een hoes laten maken voor over de tank, wellicht hoor je het dan niet meer.

philip

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door philip » 18 okt 2014, 01:42

Dank JSFW , hier heb ik wat aan. Helaas niet in mijn regio maar toch :D
Alleen: inbouw of onderbouw? :?
Sorry Inbouw natuurlijk :oops:

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door OutSander » 18 okt 2014, 17:05

De mijne is van Vogel's. Prins had nog geen systeem toen de mijne ingebouwd werd. Inmiddels meer dan 30.000 kilometer mee afgelegd, geen probleem.
- Geen G3.
- 60 liter onderbouw.
- Flashlube smeersysteem.
- Ingebouwd bij Van der Helm Autogas in Hengelo. 3 dagen werk, keurig vervangend vervoer meegekregen (BMW 328i aut). (http://www.vanderhelm-autogas.nl)
- Prijs, €2.300 incl. BTW, incl Flashlube smeersysteem.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

DuikKees
Forumlid
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:15

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door DuikKees » 19 okt 2014, 20:44

Geen G3?
Mijn Vogels heeft wel G3. Tenminste, dat staat wel in de opgave.

Ook hier al 17.000 km zonder problemen.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door OutSander » 19 okt 2014, 21:32

@DuikKees.

Ik heb op de site van de Online Voertuiggegevens gekeken van de RDW maar daar staat niet vermeld dat het een G3 installatie is. Vandaar. Staat overigens ook niet op de factuur.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

jsfw

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door jsfw » 21 okt 2014, 09:29

Dat moet je even navragen bij je inbouwer Sander, die heeft hem ook afgemeld bij RDW. In principe zijn huidige installaties voor huidige voertuigen altijd G3 versies. Ook bij mij was het door RDW niet goed in het systeem gezet, ik controleerde toevallig ook even online, er stond in eerste instantie geen G3. Ook het gewicht voertuig was niet goed, is aangepast en kreeg vervolgens ook weer een nieuw kenteken pasje.
Op zich nu en volgend jaar geen probleem, maar wanneer we allen MRB gaan betalen (mogelijk vanaf 2016) dan betaal je meer voor een niet G3 installatie. Ik zou het toch even z.s.m. laten controleren.

DuikKees
Forumlid
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:15

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door DuikKees » 22 okt 2014, 08:24

Bij staat gewoon G3 op de RDW-site:
G3.jpg
G3.jpg (23.64 KiB) 4853 keer bekeken

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door OutSander » 22 okt 2014, 10:45

Net toch maar even gebeld. Is inderdaad wel een G3 installatie. Inbouwer gaat het regelen bij de RDW.
Thnx heren.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

hvl
Forumlid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jan 2014, 19:37

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door hvl » 28 nov 2014, 22:10

Heb altijd veel informatie verkregen van dit forum. Vandaar mijn bijdrage over LPG installaties.
Rij zelf een slordige 45.000 km per jaar. Heb geen laadmogelijkheid thuis voor de deur, alleen op kantoor. Daar hangt ie dus bijna dagelijks aan het stopcontact. Heb voor thuis een laadpaal op de kopse kant van de straat overwogen (60 meter verderop), echter dat kan in het geheel niet uit.

Vandaag Vogel's LPG G3 installatie laten inbouwen bij Carbalt te Amsterdam. Donderdagochtend gebracht, vrijdag 13.00 uur klaar! Heb ook Prins systeem overwogen, of Eurogas. Prins systeem schijnt beste te zijn, echter een dealer die naast Prins oook Eurogas verkocht, gaf aan dat je met rijden hier helemaal niets van merkt. Eurogas en Vogel's zijn van zelfde niveau. Wat mij tegenstond van Prins was de 100.000km limiet van de motorgarantie.

Na goed mailcontact met medewerker van website http://www.autogasinfo.nl uitgekomen bij Carbalt.
Na diverse opties bekeken te hebben (ringtank onderbouw of inbouw, cilindertank onderbouw of inbouw, en zelfs combinaties van beiden onderbouw en / of inbouw) uiteindelijk gekozen voor 55 liter cilinder inbouw.
Reden hiervoor: Vindt het niet mooi als je de tank onder de auto uit ziet komen. Een ringtank inbouw past niet in de ruimte die vrijkomt als je de kunststof opbergvakken eruit haalt. Ook de kleinste niet: De naaldvilt afdekklep past er niet meer sluitend op. Daarom gekozen voor 55 liter cilinder - in verlengde van de auto zodat een vlakke laadvloer deels mogelijk blijft - waarbij op mijn verzoek een iets andere vulbegrenzer is gemonteerd (90% ipv 80%), zodat er 50 liter in gaat.
Bovendien een extra motorverzekering afgesloten, mocht er toch iets niet goed gaan.
Prijzen ex btw:
VGI G3 lpg installatie met 55 liter tank+ elektronisch klepsmeersysteem Euro 1.818,=
speciale vulbegrenzer op de gastank 27,=
motorverzekering 3 jaar, p/j 78,50 (niet gekoppeld aan aantal km) van Multipart, speciaal voor Vogel's autogassystemen
2 dagen auto (oude V70 van de baas, uiteraard rijdend op gas) Euro 20,66 p/d
*andere kosten: elke 20.000 km gasfilter vervangen, iets van 20 euro. Daarnaast klepsmeervloeistof, 20 euro per gemiddeld 10.000 km). Onderhoudsbeurten zijn gratis (...).
Monteur 'klaagde' wel dat het vastzetten van het frame iets bewerkelijker was dan van tevoren bedacht, omdat er vrij weinig stevigheid in de bodemplaat zat. met extra grote boutringen heeft hij het frame toch goed vast kunnen zetten.
Carbalt heeft RDW geïnformeerd middels de Opnamekaart gasinstallatie.

Al met al keurig netjes ingebouwd. Liefst had ik de cilinder links geplaatst in de kofferbak, echter daar zit een accu. De vulnippel had ik liefst achter de benzineklep gehad, echter wetgeving zegt dat de vulslang een zo kort mogelijke route moet maken naar de tank. Dat zou dus bijna 2 meter lengte betekenen, dus daarom de vulnippel in de bumper naast de trekhaak laten plaatsen. Vindt het eigenlijk wel netjes zo en bovendien kun je nu aan alle kanten van de gaspomp gaan staan.

Iets anders is het klepsmeersysteem, nodig om te voorkomen dat de kleppen schade oplopen. Deze moet elke ongeveer 5.000 km even bijgevuld worden. Komt door de kleine inhoud van slechts een halve liter. Heel eigenaardig dat dit niet groter leverbaar is.
Op mijn verzoek hebben we de toegankelijkheid van de vulopening verbeterd door een stukje van een beschermkap af te zagen. Zag het niet zitten om telkens (8 a 9x per jaar) die schroeven van de deksel los te draaien die het dopje afdekt.

De naaldvilt afdekklep is deels ingezaagd. Met een beetje laveren kan ie er toch nog vrij eenvoudig uit worden genomen zodat de opbergvakken beschikbaar blijven. Carbalt heeft met een zwart soort rubber paar opengevallen kieren ter hoogte van het frame netjes opgevuld.
De gastank past nog keurig onder de bagage rolhoes.

Er wordt een indicatorknop bijgeleverd. Deze laten plaatsen bij de andere knoppen links naast het stuur. Deze geeft aan hoeveel gas er nog in de tand zit. Je kunt met dit knopje ook overschakelen van gas naar benzine. Ook geeft dit knopje aan of het nodig is klepsmeersysteem bij te vullen.

de eerste 30 kilometer zijn, zoals verwacht, zonder problemen gegaan...

Harrie
Bijlagen
55 liter gastank
55 liter gastank
2.jpg (153.16 KiB) 4773 keer bekeken
vulnippel naast trekhaak
vulnippel naast trekhaak
4.jpg (205.3 KiB) 4773 keer bekeken
vulopening klepsmeersysteem
vulopening klepsmeersysteem
6.jpg (184.16 KiB) 4773 keer bekeken
instyle+, polar white, zijskirts, verbrederset voor/achter, trekhaak. sinds maart 2014. Na 36.000km: Vogel's G3 gasinstallatie cilinder 55 liter inbouw

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door OutSander » 28 nov 2014, 22:14

Mooi verhaal hvl. Dank daarvoor. Ik hoop dat je net zo tevreden over rijden op gas zal zijn als ik ben. Tot nu toe en ruim 40.000 kilometer verder.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

schemert
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2013, 14:42

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door schemert » 30 nov 2014, 08:43

Laatst beetje zitten rekenen.

Opladen kost ong 20 c/kwh. Volle accu is 10 KWh. Dus volle accu kost ong 2 euro
Volle accu is ong 30 km rijden. Elektrisch kost dan 6,7 cent/km

Heb nu ook gas, daarvan zijn de kosten:
1 liter gas is ong 10 km rijden.
1 liter gas kost 63 cent
Komt dan dus neer op 6,3 cent/km

Dus, tenzij ik het verkeerd bereken, is rijden op gas goedkoper dan op elektra. Dan moet ik wel altijd hier bij de Total tanken, maar toch, t scheelt elkaar niet veel.
(Nu heb ik zakelijk Pv panelen laten plaatsen, dus moet ik de auto wel opladen ivm de subsidie)

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door Hansjebrinkers » 30 nov 2014, 11:21

Er is al veel gerekend aan de kosten van verschillende brandstofsoorten. Uiteindelijk hangt alles sterk af van de electra-prijs. "Thuis" kost een volle accu uit het lichtnet €2,20, op het "werk" is dit vaak veel minder (grootverbruiker), en kost een accu maximaal €1,00. Op zonnepanelen zijn de kosten ook een stuk lager (ik weet het: in vele eerdere draadjes is hier al uitgebreid over gesproken) en heb je de accu ook voor pak'm beet €1,00 vol.

Ik blijf moeite hebben met mensen die de outlander niet gebruiken zoals 'ie bedoelt is, en dus extra benzinetanks en lpg tanks inbouwen. De outlander is een plug-in hybride, moet dus vaak aan "de stekker", hiervoor krijg je als bestuurder een fors voordeel in de bijtelling. Als de aandrijving van een outlander niet past bij je rij-patroon had je een andere auto moeten kopen :D :mrgreen:
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door OutSander » 30 nov 2014, 12:43

Hansjebrinkers schreef:Ik blijf moeite hebben met mensen die de outlander niet gebruiken zoals 'ie bedoelt is, en dus extra benzinetanks en lpg tanks inbouwen. De outlander is een plug-in hybride, moet dus vaak aan "de stekker"
Mee eens. Ook hier, ondanks gas-installatie elke avond aan de stekker. Ook krijg ik inderdaad regelmatig de opmerking dat ik waarschijnlijk nooit laad omdat ik een LPG-installatie in de auto heb. Ik kan dan tenminste oprecht zeggen dat ik elke ochtend het huis verlaat met een volle accu.
Standaard ritueel: bij thuiskomst auto aan de stekker, rond 9.00 uur auto vol, "afkoppelen" en op parkeerterrein wegzetten. Dat laatste alleen niet als het vriest, dan auto voor de deur i.v.m. opwarmen via app.

Zoals je al zegt, je krijgt er een hoop (financieel) voordeel voor terug. Mag je best wat moeite tegenover zetten. Zou me best kunnen voorstellen dat ze daar iets van een "controle" op gaan voeren. Laten we nu geen discussie beginnen over hoe dat dan te doen, maar je krijgt iets terug voor het feit dat je electrisch gaat rijden, en dus vanuit een milieu-oogpunt iets onderneemt. Gedraag je daar dan ook naar.

Trouwens, ik blijf electrisch rijden veel te lekker vinden om altijd maar op de ICE te rijden. :D
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door Anko » 30 nov 2014, 13:34

Eens. Het gaat m.i. veel te ver om te stellen dat je geen PHEV had moeten / mogen kopen omdat je gebruiksprofiel er niet bij past. Vergeet ook niet dat voor veel mensen dat profiel zomaar van de ene op de andere dag kan veranderen. En dan nog, waar leg je dan de grens? Wanneer nog wel een wanneer niet meer?

Dat mensen gas verstoken in plaats van benzine lijkt me geen enkel probleem. Als mensen gas gaan verstoken in plaats van stroom, omdat dat een fractie goedkoper is, dan is dat wat mij betreft een ander verhaal. Dan moet je de auto fiscaal gewoon als gas-auto behandelen. Want je hebt de fiscale kortingen niet gekregen omdat de variabele km prijs van de Outlander zo laag is, maar omdat fossiele brandstoffen nu eenmaal op raken.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door Hansjebrinkers » 30 nov 2014, 17:13

@anko.... Dat is correct, ik mag niet stellen dat mensen dan geen phev hadden moeten kopen. ECHTER: er was een uitstekende regeling tot eind 2013 en er is een goede regeling tot eind 2014 (bijtelling, fiscale tegemoetkomingen). Deze regeling wordt enerzijds afgeschaft omdat men domweg weer bijtelling wil melken (hetgeen maar beperkt zal lukken, de verkopen zullen enorm kelderen), maar niet in de laatste plaats omdat er teveel het beeld is ontstaan van pluggers die nooit plugden. Ik ben en blijf van mening dat je van een plug in rijder mag verwachten dat het gemiddelde verbruik onder een bepaalde waarde blijft (b.v. 1:30) en dat het daarboven "rekening man" wordt qua brandstofkosten. voor wat hoort wat....
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door kobus1967 » 30 nov 2014, 19:39

Laatst een medewerker van Rabo bank gesproken die graag een phev wilde leasen maar dat niet gedaan heeft omdat Rabo de fabrieksopgave aan brandstof betaald en de rest prive betaald wil zien.
Hij zag in dat hij de 1 op 50 nooit zou halen met zijn woon werk verkeer en zag van de phev af.

paul1173

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door paul1173 » 30 nov 2014, 19:41

@Hansjebrinkers,

Als het verbruik zou zijn geweest volgens fabrieksopgave zou geen enkele AZS-rijder (Auto Zonder Stekker rijder) klagen. Het is inmiddels gebleken dat het verbruik op benzine een stuk hoger ligt. Als ik dit verbruik en minimale af te leggen kilometers op de accu van te voren had geweten (auto febr. 2013 uit de catalogus, met de daarin opgegeven verbruiken (~1/65) besteld, dit verbruik stilzwijgend al door 3 gedeeld om, gezien de ervaringen van de fabrieksweergave, een realistischer idee van het verbruik te hebben) dan had ik mij zeker achter de oren gekrabd, mijn werkgever, die eigenaar is van de auto, ook. De "Early Adaptors" worden nu met de nek aangekeken omdat wij het alleen voor de bijtelling in de PHEV rijden, niet voor het lage verbruik. Nu gaan rijders dus kijken hoe ze zo goedkoop mogelijk kunnen rijden, Gas is dan de enige logische optie. Een extra benzinetank is alleen om het rijgenot te vergroten (niet iedere 450 km bij de pomp).

n.b. Wij plaatsen bij iedere medewerker met een Plug-In, (inmiddels 2x PHEV, 2x C60) thuis een laadpaal naar keuze, op kantoor staat een ICUe Eve, dit allemaal om toch zoveel mogelijk electrisch te rijden. Ook is het de sport om onderweg zoveel mogelijk te laden.

Hartelijke groet,

Paul

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door Hansjebrinkers » 01 dec 2014, 12:27

@paul1173

Inderdaad, bij de introductie van de phev was er vrij veel borrelpraat over verbruiken rond de 1:50 of 1:60.
Toen was echter ook al duidelijk dat je met de accu grofweg 42-50 km kon doen (komt redelijk in de buurt van de fabrieksopgave) en dat het verbruik op benzine (1800++ kg, forse auto) rond de 1:10-1:12 verwacht mocht worden. Zelf doe ik grofweg 1:40-1:45, behalve in vakanties, dan doe ik 1:15.

Wat ik met mijn post wil zeggen is dat een phev voor mensen die zeer lange afstanden rijden wellicht niet het meest efficiënte vervoermiddel is. Het bijplaatsen van een extra tank ligt dan wellicht voor de hand, maar baar mijn overtuiging is het belastingvoordeel van destijds niet bedoeld voor dergelijke aanpassingen.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door Anko » 01 dec 2014, 12:38

Maar of die mensen nou 1 keer tanken per 1000 km of 2 keer, dat maakt voor de fiscus toch niet uit? Heeft geen enkele invloed op uitstoot of verbruik, alleen op comfort. Tenzij je het gebruikt als excuus om niet te hoeven laden maar daar hebben we het al over gehad.

Ook denk ik niet dat er (veel) mensen zijn die het van de beschikbaarheid van een extra tank af laten hangen of ze de auto wel of niet kiezen. Ik denk dus ook niet dat je dankzij de beschikbaarheid van een extra tank meer 'ongewenst' publiek aantrekt. Daar is het voordeel m.i. gewoon te groot voor.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door Hansjebrinkers » 01 dec 2014, 13:39

Uiteraard maakt dat niet uit anko. Maar de phev is qua energetisch-en milieurendement niet de meest geschikte auto voor iemand die dagelijks 300 km moet rijden.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

schemert
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2013, 14:42

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door schemert » 03 dec 2014, 21:35

Mijn opmerking over de kosten was enkel bedoeld als opermerkelijk. Het was niet de intentie om te zeggen dat je niet zou moeten laden, enkel dat het me verraste

BTW Als het doel van Mitsubishi geweest was om een zuinig autotje te maken wat veel kms op elektra kon rijden, hadden ze niet zoon boot moeten maken. Dus vind ik de stelling dat hij niet bedoeld is voor mensen die veel rijden een beetje onbegrijpelijk. Het is een grote auto die zelfs nog doet uitdagen om m als terreinauto te gebruiken. Als je veel moet rijden, wil je liever een grote auto omdat die wegligging beter is. Je koopt geen outlander als je maar 10 km van je werk woont en om t mileu geeft, dan koop je een fiets.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door Reinier L » 03 dec 2014, 21:52

Ik gebruik als dierenarts deze boot met veel plezier. Ik rij superzuinig in vergelijking met mijn vorige auto. Heb 10000WP panelen, en rij korte stukken en ook terrein. Dus wat je hierboven vertelt voel ik me niet door aangesproken. (Of juist wel dus :D )
Eerste plug in SUV. Gemaakt voor een beperkte doelgroep en helaas misbruikt door een andere groep waardoor verkeerde beeldvorming.
OUTLAND(CRUIS)ER

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door Hansjebrinkers » 04 dec 2014, 21:09

Helemaal mijn idee Reinier. Vanzelfsprekend is iedereen vrij in wat 'ie met z'n outlander doet, hieraan zijn wettelijk geen eisen gesteld. Wordt echter een beetje zat van de hordes mensen aan wie ik telkens moet uitleggen dat ik BERGEN SUBSIDIE heb gekregen (doe je eens iets innovatiefs, wordt er weer gemekkerd) voor een auto die ZOVEEL ZUIPT dat mensen er zelfs extra tanks in laten bouwen. Zoals veel vaker geschreven, door slim met het wagenpark om te springen heb ik mijn brandstofverbruik met minimaal 60% kunnen verminderen en kan ik het grootste deel van mijn kiometers op "zon" rijden. Maar ach, op die panelen zat ook weer ZOVEEL SUBSIDIE dat zelfs dat ook weer negatieve gevoelens oproept. Daar wordt ik dus moe van..... Gelukkig heb ik een relaxte outlander :D
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door WHB » 08 dec 2014, 00:06

+1 voor de subsidie
+1 voor 60% ik denk zelfs 70%
+1 Voor de zonnepanelen

Plaats reactie