LPG-installatie geïnstalleerd!

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door OutSander » 11 nov 2015, 17:20

Theoretisch gezien heb je wel gelijk, maar in de praktijk nog niet meegemaakt. De enige keer dat ik de grond geraakt heb met de tank was bij achteruit inparkeren en daarbij met de kont boven de stoep kwam. Toen een iets schraperig geluid gehoord. Zonder achterpassagiers eruit gereden en niks aan de hand. Ik neem sowieso geen drempels met hoge snelheid. Denk dat een verlaagde petjes-bak eerder dit probleem zal hebben. Onderspeling moet ook 20 centimeter zijn en dat is het ook.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

schemert
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2013, 14:42

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door schemert » 01 feb 2016, 16:20

Hi

Heb nu ong 60.000 km gereden op gas, en het lijkt erop dat dit de kleppen stuk heeft gemaakt.
Laatste tijd start hij slecht en sinds zaterdag had ik een geel motoblokje in het scherm.
Ze hebben hem uitgelezen en kregen allerlei foutmeldingen.
Obv de constatering dat hij slechter start en dat er gas in ligt, is de stelling vd dealer dat de kleppen te weinig speling hebben.
Dit komt doordat het gas heter wordt dan benzine, ondanks de jlm vloeistof.

Dus, nu moet de kop gereviseerd worden voor een luttele 3500 euro. Daar gaat mijn voordeel wat ik had door het gas.

Jullie al problemen gehad met het gas?

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door OutSander » 01 feb 2016, 16:45

Nee, geen probleem. Maareuh, zou alleen klepstellen niet voldoende zijn. Dit heb ik wel met 80.000 kilometer (en inderdaad ook 60.000 op gas daarvan)moeten laten doen. Koste iets van €500,-. De kleppen stellen zich bij deze motor namelijk niet hydraulisch/automatisch. Die van mij liep ook heel beroerd en kreeg ik veelal de melding: "EV-system Service Required". Dus om een hele kop te moeten reviseren omdat de kleppen te weinig speling hebben..........aftermarket verdienmodel? Zou toch voor een second opinion gaan. Laat ze anders mijn dealer maar eens bellen.

Flashlube klepsmeersysteem gemonteerd, of noem jij dat jlm-vloeistof?

Succes in ieder geval.

Groeten,
Sander
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

schemert
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2013, 14:42

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door schemert » 01 feb 2016, 16:57

Hi Sander,

Hij had t erover dat de kleppen te strak staan.
Ze konden ze wel gaan stellen, kostte 700 euro (snap dat bedrag niet, kleppen stellen is toch ff met die plaatjes pielen en klaar), maar stellen zou het probleem maar iets van 20.000 km uitstellen en dan zou het daarna alsnog gereviseerd moeten worden.

Heb idd ook die ev system required meldingen.

Ik ga s kijken voor stellen vd kleppen, of dat voldoende is.
Maar zou het niet zijn dat ze door het gas versleten zijn geraakt?

gr
Sander

hvl
Forumlid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jan 2014, 19:37

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door hvl » 01 feb 2016, 20:12

Ik zou inderdaad toch eens informeren bij nog een dealer. Een revisie na zo weinig kilometers lijkt mij vrij bizar.
Mijn dealer brabbelde overigens ook iets over revisie van de cilinderkoppen na ongeveer 150.000 kilometer.
We zullen zien...
instyle+, polar white, zijskirts, verbrederset voor/achter, trekhaak. sinds maart 2014. Na 36.000km: Vogel's G3 gasinstallatie cilinder 55 liter inbouw

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door OutSander » 01 feb 2016, 20:50

schemert schreef:Ze konden ze wel gaan stellen, kostte 700 euro (snap dat bedrag niet, kleppen stellen is toch ff met die plaatjes pielen en klaar), maar stellen zou het probleem maar iets van 20.000 km uitstellen en dan zou het daarna alsnog gereviseerd moeten worden.
Hoi Sander,

Mwah, het is iets meer dan pielen met die plaatjes. Ik was de auto ook twee dagen kwijt. Eerste dag demontage en meten welke stelplaatjes benodigd zijn, dag twee, plaatjes plaatsen en afbouw. Zit redelijk wat uren werk in. Volgens mij maakt het niet uit of ze te strak of te los staan. Kleppen stellen is gewoon de open/dichtstand opnieuw afstellen. En dat dat voor 20.000 kilometer zou werken.....bij mij doet ie het alweer een halve ton prima en ik heb niet het idee dat het op korte termijn weer moet.

Of ze door het gas versleten zijn, geen idee. Ik heb er een Flaslube kleppen-smeersysteem bij op zitten. Het leuke is alleen, Mitsubishi heeft deze motor in de vorige Outlander af-fabriek nog met LPG geleverd. Dus met 60.000 op gas, lijkt mij niet dat de kleppen dan al versleten zijn. Hoeveel heb je totaal gereden tot nu toe? Ik heb inmiddels 110.000 kilometer met de LPG installatie gereden, dus moet prima kunnen.

Groeten,
Sander


P.S. Mitsubishi fabrieksopgave: elke 40.000 kilometer klepstellen bij LPG. Bij benzine 120.000 km.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

schemert
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2013, 14:42

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door schemert » 02 feb 2016, 07:45

Hi Sander

In de garage vertelde ze me dat de kleppen van aluminium zijn en die slijten harder door de hogere warmte
Bij 24 dkm ben op gas gaan rijden, staat nu 90dkm op de teller. Zit wat benzine rijden en elektrisch rijden bij, dus zal het uitkomen op 55-60 dkm op gas

Het grootste probleem is dan dus eigenlijk dat het geen zelfstellende kleppen zijn?

Ik zal nog eens informeren wat kleppen stellen kost bij de verschillende dealers.

Danks
Sander

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door OutSander » 02 feb 2016, 08:20

schemert schreef:Het grootste probleem is dan dus eigenlijk dat het geen zelfstellende kleppen zijn?
Yep, eigenlijk wel. Alhoewel ook dat op een gegeven moment aan z'n limiet zit, maar dan wel minder snel.

Succes. Keep us posted!

Groeten,
Sander
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

schemert
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2013, 14:42

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door schemert » 15 jul 2016, 14:52

Hi

Inmiddels ong 15dkm na het stellen vd kleppen, heb ik iets van 70dkm op gas gereden
Garage heeft gemeten en er is nog maar 0,1 mm klepspeling. Opnieuw stellen gaat niet meer en de kop zou dus gereviseerd moeten worden.

Lijkt me dat jullie dit probleem toch ook moeten hebben met LPG in de phev?
Ga voorlopig alleen op benzine rijden om te voorkomen dat ik stil kom te staan.

benieuwd naar jullie ervaringen.

gr
Sander

hvl
Forumlid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jan 2014, 19:37

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door hvl » 16 jul 2016, 01:10

Ik sta nu op 111.000 km. Net kleine beurt gehad.
Bij 90k zijn de kleppen gesteld. Ik denk nu 75k op vnl. lpg gereden.
Dikke maand geleden terug bij gasdealer geweest omdat tank smeermiddel vol bleef. Bleek dat toevoerslangetje een gaatje had waardoor systeem niet vacuum trok en daarom niet druppelde.
Tot nu toe gaat het goed op lpg; heel af en toe (eigenlijk al vanaf moment van inbouwen) een mismatch die eenvoudig uit te zetten is door even opnieuw te starten.
:roll:
instyle+, polar white, zijskirts, verbrederset voor/achter, trekhaak. sinds maart 2014. Na 36.000km: Vogel's G3 gasinstallatie cilinder 55 liter inbouw

DuikKees
Forumlid
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:15

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door DuikKees » 18 jul 2016, 10:33

Beste mede-LPG-ers

Ik ga binnenkort met de caravan (net geen 1500kg, beladen) op vakantie. Dat word dus weer veel in de hoge toeren op charge-mode rijden.
Is het hierbij verstandig om toch maar op benzine te rijden of moet ik me daar geen zorgen over maken?

Groet,
Kees

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door OutSander » 04 aug 2016, 09:00

Inmiddels ruim 140K gereden met de gas-installatie en met 1 keer kleppenstellen rond de 80.000 kilometer. Nog steeds volledig probleemloos. Heb ook nog niet het idee dat binnenkort de kleppen weer gesteld moeten worden. Vorige keren nog wel af en toe een stroringsmelding die steeds erger werd (Electrisch systeem failure). Is nadat de kleppen gesteld zijn ook niet meer terug gekomen.

Dus Sander, ik zou toch niet zomaar van dit oordeel van de dealer uit gaan. Ideetje om nog eens een andere dealer (of de gasinbouwer) eens na te vragen voor een second-opinion?

@duikkees: ben gisteren net teruggekomen van drie weken Toscane. Met de caravan rijdt ik voornamelijk op benzine. Af en toe vlakke stukken, of om even wat extra kiloemeters te maken tot de volgende pomp waar ik wel een tankpas van heb, even op gas. Het is niet dat hij het op gas minder goed doet, maar ik heb wel het idee dat hij het op benzine wat soepeler doet. Fijne vakantie in ieder geval.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

peter45
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 apr 2014, 19:46

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door peter45 » 11 aug 2016, 13:06

ruim 80\k gereden waarvan ca 65K op gas.
Kleppen gesteld a 600euro tevens de speling maximaal laten zetten.
Hierna moet de kop gereviseerd worden daar er geen andere plaatjes beschikbaar zijn.
Dealer vertelde dat ik bij ca 150 K aan de beurt ben voor een revisie.
Advies van dealer: rij meer op benzine bij extreme belasting / hitte in de zomer

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door OutSander » 05 sep 2016, 20:23

OutSander schreef:Heb ook nog niet het idee dat binnenkort de kleppen weer gesteld moeten worden.
Euh, herstel. Vandaag de Outlander bij de dealer achtergelaten. Motor begon bij lage snelheid weer te bonken in het vooronder. Daarnaast nu ook weer de "EV-System Service Required"-melding. Ze gaan kijken of de kleppen nog een keer gesteld kunnen worden. Anders wordt het een kop-revisie! Teller nu over de 170K.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door mitsufietsie » 05 sep 2016, 20:30

Inmiddels ruim 140K gereden met de gas-installatie en met...

dus in een maand tijd heb je tussen de 25 en 30 duizend km gereden???
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door OutSander » 05 sep 2016, 20:36

Haha, nee, alhoewel, Toscane was een k*l*re eind rijden! De gasinstallatie is bij 20.000 km ingebouwd. Dus begin augustus stond de teller op ongeveer 160K.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door OutSander » 07 sep 2016, 08:11

Gisteren bericht gehad van de dealer. Ze kunnen de kleppen nog weer een keer stellen op 3 van de 16 na. Deze drie kleppen kunnen ze net niet meer op fabrieksspecs krijgen omdat de stelplaatjes niet dun genoeg te krijgen zijn. Zou 0,3mm moeten zijn en de maximale speling die ze nog kunnen halen is 0,2mm. Verwachting ligt dat ik nog tot een 40.000 kilometer met deze klepstelling zou kunnen doen.

Alternatief is revisie van de kop, wat de volgende keer ook zal moeten gebeuren. Dat wordt een hele leuke kostenpost van ongeveer €3.800,-. Wordt wel uitbesteedd volgens de dealer en dan worden ook gelijk hardere bussen e.d. erin gezet om nog beter tegen gas te kunnen.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

DuikKees
Forumlid
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:15

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door DuikKees » 08 sep 2016, 13:15

Goed om te lezen wat er zo'n beetje te verwachten is over een poosje. Ik zit nu op 80K, dus ik heb nog even te gaan.

Nog even een terugkoppeling van mijn vakantie met 1500kg caravan en rijden op lpg. Zo'n 2500km met caravan gereden en 700km zonder. Maar op 1 plek de accu kunnen bijladen op een camping waar 16A had.
Uiteindelijk heb ik toch nog behoorlijke afstanden prima op gas kunnen rijden met caravan en een kruissnelheid van 105km/u (gps). Ik heb wel veel geschakeld tussen gas en benzine, elke keer als ik merkte dat er wat meer gevraagd werd, schakelde ik over op benzine. Zo kan je de lange rechte stukken op lpg doen en de hellingen en tegenwind op benzine. Gemiddeld verbruik gas+benzine tijdens het rijden met caravan lag op 1:5.8

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door sigmasailor » 09 sep 2016, 13:06

Zou het nog een keer lukken zonder stelplaatjes? Of zijn die dingen helemaal onmisbaar?
Waar zit je nu qua KM?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door case » 10 sep 2016, 15:18

DuikKees schreef:....... Maar op 1 plek de accu kunnen bijladen op een camping waar 16A had.
...
Gemiddeld verbruik gas+benzine tijdens het rijden met caravan lag op 1:5.8
Ben net terug uit Frankrijk; heb overal op de camping de gewone 10A thuislader gebruikt. Op 1 camping de automatische zekering 1x moeten resetten, verder nergens een probleem. Moet wel gezegd dat in de tent de enige andere elektrische belasting een 75W koelbox was, dus geen caravan met uitgebreide installatie of airco..
Over 2600 km (waarvan 2000 km met fietsen achterop) gemiddeld 1:17,9 benzine. De stroom was natuurlijk 'gratis' omdat we die toch al nodig hadden.

Gas is voor deze auto blijkbaar niet zo'n gelukkige keuze. Jammer.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door OutSander » 11 sep 2016, 11:43

sigmasailor schreef:Zou het nog een keer lukken zonder stelplaatjes? Of zijn die dingen helemaal onmisbaar?
Mwah, zou mooi zijn, maar ben bang dat dat Wishfull Thinking is! :D
sigmasailor schreef:Waar zit je nu qua KM?
Ergens rond de 172.000 kilometer.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door sigmasailor » 11 sep 2016, 12:25

Klepsteeltjes dremelen? Als er maar wat extraruimte komt. Die kop moet toch wel een keer overhaald worden. risico: er breekt iets af en de gebroken klep komt tussen kop en zuiger.....
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

DuikKees
Forumlid
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:15

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door DuikKees » 11 sep 2016, 20:16

case schreef:
DuikKees schreef:....... Maar op 1 plek de accu kunnen bijladen op een camping waar 16A had.
...
Gemiddeld verbruik gas+benzine tijdens het rijden met caravan lag op 1:5.8
Ben net terug uit Frankrijk; heb overal op de camping de gewone 10A thuislader gebruikt. Op 1 camping de automatische zekering 1x moeten resetten, verder nergens een probleem. Moet wel gezegd dat in de tent de enige andere elektrische belasting een 75W koelbox was, dus geen caravan met uitgebreide installatie of airco..
Over 2600 km (waarvan 2000 km met fietsen achterop) gemiddeld 1:17,9 benzine. De stroom was natuurlijk 'gratis' omdat we die toch al nodig hadden.

Gas is voor deze auto blijkbaar niet zo'n gelukkige keuze. Jammer.
De campings waar ik verbleef was de stroom beperkt tot 6A.

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door Savan » 24 okt 2016, 00:21

Hoe rendabel is dan zo'n lpg.

Aanschaf ca 2000, 2x klepstellen 600e, revisie 4000. voor laten we opti blijven, 200.000km

Daarnaast 70euro per kw meer mrb. en een verhoogd verbruik. Is er iemand die dit heeft berekend?

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: LPG-installatie geïnstalleerd!

Bericht door OutSander » 24 okt 2016, 12:27

Even andersom rekenen: elke 10 kilometer ongeveer €0,90 cent besparen (uitgaande van verbruik 1:10, met benzineprijs €1.61 per liter tegen LPG €0.75 per liter). Met mijn installatie ongeveer 153.000 kilometer gereden: voordeel: €13.770,-.

Revisie hebben wij dus niet meer gedaan. Twee keer kleppen stellen á €750,-. En een paar flesjes Flashlube (€12,50, denk dat ik 6 flesjes heb verbruikt in die tijd). Extra kosten MRB durf ik je zo niet te zeggen. Alleen dat we een halftarief betalen met aftrek van 200 kilo op het rijklaargewicht.

Kortom, wat mij betreft redelijk rendabel, al zou je nog een keer een revisie moeten doen.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Plaats reactie