Weer bericht op Nu.nl

Links naar artikelen, foto's of videos' van de Outlander PHEV die je wilt delen
Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Weer bericht op Nu.nl

Bericht door OutSander » 29 mar 2014, 19:03

Het heeft de overheid fors meer gekost dan verwacht! Goh!

http://www.nu.nl/economie/3738837/elekt ... ljard.html
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

ittotaal
Forumlid
Berichten: 152
Lid geworden op: 10 sep 2013, 15:05

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door ittotaal » 29 mar 2014, 21:07

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik met plezier me belastingaangifte verstuurd heb dit jaar :)
Niet in maart (2013) maar in april hopelijk dan een Silky White Instyle. --- iT Totaal

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door Denniss » 30 mar 2014, 01:36

Ik stoor me een beetje aan de (linkse?) houding bij veel reacties op dit artikel..
Natuurlijk hebben we veel voordeel door de subsidies. Ook denk ik dat de subsidies hoger zijn dan vooraf verwacht/berekend..

Maar de opmerkingen over graaiers, profiteurs, "over de rug van de burger en brave belastingbetaler" vind ik nogal scheef.
Regelmatig krijg ik uit reacties de indruk dat ondernemers en hardwerkende mensen worden gezien als graaiers maar in mijn beleving zijn wij juist niet de graaiers.
We krijgen een korting op belastingen die we betalen. Dus een korting op wat wij toch al betalen. Natuurlijk hadden ze de half miljard die nu aan korting wordt verstrekt ook graag ergens anders aan uitgegeven. Toch is het een half miljard uit de doos van de ondernemers en werkend Nederland.

In mijn omgeving zijn er ook wat kritische bekenden. Iemand die zelf bij Mercedes werkt vind het oneerlijke concurrentie op de automarkt. In mijn beleving klopt dat niet omdat ieder merk had kunnen inspringen op dit segment.

Dan is er nog een beroepswerkloze.. Deze persoon heeft al zolang ik hem ken geen baan maar verdedigt dat door te stellen dat hij vrijwilligerswerk doet. Dat klopt ook maar je hebt het dan over 2 ochtenden in de week. Een normale baan loont volgens hem niet omdat hij dan maar 150 per maand meer krijgt en veel minder tijd over heeft. Zijn vrije tijd is meer dan 150 euro waard zegt hij..
En ondertussen loopt hij af te geven dat de regering belastingkorting geeft op elektrische auto's. Met de SP in de regering was dat er nooit door gekomen hoor ik dan..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door Hansjebrinkers » 30 mar 2014, 10:48

Nog één keer dan. Het heeft onze overheid geen stuiver gekost, integendeel! Ten gevolge van de enorme verkopen in q4 was er economische groei, deze zorgt ervoor dat rentes voor de overheid dalen. Bovendien hebben enorm veel ondernemers heel veel geïnvesteerd, geld dat anders dood op de bank was blijven staan. Daarnaast is de CO2 uitstoot verder gedaald, en is nl koploper in de eu. In ruil coor deze opstekers krijgen we wat belastingvoordeel. Tjonge jonge..... Wat een ophef. Typisch Nederlandse afgunst. :D :D :D
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

mariomaf
Forumlid
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door mariomaf » 30 mar 2014, 11:14

Haha... het eerste significante belastingvoordeel na al die jaar de kas van de overheid spekken. Ik ben er blij mee en alleen daarom rij ik al in een Outlander :-). Laat ze ons maar graaiers noemen, misschien moeten al die mensen met linkse reacties een zelf gaan ondernemen... oh nee laat maar, dat zal vast fout aflopen. Na het nieuwsbericht zit ik ineens nog lekkerder in mijn auto :p

DutchTrafficConsult

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door DutchTrafficConsult » 30 mar 2014, 12:24

Raar rekensommetje. 125 miljoen delen door 22.000, dan kom je op gemiddeld nog geen € 6.000 per auto. Ik snap niet hoe ze aan die ruim 30 duizend per Outlander uitkomen. Dat is inderdaad het bedrag dat je mag aftrekken van de winst aan KIA en MIA bij een auto van € 50.000, maar dat scheelt slechts 42 of 52%.

Die kleine € 6.000 per auto is een koopje voor deze overheid. Ze hoeven er alleen een stapel formulieren voor te stempelen en klaar. Schone auto's zijn voor de korte termijn een van de meest effectieve investeringen voor schonere lucht in steden.

En eerlijk gezegd is het een beetje eigen schuld-dikke bult: De overheid heeft per 1-1-14 vrij fors gesneden in de regelingen. Bij een meer glijdende schaal zouden er denk ik veel minder mensen blindelings een Outlander hebben aangeschaft, maar gewoon hebben gewacht tot de eerste demo's in Nederland zouden zijn.

Maar goed, het is niet de overheid die klaagt, hooguit de conservatieve autoliefhebbers. Namen hoef ik hier niet te noemen. Rest ons slechts nog om zoveel mogelijk elektrisch te rijden.

Groet, Alex

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door Hansjebrinkers » 30 mar 2014, 16:32

DutchTrafficConsult schreef:Dat is inderdaad het bedrag dat je mag aftrekken van de winst aan KIA en MIA bij een auto van € 50.000, maar dat scheelt slechts 42 of 52%.
Of nog veel minder, als je een bv hebt scheelt het 20%. En begrijp me niet verkeerd. Ik ben blij met de tegemoetkoming in de vorm van minder belasting, maar feit is dat ik eind 2013 gewoon 50.000 euro ex btw heb geïnvesteerd voor en auto en zonnepanelen. Volgens mij is iedereen ( van links tot rechts ) het er over eens dat investeren van enorm groot belang is voor de economie....maar goed, nu wordt er weer eens geïnvesteerd.... Weer niet goed. Het wordt toch echt eens tijd dat een aantal belasting-beluste hagenezen wakker wordt.....
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door Anko » 30 mar 2014, 19:42

Zag net kort het bron artikel in de Volkskrant. Ze hebben het bijtellingsvoordeel afgetrokken van de prijs voor de ondernemer. En zo komen ze op 10.000 voor een auto van 50.000 euro. Beetje onzinnig. Beter zou het zijn om uit te leggen dan andere auto's door de bijtelling nog duurder worden.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door Hansjebrinkers » 30 mar 2014, 21:05

Duidelijk geen ondernemers dus, bij de Volkskrant :-)
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

ampera

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door ampera » 30 mar 2014, 21:27

Hansjebrinkers schreef:Duidelijk geen ondernemers dus, bij de Volkskrant :-)
Die begrijp ik niet.

De fiscale voordelen zijn vooral terechtgekomen bij leaserijders en zelfstandig ondernemers, die veel belasting betalen. zzp'ers die in 2013 een stekkerauto kochten profiteerden van een vrijstelling van de wegenbelasting, nul procent bijtelling voor privégebruik, de milieu-investeringsaftrek, de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek, de willekeurige afschrijving, btw-aftrek en de mkb-winstvrijstelling.
Het totale voordeel is bij mij het resultaat van veel plussen en minnen, ze zijn het BTW forfait vergeten, verder is er toch geen woord aan gelogen?

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door Hansjebrinkers » 30 mar 2014, 23:06

Technisch zal het vast kloppen, maar wat me stoort is het gegeven dat iedereen het volstrekt normaal is gaan vinden dat we bakken en bakken belasting op auto's betalen, en nu dat eens een beetje genuanceerd wordt valt iedereen er (zoals gebruikelijk) weer vol overheen.
Uiteindelijk is de realiteit dus dat ik me moet schamen voor de investering. Belachelijk.
In plaats daarvan zou de overheid zich moeten realiseren dat het wellicht goed voor de economie als we bijvoorbeeld de bpm zouden afschaffen De overheid graait dagelijks in onze portemonnee, en nu er eens een regeling wordt bedacht om de belastingdruk wat te verlagen krijgen we als beloning de "zwarte piet". Ik kan daar niet zo goed tegen.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door Denniss » 31 mar 2014, 06:38

ampera schreef:
Hansjebrinkers schreef:Duidelijk geen ondernemers dus, bij de Volkskrant :-)
Die begrijp ik niet.
Als je zo met cijfers om gaat hou je het als ondernemer niet lang vol.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door Anko » 31 mar 2014, 07:14

Uiteindelijk heeft het m.i. niet zoveel met politieke oriëntatie of instelling te maken, maar met persoonlijke situatie. Mensen in een koophuis vinden huurtoeslag onzin. Mensen in een huurhuis vinden hypotheekrenteaftrek onzin. Mensen zonder kinderen vinden kinderbijslag onzin. Dat soort dingen. Maar ik heb nog nooit gehoord van iemand met een koophuis die uit morele overwegingen zijn hypotheek rente niet aftrok. Of een gezin met kinderen dat uit morele overwegingen geen beroep deed op de kinderbijslag.

Zo zullen er m.i. ook geen (of in ieder geval erg weinig) mensen zijn die uit morele overwegingen geen PHEV hebben aangeschaft. Nee, mensen zijn niet aan een nieuwe auto toe, mogen hem niet van de baas, of wat al niet meer.

Natuurlijk is er ook een groep mensen die zich de auto financieel niet kan veroorloven (de rijken worden rijker, schrijft men dan). Maar als het om die groep gaat moet men misschien maar eens kijken hoeveel belasting er aan het eind van het jaar wél betaald is, in plaats van hoeveel belasting er aan het eind van het jaar niet betaald is. En dan vragen of die mensen van belastingaanslag willen ruilen. Die van hun tegen die van mij (inclusief belastingvoordelen van de PHEV).
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door jaapv » 31 mar 2014, 09:12

De warme winter heeft veel meer aan “belastingverlies” aan gasinkomsten opgeleverd dan deze autoregeling. Misschien moeten we van de zomer uit morele overwegingen onze thermostaat maar op 38 graden zetten…. :shock:

ampera

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door ampera » 31 mar 2014, 10:06

Anko schreef:Uiteindelijk heeft het m.i. niet zoveel met politieke oriëntatie of instelling te maken, maar met persoonlijke situatie. Mensen in een koophuis vinden huurtoeslag onzin. Mensen in een huurhuis vinden hypotheekrenteaftrek onzin. Mensen zonder kinderen vinden kinderbijslag onzin. Dat soort dingen. Maar ik heb nog nooit gehoord van iemand met een koophuis die uit morele overwegingen zijn hypotheek rente niet aftrok. Of een gezin met kinderen dat uit morele overwegingen geen beroep deed op de kinderbijslag.
Erg kort door de bocht Anko, binnen redelijke grenzen zal iedere door jou aangehaalde maatregel op instemming van een meerderheid van de bevolking kunnen rekenen.
De plug in's hadden op basis van alleen het bezit NOOIT onder de goudgerande EV paraplu mogen vallen want op een enkel geval na is de ondersteuning volledig buiten proporties.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door Anko » 31 mar 2014, 11:06

Vind jij ....

Als jouw gebruik door omstandigheden dusdanig veranderd dat je jouw 0,8 l / 100 km niet meer vol kunt houden, dan ga jij spontaan bijtelling betalen? Ik denk het niet.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

ampera

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door ampera » 31 mar 2014, 11:50

Daarmee verduidelijk je dat de regeling op basis van het bezit alleen doorgeschoten is, je krijgt toch ook geen kinderbijslag voor 3 kinderen ongeacht of je er één of twee of drie te onderhouden hebt.

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door Marcs » 31 mar 2014, 12:01

jawel ampera dat krijg je wel ik ken iemand die krijgt voor 7 kinderen bijslag terwijl hij er zelf 2 heeft de andere 5 zijn neefjes. :mrgreen: En ja ze wonen in Noord Afrika.
LB

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door Anko » 31 mar 2014, 12:04

Wat ik bedoel te zeggen is dat iedereen vanuit zijn eigen situatie redeneert. Mensen met een laag inkomen vinden flat tax onzin. Mensen met een hoog inkomen vinden het een geweldig idee. En ga zo maar door. Jij komt toevallig op 0,8 liter uit en vindt dat vooral naar verbruik gekeken moet worden. Een ander komt op een hoger verbruik en vindt dat naar bezit gekeken moet worden (want je stimuleert zo de verdere ontwikkeling van bla bla bla).

Feit is dat de regels zijn zoals ze zijn. Het feit dat sommigen er, om wat voor reden dan ook, geen gebruik van kunnen maken, maakt degenen die dat wel kunnen niet tot graaiers. Daar ging het om.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door Anko » 31 mar 2014, 12:06

Marcs schreef:jawel ampera dat krijg je wel ik ken iemand die krijgt voor 7 kinderen bijslag terwijl hij er zelf 2 heeft de andere 5 zijn neefjes. :mrgreen: En ja ze wonen in Noord Afrika.
En dát is nu weer net níet volgens de regels .... :( dus laten we onszelf (PHEV rijders) daar nou niet mee gaan vergelijken ... ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door Marcs » 31 mar 2014, 12:09

zo is het. En daarbij IEDEREEN kon gebruik maken van deze regels en dat hebben ze niet gedaan dus moet je niet achteraf gaan zeuren. De een is nu eenmaal slimmer dan de ander en de ene ondernemer kan beter rekenen dan de ander en dat geeft niet zolang we elkaar maar respecteren. 8-)
LB

ampera

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door ampera » 31 mar 2014, 12:19

Dus wie vooraf 'zeurde' heeft wel recht van spreken? Hmmm dan zeur ik nog even door :lol:

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door mitsufietsie » 31 mar 2014, 12:37

en de verkoper zei vorig jaar: man, vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

DutchTrafficConsult

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door DutchTrafficConsult » 31 mar 2014, 16:55

Ik heb op http://www.dutchtrafficconsult.nl mijn mening al weer gegeven. De Volkskrant begrijpt er niets van.

Groet, Alex

Gebruikersavatar
pheventje
Forumlid
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 okt 2013, 18:55

Re: Weer bericht op Nu.nl

Bericht door pheventje » 31 mar 2014, 18:13

Bij de Volkskrant hebben ze wel eens moeite met rekenen, en nog meer moeite met het waarderen van ondernemers. Als het niet naar de zorg of de kunsten gaat, is het bij de zure Volkskrant al gauw verspild geld. Nu.nl haalt verder zijn autonieuws bij Autoweek, een goede vriend van het Volkswagenconcern, dat de verkoop van Japanse, Zweedse en Amerikaanse plugins en EV's met afgrijzen heeft moeten aanzien. "De BOVAG is inmiddels ook tegen", zegt het artikel. Moet ik daar wakker van liggen dan? Nee, want ook de BOVAG is een vertegenwoordiger van de gevestigde orde. De stimuleringsmaatregelen zijn zo succesvol geweest, dat ze nu opgeheven worden. Was het weggegooid geld? Nee, het gevolg is onder meer een vernieuwende impuls voor de ingeslapen Europese autoindustrie. Er stond wel een leuke reactie tussen bij nu.nl: "kan je nagaan hoeveel belasting die kopers anders betaald zouden moeten hebben".
2,1l/100km+206w/km inclusief laadverliezen en voorverwarmen

Plaats reactie